25 نکته جالب و خواندنی درباره ایالات متحده آمریکا که نمی‌دانستید

ایالات متحده آمریکا حقایق جالب و خواندنی بسیاری دارد که شاید درباره آن‌ها اطلاعاتی نداشته باشید. باور نمی‌کنید؟ پس باید خودتان ببینید. در این کشور پهناور ملیت‌های مختلف با فرهنگ‌های گوناگون زندگی کرده و به آمریکا آمده‌اند تا به رویای دیرینه خود برای رسیدن به خانه، زندگی و شاید یک یا دو سگ خانگی، دست یابند. درباره ایالات متحده حقایق جالبی وجود دارد، از حقایقی درباره تاریخ، جغرافیا و فرهنگ این کشور گرفته تا حقایق دیگر. در این مقاله با 25 حقیقت جالب و خواندنی درباره ایالات متحده آمریکا آشنا می‌شوید. با پروشات همراه باشید.


25. دولت فدرال صاحب 46% زمین‌های غرب است. از بین ایالت‌هایی که دولت بیشتر قسمت‌های آن را در مالکیت خود قرار داده، نوادا در رتبه نخست قرار دارد، زیرا 85% این ایالات در دست دولت است.


24. نام گذاری بزرگ‌ترین دریاچه به نام سوپریور (Superior به معنای ارشد و ممتاز) بی دلیل نیست. این دریاچه آنقدر بزرگ است که می‌تواند کل آمریکای شمالی و جنوبی را با آبی به عمق 30 سانتی متر بپوشاند.


23. آلاسکا، علاوه بر این که بزرگ‌ترین ایالت است، خط ساحلی آن از مجموع خط ساحلی تمام ایالت‌ها بیش‌تر است و 10،686 کیلومتر می‌باشد.


22. با وجود اینکه بتسی راس (Betsy Ross) را خالق پرچم آمریکا می‌دانند، اما پرچمی که ما امروز به عنوان پرچم آمریکا می‌شناسیم در سال 1958 توسط باب هفت (Bob Heft) که یک دانش آموز دبیرستانی بود، طراحی شد. زمانی که او طرح خود را به کاخ سفید نشان داد، آن‌ها طراحی او را از بین هزاران طراحی دیگر انتخاب کردند. او حتی پرچمی را طراحی کرده بود که نشان دهنده 51 ایالت بود تا در صورت نیاز به پرچم دیگر آن را نشان دهد.


21. ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین نیروی هوایی را دارد و شامل 5،600 هواپیمای جنگی است. همچنین نیروی هوایی آمریکا دارای 312،000 عضو فعال است.


20. در داکوتای جنوبی تعداد گاوها از انسان‌ها بیشتر است. جمعیت انسانی این ایالت 859،000 نفر و جمعیت گاوها 3.9 میلیون راس است، بنابراین به ازای هر انسان، 4.5 گاو وجود دارد.


19. مجسمه آزادی یک یادبود ملی است که در سال 1924 ساخته شد و اگرچه معمولا به نیویورک نسبت داده می‌شود، اما در نیوجرسی قرار دارد.


18. قدیمی‌ترین رودخانه‌های جهان سه رودخانه هستند که در ایالات متحده قرار دارند. این رودخانه‌ها که نیو، ساسکوهنا و فرنچ براود، نام دارند در کوه‌های آپالاش قرار دارند. رودخانه نیو قدیمی‌ترین رودخانه جهان محسوب می‌شود.


17. هالیوود بول (Hollywood Bowl) در لس آنجلس یکی از بزرگ‌ترین آمفی تئاترهای طبیعی جهان است که ظرفیت 18،000 نفر را دارد. بسیاری از آهنگسازان و سلبریتی ها در طی زندگی خود در آن جا اجرا داشته‌اند.


16. ایالات متحده دارای 58 پارک ملی زیبا و باشکوه است که توسط قانون فدرال محافظت شده و روزانه هزاران نفر از آن دیدن می‌کنند.


15. مالک GPS دولت ایالات متحده است و توسط وزارت دفاع اداره می‌شود. آن‌ها می‌توانند هر زمان که می‌خواهند آن را غیرفعال کنند اما از زمان راه اندازی آن این کار را انجام نداده‌اند.


14. تا سال 2017 ایالات متحده با داشتن 109،342،839 فرد چاق، چاق‌ترین ملت جهان را داراست. زیرا 33.70% جمعیت آن چاق هستند.


13. ناقوس آزادی که آخرین بار در مراسم تولد جرج واشنگتن در سال 1846 به صدا درآمد، تنها چند ساعت بعد ترک خورد. همچنین کلمه پنسیلوانیا (Pennsylvania) هم با املای اشتباه روی آن نوشته شده است.


12. گرچه همه ما می دانیم که تصویر جرج واشنگتن بر روی اسکناس یک دلاری قرار دارد، اما همیشه اینگونه نبود. در ابتدا در سال 1863 تصویر سالمون پی. چیس، دبیر خزانه داری آبراهام لینکلن، بر روی اسکناس‌ها قرار گرفت. اما شش سال بعد تصویر واشنگتن جای او را گرفت.


11. اگرچه امروزه بدهی کشور آمریکا به ارقام نجومی نزدیک شده اما در سال 1835 بدهی کشور آمریکا صفر بود. البته این رقم تنها یک سال ثابت بود.


10. آمریکایی‌ها کباب کردن را دوست دارند. در حقیقت، 81% آمریکایی‌ها در محوطه خانه‌شان کباب پز دارند و 47% دو بار در هفته در تابستان کباب درست می‌کنند.


9. ایالات متحده با داشتن 4،750 صنعت آبجوسازی، در جهان رتبه نخست را داراست.


8. آمریکایی‌ها روزانه 100 هکتار پیتزا می‌خورند که برابر است با خوردن حدود 350 برش پیتزا در هر ثانیه. سالانه 3 میلیارد پیتزا فروخته می‌شود در حالی که این کشور چاق‌ترین ملت را دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست.


7. ایالات متحده در تولید گاز طبیعی در جهان پیشرو است. آن‌ها سالانه 766،200،000،000 متر مکعب گاز طبیعی تولید می‌کنند.


6. در ایالات متحده سه شهر به نام‌های سانتا کلاز وجود دارد که در ایندیانا، جورجیا و آریزونا قرار دارند. جمعیت شهر سانتا کلاز ایندیانا از دو شهر دیگر بیشتر است.


5. گرچه بریتانیا پرفروش‌ترین گروه‌های موسیقی را دارد، اما ایالات متحده پرفروش‌ترین هنرمندان را داراست.


4. در ایالات متحده هزینه ساخت سکه پنی از ارزش آن بیشتر است. در سال 2014 هزینه آن 1.7 سنت بود که البته از 2.4 سنت در سال 2011 کمتر بود.


3. آمریکایی‌ها قهوه خود را دوست دارند اما ایالات کمی آن را تولید می‌کنند. هاوایی تنها ایالتی است که قهوه تولید می‌کند.


2. کتابخانه کنگره ایالات متحده تمام توییت ها را آرشیو می‌کند تا برای نسل‌های آینده نمایش داده شود. تا سال 2012، روزانه 400 میلیون توییت پست شده بودند.


1. 25 میلیون نفر آمریکایی بزرگسال به دلیل بیکاری، یافتن کار یا پرداخت وام دانشجویی، به همراه خانواده خود زندگی می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم