25 استراتژی برای زنده ماندن در آخرالزمان زامبی‌ها

برای بسیاری از افراد زامبی‌ها اصلاً وجود ندارند و احتمال حمله آن‌ها صفر است. اما از آنجاییکه سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا درباره حملات زامبی‌ها مقالاتی می‌نویسد، بنابراین برخی معتقدند که باید به آن توجه کرد. خوشبختانه فیلم‌ها و سریال‌های مختلف زامبی به ما نشان داده‌اند که در این شرایط چه کار کنیم و چگونه جانمان را نجات دهیم. در اینجا می‌خواهیم 25 استراتژی برای زنده ماندن در هنگام حمله زامبی‌ها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

(یادداشت مترجم: شاید موضوع این مقاله خنده‌دار به نظر برسد و حتی با موازین دینی ما اختلاف داشته باشد، اما همانطور که در پاراگراف بالا نیز اشاره شد، سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا نیز مقاله‌ای در خصوص نجات از حمله زامبی‌ها منتشر کرده که در این لینک می‌توانید مشاهده کنید. اما احتمالا موضوع بحث فراتر از حمله زامبی‌هاست. در واقع در سال‌های اخیر پیشرفت‌های حوزه پزشکی و نانو بسیار چشمگیر بوده و تجهیزات استفاده شده در این حوزه نیز بسیار تکنولوژیک است. به همین دلیل ممکن است در انجام آزمایشات ژنتیک، یک اشتباه کوچک منجر به یک فاجعه بزرگ گردد و ویروس جدیدی تولید شود که نسل موجودات زنده را تهدید کند. به همین دلیل در این مقاله منظور از ویروس زامبی، نوعی ویروس است که ممکن است (با احتمال بسیار اندک) در آینده فراگیر شود.)


25. استراتژی فرار از شهر

اگر در یک شهر یا منطقه شلوغ زندگی می‌کنید و پس از حمله زامبی‌ها در آن بمانید، هر ثانیه احتمال مرگتان افزایش می‌یابد. اما پیش از خروج از شهر باید به فروشگاه‌های سلاح و اسلحه سری بزنید و چندین سلاح بردارید. سپس به مناطق روستایی بروید. دور شدن از تمدن شما را از زامبی‌ها دور می‌کند. اما قرار گرفتن در مرکز حیات وحش شما را در معرض خطر موجودات دیگری قرار می‌دهد: گرگ، گوزن و یا حتی خرس زامبی.


24. استراتژی پنهان شدن در جمعیت

فرار از شهر و دور شدن از جمعیت ممکن است برای عده‌ای راه حل مناسبی نباشد. به جای آن باید در لا به لای جمعیت خود را پنهان کنید. اما چگونه؟ فرض کنید در یک شهر که پر از زامبی است قرار دارید. می‌توانید یکی از تاکتیک‌های “مردگان متحرک” (The Walking Dead) را به کار برده، بدنتان را به خون آغشته کرده و لا به لای زامبی‌ها راه بروید. زامبی‌ها احمق‌تر از آن هستند که انسان و زامبی را از هم تشخیص دهند. پس به زحمت اش می‌ارزد.


23. استراتژی پلمپ کردن خانه

گاهی اوقات خارج شدن از خانه می‌تواند خطرناک باشد، علاوه بر آن مطمئناً شما عزیزانی دارید که به خانه‌تان آمده و دنبالتان می‌گردند. بنابراین اگر می‌خواهید این استراتژی را به کار ببرید باید خوب آماده باشید. باید غذا، آب، کمک‌های اولیه، رادیو و لوازم ضروری دیگر را آماده کرده باشید. در این زمان باید سلاح‌های مختلف داشته باشید، همچنین درب و پنجره خانه را با چوب پلمپ کنید تا زامبی‌ها نتوانند وارد شوند. بنابراین با کتاب و بازی خود را سرگرم کنید تا افرادی برای نجاتتان بیایند. اگر کسی به سراغتان نیاید این ایده کمکتان نمی‌کند، مگر اینکه اندوخته غذایی بسیار زیادی داشته باشید.


22. استراتژی دیوار

این استراتژی که از سریال “مردگان متحرک” گرفته شده کارساز است. می‌توانید دیوارهای موجود را مجهز کنید، دیوار بسازید یا اینکه دیوار پیدا کنید. شاید برای این کار به نزدیک‌ترین کارخانه، زندان یا اردوگاه بروید. در هر صورت دیوارها باعث دورشدن زامبی‌ها می‌شوند. یا اینکه برای مدتی آن‌ها را دور نگه می‌دارند. اما همه ما می دانیم که زامبی‌ها حمله کرده و به دیوار فشار وارد می‌کنند. در هر صورت این دیوارها به شما زمان کافی را می‌دهند تا به راه حل بعدی فکر کنید.


21. استراتژی نفرات

مبارزه به تنهایی شاید مهیج باشد اما در زندگی واقعی کارساز نیست. هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند زنده بماند، حتی اگر یک نیروی ارتشی ورزیده باشید بازهم نمی‌توانید به تنهایی مبارزه کنید. بنابراین یا به یک گروه وارد شوید و یا یک گروه تشکیل دهید تا از شر زامبی‌ها یا مزاحمان دیگر دور شوید. پس همیشه به یاد داشته باشید که بودن در جمع به نفعتان است.


20. استراتژی انگلی

اگر آنقدر ریزبین نیستید که جزئیات برنامه بقای خود را مشخص کرده باشید در آن صورت بهتر است این ایده را دنبال کنید. در اینجا به عنوان یک فرد بی پناه و ضعیف به یک گروه پناه می‌برید. سپس از آن‌ها تقاضای کمک کرده و خود را مفید جلوه می‌دهید، در حالی که در حقیقت کار خاصی نمی‌کنید و تا جای ممکن با تمام اعضای گروه طرح دوستی می‌ریزید. در این صورت بزرگ‌ترین خطری که تهدیدتان می‌کند این است که متوجه شوند که شما یک مزاحم هستید.


19. استراتژی کوهستان

با توجه به سرعت، قدرت و توانایی زامبی‌های اطراف خود می‌توانید نزدیک‌ترین کوهستان را یافته و در آن جا زندگی کنید. اگر زامبی‌های اطرافتان تنبل و کند هستند پس کوهستان بهترین گزینه ممکن است. تعداد کمی از آن‌ها ممکن است بتوانند از کوه بالا بیایند و اگر هم این کار را انجام دهند آنقدر کند است که فرصت کافی برای مقابله یا فرار در اختیارتان قرار خواهد گرفت. بنابراین یک روستای کوهستانی پیدا کنید که منابع غذایی کافی داشته باشد و سپس عازم شوید.


18. استراتژی سوپر مارکت

قبول کنید که پس از خورده شدن توسط یک زامبی، تهدید دیگر این است که از گرسنگی و تشنگی تلف شوید، بنابراین گزینه سوپرمارکت بهترین گزینه است. مسلماً عده دیگری هم این استراتژی را دنبال می‌کنند. بنابراین باید با افراد دیگر هم رقابت کنید. علاوه بر این، خالی کردن سوپرمارکت‌های متروک از زامبی‌ها به خودی خود خطرناک است. اما بهتر از آن است که از گرسنگی و تشنگی بمیرید، بنابراین اگر در گروه زندگی می‌کنید بهتر است برای مدتی در یک سوپرمارکت اسکان داشته باشید.


17. استراتژی ظالمانه

مبارزه با زامبی‌ها و آخرالزمان به این معناست که شاید مجبور شوید برخی از قوانین و هنجارهای تمدن را زیر پا بگذارید. در طی این روش فرد به هر کاری دست می زند تا زنده بماند: قتل، دروغ، تقلب، دزدی و یا هر کار دیگری. در این صورت شاید زنده بمانید اما آنقدر از انسانیت دور می‌شوید که در نهایت از خودتان می‌پرسید که چرا زنده مانده‌اید.


16. استراتژی بدون تفنگ

در زمان حمله زامبی‌ها شاید نداشتن تفنگ دیوانگی محض باشد، اما باید این را در نظر بگیرید. زیرا شلیک تفنگ صدای بلندی داشته و ناخواسته توجه زامبی‌ها و دیگران را جلب می‌کند. اگرچه این تصمیم به خودتان بستگی دارد اما بهتر است از سلاح‌هایی مانند چاقو، شمشیر، چوب بیسبال و غیره استفاده کنید. در این صورت اگر برای مبارزه رودررو آماده نیستید، باید در زمان استراحت خود تمرین کنید.


15. استراتژی پناهگاه رادیواکتیوی

در ایالات متحده چندین پناهگاه بلایای طبیعی یا انفجارهای رادیواکتیوی وجود دارد. مسلماً عقل حکم می‌کند که در زمان حمله زامبی به این پناهگاه‌ها برویم. برای این کار باید مکان دقیق آن‌ها را روی نقشه یافته و سریع‌ترین مسیر را انتخاب کنید. این مکان‌ها به ندرت به اطلاع عموم می‌رسند یا درباره‌شان تبلیغ می‌شود. زمانی که به آن جا رسیدید مسلماً افراد و سلاح‌های بیشتری یافت می‌شود که می‌تواند کمکتان کند.


14. استراتژی نظامی

در زمان حمله زامبی‌ها اگرچه آشوب بسیاری به پا می‌شود اما هنوز هم تمدن وجود خواهد داشت. ارتش در حفظ نظم و برقراری دولت تلاش خواهد کرد. حتی پنتاگون برای حملات زامبی برنامه ریزی کرده است. در این زمان بهترین راه این است که به نزدیک‌ترین مقر ارتش رفته و در آنجا پناه بگیرید. در آن جا هم از شما محافظت می‌شود و هم امنیت خواهید داشت. اما این امکان وجود دارد که ارتش قدرت را به دست گرفته و از زامبی هم خطرناک‌تر شود.


13. استراتژی شبانه

شاید بهترین استراتژی این باشد که روزها پنهان شده و شب‌ها خارج شوید. اگر این کار را با دقت انجام داده و تجهیزات لازم را داشته باشید، این استراتژی به کمکتان خواهد آمد. با داشتن عینک دید در شب و لوازم تاکتیکی می‌توانید شب‌ها خارج شده و به خانه‌های متروک یا فروشگاه‌ها بروید. اگر در سکوت کار خود را انجام دهید زامبی‌ها متوجه شما نخواهند شد.


12. استراتژی اندوختن

در جامعه مدرن افرادی که منابع را اندوخته و انبار می‌کنند، با تحقیر مواجه می‌شوند. اما در زمان حمله زامبی‌ها این افراد هستند که شما را مسخره می‌کنند. با حمله زامبی‌ها و آشوب ایجاد شده منابع غذایی به اتمام رسیده و افرادی که اندوخته غذایی دارند در شرایط خوبی به سر خواهند برد. در این زمان پول دیگر اهمیت ندارد. تنها تجهیزات و مواد غذایی کمکتان می‌کند. اگر تجهیزات و مواد غذایی بسیار زیادی انبار کرده باشید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس یادتان باشد که این لوازم را در خانه‌تان انبار کنید تا بعدها به بقای شما کمک کنند.


11. استراتژی قایق

تصور کنید در کنار رودخانه یا دریا قرار دارید و یک قایق هم در نزدیکی‌تان است. در این صورت بهترین کار این است که سوار قایق شده و تا زمانی که می‌توانید در آب بمانید. در این صورت قایق به آرامی جریان داشته و می‌توانید به مکان‌های مختلف بروید. خوشبختانه، زامبی‌ها نمی‌توانند شنا کنند، یا حداقل امیدواریم که نتوانند.


10. استراتژی ارتفاع

این استراتژی بسیار راحت است. اگر در شهر یا مزرعه زندگی می‌کنید بهترین راه زنده ماندن این است که به یک مکان مرتفع مانند بالای یک برج، ساختمان، مخزن آب، برج دیدبانی یا سیلو، بروید. البته در انتخاب این مکان‌ها دقت کنید زیرا باید جایی را انتخاب کنید که در صورت حمله زامبی‌ها به آن جا بتوانید فرار کنید.


9. استراتژی کتابخانه

به این گزینه فکر کنید زیرا در زمان حمله زامبی‌ها آخرین جایی که مردم به آن فکر می‌کنند کتابخانه است. کتاب‌ها نه تنها می‌توانند شما را سرگرم کنند بلکه در برخی از کتابخانه‌ها محافظ‌ها و پناهگاه‌هایی وجود دارد که می‌تواند کمکتان کند. بنابراین کمی کتاب بردارید، در یک جای امن پنهان شوید و نقشه بعدی خود را برنامه ریزی کنید.


8. استراتژی فروشگاه ابزارآلات

شاید بهترین گزینه برای زنده ماندن این باشد که به یک فروشگاه ابزارآلات بروید. در بیشتر این فروشگاه‌ها ابزار لازم برای محافظت، تولید انرژی و باغبانی و کشاورزی وجود دارد، تا بتوانید غذای خود را تهیه کنید. البته درست همانند سوپرمارکت، در اینجا هم ممکن است تنها نباشید و با عده دیگری مواجه شوید.


7. استراتژی شمال

بسته به محل زندگی‌تان این گزینه ممکن است از گزینه‌های دیگر دشوارتر باشد. یافتن یک قطب نما، یک نقشه و حرکت به سمت شمال می‌تواند بهترین گزینه باشد، البته در صورتی که در نزدیکی قطب زندگی کنید. هرچقدر بیشتر به سمت قطب بروید با افراد کمتری مواجه می‌شوید، بنابراین زامبی‌های کمتری دیده شده و احتمال مرگتان کمتر است. همچنین در آن جا هوا بسیار سرد است، بنابراین زامبی‌ها یخ زده و یا حداقل سرعتشان کم می‌شود.


6. استراتژی مزرعه

افرادی که در مزرعه زندگی می‌کنند در زمان حمله زامبی‌ها بسیار خوش شانس هستند. در مناطق روستایی زمین‌های بسیاری وجود دارد و با حمله زامبی‌ها به سرعت متوجه خواهید شد. همچنین می‌توانید قلمرو خود را مجهز کرده و زندگی ساده‌ای را در پیش بگیرید. اگر در مزرعه زندگی نمی‌کنید شاید بهتر باشد هر چه زودتر یک مزرعه پیدا کنید.


5. استراتژی کماندو

اگر آدمی نیستید که به فرار و پنهان شدن فکر کنید بنابراین باید استراتژی کماندو را پیش بگیرید. برای این کار باید در حد نیاز تجهیزات نظامی، سلاح و مهمات داشته باشید. حتی می‌توانید یک خودروی هامر برداشته و به شکار زامبی‌ها بروید و تا جای ممکن آن‌ها را به قتل برسانید. مبارزه پر افتخار بسیار بهتر است از فرار کردن و بزدلی است.


4. استراتژی اتوبوس زرهی

اتوبوس‌های زرهی بخش جدایی ناپذیر فیلم‌های زامبی هستند. برای این کار تنها کافی است یک اتوبوس مدرسه یافته و آن را با فلزات، میخ و لوازم دیگر تجهیز کنید تا برای مدت زمان طولانی کمکتان کند. کمربند صندلی ها را جدا کنید تا بتوانید فضای راحتی برای زندگی داشته باشید. برای محافظت بهتر آن را به سقف یک پارکینگ برده و در سقف آن باغبانی کنید و غذای خود را پرورش دهید.


3. استراتژی مرکز خرید

همانطور که در فیلم کلاسیک زامبی، “طلوع مردگان” (Dawn of the Dead)، دیدیم، ایده مرکز خرید همانند ایده سوپرمارکت است. مراکز خرید نه تنها بسیار بزرگ و امن هستند بلکه اندوخته غذایی، پوشاک و تجهیزات را هم در اختیارتان قرار می‌دهند. با این حال باید مراقب باشید. زیرا ممکن است یک زامبی درون یک کمد حبس شده باشد و به شما حمله کند. اما اگر به همراه گروه باشید و بتوانید درب‌ها را قفل کنید می‌توانید در مرکز خرید اقامت کرده و فضای امنی داشته باشید.


2. استراتژی کشتی تفریحی

این ایده همانند ایده قایق مفید بوده و در حین حال امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر به کشتی تفریحی دسترسی دارید یا خودتان صاحب آن هستید، یک دریاچه یا اقیانوس می‌تواند امن‌ترین جای ممکن باشد. تا زمانی که غذا، آب و تجهیزات دیگر به همراه داشته باشید، می‌توانید روی عرشه دراز کشیده و استراحت کنید. ماهیگیری کنید، کتاب بخوانید و بی خیال باشید. باید مدت زمانی روی آب بمانید تا آشوب از بین برود.


1. استراتژی جزیره کوچک

ایده جزیره در کنار ایده کشتی تفریحی بهترین گزینه ممکن است. شاید نمی‌توانید برای مدت زمان طولانی در کشتی تفریحی بمانید یا عده بیشتری با شما هستند و در کشتی جای نمی‌گیرند. در این شرایط، یافتن یک جزیره آرام و امن بهترین گزینه ممکن است. اگر آب تازه و غذا هم وجود داشته باشد، دیگر بهتر از این نمی‌شود.

                               

دیدگاه‌ها (214)

بستن فرم

  1. بیداء

    آذر 19, 1402

    سلام
    تا چیزی نباشه هالیوود زحمت ساخت فیلمش رو نمی‌کشه مثل فیلم شیوع که برای سال حداقل ۱۰یا۱۲ سال پیش بود ولی دقیقا کل سکانسهای فیلم مو به مو تو واقعیت اتفاق افتاد از سفر اون خانوم به چین در سال تحویل تا نحوه ی شیوع و اینکه چه نوع ویروس هایی باعث این بیماری شدن و دوره ی نهفتگی بیماری و حتی اینکه چرا بعضی ها مبتلا نشدن به این بیماری
    مطمئنآ فیلم من افسانه هستم رو دیدین همه که اول فیلم اینجور شروع میشه که برای سرطان درمان قطعی درست کردن و بعدش فاجعه ظهور زامبی ها پیش اومد الان چند آهی میشه که درمان سرطان رو رونمایی کردن و دارن فاز انسانی رو آزمایش میکنن (این میتونه یه نشونه باشه ) بیل گیتس از چند سال پیش توی کنفرانس مطبوعاتی پیشنهاد تغذیه از حشرات رو داد و حتی سوسک و جیرجیرک و کرم رو با بسته بندی غیر قابل انقضا رونمایی کرد و گفت که برای سالهای آینده که بحران غذا آب و آلودگی هواست این بهترین روش برای مقابله با گرسنگیه
    من به شخصه به نظریه ی زامبی معتقد هستم و مطمئنم دیر یا زود این اتفاق میافته میدونم همه با دیدن فیلم های آخرالزمانی تا حدودی مقابله با این معضل رو فهمیدیم به نظر من تو اون زمان (اخرالزمان) ۲ چیز محتمل هستش یا همون ویروس زامبی یا قحطی که منجر به هم نوع خواری میشه که همین هم دست کمی از زامبی شدن نداره به جای این همه به هم پریدن و غلط املایی گرفتن از هم و مسخره کردن دفاع شخصی کمک های اولیه اقدامات لازم برای بقا رو باید یاد بگیریم چون متاسفانه تو کشور ما هیچ نوع آموزشی در این مورد داده نشده (خودم شخصا به همسرم میگم خوشبحال خارجی ها از بچگی یاد میگیرن یا اینکه به بچه هاشون یاد میدن که چه طوری کمپ بزنن شکار کنن تله درست کنن و توی شرایط بد خودشون رو نجات بدن) برای همین به نظر من تو ایران بهترین راه اینه که از طریق کلیپ های آموزشی بعضی چیزها رو یاد بگیریم و برای بقیه هم کلاس آموزشی بریم
    مثلا دفاع شخص و کمک اولیه کلاس بریم و بقیه چیزا مثل تصفیه کردن آب آتیش درست کردن با وسایل پیش پا افتاده و …
    امیدوارم که هیچ وقت این اتفاق نیوفته اما آماده بودن که ضرری نداره
    We hope the best and ready for worst

    پاسخ

  2. ….

    آذر 3, 1402

    باسلام ما یه گروه تو تلگرام داریم که اطلاعات هست و یه گروه برای چت کسی خواست عضو شه به این آیدی در روبیکا پیام بده
    FakYu85

    پاسخ

  3. سروش

    شهریور 15, 1402

    همین الان داخل گروه روبیکا دوستام یه فیلم فرستادن سریع آماده بشید زامبی طبق یه اخبار به تهران رسید

    پاسخ