راهنمایی برای خرید پرده؛ موارد مهمی که باید در نظر بگیرید

راهنمایی برای خرید پرده؛ موارد مهمی که باید در نظر بگیرید

تمام طراح‌ها معتقدند که پرده‌های خانه زمانی که درست انتخاب شوند می‌توانند دکور خانه شما را زیباتر کنند. در هنگام خرید پرده باید مواردی از قبیل رنگ و پارچه، اندازه و طرح آن را در نظر بگیرید. مسلماً گزینه‌های زیادی پیش روی شماست، اما با کمک طراحان سعی می‌کنیم تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر کنیم. در ادامه موارد مهمی در مورد راهنمایی برای خرید پرده آورده‌ایم.


رنگ و پارچه

انتخاب پارچه پرده بسیار مهم است زیرا کارکرد آن را نشان می‌دهد و بر عمر پرده خانه تأثیر می‌گذارد. اگر پارچه پرده خیلی سنگین باشد به‌خوبی آویزان نمی‌ماند و نمای خوبی نخواهد داشت. بنابراین طراحان معتقدند باید پارچه‌ای انتخاب نمود که جنس آن در حین حال که مقاوم باشد چندان سنگین نباشد.

همچنین در نظر بگیرید که نور خورشید رنگ پارچه را کمرنگ نموده و آن را از بین می‌برد، بنابراین اگر اتاقتان نورگیر است پارچه‌های کمرنگ انتخاب نکنید زیرا به‌سرعت کمرنگ‌تر می‌شوند. اما اگر خانه خود را هرازگاهی عوض می‌کنید لازم نیست نگران تغییر رنگ پرده باشید. همچنین انتخاب رنگ‌های خنثی بهتر است زیرا معمولاً به‌آسانی با هر دکوری هماهنگ می‌شود.

برای انتخاب جنس پارچه در نظر داشته باشید که مرغوب‌ترین پارچه‌ها برای پرده کتان، ابریشم، ابریشم مصنوعی و مخمل هستند. اگر خانه‌تان نورگیر است ابریشم مصنوعی بهترین انتخاب است زیرا در مقایسه با ابریشم واقعی دیرتر خراب می‌شود.

برخی از پارچه‌ها سرما را خارج می‌کنند. بسیاری از هتل‌ها از پارچه‌های جیر، مخمل، نخی گل‌دار و یا فاستونی استفاده می‌کنند زیرا این پارچه گرمای اتاق را خارج نمی‌کنند. البته گاهی اوقات جنس پارچه‌ها خالص نیست و برای این‌که عمر پارچه‌های ظریف را افزایش دهند از تودوزی‌های دیگری استفاده می‌کنند. البته پارچه‌ای مانند ابریشم را نمی‌توان تودوزی نمود زیرا خراب می‌شود. اما به‌طورکلی تودوزی عمر پارچه را افزایش می‌دهد.


اندازه و پوشش دهی

قبل از اندازه‌گیری و برش پارچه تصمیم بگیرید که می‌خواهید پرده چه ارتفاعی داشته باشد. اگر پرده از پنجره بلندتر باشد، باعث می‌شود که ارتفاع خانه بیشتر نشان داده شود. اندازه‌گیری را از چندسانت بالای پنجره آغاز کنید. اگر می‌خواهید خانه‌تان کلاسیک به نظر برسد می‌توانید ارتفاع پرده را افزایش داده و حتی آن‌قدر بلند کنید که بر روی زمین آویزان باشد. اما پرده‌های مدرن معمولاً تا نزدیکی سطح زمین می‌رسند. در هنگام اندازه‌گیری عرض پرده باید آن را چند سانتی‌متر بیشتر در نظر بگیرید تا چین‌های آن بهتر خودشان را نشان دهند. در این صورت اگر می‌خواهید مانع آمدن نور خورشید به داخل خانه شوید، این چین‌ها مانع نور خورشید خواهند شد.


پرده‌های سنتی و ساده

یکی از مزایای پرده‌های ساده و سنتی این است که می‌توانید آن‌ها را برای هر قسمت از خانه استفاده کنید و به دلیل سادگی طرح هرگز از مد نمی‌روند. همچنین اگر طرح خانه شما طوری باشد که پنجره ابعاد استاندارد نداشته باشد، استفاده از پرده ساده بهترین راه‌حل است.


پرده‌هایی که با دست یا ماشین لباس‌شویی شسته می‌شوند یا پرده‌هایی که فقط باید با بخار شسته شوند؟

در هنگام انتخاب پرده این موارد را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه و مدت‌زمانی که می‌خواهید از آن پرده استفاده کنید آن را انتخاب کنید. زیرا انتخاب پرده‌هایی که مخصوص شستشوی ماشین یا دست نیستند، اگر با دست‌شسته شوند خراب خواهند شد.


مشاوره و خرید حضوری یا آنلاین؟

همیشه پرده موردنظر را حضوری انتخاب کرده و از طراحان بخواهید به خانه شما آمده و اندازه‌گیری‌ها را انجام دهند تا طرح و رنگ را به‌درستی انتخاب کنید و با طرح خانه شما هماهنگ باشد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم