25 حقیقت ترسناک درباره دارک وب که باید بدانید

درباره وب تاریک یا دارک وب (Dark web) داستان های ترسناک و عجیبی وجود دارد، اما آیا آن ها حقیقت دارند؟ در دارک وب وقایع ترسناکی رخ می دهد از فعالیت های بی ضرر گرفته تا فعالیت های مجرمانه و خطرناک و همه این ها در زیر گوش مان اتفاق می افتد. به سختی می توان حقیقت را از تخیل جدا کرد، به خصوص زمانی که صحبت از فعالیت های مجرمانه اینترنتی باشد. با این حال درباره چیزهای بسیاری مطمئن هستیم. برای مثال خود دیپ وب غیرقانونی نیست بلکه فعالیت هایی که در آن رخ می دهد غیرقانونی است. در این جا می خواهیم درباره دارک وب حقایقی را به شما نشان داده و به شما ثابت کنیم که یک مکان بسیار ترسناک است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با 25 حقیقت ترسناک درباره دارک وب آشنا کنیم. با پروشات همراه باشید.

(یادداشت مترجم: ممکن است بخش اندکی از مطالب این مقاله کمی آزاردهنده به نظر برسد. اما برای آگاهی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم بخوانید.)


25. دارک وب بخشی از دیپ وب است. به زبان ساده باید گفت که دیپ وب بخشی از اینترنت است که توسط موتورهای جستجوگر یافت نمی شود. دارک وب جایی است که تمام فعالیت های غیرمجاز و غیرقانونی در آن انجام می گیرد.


24. دارک وب یک بازار بزرگ برای مجرمین است و در آن جا روزانه حداقل 500،000 دلار درآمدزایی می شود.


23. برای دسترسی به دارک وب (اگرچه آن را توصیه نمی کنیم) نمی توانید از مرورگر معمولی استفاده کنید. برای این کار به مرورگر The Onion Router یا Tor نیاز دارید. Tor هم یک مرورگر است و هم یک شبکه که اپلیکیشن های مخصوص شبکه ای را در کامپیوتر موردنظر راه اندازی می کند.


22. یکی از تحقیقات سال 2001 توسط دانشگاه کالیفرنیا کشف کرد که در دیپ وب 7،500 گیگابایت اطلاعات وجود دارد. در طی دو سال این اطلاعات به 9،185،000 گیگابایت افزایش یافت.


21. تعجبی ندارد که مکانی به نام دارک وب پر از کلاهبرداری است. یک بار افراد برای استخدام مزدور هم مورد کلاهبرداری قرار گرفتند. زیرا وب سایتی به نام Besa Mafia که قاتل و مزدور ارائه می داد با دریافت مبالغ هنگفت کلاهبرداری کرد.


20. در دارک وب همه چیز ناشناس است. وب سایت های آن آدرس آی پی و هویت خود را جعل می کنند تا کسی نداند چه کسی سایت را اداره می کند.


19. اگرچه وب سطحی بسیار بزرگ است اما در مقایسه با دیپ وب و دارک وب اندازه ای ندارد. برخی معتقدند که دیپ وب حدود 400 تا 500 برابر بزرگ تر است.


18. در دارک وب نمی توان از واحد پولی رایج استفاده کرد. کاربران برای تراکنش از بیت کوین یا واحدهای دیجیتال دیگر استفاده می کنند. این واحدها از آنجاییکه قابل پیگیری نیستند در دیپ وب محبوب ترند.


17. سال هاست که داعش برای تبلیغات، یافتن نیروهای جدید یا افزایش بودجه، از دارک وب استفاده می کند. آژانس های هوشمند مانند NSA برای شناسایی هویت کاربران Tor از نرم افزاری به نام XKeyscore استفاده می کنند.


16. اگرچه در دارک وب کارهای مجرمانه و غیرقانونی بسیاری انجام می شود اما به پاتوق کتاب دوستان هم تبدیل شده است. یکی از بنیان گذاران جاده ابریشم، بازار سیاه مواد مخدر، در آنجا بازار کتاب هم راه اندازی کرده است. این کتاب ها بیشتر کتاب های ممنوعه و دسیسه آمیز است.


15. کارت های اعتباری مسروقه اغلب در دارک وب به فروش می رسند. سارقان دیگر با کمک کارهای اعتباری مسروقه کارت هدیه خریداری کرده و سپس آن ها را با قیمتی پایین تر از ارزش خود به فروش می رسانند.


14. اگر از آن دسته از افرادی هستید که از قیامت می ترسید، باید بدانید در دارک وب مکانی به نام شبکه هوشمند استراتژیک وجود دارد که درباره زنده ماندن در جنگ و وقایع دیگر اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهد.


13. براساس گزارش شبکه هوشمند اسرائیلی Sixgill، مجرمان در دارک وب مدارک، پاسپورت و نشان های تقلبی به فروش می رسانند. همچنین مردم هکرهایی را استخدام می کنند تا به کمک آن به سیستم دانشگاهی وارد شده و نمرات خود را تغییر دهند.


12. جالب است بدانید که گرچه تصور می شود که Tor یک سیستم خصوصی باشد اما روزنامه نگار آمریکایی، یاشا لوین، به مدارکی دست یافته که نشان می دهد دولت ایالات متحده بودجه این پروژه را تامین کرده است.


11. دو مرد بریتانیایی به جرم فروش غیرقانونی اسپرم خود در دارک وب، به قیمت حدود 330،000 دلار، بازداشت شدند. این اسپرم برای بررسی بیماری آزمایش نشد و مستقیما در اختیار زوج هایی قرار گرفت که می خواستند بچه دار شوند.


10. متاسفانه، یکی از تاریک ترین بخش های دارک وب خرید و فروش انسان است. تصاویر این افراد تهیه شده و سپس آن ها را به خریداری که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد به فروش می رسانند. مقامات معتقدند که دارک وب تنها بخش کوچکی از خرید و فروش انسان در جهان است.


9. عجیب تر اینکه حتی ارواح کودکان هم در دارک وب به فروش می رسد. در تایلند و کشورهای شرقی دیگر، مردم معتقدند که اربابان وودو می توانند ارواح کودکان سقط شده را تسخیر کرده و از آن ها بخواهند که دستورات شان را اطاعت کنند. افرادی که این ارواح را خریداری می کنند از آن ها می خواهند وعده هایشان را عملی کرده یا زندگی شان را بهتر کند.


8. در دارک وب مردم بیشتر در معرض خطر حملات بدافزارها هستند زیرا بسیاری از لینک ها شما را به دانلود این بدافزارها در سیستم تان راهنمایی می کند. برای این اتفاق تنها یک کلیک اشتباه می تواند کافی باشد.


7. اگرچه تعجب آور نیست اما تجارت بین المللی اسلحه در دارک وب روی می دهد. ایالات متحده اولین کشور تولیدکننده سلاح است که 60% سلاح های دنیا در آنجا تولید می شود. به همین دلیل اگر در دارک وب جستجو کنید انواع سلاح از کلاشنیکف گرفته تا موشک را خواهید یافت.


6. در سال های اخیر، دارک وب به بازار بزرگ فروش مواد مخدر غیرقانونی، مخصوصا میان دانش آموزان، تبدیل شده است. حتی با رشد جاده ابریشم، بزرگ ترین فروشنده مواد مخدر غیرقانونی، فروش آن افزایش یافته و گسترده تر شده است.


5. در Cruel Onion Wiki وضع بدتر است. زیرا گفته می شود که در آن تصویر زنانی که حیوانات کوچک و نوزاد حیوانات را زیر پای خود له می کنند وجود دارد. این وب‌سایت بارها بسته و مجددا راه اندازی شده است.


4. در دارک وب هویت تان به فروش می رسد. گذرواژه حساب های بانکی تا قیمت 160 دلار و هویت فرد تا قیمت 1200 دلار به فروش می رسد.


3. در گذشته قمارهای غیرقانونی و شرط بندی بازی ها توسط یک فرد خلافکار و در بار یا اتاق های تاریک انجام می شد. امروزه همه این وقایع در دارک وب روی می دهد.


2. در بخش های تاریک تر دارک وب مکان هایی قرار دارد که “اتاق های سرخ” (Red room یا رد روم) نامیده می شوند. در اینجا فیلم افرادی که در یک اتاق تحت شکنجه قرار دارند (گاها به صورت زنده از طریق وبکم) پخش خواهد شد. گفته می شود که افراد برای تماشای آن ها پول پرداخت می کنند. اگرچه در این باره مدارک کافی وجود ندارد اما چند نمونه از آن گزارش شده است.


1. یکی از این نمونه ها مربوط به پتر اسکالی پدوفیل است. او وب سایتی داشت که مردم با پرداخت 10،000 دلار فیلم شکنجه یک کودک توسط او را تماشا کردند. اسکالی دستگیر شد و در سال 2017 در فیلیپین مجازات شد. (یادداشت مترجم: یکی از معروف‌ترین و وحشتناک‌ترین فیلم‌های فروخته شده در دیپ وب که مربوط به پیتر اسکالی بود (و گفته می‌شود که بدترین فیلم تاریخ است)، مجموعه 3 فیلم تحت عنوان Daisy’s Destruction (تخریب دِیزی) است که در آن فیلم‌ها، اسکالی به شکنجه جنسی دردناک دختربچه‌های 9 تا 12 ساله و حتی یک کودک (حدودا) 18 ماهه می‌پردازد. شنیده شده برخی افرادی که این فیلم را دیده‌اند به قدری تاثیر بدی رویشان گذاشته که مجبور شده‌اند به روانپزشک مراجعه کنند!)

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. Y

    بهمن 1, 1399

    مطالب بدی نبود.ولی خیلی از اینارو میشد تو شبکه های اجتماعی مثلا من خودم اکثر اینارو توی تلگرام و روبیکا خونده بودم.کاش مطالب جدیدتری میاوردی.

    پاسخ

  2. Ln

    تیر 14, 1398

    عزیزی که این مقاله رو کپی پیست کردی اسم اون اتاقها redrum هست نه redrum .Red room برعکس شده murder میشه

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Ln

      تیر 14, 1398

      سلام،
      فرمایش شما در حد یه نظریه هستش و فقط یه انشعاب از حقیقتیه که ممکنه وجود داشته باشه!
      در ضمن این اسم در اصل از یک فیلم ژانر اسلشر به اسم Red Room محصول 1999 گرفته شده و در دنیای دیپ وب داره استفاده میشه

      پاسخ