معرفی 16 فیلم زیبا درباره ازدواج و مراسم عروسی

معرفی 16 فیلم زیبا درباره ازدواج و مراسم عروسی

فیلم‌های مرتبط با جشن عروسی جزو بهترین فیلم‌های سینما هستند. چه کسی از تماشای چنین فیلم‌های لذت بخشی بدش می‌آید؟ اگرچه در این ژانر فیلم‌های مختلفی ساخته شده و این داستان در بسیاری از فیلم‌های کمدی رمانتیک به کار رفته و به کلیشه تبدیل شده است, اما هنوز هم در این ژانر فیلم‌های موفقی وجود دارد. اگر مشغول تدارکات مراسم عروسی خود هستید یا از تماشای فیلم‌های مرتبط با عروسی لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم این 16 فیلم را ببینید. با پروشات همراه باشید.


عروسی بهترین دوستم – My Best Friend’s Wedding – 1997

جولیا رابرتز و درموت مالرونی در فیلم My Best Friend’s Wedding

در این فیلم زیبای کمدی رمانتیک جولیا رابرتز نقش زنی را ایفا می‌کند که پس از شنیدن خبر ازدواج بهترین دوست مذکرش متوجه می‌شود عاشق اوست. در این فیلم حقیقی درباره عشق یک طرفه, رابرتز تلاش می‌کند که دوستش را خوشحال کند. بنابراین فیلم “عروسی بهترین دوستم” را می‌توان فیلمی درباره دوستی نامید.


ساقدوش‌ها – Bridesmaids – 2011

ساقدوش‌ها – Bridesmaids – 2011

کریستین ویگ گیف های بسیاری از این فیلم را منتشر کرده است. او در این فیلم نقش زنی را ایفا می‌کند که درست زمانی که زندگی‌اش از هم پاشیده, دوستش در حال برگذاری مراسم ازدواج اش است و او هم تلاش می‌کند بهترین ساقدوش باشد. اگرچه مراسم ازدواج تنها در یک صحنه از اوج داستان نمایش داده می‌شود اما این فیلم به این موضوع می‌پردازد که مراسم ازدواج می‌تواند چه آشوب و ترس‌هایی به پا کند.


ضیافت عروسی – The Wedding Banquet – 1993

ضیافت عروسی – The Wedding Banquet – 1993

این فیلم زیبا به کارگردانی انگ لی درباره یک مرد همجنسگرا است که به دلیل فشار والدین مجبور است به ازدواج تن دهد و مراسم عروسی سنتی چینی داشته باشد. اما داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که عروس او هم به دلیل دریافت گرین کارت به این ازدواج تن داده است.


مهمانان ناخوانده عروسی – Wedding Crashers – 2005

مهمانان ناخوانده عروسی – Wedding Crashers – 2005

در این فیلم کمدی که پر از صحنه هلی مراسم و ازدواج و روابط جنسی است شاهد صحنه‌های جالبی هستیم. این فیلم با بازیگران طراز اول (وینس وان، اوون ویلسون، ریچل مک آدامز، آیلا فیشر و بردلی کوپر) درباره دو مرد جوان است که بدون داشتن کارت دعوت به مراسم ازدواج غریبه‌ها می‌روند تا به صورت رایگان مشروب نوشیده و با زنان جوان آشنا می‌شوند. تا اینکه در یکی از این مراسم‌ها عشق واقعی به سراغشان می‌آید.


خواستگاری – The Proposal – 2009

خواستگاری – The Proposal – 2009

احتمالا زمانی که نام رایان رینولدز را می‌شنوید به یاد فیلم “ددپول” (Deadpool) می افتید، اما آیا فیلم “خواستگاری” را دیده‌اید؟ در این فیلم رایان رینولدز و ساندرا بولاک برای دریافت گرین کارت با هم ازدواج می‌کند اما در نهایت عاشق هم می‌شوند.


عروسی یونانی پرریخت و پاش و بزرگ من – My Big Fat Greek Wedding – 2002

عروسی یونانی پرریخت و پاش و بزرگ من – My Big Fat Greek Wedding – 2002

زمانی که سینما پر از کمدی‌های تکراری شده بود، این فیلم توانست فضای تازه‌ای ایجاد کند. این کمدی زیبا و خاص از تجربه شخصی نویسنده فیلم یعنی نیا واردالوس در رابطه با عشق, الهام گرفته شده است.

(یادداشت مترجم: تصویر کاور این مقاله نیز مربوط به این فیلم است.)


زنان ازدواج نکرده – Bachelorette – 2012

زنان ازدواج نکرده – Bachelorette – 2012

این کمدی زیبا را اغلب با فیلم “ساقدوش‌ها” مقایسه می‌کنند، اما این فیلم درباره جشن زنان مجرد در شب پیش از عروسی است. بازیگران این فیلم عبارت‌اند از: کریستین دانست به عنوان یک ساقدوش بداخلاق، آیلا فیشر در نقش دختر عاشق مهمانی، لیزی کاپلان در نقش یک دختر عصبانی و ربل ویلسون در نقش یک عروس بیچاره که می‌خواهد همه چیز را مرتب کند.


دوست دارم پسر – I Love You, Man – 2009

دوست دارم پسر – I Love You, Man – 2009

یک کمدی عاشقانه زیبا با بازی پاول راد در نقش دوست پسر جذاب و کامل رشیدا جونز، که تنها مشکل اش این است که هیچ دوست پسری ندارد. او که مجبور است برای مراسم ازدواج خود یک ساقدوش مرد داشته باشد به دنبال یک دوست مذکر است تا اینکه با جیسون سیگل آشنا شده و ماجراهای تازه‌ای آغاز می‌شود.


بهترین دوست – The Best Man – 1999

بهترین دوست – The Best Man – 1999

یکی از معدود کمدی‌های دهه 90 میلادی که هم واقعی و هم جالب و بامزه است. تای دیگز نقش یک رمان نویس را ایفا می‌کند که جدیدترین کتاب اش از زندگی شرم آور دوستانش – که قرار است در مراسم ازدواج آخر هفته شرکت داشته باشند – اقتباس شده اما می‌خواهد این حقیقت را پنهان کند.

با انتشار یک نسخه از کتاب پیش از موعد، همه چیز برملا می‌شود. چهارده سال بعد، سری دیگر فیلم، “تعطیلات بهترین دوست” (The Best Man Holiday) منتشر شده و همین میزان موفق است.


ریچل ازدواج می‌کند – Rachel Getting Married – 2008

ریچل ازدواج می‌کند – Rachel Getting Married – 2008

ان هاتوی در این فیلم نقش یک زن معتاد را ایفا می‌کند که تلاش می‌کند تا در مراسم ازدواج خواهرش ریچل، شرکت داشته باشد. این فیلم ساده در سبک ناتورالیسم خلق شد و افرادی که می‌خواهند به روابط پیچیده میان زنان پی ببرند باید این فیلم را تماشا کنند.


خماری – The Hangover – 2009

خماری – The Hangover – 2009

این فیلم داستان چند رفیق را نشان می‌دهد که در لاس وگاس به سر برده و تلاش می‌کنند تا دوست خود را پیدا کنند زیرا نزدیک عروسی‌اش است. با دیدن این فیلم شاید فراموش کنید که می‌خواهید یک فیلم درباره مراسم ازدواج را تماشا کنید، زیرا کارهای بامزه بردلی کوپر، اد هلمز و زک گالیفیاناکیس در وگاس حواستان را پرت می‌کند. این فیلم بسیار جالب و دیدنی است.


چهار عروسی و یک تشییع جنازه – Four Weddings and a Funeral – 1994

چهار عروسی و یک تشییع جنازه – Four Weddings and a Funeral – 1994

این کمدی رمانتیک بریتانیایی هیو گرانت را به یک ستاره بین المللی سینما تبدیل کرد. در این فیلم، گرانت یک آدم بد شانس است که در عشق و عاشقی چندان موفق نیست اما با شخصیت اندی مک‌داول آشنا شده و در طی حوادث متوجه می‌شود که عروسی و عزا باید در کنار هم وجود داشته باشند.


فارغ‌التحصیل – The Graduate – 1967

فارغ‌التحصیل – The Graduate – 1967

این فیلم به دلایل مختلف یک فیلم موفق است. داستین هافمن یک جوان فارغ التحصیل است که همیشه درباره روابط انسانی فکر کرده و در یک مثلث عشقی، میان خانم رابینسون و دخترش الین، گرفتار می‌شود. در این فیلم بهترین صحنه مراسم ازدواج که در فیلم‌های امروز به کلیشه تبدیل شده، دیده می‌شود.


ملاقات با والدین – Meet the Parents – 2000

ملاقات با والدین – Meet the Parents – 2000

بن استیلر یک پرستار مذکر است که می‌خواهد از دوست دخترش خواستگاری کند اما سپس متوجه می‌شود که برای این کار باید نظر موافق پدرزن سخت گیر خود، با بازی رابرت دنیرو، را جلب نماید. دو سریال “ملاقات با فاکرها” (Meet the Fockers) و “فاکرهای کوچک” (Little Fockers) از این فیلم الهام گرفته‌اند.


27 دست لباس – 27 Dresses – 2008

27 دست لباس – 27 Dresses – 2008

کاترین هیگل یک ساقدوش است که پس از ازدواج خواهر کوچک‌ترش (مالین اکرمن) با مرد مورد علاقه او (ادواردز برنز) به کلی ناراحت می‌شود. این فیلم برای زنان جوانی مناسب است که به یک عشق یک طرفه دچار شده‌اند و هیچ امیدی به ازدواج کردن ندارند. در حقیقت می‌توان این فیلم را یک فیلم ازدواجی ضد ازدواج نامید.


داستان فیلادلفیا – The Philadelphia Story – 1940

داستان فیلادلفیا – The Philadelphia Story – 1940

این فیلم سیاه و سفید با بازی کاترین هیپبورن، او را در نقشی نشان می‌دهد که عاشق سه مرد شده اما تنها باید با یکی از آن‌ها ازدواج کند. همچنین این فیلم در روتن تومیتوز امتیاز غیرممکن 100% را به دست آورده است.

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. عباس اقا شما کدوم را پیشنهاد می کنید فکر میکنم زنان ازادوج نکرده 2011 از همه بهتره باشه داستانیی متفاوت تر داره

    پاسخ