افرادی که هوش احساسی بالایی دارند این‌گونه مکالمات را کنترل می‌کنند

آیا زمانی که فردی بارها و بارها سؤالی را تکرار می‌کند، عصبی می‌شوید؟ یا این که اگر فردی با شما بحث کند سعی می‌کنید دیدگاهتان را توجیح کنید؟ آیا تابه‌حال با افرادی که به‌آسانی با مشکلات روبه‌رو می‌شوند، مواجه شده‌اید؟ آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید این افراد چگونه احساسات و ناراحتی خود را کنترل می‌کنند؟ در این مقاله 4 روشی که افراد با هوش احساسی بالا می‌توانند مکالمات خود را کنترل کنند را خواهید دید.

تمام افراد گاهی اوقات با واکنش‌های منفی روبه‌رو می‌شوند، حتی افرادی که هوش احساسی بالایی دارند. تفاوت در اینجاست که در این موقعیت‌ها افرادی که هوش احساسی بالایی دارند حس نمی‌کنند که به آن‌ها توهین شده و سریعاً واکنش نشان نمی‌دهند که “نه من این‌طور نیستم.” به‌جای آن بر احساسات خود مسلط شده و سعی می‌کنند دیدگاه طرف مقابل را درک کنند.

تمام افراد اشتباه می‌کنند، اما آیا تمام آن‌ها اشتباه خود را قبول می‌کنند؟ افرادی که هوش احساسی بالایی دارند از قبول اشتباهات خود هراسی ندارند و به‌سرعت اشتباه خود را قبول کرده و عذرخواهی می‌کنند. آن‌ها به نقاط ضعف خود آگاه بوده و برای رفع آن‌ها به کمک دیگران انگیزه بالایی دارند.

تمام ما با افراد لجباز و گستاخ روبه‌رو می‌شویم، اما آیا می‌خواهید بدانید افرادی که هوش احساسی بالایی دارند چگونه با این افراد روبه‌رو می‌شوند؟ آن‌ها به‌راحتی بر اعصاب خود مسلط شده و واکنش‌های آنی نشان نمی‌دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند به‌خوبی احساسات طرف مقابل را بشناسند و به آن‌ها کمک کنند تا احساسات خود را کنترل کرده و آرام شوند.

تصور اینکه فردی به شما اهمیت می‌دهد و احساساتتان برایش مهم است، هر فردی را آرام کرده و باعث اطمینان خاطرش می‌شود. بنابراین افرادی که هوش احساسی بالایی دارند این حس را در دیگران ایجاد می‌کنند. درنتیجه فرد حس می‌کند که طرف مقابل برایش ارزش قائل می‌شود و آرام‌تر خواهد شد.

افرادی که هوش احساسی بالایی دارند هم کاملاً مانند ما هستند و با همان مشکلات و درگیری‌ها روبه‌رو می‌شوند، اما نحوه برخورد آن‌ها متفاوت است. بنابراین چرا قبل از شروع بحث و درگیری نفس عمیق نمی‌کشید و کمی صبر نمی‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم