برترین فیلم‌های سال 2018 که براساس واقعیت ساخته شدند

برترین فیلم‌های سال 2018 که براساس واقعیت ساخته شدند

آیا هیچ چیز می‌تواند از تماشای یک فیلم که براساس داستان واقعی ساخته شده جالب‌تر باشد؟ جالب اینجاست که پس از تماشای این فیلم‌ها برای دانستن داستان واقعی معمولاً ویکیپدیا را جست و جو می‌کنیم. در اینجا برترین فیلم‌های 2018 که براساس داستان واقعی ساخته شدند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های 2018 (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


۱۲ نیرومند (12 STRONG)

کریس همسورث پس از 11 سپتامبر به عنوان یک سرباز آمریکایی به نیروهای مایکل شانون، مایکل پنا و تروانتی رودز می‌پیوندد تا به افغانستان رفته و سوار بر اسب با نیروهای طالبان مبارزه کند.


قطار ۱۵:۱۷ به مقصد پاریس (THE 15:17 TO PARIS)

کلینت ایستوود این بار هم همانند “سالی” (Sully) به یک داستان واقعی روی آورده است: حمله تروریستی قطار تالیس در سال 2015 که توسط سه مسافر آمریکایی متوقف شد (همان افرادی که فیلم به داستان زندگی آنان می‌پردازد).


چپاکوئیدیک (CHAPPAQUIDDICK)

در سال 1969 زمانی که سناتور تد کندی (جیسون کلارک) با خودروی خود در پلی در جزیره چپاکوئیدیک تصادف کرد یک رسوایی سیاسی به بار آمد. او زنده ماند اما همراه اش، مری جو کوپچنه (کیت مارا) در خودرویی که به زیر آب رفت، غرق شد.


مرگ استالین (THE DEATH OF STALIN)

این بار آرماندو یانوچی کارگردان روسیه شوروی را زیر ذره بین نگاه انتقادی خود قرار می‌دهد. پس از مرگ رهبر روسیه در سال 1953، نزدیک‌ترین مشاوران او به خنده دارترین شکل ممکن ادعای قدرت می‌کنند.


بورگ در مقابل مک انرو (BORG VS. MCENROE)

در این درام ورزشی که شایا لباف در نقش ستاره آمریکایی تنیس ظاهر می‌شود، شاهد مرحله نهایی مسابقات ویمبلدون سال 1980 میان بیورن بورگ و جان مک انرو، هستیم.


مری شلی (MARY SHELLEY)

آل فانینگ در این فیلم زندگی نامه‌ای نقش زنی را ایفا می‌کند که با نوشتن رمان “فرانکنشتاین” ادبیات انگلیسی را دچار تحول کرد.


برچسب (TAG)

در این کمدی که براساس زندگی واقعی ساخته شده گروهی از دوستان دوران کودکی – جرمی رنر، اد هلمز، جان هم، هانیبال بورس و جیک جانسون – به بازی همه گیر و پایان ناپذیر برچسب می‌پردازند.


گوتی (GOTTI)

این فیلم جنایی به کارگردانی کوین کانلی به زندگی واقعی جان گوتی می‌پردازد که جان تراولتا نقش او را ایفا می‌کند و می‌توان آن را بدترین فیلم سال دانست.


عملیات نهایی (OPERATION FINALE) – چهارده سپتامبر

اسکار آیزاک در نقش پتر مالکین، مأمور موساد نقش آفرینی می‌کند، فردی که 15 سال پس از جنگ جهانی دوم توسط گروهی از جاسوسان اسرائیلی مأمور شد تا آدولف آیشمان (با بازی بن کینگزلی) را یافته و دستگیر کند.


ریک پسر سفیدپوست (WHITE BOY RICK) – چهارده سپتامبر

در این فیلم ریچی مریت نقش ریچارد ورش جونیور را ایفا می‌کند، جوان‌ترین مخبر تاریخ اف بی آی که در 14 سالگی کار خود را آغاز کرد. متیو مک کانهی نقش پدر بی تفاوت او را ایفا می‌کند.


پسر زیبا (BEAUTIFUL BOY) – دوازده اکتبر

تیموتی چالامت احتمالاً به دلیل بازی در نقش نیک شف، که اعتیاد او به آمفتامین باعث شده با پدرش، دیوید (استیو کارل) رابطه خوبی نداشته باشد، برای دومین بار نامزد جایزه اسکار شود. در این فیلم دو خاطره شف در قالب یک روایت بیان می‌شود.


نخستین مرد (FIRST MAN) – دوازده اکتبر

دیمین شزل، کارگردان فیلم “لالالند” (La La Land) بازهم با رایان گاسلینگ همکاری کرده و داستان زندگی نیل آرمسترانگ و سفر او به ماه به عنوان اولین انسان را به تصویر می‌کشد.


آیا می‌توانی مرا ببخشی؟ (CAN YOU EVER FORGIVE ME?‌) – نوزده اکتبر

ملیسا مک کارتی نقش لی عزائیل روزنامه نگار را ایفا می‌کند، کسی که به دلیل حرفه‌اش ورشکسته شده و نهایت تلاش خود را می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشد و سرانجام به یک سارق ادبی تبدیل می‌شود.


زندگینامهٔ فردی مرکوری (BOHEMIAN RHAPSODY) – دو نوامبر

در این فیلم زندگی نامه‌ای درباره فردی مرکوری، خواننده اصلی کوئین، که رامی ملک نقش او را ایفا می‌کند شاهد فعالیت‌های آغازین او تا اجرای به یاد ماندنی‌اش در Live Aid در سال 1985 خواهیم بود.


پسر پاک شده (BOY ERASED) – دو نوامبر

فیلم اقتباسی جوئل اجرتون از خاطرات گرارد کانلی که لوکاس هجز را در نقش پسر یک کشیش نشان می‌دهد که پس از طرد شدن توسط پدرش به جلسات درمان همجنسگرایی فرستاده می‌شود.


ماری، ملکه اسکاتلند (MARY, QUEEN OF SCOTS) – هفت دسامبر

در این فیلم با بازی سورشا رونان در نقش ماری که می‌خواهد دخترعمویش الیزابت اول (مارگو رابی) را براندازد، شاهد یکی از ننگین‌ترین دشمنی‌های خانوادگی هستیم.


به مارون خوش آمدی (WELCOME TO MARWEN) – بیست و یک دسامبر

مارک هوگانکمپ عکاس (استیو کارل) پس از یک حمله وحشیانه در بلژیک پس از جنگ جهانی دوم یک روستای کوچک خلق می‌کند که ساکنان آن همانند دوستان، همسایگان و دشمنان خودش هستند و این روستای نمادین نشان دهنده ترس‌های اوست.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم