بیوگرافی ویل اسمیت از کودکی تا به امروز + تصاویر

ویلارد کارول «ویل» اسمیت جونیور که با نام ویل اسمیت شناخته می‌شود، هنرپیشه، خواننده هیپ هاپ، دوبلور و همچنین تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است. او آثار قدرتمندی نیز در تلویزیون داشته است. در ماه آوریل ۲۰۰۷ هفته نامه نیوزویک از او به عنوان قدرتمندترین بازیگر هالیوود یاد کرد. وی چهار بار نامزد جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اسکار و یک بار نیز برنده جایزه گرمی شده‌است. قرار است ویل اسمیت مجری‌گری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را نیز برعهده داشته است. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این بازیگر محبوب را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام ویلارد کارول اسمیت جونیور (Willard Carroll Smith Jr)
متولد 25 سپتامبر، 1968 (3 مهر 1347)
محل تولد فیلادلفیا، پنسیلوانیا، آمریکا
قد 188
شغل بازیگر، تولیدکننده، رپر و کارگردان
وضعیت تأهل متأهل

بیوگرافی ویل اسمیت

بازیگر و رپر معروف ویل اسمیت (Will Smith) در 25 سپتامبر 1968 در فیلادلفیا به دنیا آمد. مادرش کارولین یک معلم مدرسه و پدرش ویلارد کریستوفر اسمیت صاحب کارخانه یخچال سازی بود. زمانی که او 13 ساله بود والدین اش از هم جدا شدند. ویل دومین فرزند از چهار فرزند این خانواده است.

در کودکی او را پرنس می‌نامیدند. او استعداد خارق العاده ای داشت زیرا به کمک زبان چرب و نرم و کاریزمای شخصیتی خود از هر مخمصه‌ای خلاص می‌شد.

ویل اسمیت در جوانی

ویل از زمان مدرسه عاشق رپ و موسیقی هیپ هاپ بود. هیچ کس نمی‌توانست او را از موسیقی موردعلاقه‌اش دور کند، حتی پیشرفت‌های تحصیلی و بورس دانشگاه فنی ماساچوست هم نتوانست او را از علاقه‌اش دور کند. البته حق هم داشت. این علاقه او باعث شد که اولین گام را در عرصه نمایش بردارد. ویل اسمیت به همراه دوستش دی جی جف تونز آهنگ هایی ساختند که این رپر با نام فرش پرنس اجرا کرد. آهنگ‌های این دو بسیار موفق بود. دو آلبوم آن‌ها درچه پلاتین دریافت کرد و دو آهنگ He’s the DJ و I’m the Rapper برنده جایزه گرمی شد.

اما شهرت این گروه رفته رفته کمتر شد و اسمیت تصمیم گرفت در پروژه‌های تجاری دیگر شرکت کند. او پول‌های خود را در عرصه خودرو و جواهرات سرمایه گذاری کرد، با این حال در این زمینه هم به موفقیت نرسید. علاوه بر آن، بدهی‌های زیادی بالا آورد.

فیلم‌ها او

ویل اسمیت در سینما به حرفه بازیگری ادامه داد. شانس باعث شد که توسط برادران وانر به بازی در نقش اصلی سریال The Fresh Prince from Bel-Air دعوت شود. ویل حتی برای ایفای این نقش تلاش نکرد، بلکه نقش خودش را ایفا کرد. نقش اصلی داستان یک پسر سیاهپوست است که تصادفاً خود را در بورلی هیلز می‌بیند. این سریال در سال 1990 پخش شد و بسیار محبوب بود. ویل اسمیت جوان نه تنها توانست با موفقیت مالی این سریال بدهی‌هایش را پرداخت کند بلکه توانست در هالیوود دوست‌های خوبی هم داشته باشد.

ویل اسمیت در جوانی

ویل اسمیت پس از اولین موفقیت خود بازیگری را جدی گرفت. او در چندین فیلم بازی کرد که از میان آن‌ها “شش درجه جدایی” (Six Degrees of Separation) با تحسین منتقدین مواجه شد و این بازیگر موردتوجه کارگردان‌ها قرار گرفت.

فیلم اکشن “پسران بد” (Bad Boys) دومین فیلم موفق حرفه بازیگری او بود. این فیلم با موفقیت تجاری رو به رو شد. اسمیت در این فیلم در کنار مارتین لارنس نقش یک پلیس جذاب و باحال را ایفا می‌کرد. به نظر می‌رسد که ژانر اکشن بهترین ژانر برای شخصیت و ظاهر اوست. در اواسط دهه 90 فیلم‌های موفقی تولید شدند که ویل اسمیت در آن‌ها نقش آفرینی کرد. همه چیز از فیلم اکشن “روز استقلال” (Independence Day) آغاز شد که ویل اسمیت در آن نقش یک خلبان شجاع به نام استیون هیلر را بازی کرد.

ویل اسمیت در مردان سیاه پوش

بازی در فیلم اکشن کمدی “مردان سیاه پوش” (Men in Black) محبوبیت ویل اسمیت را افزایش داد. زوج دو نفره او و تامی لی جونز، به یکی از بهترین زوج‌های تلویزیونی تبدیل شد. ویل اسمیت خودش موسیقی متن “مردان سیاه پوش” را نوشت. این موسیقی در بهترین چارت‌های بریتانیا قرار گرفت و در صدر مهم‌ترین چارت موسیقی – بیلبورد 100 آهنگ برتر – قرار گرفت. با این اتفاق ویل اسمیت دوباره به شهرت روزهای رپر بودن خود بازگشت.

یکی دیگر از موفقیت‌های این بازیگر بازی در فیلم “دشمن ملت” (Enemy of the State) بود. یکی از بدشانسی‌های او رد کردن نقش اصلی فیلم “ماتریکس” (Matrix) بود. او ترجیح داد در فیلم وسترن “غرب وحشی وحشی” (Wild Wild West) نقش یک گاوچران را بازی کند. این فیلم کاملاً شکست خورد و حتی بودجه آن نیز به دست نیامد. همچنین تمشک طلایی بدترین فیلم سال را به دست آورد. تنها موسیقی این فیلم بود که به آن کمک کرد: موسیقی متن اسمیت در صدر چارت‌های آمریکا قرار گرفت.

ویل اسمیت در نقش علی

فیلم “غرب وحشی وحشی” به این بازیگر چیزهای زیادی آموخت، به او کمک کرد تا در انتخاب‌های بعدی‌اش بیشتر دقت کند و حرفه‌اش را جدی بگیرد. در نتیجه حرفه‌اش بهتر شد. اسمیت در سال 2001 در فیلم “علی” (Ali) نقش بوکسور معروف محمدعلی را ایفا کرد. او برای ایفای این نقش نامزد دو جایزه اسکار شد. به گفته خودش این نقش هم بر توانایی‌های فیزیکی‌اش تأثیر گذاشت و هم بر توانایی‌های روحی‌اش. این بازیگر برای ایفای نقش این بوکسور افسانه‌ای روزانه 6 ساعت تمرین می‌کرد و رژیم بوکسوری داشت. بنابراین وزن ماهیچه‌هایش 15 کیلوگرم افزایش یافت. این بازیگر، همانند نقش اش، روابط جنسی را برای مدتی کنار گذاشت تا به شخصیت اش نزدیک و نزدیک‌تر شود.

پس از آن اسمیت نقش‌هایش را با دقت بیشتری انتخاب کرد و بیشتر به دنبال نقش‌های خاص، جالب و غیرمعمول بود: مانند بازی در نقش یک دلال ازدواج به نام هیچ در فیلمی به همان نام، “هیچ” (Hitch)، و بازی در نقش یک پدر مجرد در درام “در جستجوی خوشبختی” (Pursuit of Happiness) که در این فیلم با پسرش جیدن همبازی شد.

در اواسط سال‌های 2000 ویل اسمیت کارنامه بازیگری‌اش را پربارتر کرد و در فیلم‌های جدید حضور یافت: مردان سیاه پوش 2، پسران بد 2، سریال همه ما (All of Us) و پیاده روی صمیمانه (A Closer Walk). ویل اسمیت در سال 2004 با بازی در فیلم “من، ربات” (I, Robot) طرفدارانش را خوشحال کرد.

در سال 2008 اسمیت در فهرست گران قیمت‌ترین بازیگران فوربس در جایگاه اول قرار گرفت. برای اولین بار در تاریخ صنعت سینما، هشت فیلم با بازی ویل اسمیت هر کدام به ترتیب بیش از 100 میلیون دلار فروش داشتند.

او سپس در فیلم‌های “هفت زندگی” (7 lives) و “هنکاک” (Hancock) بازی کرد. در سال 2012 سومین سری “مردان سیاهپوش” اکران شد. برخلاف سری دوم، سری سوم با استقبال منتقدین مواجه شد. اسمیت برای اکران این فیلم به روسیه رفت و طرفداران روسیه را خوشحال کرد. او در زمان اقامت در روسیه در برنامه تلویزیونی Spotlight of Paris Hilton شرکت کرد و همچنین به همراه پسرش به برنامه تلویزیونی Evening Urgant رفت.

بازی در فیلم “پس از زمین” (After Earth) باعث شد که جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کند. با آغاز دومین دهه قرن 21، ویل اسمیت همچنان یکی از تاثیرگذارترین بازیگران هالیوودی بود. ویل اسمیت همچنین نویسنده سخنان قصار است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. برای مثال، “پول و موفقیت فرد را خراب نمی‌کنند، بلکه تنها طبیعت ذاتی او را بیشتر نشان می‌دهند”، یا “همه ما کارگران دهاتی هستیم. تنها تفاوتمان این است که در قلمروهای مختلف زندگی می‌کنیم.”

زندگی شخصی او

زندگی شخصی ویل اسمیت همیشه موردتوجه هوادارانش است. اما او در این زمینه چندان صحبت نمی‌کند. او سه سال با همسر اولش شری زامپینو زندگی کرد و در سال 1995 طلاق گرفت. پسرش ویلارد سوم اش در سال 1992 به دنیا آمد و پس از طلاق با مادرش زندگی می‌کند.

ویل اسمیت و همسرش جادا پینکت

ویل اسمیت دو سال پس از طلاق و در دسامبر 1997 با دوست قدیمی‌اش جادا پینکت ازدواج کرد. جادا دو فرزند به دنیا آورد: پسرشان جیدن اسمیت و دخترشان ویلو کامیلا رین اسمیت. این بازیگر به همراه دخترش در فیلم “من افسانه‌ام” (I Am Legend) و به همراه پسرش در فیلم‌های “در جستجوی خوشبختی” (Pursuit of Happiness) و “پس از زمین” (After Earth) بازی کرد.

جیدن و ویلو اسمیت

جیدن اسمیت جا پای پدرش گذاشته و یک بازیگر، رپر و رقصنده است. می‌توان گفت جیدن درست همانند جوانی پدرش است. دختر ویل هم پا به پای برادرش پیش می‌رود – او در فیلم‌ها بازی می‌کند و آلبوم خود را ضبط کرده است. هر دو فرزند ویل اسمیت ستاره‌های اینستاگرام هستند.

ویل اسمیت در امروز

در سال 2016 فیلم “زیبایی موازی” (Collateral Beauty) به سینما آمد و ویل اسمیت، کیرا نایتلی، کیت وینسلت، هلن میرن و بازیگران معروف دیگر در نقش‌های اصلی فیلم بازی کردند. اسمیت نقش رئیس یک آژانس تبلیغاتی و در حین حال پدر یک دختر مرده را ایفا کرد. او معنای زندگی را از دست داده و دوستانش در تلاش‌اند تا به او کمک کنند.

در سال 2016 پدر ویل از دنیا رفت و خانواده او عزادار شدند. در عین حال گرچه اسمیت در این فیلم بازی خوبی داشت اما نتوانست رضایت منتقدین را جلب کند.

در دو سال اخیر این بازیگر با مارگو رابی استرالیایی همبازی شده است. این زوج سینمایی ابتدا در فیلم “تمرکز” (Focus) و سپس در برنامه تلویزیونی “تخت گاز” (Top Gear) در کنار هم قرار گرفتند. سپس در سال 2016 فیلم “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) عرضه شد. این فیلم در تورنتو فیلم برداری شده بود.

ویل اسمیت و مارگو رابی

داستان این فیلم از این قرار است که عده‌ای از طرف دولت به ماموریتی فرستاده می‌شوند که هیچ کس قرار نیست از آن زنده بیرون بیاید. بازیگران معروفی چون برد پیت، لئوناردو دی کاپریو و جانی دپ هم برای این نقش تست دادند اما در نهایت ویل اسمیت قبول شد. این بازیگر برای ایفای این نقش باید سرش را می‌تراشید و کار با اسلحه را یاد می‌گرفت. مارگو رابی و هنرمند معروف راک، جرد لتو، در این فیلم همبازی او بودند و این فیلم هم نامزد جایزه منتخب مردم شد.

ویل اسمیت در نقش ددشات در فیلم «جوخه خودکشی» و دنیای DC

همبازی‌های مکرر اسمیت و مارگو رابی باعث شد که درباره رابطه عاشقانه آن دو شایعاتی ایجاد شود. در آن زمان این شایعات پدید آمده بود و رسانه‌ها طلاق اسمیت از همسرش را پیشبینی کرده بودند. با این حال جادا به این شایعات درباره همسرش عادت کرده بود و آن‌ها را جدی نمی‌گرفت.

این بازیگر در فیلم‌های دیگر هم حضور یافت. در سال 2018 قرار است سری دوم “من، ربات” اکران شود. همچنین گفته می‌شود که اسمیت در کنار تام هنکس در فیلم انیمیشن “دیمبو” (Dimbo) حضور خواهد یافت. نقش پدر بچه‌هایی که با یک فیل سیرک به نام دامبو دوست می‌شوند، به ویل اسمیت واگذار خواهد شد.

ویل اسمیت و بریجیت مویناهان در فیلم «من، ربات» محصول سال 2004

این هنرمند در سال نو در مراسم روزنامه روسی Kopeysky Rabochy شرکت کرد. در طی حدود ده سال بازیگرانی چون بروس ویلیس، آنجلینا جولی و سلبریتی های دیگر خواننده این روزنامه محلی بوده‌اند. جالب اینجاست که مارگریتا ساشکویچ روسی، همسر تهیه کننده معروف سینما، جک تئوکزبری، ساکن کوپیسک بود.

ویل اسمیت یکی از موفق‌ترین ستارگان صنعت سینماست که هنوز جایزه اسکار دریافت نکرده است. با این حال او به این مراسم توجهی نکرده و سال‌هاست که او و همسرش در این مراسم شرکت نمی‌کنند زیرا معتقدند که به عقیده آن‌ها در مراسم اسکار هم نژادپرستی رخ می‌دهد. زیرا در طی دو سال تمام 22 بازیگر نامزد شده سفیدپوست بودند. در سال 2017 این مسئله ثابت شد.

فیلم شناسی

  • The Fresh Prince of Bel-Air
  • شش درجه جدایی – Six Degrees of Separation
  • پسران بد – Bad Days
  • روز استقلال – Independence Day
  • دشمن ملت – Enemy of the State
  • من افسانه‌ام – I Am Legend
  • مردان سیاهپوش – Men in Black
  • علی – Ali
  • من، ربات – I, Robot
  • هیچ – Hitch
  • هنکاک – Hancock

تصاویری از ویل اسمیت

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم