25 فیلم خارجی دیدنی و بسیار زیبا که احتمالاً تماشا نکرده‌اید

دنیای سینما دنیایی پیچیده، پرهیاهو، قابل تحسین و مملو از زندگی و احساسات مختلف است. فیلم‌ها گاهی اوقات آنچنان با روان ما بازی می‌کنند که گویی بخشی از فیلم شده‌ایم و ما هم در کنار بازیگران فیلم، مثل یک عروسک خیمه‌شب‌بازی در دستان توانای کارگردان هستیم. شاید از میان انبود فیلم‌های تولید شده در جهان و مخصوصا هالیوود، به ندرت بتوان اینچنین فیلم‌هایی یافت که بتوانند سلایق مختلف را ارضا کرده و به دل اکثریت مخاطبان بنشینند. این لیست حاصل آرای تعداد زیادی از مخاطبین سینما بوده و حاوی فیلم‌هایی است که زیبا بودند، اما کمتر دیده شده‌اند. با پروشات همراه باشید …


25. یک پوینده تاریک – A Scanner Darkly – 2006

این فیلم که در سال 2006 اکران شد اقتباسی از رمان فیلیپ کی.دیک است که کیانو ریوز و رابرت داونی جونیور در آن نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم با نشان دادن یک پلیس مخفی که با آشنایی با یک ماده مخدر جدید هویت اش را از دست داده، می‌تواند وفادارترین اقتباس از رمان دیک باشد. ریچارد لینکلاتر، کارگردان فیلم، پس از ضبط از یک فرایند انیمیشن هم استفاده کرده و این فیلم را به یک اثر خاص تبدیل نموده است.


24. موجود – The Thing – 1982

اگرچه این فیلم به کارگردانی جان کارپنتر امروزه یک اثر کلاسیک کالت محسوب می‌شود اما در زمان اکران اینگونه نبود. در نتیجه این فیلم ترسناک بیگانه‌ای که بسیاری آن را نادیده گرفته‌اند، بدون شک یکی از بهترین آثار کارپنتر است.


23. آجر – Brick – 2005

ریان جانسون پیش از کارگردانی “جنگ ستارگان: آخرین جدی” (Star Wars: The Last Jedi)، اثر دیگری تولید کرده بود که جوزف گوردون لویت در آن نقش آفرینی کرد. یک فیلم نئو-نوآر درباره مرد جوانی که می‌خواهد راز قتل دوست دخترش را حل کند و دیالوگ، شخصیت پردازی و داستان خاص آن، فیلم را به یک اثر دیدنی تبدیل کرده است.


22. او – Her – 2013

اگرچه این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم نامه سال 2013 را دریافت کرد اما عده کمی آن را تماشا کرده‌اند. این اثر با بازی واکین فینیکس (یا خواکین فینیکس) درباره مردی است که عاشق یک سیستم اپراتور کامپیوتری شده است. اگرچه داستان آن عجیب به نظر می‌رسد اما یک فیلم دیدنی و خوش ساخت است و ارزش دیدن را دارد.


21. آن‌ها زنده هستند – They Live – 1988

این فیلم یک اثر هجو سیاسی درباره مصرف گرایی و رسانه است که در آن یک فرد با یافتن یک عینک دنیایی را می‌بیند که توسط بیگانه‌ها اداره می‌شود. این فیلم یک الماس کشف نشده است.


20. خاکستری – The Grey – 2011

این فیلم دیدنی با بازی لیام نیسون یک اثر فلسفی است که بازماندگان سقوط یک هواپیما در کوه‌های آلاسکا مجبور هستند برای بقا با سرما و گرگ‌های حیات وحش مبارزه کنند.


19. آپالوسا – Appaloosa – 2008

اگرچه فیلم‌های وسترن امروزه همانند گذشته مورد توجه واقع نمی‌شوند اما در این ژانر هم فیلم‌های زیبایی ساخته می‌شود که این اثر یکی از آن‌هاست. این اثر با بازی درخشان اد هریس و ویگو مورتنسن، دو مرد جوان را نشان می‌دهد که برای نظارت به یک شهر کوچک فرستاده می‌شوند اما با ورود یک بیوه جوان همه چیز دگرگون می‌شود.


18. نابودی – Annihilation – 2018

اگرچه این فیلم (که به تازگی در سال 2018 اکران شد) هوشمندانه نوشته شده، مضمون مناسبی دارد و در عین حال عجیب و ترسناک است اما تقریباً هیچ کس آن را تماشا نکرده است. این اثر اگرچه در گیشه موفق نبود اما با استقبال منتقدین مواجه شد.


17. ماه – Moon – 2009

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی دانکن جونز یک فیلم علمی تخیلی درباره زندگی یک مرد تنها در ماه است که پس از اتمام کارش باید به زمین بازگردد. سام راکویل در این فیلم اجرای بسیار خوبی داشته و داستان هم پر از پیچ و تاب‌های زیباست.


16. اکس‌مشینا (فراماشین) – Ex Machina – 2014

یک برنامه نویس نرم افزار که برای کار در یک پروژه ویژه درباره هوش مصنوعی انتخاب شده و سپس متوجه می‌شود به یک حیطه خطرناک وارد شده که راهی برای بازگشت ندارد. مسلماً این فیلم زیبا و مهیج باید توسط هر کسی دیده شود.


15. شیشه ترک خورده – Shattered Glass – 2003

هایدن کریستنسون، که در گذشته نقش جدی را برعهده داشت، در این فیلم یک اجرای بسیار زیبا داشته و نقش یک روزنامه نگار مشهور را ایفا می‌کند که اغلب داستان‌هایش ساختگی است.


14. نام تو – Your Name – 2016

یک فیلم انیمیشنی در سال 2016 که هر چیزی را که در یک فیلم می‌خواهید داراست. یک اثر جالب، مهیج، احساسی و خاص که تا انتهای فیلم شما را با خود همراه می‌کند. اگر شانس تماشای این فیلم را نداشته‌اید اکنون زمان آن فرا رسیده است.


13. داستان یک روح – A Ghost Story – 2017

یک فیلم به نویسندگی و کارگردانی دیوید لاوری درباره یک همسر متوفی است که تلاش می‌کند با روح زنش ارتباط برقرار نماید. شاید تصور کنید یک فیلم درباره روح که روی خود پارچه سفید انداخته می‌تواند بدترین فیلم ممکن باشد. اما این فیلم با ریتم کند یک فیلم خوش ساخت و زیباست که درباره حیات و زندگی سؤالات بسیاری را در ذهنتان ایجاد می‌کند.


12. زمین‌های لم یزرع – Badlands – 1973

ترنس مالیک که به دلیل سبک فیلم سازی خود شهرت دارد در این فیلم زیبا یک دختر احساساتی را نشان می‌دهد که دوست پسر مشکل سازش برای قتل به داکوتای جنوبی می‌رود. اگرچه داستان فیلم ترسناک و خشن است اما مالیک توانسته به خوبی رابطه میان دو عاشق مجرم را نشان می‌دهد که پایان خوشی ندارند.


11. آگیره، خشم پروردگار – Aguirre, the Wrath of God – 1972

ورنر هرتسوک با ساخت این فیلم درباره تلاش یک مرد برای یافتن آل دورادو، تفکر پوچ گرایانه خود را نشان می‌دهد. اگرچه این فیلم ریتم کندی دارد و رفته رفته ضعیف‌تر می‌شود اما یکی از آن فیلم‌هایی است که حداقل یک بار در زندگی باید آن را تماشا کنید.


10. لاک – Locke – 2013

یک فیلم بلند که در داخل یک خودرو ضبط شده و به شما ثابت می‌کند که برای جذابیت یک فیلم لازم نیست شخصیت‌ها و مکان‌های مختلف را نشان دهید. در این فیلم مردی را می‌بینید که در خودرو نشسته و دائم با تلفن صحبت می‌کند. با این حال جذابیت فیلم بیننده را تا پایان فیلم با خود همراه می‌کند، که دلیل آن فیلم نامه قوی و بازی خوب تام هاردی است.


9. آغازگر – Primer  – 2004

آیا تا به حال یک فیلم گیج کننده تماشا کرده‌اید که حس کنید مغزتان منفجر می‌شود؟ این فیلم قطعاً همین کار را انجام می‌دهد. این اثر به نویسندگی و کارگردانی شین کاروث درباره گروهی از مهندسین است که یک ماشین زمان ساخته و به جای آن یک کنسرو کرم باز می‌کنند. مطمئن باشید که پس از تماشای این فیلم دوست دارید آن را دوباره تماشا کنید.


8. دشمن – Enemy – 2013

این فیلم که توسط دنیس ویلنو، کارگردان فیلم‌های “ورود” (Arrival) و “بلید رانر 2049” (Blade Runner 2049)، کارگردانی شده، یک اثر تاثیرگذار است و مردی را نشان می‌دهد که همزادش را یافته است. داستان فیلم شما را تحت تأثیر قرار داده و یک داستان فرعی پیچیده نیز دارد. مطمئناً برای درک معمای این فیلم باید تکه‌های پازل آن را در کنار هم قرار دهید. در هر صورت باید پایان این فیلم را تماشا کنید، زیرا بسیار زیباست.


7. شکستن امواج – Breaking the Waves – 1996

یکی از فیلم‌های احساسی و تاثیرگذار که پیش از تماشای آن باید خودتان را از لحاظ روانی آماده کرده باشید. کارگردان این اثر، لارس فون تریه، یک جلوه پیچیده از عشق، روابط و ارتباط میان انسان‌ها را نشان می‌دهد که حتماً باید تماشا کنید.


6. قراضه آبی – Blue Ruin – 2013

اگرچه این اثر در ظاهر یک فیلم انتقام جویانه است اما زمانی که به عمق داستان فرو بروید متوجه خواهید شد که علاوه بر انتقام گیری و خشونت به عواقب آن می‌پردازد.


5. ساحل پشه – The Mosquito Coast – 1986

همانگونه که در فیلم‌های “اینک آخرالزمان” (Apocalypse Now)، “ایندیانا جونز” (Indiana Jones) یا “شش روز و هفت شب” (Six Days and Seven Nights) دیده‌ایم، هریسون فورد ماجراجویی در جنگل را دوست دارد و این فیلم هم از این قاعده مستثنی نیست. در این فیلم شاهد مردی هستیم که شهر را ترک کرده تا به همراه خانواده خود در آمریکای مرکزی یک مدینه فاضله بسازد. در این فیلم علاوه بر داستان زیبا، شاهد نقش آفرینی تاثیرگذار هریسون فورد هستیم.


4. خون به پا خواهد شد – There Will Be Blood – 2007

یک فیلم با ریتم کند از پل توماس اندرسون که ناامیدی و فساد در تلاش برای یافتن نفت در آمریکا را نشان می‌دهد. اگرچه داستان فیلم جذاب است اما شاید تنها نقطه قوت این اثر تماشای اجرای دنیل دی لویز باشد.

(یادداشت مترجم: تصویر کاور این مقاله نیز مربوط به این فیلم است.)


3. 2001: یک ادیسه فضایی – 2001: A Space Odyssey

یک اثر کلاسیک محصول سال 1968 از استنلی کوبریک که ممکن است پس از تماشای نصف فیلم خوابتان برده باشد اما به دروغ بگویید که فیلم را دیده‌اید. بدون شک این اثر کند و سرد است اما سبک زیبای کوبریک هم جذابیت فیلم را افزایش می‌دهد و هم جنبه‌های تاریکی از تکامل انسان را نشان می‌دهد.


2. 12 مرد خشمگین – 12 Angry Men

اگرچه شاید عنوان فیلم جالب نباشد اما یک اثر بسیار جالب و سرگرم کننده است. این فیلم سیاه و سفید که محصول سال 1957 است، قضاتی را نشان می‌دهد که باید درباره سرنوشت یک مرد جوان تصمیم گیری کنند. آن‌ها در ابتدا او را محکوم کردند اما او در مقابلشان ایستاده و از آن‌ها می‌خواهد تا شواهد را مجدداً بررسی کنند.


1. جادوگر – Sorcerer – 1977

تنها دلیلی که شما و افراد دیگر این فیلم را تماشا نکرده‌اید فیلم‌های “جنگ ستارگان” است. این فیلم در سال 1977 و در روز اکران فیلم جنگ ستارگان عرضه شد، به همین دلیل کسی به تماشای آن نرفت و در گیشه شکست خورد. این فیلم تاریک گروهی از افراد را نشان می‌دهد که برای انتقال دینامیت آن را به جنگل می‌برند. این فیلم سرنوشت و زجرهای آن را نشان می‌دهد و اگرچه در گیشه شکست خورد اما باید آن را تماشا کنید.


فیلم زیبای دیگری دیده‌اید که در این لیست نبود؟ می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم 🙂

                               

دیدگاه‌ها (19)

بستن فرم

  1. مجید

    آذر 16, 1400

    با تشکر از خانم باقری برای این پست
    منم چنتا فیلم برای دیدن پیشنهاد میکنم
    Life 2017
    The Way Back 2011
    The Revenant 2015
    و شاهکار نولان
    INTERSTELLAR 2014

    پاسخ

  2. نیکو

    اردیبهشت 9, 1400

    من ۲۱سالمه وازصب تا ساعت ۵صب فیلم میبینم حتی درمواقع شلوغی باید ۳تافیلم پرکشش وجذابو ببینم .میشه گفت دو سوم فیلمای معروف باکیفیت وباسناریوهای قوی رو دیدم اما فیلم هایی ک شما معرفی کردین هیچکدوم جز اون فیلمایی ک من دیدم و واقعا ازشون لذت بردم نبود مرسی از زحماتتون اما میتونین فیلمای ۲۰۱۸تا۲۱رو معرفی کنین چون واقعا ارزش دیدن دارن ی عده زیادیشون

    پاسخ

    • جهان آرا در پاسخ به نیکو

      مرداد 19, 1400

      خسته نباشی
      تو دیگه کی هستی؟
      آخه اینهمه فیلم 😐

      پاسخ

    • سارا در پاسخ به نیکو

      آذر 1, 1400

      میشه از فیلمای خوبی که دیدی چندتا معرفی کنی که باخانواده ببینیم و لذت ببریم ؟

      پاسخ

  3. مارمالاد

    فروردین 12, 1400

    سلام.لطفا فیلم padington هم به لیست اضافه کنید ممنون.

    پاسخ

  4. امیرحسین

    دی 17, 1399

    بابا اینا همشون که مال عهد بوقن خیلی قدیمین عامو😂😂😂

    پاسخ

  5. Amirali

    آبان 22, 1399

    حتما نام تو را ببینید ؛بهترین انیمه سینماییست که تا حالا دیدم

    پاسخ

  6. taha

    اردیبهشت 4, 1399

    There Will Be Blood یه شاهکاره و نقطه اوجش هم پایانشه که عمرا یادتون بره

    پاسخ

  7. الینا باشوکیان

    اسفند 23, 1398

    ممنون برای پیشنهاداتتون.ولی میشد اسمایه دیگه ایو معرفی کنین که بسیار قویترر بودن

    پاسخ

  8. من

    مرداد 16, 1398

    واقعا که با این فیلمایی که معرفی کردی!!!!!!!!
    کلی دانلود کردیم ی سنارشاهی نمی ارزید

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به من

      مرداد 16, 1398

      سلام،
      کدوماشو نگاه کردین خوب نبود؟

      پاسخ

      • حمید در پاسخ به عباس

        شهریور 25, 1398

        اکس ماشین
        داستان یک روح
        ادیسه
        و یکم هم خاکستری بنظرم خوب نبودند
        ولی ، ۱۲مرد خشمگین, یک نمونه جدید هم بنظرم روسی باشه هست که شبکه ۴ پخش کرده
        عالیه

        پاسخ

      • Arsen در پاسخ به عباس

        بهمن 18, 1398

        شماره ۱۳، فاجعه بود
        یخچال گرمتر میباشد

        پاسخ

  9. مجتبی

    اردیبهشت 13, 1398

    فیلم .رها شده.قاپ زنی.پیانیست.پدرخوانده.دیکتاتور۲.پاپیون.خویشاوندی.خوبن .البته برای افرادی که عقلشان هم بزرگ شده باشه

    پاسخ

  10. mehran

    اردیبهشت 6, 1398

    واقعا اگر فیلم Her – ۲۰۱۳ توی این لیست نبودجای تعجب داشت!!!!
    به کسانی که ندیدن پیشنهاد میکنم

    پاسخ

    • مجتبی در پاسخ به mehran

      اردیبهشت 14, 1398

      فیلم جالبی نبود .فیلم سرد و سنگین .

      پاسخ

  11. arian

    مرداد 15, 1397

    فیلم دست نیافتنی ها (The Intouchables2011) با بازی (عمر سی) و (فرانسوا کلوزه) فوق العاده اس.حتما ارزشش رو داره که توی این لیست باشه.

    پاسخ

    • une3 در پاسخ به arian

      مرداد 23, 1397

      اره خیلی قشنگه

      پاسخ

  12. •_•

    مرداد 8, 1397

    ممنون از لیستتون ولی انیمه your name یکی از بهترین انیمه های سینماییه که حتی بقیه هم به جز اوتاکو ها دیدنش یا حداقل اسمشو شنیدن، من که اینجوری فکر میکنم .

    پاسخ