حقایق جالب و خواندنی درباره جسیکا چستین + تصاویر

جسیکا میشل چَستِین یا به اختصار جسیکا چستین (Jessica Chastain) بازیگر و تولیدکننده آمریکایی است که در 24 مارس، 1977 (4 فروردین 1356) به دنیا آمد. او برای بازی در نقش زنان در فیلم‌هایی با مفاهیم فمینیستی شهرت دارد. جوایز او عبارت‌اند از یک جایزه گلدن گلوب و دو بار نامزدی در جایزه اسکار. در اینجا 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره جسیکا چستین را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

1. مجله تایم در سال 2012 او را در فهرست 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار داد.

2. جسیکا چیستن (Jessica Chastain) در شهرستان ساکرامنتو، کالیفرنیا به دنیا آمد و بزرگ شد و از کودکی به بازیگری علاقه نشان داد.

3. چستین در سال ۱۹۹۸، اولین نقش رسمی خود را با بازی در نقش ژولیت ویلیام شکسپیر ایفا کرد.

4. پس از تحصیل در رشته بازیگری در مدرسه جولیارد، با جان ولز، تهیه‌کنندهٔ تلویزیون، قرارداد امضا کرد.

5. او بارها در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف، از جمله نظم و قانون: دادگاه با هیئت منصفه (Law & Order: Trial by Jury) در نقش‌های مهمان بازی کرد.

6. چستین در سال ۲۰۰۴، در باغ آلبالو (The Cherry Orchard) اثر آنتون چخوف بازی کرد و در سال ۲۰۰۶ در نمایش تراژدی سالومه (Salome) اثر اسکار وایلد حضور یافت.

7. اولین نقش چستین در فیلم “جولین” (Jolene) بود، اما در سال ۲۰۱۱ و پس از بازی در چندین فیلم، از جمله “پناه بگیر” (Take Shelter) و “درخت زندگی” (The Tree of Life) به شهرت رسید.

8. اجرای او در فیلم “خدمتکاران” (The Help) منجر به نامزد شدن وی برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

9. در سال ۲۰۱۲ برای بازی در نقش یک مأمور سی‌آی‌اِی در فیلم “سی دقیقه پس از نیمه شب” (Zero Dark Thirty) برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

10. چستین در سال 2012 در “وارثه” (The Heiress) اولین نقش خود را در تئاتر برادوی نیز بازی کرد.

11. بازی در فیلم‌های علمی تخیلی “میان ستاره‌ای” (Interstellar) و “مریخی” (The Martian) برای او درآمد فراوان به همراه آورد، و پس از آن، به خاطر بازی در “یک سال بسیار خشن” (A Most Violent Year)، “دوشیزه اسلون” (Miss Sloane) و “بازی مالی” (Molly’s Game) نیز مورد ستایش قرار گرفت.

12. او بنیانگذار شرکت تهیه کنندگی فرکل فیلمز است که با هدف ترویج تنوع فرهنگی در فیلم‌ها ایجاد شد.

13. چستین در مورد مشکلات سلامت روانی، برابری جنسیتی و رفع تبعیض نژادی فعال است.

14. او در بخش درام مدرسه جولیارد نیویورک تحصیل کرد و در سال فارغ التحصیلی در کلاس دوس صمیمی‌اش جس ویکسلر بود.

15. او یکی از پنج فرزند پدر ناتنی‌اش، که یک آتش نشان، و مادرش که آشپز دوره گرد بود، محسوب می‌شود. او اولین عضو خانواده بود که به کالج رفت.

16. پیش از بازی در فیلم به همراه فیلیپ سیمور هافمن تور نمایش اتللو را برگزار کرد.

17. او برای افزایش وزن در نقش سلیا فوت در فیلم “خدمتکاران” بستنی سویای آب شده در مایکروویو می‌خورد.

18. آل پاچینو برای نقش مقابل خود در فیلم “سالومه” او را شخصاً انتخاب کرد و سپس او را به ترنس مالیک معرفی کرد تا در فیلم “درخت زندگی” تست دهد.

19. او به دبیرستان آل کامینو در ساکرامنتو، کالیفرنیا رفت و پس از مدتی بیرون آمد. یکی از همکلاسی‌های او ماندیسا بود.

20. او یک سگ سه پا به نام چاپلین دارد.

21. او در سال 2012 در فهرست “چه چیز جذاب است” ویکتوریا سیکرت، عنوان جذاب‌ترین لبخند را از آن خود کرد.

22. چستین زمانی با میشل ویلیامز هم اتاق بود. هر دوی آن‌ها در مراسم اسکار سال 2012 نامزد شده و هنوز هم برای هم دوستان خوبی هستند.

23. چستین یکی از دوستان مایکل اوری است. هر دوی آن‌ها جز گروه 32 بخش درام مدرسه جولیارد بودند.

24. او برای نقش خود در فیلم “بدهی” (The Debt) ورزش رزمی کراو ماگا و زبان آلمانی فرا گرفت.

25. زمانی که 7 ساله بود مادربزرگش او را برای دیدن Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat برد و علاقه به بازیگری در او ایجاد شد. مادربزرگ مریلین، در مراسم اسکار سال 2012 همراه او بود و به جهانیان معرفی شد.

26. او قرار بود در فیلم “مرد آهنی 3” (Iron Man 3) در نقش مایا هانسن بازی کند اما به دلیل تداخل زمانی از این پروژه خارج شد.

27. او قرار بود در فیلم “دایانا” (Princess Diana) در نقش پرنسس دایانا بازی کند اما به دلیل تداخل زمانی از این پروژه خارج شد.

28. او قرار بود در فیلم “فراموشی” (Oblivion) در نقش جولیا بازی کند اما به دلیل تداخل زمانی از این پروژه خارج شد.

29. او برای ایفای نقش در فیلم “خدمتکاران” از شخصیت و صدای مادر کاترین استاکت نویسنده الهام گرفت و برای آماده شدن در نقش سلیا فوت به تونیکا، تنسی، سفر کرد.

30. چستین زمانی که مشغول اجرای نمایش برادوی “وارثه” بود در دهکده گرینویچ یک آپارتمان به ارزش 1.2 میلیون دلار خریداری کرد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم