حقایق جالبی درباره مایکل بی. جردن، ستاره جدید هالیوود

مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan) یک بازیگر آمریکایی است که در 9 فوریه 1987 (20 بهمن 1367) به دنیا آمد. او برای بازی در نقش اسکار گرانت در درام “ایستگاه فروتویل” (Fruitvale Station)، بوکسور آماتور آدونیس کرید در فیلم “عقیده” (Creed) از چندگانه “راکی” و کیلمانگر، ابرشرور فیلم “پلنگ سیاه” (Black Panther) دنیای مارول، شناخته شده است. در اینجا 26 حقیقت جالب و خواندنی درباره مایکل بی. جردن را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

1. نقش‌های تلویزیونی جردن عبارت‌اند از نقش والاس در سریال “وایر” (The Wire) از کانال اچ بی او، رگی مونت گومری در سریال “تمام فرزندان من” (All My Children) و وینس هوارد در سریال درام “روشنایی‌های جمعه شب” (Friday Night Lights) از کانالان بی سی.

2. او در خانواده دانا، یک هنرمند و مشاور مدرسه راهنمایی و مایکل ای. جردن، در سانتا آنا، کالیفرنیا، به دنیا آمد.

3. جردن یک خواهر بزرگ‌تر به نام جمیلا دارد که در عرصه تولید کار کرده و یک برادر کوچک‌تر به نام خلید دارد که در دانشگاه هوارد بازیکن فوتبال است.

4. خانواده او پیش از رفتن به نوارک، نیوجرسی، دو سال در کالیفرنیا بودند.

5. او به هنرستان نوارک، که مادرش مشاور آن جا بود و در آنجا به بازی بسکتبال پرداخت.

6. شماره جوانان هالیوود مجله نیلون او را یکی از 55 چهره آینده نامید.

7. او در کودکی به کلاس رقص می‌رفت.

8. او پیش از بازیگری در تبلیغات شرکت Modell’s Sporting Goods و Toys ‘R’ Us شرکت می‌کرد.

9. نام میانی او، باکاری، به زبان سواحلی بوده و به معنای “سوگند اشرافی” است.

10. او برای نقش هری آربورن در فیلم “مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2” (The Amazing Spider-Man 2) در نظر گرفته شده بود اما آن را به دین دهان واگذار کرد، همچنین برای نقش سم ویلسون فیلم “کاییتان آمریکاک سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Soldier) در نظر گرفته شده بود اما این نقش به آنتونی مکی واگذار شد.

11. نقش دکتر دری در فیلم “مستقیم از کامپتن” (Straight Outta Compton) به او پیشنهاد شد اما آن را رد کرد.

12. قرار بود نقش مارکوس اتوود در فیلم “تریپل ناین” (Triple 9) به او واگذار شود اما به دلیل مشغله آن را رد کرد و آنتونی مکی جای او را گرفت.

13.  او همانند کریس ایوانز دومین بازیگری است که پیش از ملحق شدن به دنیای مارول، در نقش مشعل انسانی که یک پروژه شکست خورده در سری فیلم‌های “چهار شگفت انگیز” (Fantastic Four) بود، شرکت کرد.

14. او در سال 1999 و با بازی در یک اپیزود از سریال تلویزیونی Cosby and The Sopranos فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

15. او سپس در سال 2001 در فیلم “هاردبال” (Hardball) در کنار کیانو ریوز، بازیگری را به شکل حرفه‌ای ادامه داد.

16. در سال 2002 با بازی در نقش کوتاه اما مهم والاس در فصل اول سریال “وایر” بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

17. در مارس 2013 به پروژه “تمام فرزندان من” پیوست و نقش یک نوجوان دردسرساز به نام رگی پورتر را ایفا کرد. در ژوئن 2016 قراردادش تمام شد و از این پروژه بیرون آمد.

18. او در فیلم Blackout نقش اصلی داشت و در فیلم The Assistants هم بازی کرد.

19. جردن در سال 2008 در موزیک ویدیوی Did You Wrong هنرمند آر اند بی، پلیاسور پ شرکت کرد.

20. در سال 2009 به عنوان بازیگر مهمان در اپیزود Hot Spot سریال “مهره سوخته” (Burn Notice) حضور یافت و نقش یک بازیکن دبیرستانی فوتبال را ایفا کرد که در یک زد و خورد شرکت کرده و اکنون یک گانگستر محلی به دنبال اوست.

21. در سال 2010 به عنوان مهمان در اپیزود Inhuman Society سریال Law & Order: Criminal Intent در نقش یک بوکسور ظاهر شد که در دام یک رسوایی گرفتار شده بود.

22. جردن در سال 2009 بازی در درام “روشنایی‌های جمعه شب” در نقش وینس هوارد را آغاز کرد و در آپارتمانی در آستین، محل فیلم برداری، اقامت نمود. او در دو فصل نقش این شخصیت را بازی کرد تا اینکه در سال 2011 پروژه به پایان رسید.

23. جردن در سال 2012 در فیلم “دم قرمزها” (Red Tails) از جرج لوکاس حضور یافت و در فیلم “تاریخچه” (Chronicle) هم نقش اصلی استیو مونت گومری را ایفا کرد، این فیلم درباره سه نوجوان است که قدرت‌های ابرقهرمانی دارند.

24. جردن در سال 2013 در “ایستگاه فروتویل” به کارگردانی رایان کوگلر نقش اسکار گرانت قربانی را ایفا کرد. نقش آفرینی او با تحسین منتقدین مواجه شد.

25. جردن قرار است در سال 2018 در فیلم “فارنهایت 451” (Fahrenheit 451) در کنار مایکل شانون و لورا هریر، نقش آفرینی کند. این فیلم تلویزیونی قرار است از شبکه اچ بی او پخش شود.

26. جردن قرار است در فیلم Just Mercy که فیلم برداری آن از اوایل سال 201 آغاز شد، نقش برایان استیونسون را ایفا کند.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فرهاد

    بهمن 2, 1398

    انصافا بازیگرِ حرفه ایی تر،جذاب تر و پولدار تر از استیو مک کویین وجود نداره.

    پاسخ