بیوگرافی کامل آنتونی هاپکینز از کودکی تا به امروز + تصاویر

آنتونی هاپکینز، بازیگر بریتانیایی برنده جایزه اسکار است که در ولز به دنیا آمده‌است. وی از ۱۲ آوریل ۲۰۰۰ شهروندی دوگانهٔ بریتانیا و آمریکا را داراست. او نقش‌های به یادماندنی بسیاری را ایفا نموده که از جمله آن‌ها می‌توان به «هانیبال لکتر» در فیلم سکوت بره‌ها اشاره نمود. هاپکینز به دلیل بازی‌های به‌یادماندنی و همچنین گویندگی با صدای زیبایش شهرت دارد. او همچنین تجربه حضور در فیلم‌های ابرقهرمانی را دارد و نقش «اودین» در دنیای سینمایی مارول را ایفا کرده است که با مرگ این شخصیت در فیلم «ثور: رگنراک» حضور او در مارول به اتمام رسید. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این بازیگر محبوب را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام سِر فیلیپ آنتونی هاپکینز (Sir Philip Anthony Hopkins)
متولد 31 دسامبر، 1937 (6 دی 1316)
محل تولد مرگام، بریتانیای کبیر
قد 174
شغل بازیگر، کارگردان
وضعیت تأهل متأهل

بیوگرافی آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) یک بازیگر سینما و تئاتر بریتانیایی است که به دلیل بازی در نقش هانیبال لکتر، که آن را در سه تریلر برعهده داشت، به شهرت رسید. آنتونی هاپکینز در این تریلرها نقش یک قاتل سریالی آدم خوار به نام دکتر هانیبال لکتر را برعهده داشت. او در فیلم‌های “سکوت بره‌ها” (The Silence of the Lambs)، “هانیبال” (Hannibal) و “اژدهای سرخ” (Red Dragon) این نقش را برعهده داشت.

آنتونی هاپکینز در ولز، در شهر کوچک مرگام، به دنیا آمد. والدین اش ریچارد آرتور و آنی موریل نانوا بودند و نانوایی خود را داشتند.

آنتونی هاپکینز در کودکی و جوانی

آنتونی در ابتدا در منزل تعلیم می‌دید اما زمانی که 12 ساله بود والدین اش اصرار داشتند او را به بهترین مدرسه خصوصی ولز، مدرسه پسرانه مونموث غربی جونز، که در پونتی پول قرار داشت، بفرستند. هاپکینز جوان 2.5 در این مدرسه تعلیم دید اما خوانش پریشی او اجازه نمی‌داد که همانند همکلاسی‌هایش پیشرفت کند. در آن زمان بهترین تصمیم را گرفت و به این نتیجه رسید که انتخاب یک شغل خلاقانه به نفع اش است.

او در ابتدا بر موسیقی و هنرهای زیبا تمرکز کرد زیرا می‌توانست نقاشی کند و پیانو را به خوبی بنوازد. او در سال 1952 با ریچارد برتون که در آن زمان یک بازیگر معروف بود، همراه شد. او بود که آنتونی را مجاب کرد که می‌تواند حرفه بازیگری را انتخاب کند.

آنتونی حرف او را قبول کرد، به کالج رویال ولز موسیقی و نمایش وارد و در سال 1957 از آن فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی تا چند سال در ارتش بریتانیا فعالیت می‌کرد. پس از رفع قانون بسیج عمومی به لندن رفت و به آکادمی رویال هنرهای زیبا وارد شد.

او با دریافت دیپلم بازیگری حرفه‌ای درام، در تئاتر کوچک لندن حضور یافت و از سال 1965 هم به روی صحنه تئاتر تئاتر ملی رویال رفت. او در اینجا تحت نظر بازیگر معروف، لارنس الویر تعلیم دید. هاپکینز تا سال 1970 با این گروه فعالیت کرد و مشهورترین نمایشی که در آن شرکت کرد، “رقص مرگ” (The Dance to Death) بود که توسط آگوست استرینبرگ تولید شد.

فیلم‌های او

هاپکینز در زمان اجرا در تئاتر ملی رویال در قسمت‌هایی از این فیلم‌ها دیده شد: پشه‌ای در گوش او (A Flea in Her Ear)، اتوبوس سفید (The White Bus)، The Looking Glass War، یک شیر در زمستان (The Lion in Winter) و غیره.

این بازیگر در اوایل سال‌های 70 به ایالات متحده نقل مکان کرد و در فیلم جنایی “زمانی که هشتمین زنگ نواخته شد” (When Eight Bells Toll) نقش اصلی را برعهده گرفت. او در سریال تلویزیونی “جنگ و صلح” (War and peace) نقش پیری بزوخوف را بازی کرد و برای آن جایزه بافتا را دریافت کرد.

فیلم‌های دیگر او عبارت‌اند از: خانه عروسک (A Doll’s House)، تریلر رز آدری (Audrey Rose)، درام غروب (The Dawning)، تریلر رازآلود جادو (Magic)، درام مرد فیل نما (The Elephant Man)، تریلر ساعت‌های نگرانی (Desperate Hours)، درام پدر خوب (The Good Father) و ملودرام Charing Cross Road 84. بازی در فیلم‌های زندگی نامه‌ای “پرونده آدم ربایی لیندبرگ” (The Lindbergh Kidnapping Case) و “پناهگاه” (the Bunker) باعث شد دو جایزه‌امی دریافت کند.

این بازیگر در اوایل سال‌های 90 و با بازی در تریلر جذاب “سکوت بره‌ها” در نقش قاتل سریالی آدم خوار، هانیبال لکتر، به شهرت و موفقیت رسید. هاپکینز برای بازی در این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. سپس برای بازی در ملودرام “بازمانده روز” (The Remains of the day)، درام زندگی نامه‌ای “نیکسون” (Nixon) و فیلم تاریخی “آمیستاد” (Amistad)، سه بار دیگر نامزد اسکار شد.

هاپکینز به جز این فیلم‌ها در فیلم‌های مشهور دیگری هم حضور یافته است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: دراکولای برام استوکر (Bram Stocker’s Dracula)، درام افسانه خزان (Legends of the Fall)، تریلر لبه تیغ (The Edge) با بازی الک بالدوین و الی مک‌فرسن. نقش مهم آن هم توسط یک خرس دست آموز به نام بارت ایفا شد.

آنتونی هاپکینز و برد پیت در درام رازآلود “با جو بلک آشنا شوید” (Meet Joe Black) محصول سال 1998 که درباره مرگ و زندگی است نقش‌های اصلی را برعهده داشتند، در این فیلم تمثیلی مرگ به شکل یک مرد جوان نشان داده می‌شود.

فیلم‌های مهم دیگر او عبارت‌اند از: فیلم ماجراجویانه ماسک زورو (The Mask of Zorro)، تریلر قلب‌ها در آتلانتیس (Hearts in Atlantis)، فیلم ترسناک مرد گرگ نما (The Wolfman)، درام سرزمین سایه‌ها (Shadowlands)، فانتزی ثور (Thor)، فیلم زندگی نامه‌ای هیچکاک (Hitchcock)، ملودرام ننگ بشری (The Human Stain)، تریلر دراماتیک غریزه (Instinct).

همچنین پس از اکران فیلم مشهور “سکوت بره‌ها”، دو سری دیگر آن تولید شدند – “هانیبال” در سال 2001 و “اژدهای سرخ” در سال 2002.

آنتونی هاپکینز در فیلم «اژدهای سرخ»

در سال 2007 طرفداران هاپکینز را در نقش اصلی درام جنایی “شکست” (Fracture) دیدند که در آن نقش یک قاتل هولناک را ایفا می‌کرد؛ هاپکینز در این فیلم با رایان گاسلینگ همبازی بود. او در سال 2001 در فیلم “تشریفات مذهبی” (The Rite) که درباره جن گیری است نقش آفرینی کرد.

هاپکینز در سال 2014 در تریلر کارآگاهی “تسکین” (Solace) نقش اصلی را برعهده داشت، این فیلم درباره رویارویی یک دیوانه با کارآگاهی که قدرت‌های ماورایی دارد، بوده و این بازیگر تولیدکننده این فیلم هم بود.

آنتونی هاپکینز در نقش دکتر هانیبال لکتر

آنتونی هاپکینز نه تنها برای این نقش‌ها جوایزی را به دست آورد بلکه در سال 1995 جایزه بافتا را به دست آورد و در سال 2006 جایزه گلدن گلوب یک عمر فعالیت هنری را از آن خود نمود. در سال 1991 ملکه الیزابت مقام شوالیه گری را به او اعطا کرد و از آن زمان سر آنتونی هاپکینز نامیده می‌شود.

در سال 2015 بود که طرفداران او متوجه استعداد موسیقی‌اش شدند. موزیسینی به نام آندره ری آهنگ And the waltz goes on او را که حدود نیم قرن پیش ساخته شده بود، اجرا کرد. تمام مخاطبین از این کنسرت ویدیویی استقبال کرده و آهنگسازی هاپکینز با استقبال مواجه شد.

زندگی شخصی

هاپکینز اولین بار در سال 1967 با بازیگر نروژی، پترونلا بارکر ازدواج کرد. یک سال بعد دخترشان ابیگل به دنیا آمد. آن‌ها 5 سال با هم زندگی کردند.

آنتونی هاپکینز و جنیفر لینتون

این بازیگر به محض جدایی برای دومین بار با دستیارش جنیفر لینتون ازدواج کرد. آن‌ها در سال 1995 برای یک سال از هم جدا شده و مجدداً به هم بازگشتند و در نهایت پس از سه سال از هم جدا شدند. با این حال طلاق رسمی آن‌ها در سال 2002 انجام گرفت.

آنتونی هاپکینز و استلا ارویاوه

آنتونی هاپکینز پس از جدایی از جنیفر در مرکز ترک الکل با جویس اینگالز آشنا شد. آن‌ها مدتی با هم بودند و سپس هاپکینز با فرانسیس کی دیده شد.

هاپکینز در سال 2003 با یک بازیگر کلمبیایی به نام استلا ارویاوه ازدواج کرد. این زوج در ویلایی در مالیبوی کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

آنتونی هاپکینز در امروز

تریلر جدید “سو رفتار” (Misconduct) در 6 فوریه 2016 اکران شد و هاپکینز نقش اصلی آن را برعهده داشت. در سپتامبر 2016 فیلم بریتانیایی-آلمانی “تصادم” (Collide) در فستیوال فیلم آمریکا در داگویل اکران شد. آنتونی هاپکینز در این فیلم هم حضور داشت.

هاپکینز در سال 2016 در سریال علمی تخیلی آمریکایی “دنیای غرب” (Westworld) نقش اصلی را برعهده داشت. این سریال بازسازی فیلم “دنیای غرب” مایکل کرایتون در سال 1973 است.

آنتونی هاپکینز در فیلم “تصادم”

داستان این فیلم دریک پارک تفریحی در آینده روی می‌دهد که اندرویدها زندگی شهروندان دنیای غرب قرن 19 را بازسازی کرده‌اند. اندرویدها از انسان‌ها قابل تمایز هستند زیرا سریع حرف زده و حرکت می‌کنند، اما به کسی آزار نمی‌رسانند و برای یک روز رفتارهای خاصی دارند که نمی‌توانند آن‌ها را تغییر دهند. این شرایط باعث می‌شود مردم ظلم و بی اخلاقی خود را نشان دهند که توسط جامعه مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

بنابراین، این فیلم مشکلات اجتماعی و روانی انسان‌ها را نشان می‌دهد.

آنتونی هاپکینز نقش خالق و هدایت کننده این پارک را برعهده دارد. نقش‌های اصلی اندرویدها را ایوان ریچل وود و تاندی نیوتون برعهده دارند.

این فیلم به سرعت با استقبال تماشاگران مواجه شد و فصل دوم آن هم تولید شده است.

چندگانه علمی تخیلی ” تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه” (Transformers: The Last Knight) در 23 ژوئن 2017 اکران شد. هاپکینز نقش سر ادموند برتون را برعهده دارد، یکی از اعضای ناجیان که جهان را نجات می‌دهد.

آنتونی هاپکینز در کنار کریس همسورث در فیلم «ثور» (Thor)

آنتونی هاپکینز در سال 2017 به شخصیت اودین در فیلم پرفروش ” ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) در دنیای سینمایی مارول بازگشت. او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون کریس همسورث، تسا تامسون، ادریس البا، کیت بلانشت و مارک روفالو نقش آفرینی کرد.

فیلم شناسی

  • جنگ و صلح – War & Peace – 1972
  • پرونده آدم ربایی لیندبرگ – The Lindbergh Kidnapping Case – 1976
  • پناهگاه – The Bunker – 1981
  • سکوت بره‌ها – The Silence of the Lambs – 1991
  • دراکولای برام استوکر – Bram Stocker’s Dracula – 1992
  • بازمانده روز – The Remains of the day – 1993
  • سرزمین سایه‌ها – Shadowland – 1994
  • ماسک زورو – The Mask of Zorro – 1998
  • قلب‌ها در آتلانتیس – Hearts in Atlantis – 2001
  • هانیبال – Hannibal – 2001
  • اژدهای سرخ – Red Dragon – 2002
  • شکست – Fracture – 2007
  • تسکین – Solace – 2014
  • دنیای غرب – Westworld – 2016

تصاویری از آنتونی هاپکینز

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. نیستانک

    آبان 27, 1401

    سلام: ایشان به اندازه سینمای تقریبا حرفه ایی عمر دارد. و جالبترین موضوع این هست که نقش خود را در اواخر توانست پیدا کند. یعنی مدیون شخصیتی است که نوع بازیگری او را شناخت. و از آن زمان با ایفای نوع نقش بازیگری نام خود را بر سر زبانها انداخت و بیننده را دلتنگ خود کرد. در آخر ایکاش از اول خود را شناخته بود.

    پاسخ

  2. فومنی

    خرداد 5, 1398

    ازمطالب خوب وارزنده سایت شمابسیارسپاسگزارم. منتظرنوشته های مفیدتان هستم

    پاسخ