تصاویر و بیوگرافی کامل جانی دپ از کودکی تا به امروز

جان کریستوفر «جانی» دپ دوم یک هنرپیشه، تهیه‌کننده، موسیقی‌دان، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم آمریکایی‌است. او تاکنون توانسته‌است جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم را برای بهترین بازیگر مرد از آن خود کند. دپ یکی از پولسازترین ستاره‌های هالیوود است که در بسیاری از پروژه‌های فانتزی و به یادماندنی هالیوود نقش داشته است. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این بازیگر محبوب را با هم مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

جانی دپ در نقش معروف جک گنجشکه در مجموعه دزدان دریایی کارائیب

اطلاعات کلی

نام جان کریستوفر دپ دوم (John Christopher Depp II)
متولد 9 ژوئن، 1963 (19 خرداد 1342)
محل تولد اوونزبروو، کنتاکی، آمریکا
قد 178
شغل بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، فیلم نامه نویس و موزیسین آمریکایی
وضعیت تأهل مطلقه

بیوگرافی جانی دپ

جانی دپ یک ستاره هالیوودی، بازیگر, فیلم نامه نویس, کارگردان, تهیه کننده, موزیسین و خواننده است. و همه این کارها را خودش انجام می‌دهد. جانی دپ جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرده و تاکنون چندین بار نامزد جایزه اسکار شده است. نام این بازیگر به عنوان گرانقیمت ترین بازیگر مرد در کتاب فهرست رکوردهای گینس ثبت شده است.

این بازیگر و موزیسین معروف, جانی دپ (که نام کامل او کریسوفر دپ دوم است) در 9 ژوئن 1963 در اوونزبروو, ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. به سختی می‌توان جانی را یک کودک معمولی نامید و این مسئله دلایل مختلفی دارد: پدرش دوست داشت الکل بنوشد و همسر و فرزندان اش را کتک بزند: دو پسر و دو دختر. جانی به برادر بزرگش دنیل چندان نزدیک نبود و به همین دلیل بیشتر وقتش را در خیابان‌های شهر می‌گذراند. یک بار او برای نشان دادن شجاعت اش از نرده‌های طبقه هشتم بالا رفت.

جانی دپ در کودکی

زندگینامه نویسان او معتقدند که چهره خاص او به دلیل داشتن ریشه‌های مختلف سرخپوستی, ایرلندی و آلمانی است. پدربزرگ جانی از سرخپوست‌های قبیله چروکی و مادربزرگ اش از قبیله کریک است.

جانی همیشه می‌خواست از بقیه افراد متمایز بوده و به بت دیگران تبدیل شود, برای اینکار به اندازه کافی تاثیرگذار بود. او از مدرسه متنفر بود, در کلاس‌ها غیبت می‌کرد و از سن 12 سالگی استعمال سیگار و مصرف الکل را آغاز کرد. به گفته خودش در سن 13 سالگی مرد شده بود. در همان سن از مدرسه اخراج شد.

جانی دپ در جوانی

زمانی که 15 ساله بود والدین اش طلاق گرفتند. او هم در واکنش به این اتفاق به مواد مخدر و راک‌اند رول روی آورد. جانی در استیج کلوپ‌های شبانه فلوریدا به همراه گروه “بچه‌ها” (The Kids) اجرا داشت و گیتار برقی هدیه مادرش را می‌نواخت.

او پس از مرگ پدر بزرگش شرایط دشواری داشت, زیرا دوران کودکی‌اش را با او گذرانده بود. مادرش در آینده با رابرت پالمر نویسنده ازدواج کرد که جانی او را “الهام بخش” می‌نامد.

جانی دپ در سن 16 سالگی مدرسه را رها کرد و به لس آنجلس رفت، او در آنجا در ماشین دوستش زندگی می‌کرد. او در پروژه‌های ساخت و ساز سخت کار می‌کرد. او پیتزا تحویل می‌داد، خودکار می فروخت و در زمان بیکاری به موسیقی می‌پرداخت. او در سن 20 سالگی با لوری آن آلیسون آرایشگر که 5 سال از خودش بزرگ‌تر بود، ازدواج کرد. او از زندگی به هم ریخته و فقیر جانی خوشش نمی‌آمد. به نظر می‌رسید که زندگی موسیقیایی او در این زمان به اتمام رسید.

دو سال بعد این زوج از هم جدا شدند. اما لوری همسرش را به نیکلاس کیج معرفی کرد و این بازیگر هم جانی را به مدیرش معرفی کرد. بنابراین جانی حرفه بازیگری‌اش را آغاز کرد. کاریزما و هنر جانی دپ باعث شد که این ستاره در فیلم‌ها دیده شود.

فیلم‌های او

اولین فیلمی که جانی در آن نقش آفرینی کرد، زندگی نامه کرواک مکتب بیت بود. اما در فیلم “کابوس در خیابان الم” (Nightmare on Elm Street) حضور پررنگ‌تری داشت. وس کراون کارگردان این فیلم که نقش گلن لنز را به جانی داده بود از این انتخاب خوشحال بود: زیرا دپ بر روی کراون تأثیر گذاشت. این فیلم با استقبال مواجه شد و جانی هم حرفه بازیگری خود را دنبال کرد.

جانی دپ در فیلم جوخه

سپس در فیلم “جوخه” (Platoon) الیور استون نقش کوچکی به او داده شد و نقش سرباز لرنر را بازی کرد که البته موفق نبود: در نسخه نهایی تمام صحنه‌های سرباز لرنر حذف شد. اما پس از پخش سریالی با حضور او برای مخاطبین جوان، جانی دپ جذاب طرفداران بسیاری پیدا کرد و شهرت یافت. سریال “خیابان جامپ شماره ۲۱” (21 Jump Street) در سال 1987 اکران شد و چهار سال پخش شد. در این سریال برد پیت هم که همسن جانی بود به عنوان بازیگر مهمان حضور یافت. این پروژه باعث شهرت جانی شد و او را به بت دختران جوان تبدیل کرد.

در سال 1990 دو پروژه با حضور او به روی صحنه رفت: فیلم موزیکال “گریان” (Cry-Baby) و فیلم موفق “ادوارد دست قیچی” (Edward Scissorhands) به کارگردانی تیم برتون. پس از این فیلم بود که همکاری این بازیگر و کارگردان ادامه یافت. بازی در نقش اصلی این ملودرام زیبا باعث شد که جانی نامزد جایزه گلدن گلوب شود. این بازیگر در زمان فیلم برداری این فیلم با وینونا رایدر آشنا شد.

جانی دپ در فیلم ادوارد دست قیچی

در اواسط سال‌های 1990 بود که جانی در فیلم‌های “بنی و جون” (Benny & Joon) و “اد وود” (Ed Wood) دیده شد و مجدداً نامزد جایزه گلدن گلوب شد. طرفداران این دوره از حرفه بازیگری او را دوست دارند زیرا در فیلم رازآلود “مرد مرده” (Dead Man) کارگردان مستقل آمریکایی جیم جارموش و کمدی رمانتیک “دون خوان دی‌مارکو” (Don Juan DeMarco) از جرمی لوین بازی کرد. منتقدین فیلم “مرد مرده” را شاهکار بیست سال اخیر می‌دانند.

در سال 1997 و بازی در فیلم‌های “دانی براسکو” (Donnie Brasco) و “شجاع” (The Brave) باعث شد تا این بازیگر طرفداران جدیدی داشته باشد. زیرا دپ کارگردان و فیلم نامه نویس فیلم “شجاع” هم بود. اودر این فیلم همبازی مارلون براندو بود و در سه قسمت بهترین بازیگر، کارگردان و فیلم نامه نویس، نامزد فستیوال فیلم کن شد. او جایزه نخل طلایی را دریافت کرد.

جانی دپ در فیلم اسلیپی هالو

بازی در نقش اصلی و ترسناک فیلم “اسلیپی هالو” (Sleepy Hollow) از تیم برتون که اقتباس آزاد کتاب واشنگتن اروینگ محسوب می‌شد، موفقیت جدیدی را از آن او کرد. این فیلم در گیشه آمریکا 101 میلیون دلار و در جهان، 206 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم در نوامبر 1999 اکران شد و جانی دپ هم نامزد جایزه ساترن شد.

دهه 90 برای جانی دپ با بازی در فیلم “همسر فضانورد” (The Astronaut’s Wife) (در کنار شارلیز ترون) و تریلر رازآلود “دروازه نهم” (The Ninth Gate) رومن پولانسکی، پایان یافت.

جانی دپ و ژولیت بینوش در فیلم شکلات

در سال 2000 درام “شکلات” (Chocolat) در کنار ژولیت بینوش اکران شد. این بازیگر زن نامزد اسکار شد و جانی دپ که نقش عاشق او، رو، را ایفا می‌کرد نامزد جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم شد. یک سال بعد درام زندگی نامه‌ای جنایی “کوکائین” (Blow) اکران شد، که در آن جانی نقش یک شخصیت واقعی را ایفا می‌کرد – یک قاچاقچی آمریکایی به نام جرج جیکوب یانگ. پنه لوپه کروز هم نقش دوست دختر یانگ را ایفا می‌کرد.

در سال 2003 و پس از موفقیت فیلم ماجراجویانه “دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه” (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)، به اولین ستاره برجسته هالیوود تبدیل شد. در سال بعد درام زندگی نامه‌ای درباره جیمز بری نویسنده، خالق پتر پن، اکران شد. دپ در این فیلم نقش مقابل کیت وینسلت را ایفا نمود. این فیلم از مارک فورستر با جوایز مختلف روبه رو شد. جانی برای دومین بار نامزد اسکار شد (پس از دزدان دریایی کارائیب) و همچنین در جوایز انجمن بازیگران فیلم، گلدن گلوب، بافتا، جوایز امپایر و ساترن، نیز نامزد شد.

جانی دپ در فیلم افسارگسیخته

در همان سال جانی دپ مجدداً به نماد جذابیت تبدیل شد: او در فیلم “افسارگسیخته” (The Libertine) بازی کرد. او نقش کنت جان ویلموت، شاعر، سیاست مدار، دوجنس گرا و معشوقه چارلز دوم، را بازی کرد. جان مالکوویچ نقش شاه را ایفا کرد.

در سال 2005 جانی در فیلم جدید تیم برتون ظاهر شد – کمدی فانتزی خانوادگی “چارلی و کارخانه شکلات سازی” (Charlie and the Chocolate Factory) که جانی دپ، هلنا بونهام کارتر و نوآ تیلور، در آن حضور داشتند. این بازیگران و کارگردان باعث شد که این فیلم به یک اثر درخشان تبدیل شود. این بازیگر برای نقش آفرینی ویلی وانکا جایزه امپایر را دریافت کرد.

جانی دپ در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی

دو سال بعد، تیم برتون یک فیلم ترسناک، موزیکال و گوتیک خلق کرد. این فیلم که “سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت” (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) نام داشت، دپ را در نقش اصلی توئینی تاد نشان داد که باعث شد جوایز گلدن گلوب و فیلم ملی را دریافت کرده و نامزد اسکار، ساترن و انجمن بازیگران فیلم، شود.

جانی دپ در فیلم سایه های سیاه (Dark shadows)

فیلم‌های دهه اخیر جانی دپ عبارت‌اند از: دشمنان ملت (Public Enemies)، آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland)، خاطرات عجیب و غریب (The Rum Diary)، فیلم وسترن رنجر تنها (The Lone Ranger) و درام جنایی عشا ربانی سیاه (Black Mass). ملودرام “توریست” (Tourist) به کارگردانی فلوریان هنکل فون دونرسمارک، که جانی دپ و آنجلینا جولی نقش‌های اصلی را برعهده گرفتند. این فیلم در ژانویه 2011 در روسیه به نمایش درآمد. این فیلم با استقبال مردم و منتقدین قرار گرفت اما بازی در “رنجر تنها” باعث شد که دپ جایزه “تمشک طلایی” را به دست آورد.

دزدان دریایی کارائیب

یکی از نقش‌های درخشان او نقش جک اسپارو به عنوان کاپیتان کشتی دزدان دریایی است. این فیلم ماجراجویانه در سال 2003 اکران شد. کارگردان این فیلم گور وربینسکی ایده آن را از دیزنی لند دریافت کرد. این اولین پروژه فیلم‌های دیزنی لند است که انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا آن را برای کودکان مناسب نمی‌داند و برای تماشاگران بالای 12 سال مناسب است.

جانی دپ، اورلاندو بلوم و کیرا نایتلی، نقش‌های اصلی این فیلم را برعهده داشتند. این فیلم در گیشه جهانی 654 میلیون دلار فروش داشت و در پروژه‌های پولساز آمریکایی 22 رده بالا رفت. این فیلم نامزد 5 جایزه اسکار شد. جانی دپ هم نامزد بهترین بازیگر مرد شد.

موفقیت این فیلم باعث شد تولیدکنندگان آن ساخت همزمان دو سری دیگر آن را اعلام کنند – “دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده” (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest) و “دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان” (Pirates of the Caribbean: At World’s End). این فیلم‌ها در سال 2006 و 2007 اکران شدند.

در سال 2011 نسخه سوم این فیلم اکران شد – “دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته” (On Stranger Tides). در ژانویه 2012 قرارداد بازی در سری پنجم و ششم این فیلم به او پیشنهاد شد.

جانی دپ در نقش جک اسپارو

فیلم “دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند” (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell no Tales) در مه 2017 اکران شد. جانی دپ، جفری راش و کوین مک نلی در کنار خاویر باردم و کایا اسکودلاریو نقش آفرینی کردند.

زندگی شخصی او

در حال حاضر میلیون‌ها طرفدار زندگی شخصی جانی دپ را دنبال می‌کنند. اولین ازدواج او با لوری الیسون در سال 1985 شکست خورد.

جانی دپ و لوری الیسون

با افزایش شهرت او نام‌های بیشتری در کنار او دیده شدند. آزادی طلبی، شخصیت پیچیده و خلق و خوی او باعث شد روابط اش چندان طولانی نشود. جانی با کیت ماس، شریلین فن و وینونا رایدر رابطه داشت اما هیچکدام با او ازدواج نکردند.

جانی دپ و ونسا پارادی

جانی دپ در سال 1998 با ونسا پارادی مدل، خواننده و بازیگر آشنا شده و به او علاقه مند شد. این زوج ازدواج کرده و به زادگاه ونسا در فرانسه نقل مکان کردند و در آن جا صاحب دو فرزند شدند. دخترشان لی لی رز دپ در بهار 1999 و پسرشان جان کریستوفر سوم در بهار 2002 به دنیا آمد.

جانی دپ برای آلبوم همسرش چندین آهنگ نوشت.

فرزندان شادی این خانواده را افزایش دادند و به نظر می‌رسید جانی آرام و خوشحال است. اما در سال 2012 جانی و پارادی اعلام کردند که می‌خواهند از هم جدا شوند. گفته می‌شد که دلیل این طلاق آشنایی جانی با امبر هرد در سال 2011 است که در فیلم ” خاطرات عجیب و غریب ” (The Rum Diary) با او همبازی شده بود. آن‌ها در فوریه 2015 با هم ازدواج کردند.

جانی دپ و امبر هرد

در مه 2016 هرد پس از 15 ماه زندگی با این ستاره تقاضای طلاق داد. ازدواج آن‌ها در ژانویه 2017 به پایان رسید. زمانی که وکلا مشغول حل این پرونده بودند جانی با گروه موسیقی خود به تور رفت.

این طلاق سروصدای زیادی به پا کرد و هرد جانی را به عدم تعادل روانی و حسادت متهم کرد. اما هرد اشتباه بزرگی کرد زیرا سه روز پس از مرگ مادر این بازیگر تقاضای طلاق داد. اما این کار باعث شد که هرد به عنوان یک دختر که زندگی خانوادگی یک مرد با دو فرزند را از هم پاشیده بود، معرفی شود. بنابراین هرد در حرکت بعدی خود یک فیلم از خشونت دپ منتشر کرد. در هر صورت این فیلم کارساز بود و دپ از نزدیک شدن در 100 متری همسرش منع شد.

جانی دپ و دخترش لی لی رز

همسران پیشین دپ، لوری الیسون و ونسا پارادی از او حمایت کرده و گفتند که همسر قبلی‌شان هرگز به روی آن‌ها دست بلند نکرده بود. دخترش لی لی رز دپ هم از پدرش حمایت کرد. او یکی از تصاویر خانوادگی قدیمی خود را در اینستاگرام منتشر کرد که پدرش نحوه راه رفتن را به او می‌آموخت.

در نهایت و در کمال تعجب، هرد پرونده خشونت خانگی را رها کرد و 7 میلیون دلار غرامت دریافت نمود. اما با دریافت پول اعلام کرد که آن را به قربانیان خشونت خانگی اهدا خواهد نمود.

جانی دپ همیشه به زندگی فرزندان اش اهمیت می‌دهد. او از اخبار رابطه دخترش لی لی رز با اش اشتس مطلقه ناراحت بود. لی لی رز دو سال پیش از رسیدن به سن قانونی با اش رابطه داشت که این مسئله والدین اش را ناراحت کرده بود.

جانی دپ در امروز

در نوامبر 2016 فیلم فانتزی بریتانیایی-آمریکایی “جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها” (Fantastic Beasts and Where to Find Them) اکران شد. این فیلم پیش درآمدی بر فیلم‌های هری پاتر است و داستان 65 سال پیش از فیلم‌های هری پاتر را نشان می‌دهد. در این فیلم جانی دپ نقش گلرت گریندل‌والد، یکی از خطرناک‌ترین جادوگران، را ایفا می‌کند.

براساس گزارشات این فیلم بهترین فیلم ژانر فانتزی سال 2016 نامیده شد.

گریم جانی دپ در فیلم “جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها”

جانی دپ در سال 2017 در فیلم “قتل در قطار سریع‌السیر شرق” (Murder on the Orient Express) از کنت برانا که اقتباسی از رمان آگاتا کریستی محسوب می‌شود، بازی کرد. کنت برانا در نقش هرکول پوآرو و جانی در نقش راچت حضور خواهد یافت.

اما جانی دپ در سال 2018 هم طرفداران خود را تنها نخواهد گذاشت و در فیلم دوم پیش درآمد هری پاتر، “جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها 2” و فانتزی خانوادگی “شرلوک گنومز” (Gnomeo & Juliet: Sherlock Gnomes) نقش آفرینی خواهد داشت.

فیلم شناسی

  • کابوس در خیابان الم – A Nightmare on Elm Street – 1984
  • خیابان جامپ شماره ۲۱ – 21Jump Street – 1986
  • ادوارد دست قیچی – Edward Scissorhands – 1990
  • اد وود – Ed Wood – 1994
  • مرد مرده – The Dead Man – 1995
  • دون خوان دی‌مارکو – Don Juan DeMarco – 1995
  • شجاع – The Brave – 1997
  • اسلیپی هالو – Sleepy Hollow – 1999
  • شکلات – Chocolat – 2000
  • دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه – Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl – 2003
  • در جستجوی ناکجاآباد – Finding Neverland – 2004
  • چارلی و کارخانه شکلات‌سازی – Charlie and the Chocolate Factory – 2005
  • دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان – Pirates of the Caribbean: At World’s End – 2007
  • سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت – Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street – 2007
  • دشمنان ملت – Public Enemies – 2009
  • خاطرات عجیب و غریب – The Rum Diary – 2011
  • عشا ربانی سیاه – The Black Mass – 2015
  • جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها – Fantastic Beasts and Where to Find Them – 2016

تصاویری از جانی دپ

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم