12 مورد از علائم گردش خون ضعیف حتی در جوانان

آیا علائم گردش خون ضعیف را می‌دانید؟ بیشتر افراد تصور می‌کنند که گردش خون ضعیف فقط در افراد مسن دیده می‌شود، اما این تصور اشتباه است. افراد جوان و کم سن و سال هم ممکن است به دلیل رژیم غذایی نادرست و ورزش نکردن، گردش خون ضعیفی داشته باشند.

این مشکل سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد، زیرا خون اکسیژن و مواد مغذی را به اندام‌های بدن می‌رساند. اگر نگران گردش خون خود هستید، این 12 علائم را بخوانید.

1.خستگی دائمی

اگر سیستم گردش خونتان ضعیف شده باشد، سرعت انتقال اکسیژن و مواد مغذی به اندام‌های بدن، کاهش‌یافته و متابولیسم کمتری خواهید داشت. درنتیجه بدن انرژی ذخیره‌شده را مصرف نموده و شما تمام مدت احساس خستگی می‌کنید.

2.دست و پای سرد

اگر سیستم گردش خونتان ضعیف باشد، خون‌رسانی به قسمت‌های انتهایی بدن سخت‌تر خواهد شد، درنتیجه دست و پای شما سردتر از نقاط دیگر بدن خواهد بود.

3.حلقه سیاه دور چشم

حلقه‌های سیاه دور چشم دلایل مختلفی دارند که مهم‌ترین آن سیستم گردش خون ضعیف است. زیر چشم خود را فشار داده و سپس انگشت خود را بردارید، اگر در هنگام فشار دادن زیر چشمتان روشن‌تر باشد و زمانی که انگشت خود را برمی‌دارید تیره‌تر می‌شود، پس به گردش خونتان مربوط است.

4.عدم تمرکز و تفکر کافی

سیستم گردش خون ضعیف به این معناست که مغزتان خون کافی دریافت نمی‌کند، درنتیجه عملکرد آن کاهش می‌یابد. بنابراین ممکن است نتوانید خوب فکر کنید یا سرعت مغزتان کاهش پیدا کند.

5.از دست دادن اشتها

یکی دیگر از علائم سیستم گردش خون ضعیف از دست دادن اشتهاست. گردش خون ضعیف هضم شما را دچار مشکل نموده و کم‌تر احساس گرسنگی خواهید کرد.

6.مشکلات هاضمه

گردش خون ضعیف به این معناست که اندام‌های هضم‌کننده خون کافی دریافت نکرده و در هضم غذا دچار مشکل می‌شوند. درنتیجه حرکات روده افزایش‌یافته احساس تهوع به فرد دست می‌دهد. همچنین ممکن است اغلب احساس ضعف و خستگی داشته باشید.

7.بی‌حسی دست‌وپا

احساس بی‌حسی در دست‌وپا زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به آن‌ها قطع می‌شود. در این حالت به‌اصطلاح می‌گویید که دست‌وپایتان خواب‌رفته، و زمانی که جریان خون به راه می‌افتد احساس سوزن داشتن می‌کنید.

8.دست و پای ورم‌کرده

ورم دست‌وپا نشانه جدی گردش خون ضعیف محسوب می‌شوند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که مواد مغذی به طرز مساوی منتقل نمی‌شوند و بدن تلاش می‌کند جریان خون رگ‌ها را حفظ کند. جریان خون ممکن است به بافت‌های اطراف راه پیداکرده و باعث ایجاد ورم شود.

9.رگهای واریسی

رگ‌های واریسی رگ‌های قابل دید بنفش رنگی هستند که در زیر پوست وجود دارند. این مشکل به دلیل گردش خون ضعیف به وجود می‌آید که درنتیجه آن رگ‌های زیر پوست متورم می‌شوند. البته این رگ‌ها دردناک نیستند اما ممکن است پس از مدتی باعث ایجاد خارش و سوزش شوند.

10.مو و ناخن ضعیف و شکننده

گردش خون ضعیف باعث ضعیف و شکننده شدن مو و ناخن‌ها می‌شود. بنابراین اگر مو و ناخن‌های شما به‌راحتی می‌شکند، پس به‌احتمال‌زیاد گردش خونتان ضعیف شده است.

11.گرفتگی قفسه سینه

یکی از نشانه‌های اساسی گردش خون ضعیف آنژین است که به‌صورت گرفتگی قفسه سینه یا گلو به وجود می‌آید. دلیلش این است که قلب خون کافی دریافت نمی‌کند، بنابراین نشانه گردش خون ضعیف است.

12.زخم‌های پا

یکی دیگر از علائم گردش خون ضعیف ایجاد زخم در اطراف مچ پا و زانو است. زیرا جریان خون به پا کم‌تر شده و شاهد زخم‌هایی خواهید بود که به‌راحتی از بین نمی‌رود.

 

آیا این علائم در شما وجود دارد؟ اگر چنین است با پزشک خود مشورت کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم