10 جاذبه طبیعی کشور استرالیا که نباید در مسافرت به این کشور از دست بدهید

استرالیا یکی از زیباترین طبیعت‌های ممکن را داراست که عجایب طبیعی بسیاری دارد. در اینجا 10 جاذبه طبیعی کشور استرالیا را به شما نشان خواهیم داد.


10. ویلپنا پاند

در ایالت جنوب استرالیا جاذبه طبیعی زیبایی به نام ویلپنا پاند وجود دارد که زیستگاه بسیاری از جانداران و گیاهان این منطقه است، حدود ده‌ها هزار کانگورو در این منطقه زندگی می‌کنند. این منطقه که اخیراً در اختیار بومیان منطقه قرارگرفته، تاریخچه طولانی دارد و زیستگاه جانداران بسیاری بوده است.


9. کیمبرلی

این منطقه بکر در شمال غرب استرالیا قرارگرفته و زیبایی‌های بی‌شماری دارد. بااینکه این منطقه زیبایی‌های بی‌شماری دارد، اما صخره‌های آنجا شگفت‌انگیز هستند، مخصوصاً اگر از بالا به آن نگاه کنید.


8. کوه‌های برفی کازیسکو

این رشته‌کوه‌ها مرتفع‌ترین بخش قاره استرالیا محسوب می‌شوند که در جنوب این قاره قرارگرفته‌اند. توریست‌ها می‌توانند با طی کردن یک مسافت 8 کیلومتری به قله این کوه برسند و مناظر زیبایی زیر پایشان قرار بگیرد.


7. جنگل‌های بارانی دین‌تری

این جنگل‌های بارانی با مساحت 12000 کیلومترمربع پهناورترین جنگل باران‌خیز استرالیا محسوب می‌شود. این جنگل که زیستگاه گیاهان و حیوانات بومی استرالیایی است، ازجمله جنگل‌های مهم جهان است. می‌توانید در این جنگل سیاحت کرده و به رودخانه زیبای آن بروید.


6. اولورو

بدون شک یکی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا اولورو یا صخره آیزر است که در صحرای قرمزرنگی قرارگرفته است. اگرچه بومیان از توریست‌ها می‌خواهند از صخره بالا نروند، اما تصویر صخره از روی زمین هم زیباست، بخصوص هنگام طلوع و غروب خورشید. در اطراف صخره هم جاذبه‌های زیبایی وجود دارد که توجه توریست‌ها را به خود جلب می‌کند.


5. آبشار مکنزی

آبشار مکنزی که یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای استرالیا است در ایالت ویکتوریا قرارگرفته است. مسیرهای متعددی به این آبشار ختم می‌شود که راحت و هموارند و برای افراد مسن و کودکان هم مناسب هستند و به توریست‌ها اجازه می‌دهند از جاذبه‌های آن دیدن کنند. بومیان منطقه معابر پیاده‌روی زیبایی به وجود آورده‌اند که یکی از سرگرمی‌های گردشگران داخلی و خارجی است.


4. خلیج کوسه

یکی از زیباترین سواحل استرالیا در غرب این قاره وجود دارد. این ساحل نه‌تنها ساحل زیبایی است بلکه زیستگاه یکی از جانداران بومی استرالیا یعنی فیل دریایی می‌باشد. در این منطقه بیش از 10000 فیل دریایی وجود دارد (بیش از 12% از جمعیت منطقه)، همچنین دلفین‌های زیبایی هم در آن منطقه وجود دارند که با بومیان روابط دوستانه دارند. این منطقه برای کسانی که عاشق حیوانات هستند مقصد مناسبی است.


3.پارک ملی کاکادو

این پارک ملی در 170 کیلومتری شمال استرالیا و با وسعت 20000 کیلومترمربع، از اسلوونی بزرگ‌تر است! این پارک که در لیست میراث یونسکو به ثبت رسیده، دارای زیبایی‌های طبیعی مانند رودخانه و دشت‌های سیلابی است. این مکان خانه سنگ‌های قدیمی بومی است که عمر برخی از آن‌ها بیش از 40000 سال تخمین زده می‌شود.


2. 12 سنگ

در کرانه اقیانوس بزرگ 12 سنگ بزرگ قرارگرفته‌اند که در آب فرورفته‌اند و چشم‌انداز زیبایی به وجود آورده‌اند. در این ساحل جاذبه‌های زیبای دیگری مانند غار و پل لندن هم قرارگرفته است.


1. دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی که بزرگ‌ترین جاندار زنده دنیا محسوب می‌شود، یک جاذبه زیبا به شمار می‌رود. این مرجان‌ها زیستگاه جانداران دریایی مانند انواع ماهی، لاک‌پشت، دلفین و مرجان‌های رنگارنگ، هستند. این مرجان‌ها سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کنند. برخی از این گردشگران در این منطقه شیرجه می‌زنند و برخی غواصی می‌کنند. البته تفریحات سرگرم‌کننده دیگری مانند پیاده‌روی یا مسابقه نیز، مهیا شده است.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم