همه چیز درباره آلبوم هتل کالیفرنیا، نردبانی برای گروه ایگلز

همه چیز درباره آلبوم هتل کالیفرنیا، نردبانی برای گروه ایگلز

هتل کالیفرنیا (Hotel California) پنجمین آهنگ ضبط شده گروه راک آمریکایی، ایگلز (Eagles)، است. این آلبوم یکی از پرفروش ترین آلبوم های تاریخ محسوب می شود. 3 تک اهنگ این آلبوم پس از انتشار در جایگاه های بالای بیلبورد 100 آهنگ برتر قرار گرفتند. در اینجا 22 حقیقت جالب و خواندنی درباره آلبوم هتل کالیفرنیای گروه ایگلز را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.

1. این آلبوم پس از آلبوم “بهترین هایشان” (Their Greatest Hits) به پرفروش ترین آلبوم این گروه تبدیل شد، به طوریکه بیش از 16 میلیون نسخه از آن در ایالات متحده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید.

2. هتل کالیفرنیا در فهرست رولینگ استون 500 آلبوم برتر تاریخ در جایگاه 37 قرار گرفت.

3. این آلبوم از تاریخ مارس تا اکتبر 1976 توسط بیل اسیمچیک در استودیوهای کریتریا و رکورد پلنت ضبط شد و توسط شرکت اسیلوم منتشر شد.

4. این آلبوم اولین همکاری گروه با جو والش گیتاریست بود، که جانشین برنی لیدن، یکی از بنیان گذاران گروه، شده بود.

5. این آلبوم آخرین همکاری گروه با رندی میسنر نوازنده سل است.

6. عکس روی جلد هتل کالیفرنیا تصویری از هتل بورلی هیلز است که توسط دیوید الکساندر گرفته شد.

7. این آلبوم در صدر چارت ها قرار گرفت و برای آهنگ های “هتل کالیفرنیا” و “پسری در شهر” (New Kid in Town) دو جایزه گرمی دریافت کرد.

8. هنلی درباره عنوان هتل کالیفرنیا گفت که کلمه “کالیفرنیا” نشان دهنده مضامین مختلف، تشبیهات تاثیرگذار و تصاویر رازآلود است که می تواند تخیل تمام انسان های گوشه و کنار جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

9. این گروه برای تولید این آلبوم تصمیم گرفتند از سبک راک کانتری عبور کرده و آهنگ های راک اند رول مانند Victim of Love و Life in the Fast Lane بنویسند.

10. ملودی آهنگ “هتل کالیفرنیا” توسط دن فلدر نوشته شد. دن هنلی با کمک گلن فری قسمت اعظم ترانه را نوشت. هنلی می گوید که هتل به یک “نقطه کانونی حقیقی و نمادین زندگی آن ها در آن زمان” تبدیل شده بود.

11. این آلبوم از مارس تا اکتبر 1976 در استودیوهای کریتریا، میامی، فلوریدا و رکورد پلنت استودیوز لس آنجلس، کالیفرنیا، ضبط و توسط بیل اسیمچیک تولید شد.

12. طبق گفته هنلی در مصاحبه سال 1982، گروه هیگلز” به مدد آلبوم هتل کالیفرنیا به اوج رسید.” او گفت، “پس از آن ما به عنوان شریک و دوست همکاری می کردیم.”

13. در حالی که تصویر استفاده شده برای روی جلد توسط دیوید الکساندر گرفته شده بود، کوش طراحی و کارگردانی هنری آن را برعهده داشت. طبق گفته کوش، هنلی از او خواسته بود مکانی را پیدا کند که نشان دهنده هتل کالیفرنیای عنوان آلبوم باشد و “آن را به شکل یک مکان شیطانی نشان دهد.”

14. دیوید الکساندر در ارتفاع 18 متر بالاتر از بلوار سانست و در حالی که بر شانه فردی که در حال چیدن گیلاس بود، این عکس را گرفت. از آنجاییکه این عکس از یک وضعیت نا آشنا و در نور کم گرفته شده بود بسیاری از افراد هتل را تشخیص ندادند. با این حال، زمانی که مشخص شد این عکس مربوط به هتل بورلی هیلز است، این هتل گروه را به اقدام قانونی مبنی بر استفاده از عکس تهدید کرد.

15. عکس جلد پشت آلبوم در لابی هتل لیدوی هالیوود گرفته شد. تصویر داخل آلبوم هم همان لابی را نشان می دهد اما این بار اعضای گروه و دوستان شان هم حضور دارند.

16. کوش لوگوی هتل کالیفرنیا را به عنوان آرم نئونی طراحی کرد، که در جلد آلبوم و ابزارهای تبلیغاتی دیگر نیز استفاده شده بود.

17. این آلبوم در فهرست 100 آهنگ برتر تاریخ که توسط کانال 4 تلویزیون بریتانیا در سال 2005 ارائه شد، در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

18. شبکه تلویزیونی VH1 در سال 2001 هتل کالیفرنیا را در جایگاه 38 فهرست 100 آلبوم برتر تاریخ قرار داد.

19. آهنگ “هتل کالیفرنیا” در فهرست 500 آهنگ برتر تاریخ رولینگ استون در جایگاه 49 قرار گرفت.

20. قطعه گیتار در پایان آهنگ “هتل کالیفرنیا” توسط دن فلدر و جو والش نواخته شد.

21. مدیر گروه، اروینگ اَزاف، تقاضای تولیدکنندگان مراسم گرمی مبنی بر اجرا در این مراسم را نپذیرفت، مگر اینکه برنده شدن گروه را تضمین می کردند.

22. هتل کالیفرنیا در سال 2001 توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده گواهینامه پلاتینیوم 16 برابر را دریافت کرد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم