زمانی که به سن 24 سالگی رسیدید این کارها را ترک کنید

اگر به‌تازگی 24 ساله شدید، تبریک می‌گوییم! هنوز جوان هستید اما دیگر به بزرگ‌سالی نزدیک می‌شوید. بنابراین چگونه می‌توانید زندگی خود را بهتر کنید؟ این مقاله را بخوانید و 10 کاری که باید در 24 سالگی ترک کنید را بدانید.

1.خرید لباس‌های ارزان را متوقف کنید.

به‌عنوان یک نوجوان یا جوان کم‌سن‌وسال اشکالی ندارد که لباس‌های ارزان بخرید و طبق مد روز فقط چند بار آن را بپوشید. اما حالا دیگر بزرگ‌شده‌اید و شاید بخواهید اولین شغل رسمی خود را تجربه کنید، بنابراین باید پوشش رسمی‌تری داشته باشید. پس به‌جای این که هرچند روز یک‌بار لباس‌های ارزان خریداری کنید، سعی کنید چند لباس مناسب و رسمی داشته باشید.

2.از آشنا شدن با افراد نامناسب خودداری کنید.

آشنا شدن با فردی که ارزش وقت و توجه شما را داشته باشد مشکل است، اما زمانی که بیست‌وچندساله شدید باید با فردی آشنا شوید که معیارهای شما را داشته باشد. پس وقت خود را با افرادی که می‌دانید آینده‌ای با آن‌ها ندارید، تلف نکنید. میان واقع‌بین بودن و دادن شانس به افراد، متعادل باشید.

3.از این که ببینید دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند دست‌بردارید.

طبیعی است که تمام افراد به قضاوت دیگران اهمیت می‌دهند و از این که مورد قضاوت یا انتقاد قرار بگیرند بیزار هستند. اما اگر بیش‌ازحد نگران این باشید که بقیه درباره‌تان چگونه فکر می‌کنند ممکن است از رویاها و کارهای موردعلاقه خود دست کشیده و مطابق میل دیگران زندگی کنید.

4.از سرزنش والدین خود دست‌بردارید.

هیچ پدر و مادری کامل نیست و به‌احتمال‌زیاد شما هم در اشتباهات والدین خود سهمی دارید. اما بااینکه سرزنش والدین و انداختن مسئولیت اشتباهات خود به گردن آن‌ها کار آسانی است، اما مانع پیشرفت شما خواهد شد. علاوه بر این روابط خانوادگی‌تان نیز خراب می‌شود.

5.از امید و رویاهای واهی دست بکشید.

آیا هنوز هم به امیدهای واهی دل‌بسته‌اید؟ اگر این‌گونه است پس باید از آن‌ها دست بکشید و رویاهای واقعی را انتخاب کنید. البته منظورمان این نیست که از رویاها و زندگی ایده آل خود دست بکشید، بلکه فقط سعی کنید واقع‌بین‌تر باشید.

6.درباره مسائل مادی جدی شوید.

آن روزهایی که درباره مسائل مالی خود بی‌خیال بودید به سر آمده. حالا وقت آن است که دراین‌باره مسئولیت‌پذیر باشید و پس‌اندازی کنار بگذارید. بنابراین اگر تابه‌حال دراین‌باره برنامه‌ریزی نکرده‌اید، حالا زمان آن است که دراین‌باره فکری کنید.

7.از خوب بودن بیش‌ازحد دست‌بردارید.

این مورد ادامه مورد 3 است. از این که بخواهید دیگران را خوشحال کنید دست‌بردارید. در این سن باید نسبت به توانایی و محدودیت‌های خود آگاه باشید. باید یاد بگیرید که در مواقع لازم “نه” بگویید.

8.از تلف کردن وقت خود در اینترنت دست‌بردارید.

این مورد دشوار است زیرا امروزه بیشتر افراد به اینترنت معتاد شده‌اند. ما با کمک اینترنت با دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنیم، اطلاعاتی به دست می‌آوریم و از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم، اما بیشتر وقت‌ها فقط زمان خود را تلف می‌کنیم. یاد بگیرید که زمان خود را برنامه‌ریزی کنید. حتی در روزهای خاصی اصلاً از اینترنت استفاده نکنید.

9.به‌سلامتی خود بیشتر اهمیت بدهید.

بیشتر افراد تا دیروقت بیدار می‌مانند، در نوشیدن الکل زیاده‌روی می‌کنند و با خوردن غذاهای ناسالم سلامتی خود را به خطر می‌اندازند. متأسفانه زمانی که به 30 سالگی نزدیک می‌شوید بدن شما دیگر کم‌تر همراهی‌تان می‌کند. زمان آن است که دیگر غذاهای سالم مصرف کرده و شب‌ها زودتر بخوابید.

10.مرتب‌تر شوید.

تابه‌حال چند بار پیش‌آمده که کیف پول، کلید یا وسایل دیگر خود را گم‌کرده باشید؟ از امسال سعی کنید وسایل خود را مرتب کنید. زمانی کاملاً احساس بالغ بودن می‌کنید که بدانید وسایلتان دقیقاً کجا هستند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم