حقایق جالبی درباره اما واتسون که شاید نمی‌دانستید + تصاویر

حقایق جالبی درباره اما واتسون که شاید نمی‌دانستید + تصاویر

اما شارلوت دوئر واتسون یا به اختصار اما واتسون (Emma Watson) یک بازیگر، مدل و فعال بریتانیایی است که در تاریخ 15 آوریل 1990 (26 فروردین 1369) به دنیا آمد. او در پاریس متولد و در آکسفوردشایر بزرگ شد، او به مدرسه دراگون رفت و در شعبه مدرسه تئاتر استاگ کوچ در آکسفورد دوره بازیگری دید. در مطالب قبلی، مشخصات کامل او و همچنین پسرانی که با آن‌ها رابطه داشته را آورده‌ایم. در این مقاله نیز می‌خواهیم 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره او را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

1. او تا پیش از بازی در نقش هرمیون گرنجر در فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) تنها در نمایش‌های مدرسه شرکت کرده بود و شهرت خود را مدیون هری پاتر است.

2. واتسون از سال 2001 تا 2011 در تمام هشت قسمت فیلم‌های هری پاتر حضور داشت و با شهرت جهانی، واکنش‌های مثبت و همچنین 60 میلیون دلار دستمزد مواجه شد.

3. او از سال 2011 تا 2014 هم در پروژه‌های سینمایی شرکت می‌کرد و هم در دانشگاه براون و کالج ورسستر، آکسفورد، درس می‌خواند. او در مه 2014 در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه براون فارغ التحصیل شد.

4. او به عنوان مشاور مد در ایجاد خط تولید لباس برای People Tree نقش داشت.

5. او در سال 2014 جایزه بازیگر بریتانیایی سال را از آکادمی فیلم بریتانیا و تلویزیون را دریافت کرد.

6. واتسون در سال 2014 به عنوان سفیر صلح زنان انتخاب شد و اتحادیه زنانه HeForShe را راه اندازی کرد که از مردان برای برابری حقوق زنان در خواست می‌شود.

7. کتاب مورد علاقه او از چندگانه هری پاتر، “هری پاتر و زندانی آزکابان” (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) است.

8. او در سال 2004 جز هیئت داوران جایزه فیلم First Light فیلمسازان جوان بود. این مراسم در میدان لسستر لندن برگزار شد. پیرس برازنان، کنت برانا و سامانتا مورتون داوران دیگر بودند.

9. نام او براساس نام مادربزرگ پدری‌اش انتخاب شد، نام تولد او فردا اما دوئر بود که پس از ازدواج به فرد اما دوئر واتسون تغییر داده شد.

10. او در سن 15 سالگی جوان‌ترین فردی بود که عکس اش بر روی جلد مجله وگ نوجوانان قرار می‌گرفت.

11. او و همبازی‌هایش دنیل ردکلیف و روپرت گرینت در فهرست بهترین شخصیت‌های سرگرم کننده سال 2005 اینترتینمنت ویکلی در جایگاه نه بودند.

12. او در مه 2007 در رشته‌های انگلیسی، جغرافیا، هنر و تاریخ هنر، گواهی سطح پیشرفته را دریافت کرد.

13. واتسون طرفدار “قطب نمای طلایی” (The Golden Compass) و قسمت‌های دیگر سه گانه فانتزی “نیروی اهریمنی‌اش” (His Dark Materials) از فیلیپ پولمن است.

14. والدین او در سال 1995 طلاق گرفتند؛ از آن زمان هر دوی آن‌ها مجدداً ازدواج کرده‌اند. او از طرف پدر برادری به نام توبی دارد که در سال 2003 متولد شد، و 2 خواهر دارد که دو قلوهای همسان هستند و در سال 2004 متولد شدند. آن‌ها لوسی و نینا نام دارند و در فیلم “کفش‌های باله” (Ballet Shoes) نقش کودکی شخصیت او، پائولین، را ایفا کردند. او همچنین از ازدواج مادرش دو برادر ناتنی دارد.

15. در سال 2008 BoyDestiny آهنگی با نام You Got Me Going نوشت که به نام آهنگ اما واتسون هم شناخته می‌شود.

16. کتاب رکوردهای گینس او را به عنوان پرفروش‌ترین بازیگر زن دهه معرفی کرد. فیلم‌های او در دهه گذشته در سراسر جهان بیش از 5.4 میلیارد دلار فروش داشتند.

17. زمانی که برای فیلم “هری پاتر و محفل ققنوس” (Harry Potter and the Order of the Phoenix) در یک برنامه تلویزیونی هلندی حضور یافت، در برنامه شعبده بازی آن هم شرکت کرد و از وسط به دو نیم شد.

18. از آنجایی که او در سر صحنه فیلم‌های هری پاتر با همبازی‌هایش دنیل ردکلیف و روپرت گرینت بزرگ شد، آن‌ها بهترین دوستانش هستند و آن‌ها را برادرش می‌داند.

19. او هم اتاقی قدیمی و دوست صمیمی برنده Next Top Model Cycle یعنی سوفی سامنر است.

20. فیلم سیندرلا به او پیشنهاد شد اما او این پیشنهاد را رد کرد.

21. او در فهرست “99 زن جذاب سال 2013” آسکمن در جایگاه 29 قرار گرفت.

22. او از سال 2012 تا 2013 با ویل ادمویکز رابطه داشت. این زوج در هنگام تحصیل در دانشگاه آکسفورد در سال 2011 باهم آشنا شدند.

23. اما واتسون گفته که از زمان تست دادن در سن 9 سالگی تا زمان اتمام فیلم‌های هری پاتر در سن 22 سالگی، بیش از نیمی از عمر خود را در این پروژه صرف کرد و تجربه‌های بسیاری آموخت.

24. خوانندگان موردعلاقه او عبارت‌اند از جاستین تیمبرلیک و آلانیس موریست.

25. واتسون از زمان آغاز بازیگری‌اش خاطرات روزانه‌اش را با جزئیات می‌نویسد. او در مجموع 30 دفتر خاطرات دارد.

26. نقش میا در فیلم “لالالند” (La La Land) به او پیشنهاد شد اما به خاطر بازی در نقش بل در فیلم “دیو و دلبر” آن را رد کرد. این نقش به اما استون واگذار شد که به خاطر بازی خوبش جایزه اسکار گرفت.

27. واتسون در سن 9 سالگی و برای نقش هرمیون گرانجر در فیلم‌های هری پاتر هشت بار تست داد و در پنج صحنه مختلف از نقش‌های آینده هم بازی کرد.

28. تولد او با تولد همبازی‌اش در “دیو و دلبر” (Beauty and the Beast) یعنی لوک ایوانز، یکی است.

29. او به نوعی از اختلال کم توجهی ترکیبی دچار است و از کودکی قرص ریتالین مصرف می‌کند.

30. در زمان بازی در فیلم “نوح” (Noah) درباره ایمانش سؤال کردند و او خود را تلفیق گرای دینی معرفی کرد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم