یک‌راه آسان برای خلاص شدن از شر شبکه‌های اجتماعی

شاید برای شما هم پیش آمده که گاهی اوقات با خود بگویید کاش راهی برای خلاص شدن از شر شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کردید!

اگر شما هم یکی از شب‌های گذشته تا نزدیک صبح بیدار مانده و در شبکه‌های اجتماعی گشت‌وگذار کرده‌اید، پس حتماً باید این مقاله را بخوانید. درواقع امروزه بسیاری از ما چند ساعت درگیر تصاویر دوستان خود، فیلم‌ها و اخبار شبکه‌های اجتماعی می‌شویم. درنتیجه دیرتر از زمان خوابمان به خواب‌رفته و دیرتر هم بیدار می‌شویم. ساعت‌ها وقتمان را برای دیدن زندگی “کامل” دیگران تلف می‌کنیم و حواسمان نیست که زندگی خودمان را فراموش می‌کنیم.

درواقع ما کاملاً در دنیای مجازی غرق‌شده‌ایم و یا زندگی خود را به دیگران نشان می‌دهیم یا حسرت زندگی دیگران را می‌خوریم. این شیوه وقت‌گذرانی با دنیای تکنولوژی هیچ فایده‌ای ندارد. اما حتی اگر بدانیم این عادت مضر است بازهم ترک کردنش کار مشکلی است.

چطور می‌توانید دوباره کنترل زندگی خود را به دست بگیرید؟ تنها به یک‌قلم و کاغذ نیاز دارید. برای این‌که باز کردن صفحه‌تان مشکل شود رمز عبور بسیار پیچیده‌ای انتخاب کنید که به‌سختی به یادتان بماند. آن رمز عبور را روی کاغذ نوشته و کاغذ را درجایی که دستتان به آن نمی‌رسد پنهان کنید. هرچه قدر رمز عبورتان طولانی‌تر و مشکل‌تر باشد کمتر وسوسه می‌شوید که از آن استفاده کنید. اما به شرطی که تقلب نکرده و رمز عبور را ذخیره نکنید و یا تغییر ندهید.

زمانی که رمز عبور پیچیده و طولانی را انتخاب می‌کنید کمتر وسوسه می‌شوید که از آن استفاده کنید. و به‌جای وقت‌گذرانی در دنیای مجازی ترغیب می‌شوید کتاب بخوانید، موسیقی گوش دهید، دوستان خود را ملاقات کنید و یا کمی قدم بزنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم