30 حقیقت جالب و خواندنی درباره کیتی پری + تصاویر

30 حقیقت جالب و خواندنی درباره کیتی پری + تصاویر

کیتی پری (Katy Perry) با نام حقیقی کاترین الیزابت هادسن یک خواننده و ترانه سرای آمریکایی است که در 25 اکتبر 1984 (3 آبان 1363) در سانتا باربارا، کالیفرنیا به دنیا آمد. او پس از آواز خواندن در کلیسا در سنین نوجوانی به موسیقی گاسپل روی آورد. در این جا 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره کیتی پری را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

1. طبق گفته او آلانیس موریست و فردی مرکوری فقید الهام بخش او بودند.

2. پدر و مادر کیتی کشیش بودند به همین دلیل او فعالیت خوانندگی خود را از کلیسا آغاز کرد.

3. کیتی به زایمان خواهر بزرگ‌ترش، آنجلا هادسون، در خانه کمک کرد. کیسه آب آنجلا در خانه دوستش پاره شد و کیتی هم با تلفن خود زایمان او را ضبط کرد.

4. او با سخت گیری شدید والدین مذهبی خود بزرگ شد. او اجازه نداشت فیلم “اسمورف ها” (The Smurfs) را تماشا کند یا کتاب‌های هری پاتر را بخواند. با این حال در جولای 2011 در نقش اسمورف فیلم “اسمورف ها” بازی کرد.

5. آلبوم Teenage Dream او دارای 5 آهنگ برتر شماره 1 است و از این لحاظ با آلبوم Bad مایکل جکسون برابر می باشد.

6. او در 23 اکتبر 2010 در راجستان هند و طی تعطیلات با کمدین بریتانیایی، راسل برند، ازدواج کرد. با این حال نداشتن تفاهم باعث شد که 14 ماه بعد تقاضای طلاق بدهند.

7. کیتی پری طره‌ای از موهای تیلور سوئیفت و مایلی سایرس را دارد و آن‌ها را در کیف خود نگه می‌دارد.

8. او 4 خالکوبی دارد: طرح مسیح در مچ دست چپش، یک جمله سانسکریت به معنای “با جریان آب حرکت کن” در بازوی چپ، یک توت فرنگی در پای چپ و یک نعناع در پای راست.

9. او یک گربه خانگی به نام کیتی پری دارد. او برای گربه‌هایش مدل موهای مختلف درست کرده و حتی یک وبلاگ هم راه اندازی کرده است. این گربه در مراسم بهترین حیوان خانگی سلبریتی در سال 2009 جایزه منتخب نوجوانان را دریافت کرد.

10. کیتی در 15 سالگی از مدرسه خارج شد و در سن 17 سالگی هم خانه را ترک کرد تا حرفه موسیقی را ادامه دهد.

11. او در سن 15 سالگی و حین خواندن در گروه کلیسا، نظر تهیه کنندگان نشویل، تنسی را جلب کرد. آن‌ها او را به نشویل بردند تا ترانه سرایی و نواختن گیتار را به او بیاموزند.

12. او در سال 2010 به عنوان داور “ایکس فکتور” (The X Factor) انتخاب شد.

13. با وجود مشکلات در ضبط آهنگ و همکاری با یک برند، او تلاش کرد تا آهنگ Long Short را در موسیقی متن فیلم “خواهری از سفر آرزوها” (The Sisterhood of the Traveling Pants) قرار دهد.

14. او برای سلنا گومز، اشلی تیزدیل و کلی کلارکسون آهنگ نوشته است.

15. قرار بود او در فیلم “بیارش گریک” (Get Him to the Greek) راسل برند حضور داشته باشد اما صحنه مربوط به خود را حذف کرد.

16. آهنگ موفق او، I Kissed a Girl با الهام از اسکارلت جوهانسون ساخته شد.

17. والدین او در ویدیوی Hot n’ cold حضور یافتند.

18. کیتی پری 4 رکورد گینس دارد. یکی برای بهترین ستاره چارت دیجیتال ایالات متحده توسط یک هنرمند زن و یکی برای بهترین هنرمند زن با پنج آهنگ شماره یک از یک آلبوم.

19. او اولین هنرمند زن است که چندین ویدیوی او، Roar و Dark Horse، در Vevo، یک میلیارد بازدید داشته‌اند.

20. او علاوه بر رکوردهای گینس، 5 جایزه موسیقی آمریکا، یک جایزه بریت و یک جایزه جونو دارد. نام او همچنین در فهرست پردرآمدترین زنان عرصه موسیقی نیز دیده می‌شود.

21. او در آکادمی موسیقی در غرب سانتا باربارا، برای مدت کوتاهی به مطالعه اپرای ایتالیایی پرداخت.

22. مدونا با تعریف از آهنگ Ur So Gay، که آن را آهنگ مورعلاقه خود از کیتی پری دانست، به شهرت او کمک کرد.

23. اجرای او در سوپر بول در ایالات متحده 118.5 میلیون بیننده داشت و به پربیننده‌ترین و پرامتیازترین اجرا در تاریخ سوپربول تبدیل شد. اجرای او با داشتن 114.4 بیننده از مسابقه اصلی هم پربیننده‌تر بود.

24. او در سال 2010 در فهرست 100 زن جذاب ماکسیم در جایگاه نخست قرار گرفت و جو لوی، ویراستار، آن را “جذاب‌ترین” نامید.

25. نخستین آلبوم او با نام کیتی هادسون در سال 2001 منتشر شد و راک مسیحی محسوب می‌شد. تنها 200 نسخه از این آلبوم فروخته شد، اما کیتی ناامید نشد و تلاش خود را بیشتر کرد، تا اینکه در نهایت به صدر موسیقی پاپ رسید.

26. او با خواننده اصلی Gym Class Heroes، تراویس مک کوی، چندین سال رابطه داشت تا اینکه در سال 2009 از هم جدا شدند. آن‌ها تا زمان موفقیت آهنگ I Kissed A Girl با هم بودند.

27. برای حضور در فصل دوازدهم American Idol به عنوان داور، 20 میلیون دلار به او پیشنهاد شد اما به دلیل فعالیت بر روی پروژه‌هایش آن را نپذیرفت.

28. او به مناسبت تولد 28 سالگی خود با بانوی اول آن سال، میشل اوباما، نهار خورد.

29. کیتی پری خود را نسخه چاق‌تر امی واینهاوس و نسخه لاغرتر لی لی آلن معرفی کرد. لی لی آلن هم ناراحت شد و تهدید کرد که شماره شخصی کیتی پری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

30. با اجرا در The View، مجری این برنامه ووپی گلدبرگ لب‌های او را بوسید و گفت “خوشم آمد.”

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم