بیوگرافی کلینت ایستوود از کودکی تا به امروز + تصاویر

کلینتون «کلینت» ایستوود جونیور هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. ایستوود شهرت جهانیش را با بازی در فیلم‌های سه‌گانهٔ دلار، به نام‌های یک مشت دلار، به‌خاطر چند دلار بیشتر و خوب بد زشت کسب کرده‌است. هر سهٔ این فیلم‌ها اثر کارگردان ایتالیایی، سرجیو لئونه است. کلینت ایستوود به‌خاطر دو فیلم نابخشوده و دختر میلیون دلاری علاوه بر نامزدی‌اش برای دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر، توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهترین فیلم را برای خود کسب کند.

از فیلم‌های مشهور وی می‌توان به این موارد اشاره نمود: دارشان بزن (۱۹۶۸)، یاغی، خوزیس والز (۱۹۷۶)، فرار از آلکاتراز (۱۹۷۹)، فایرفاکس (۱۹۸۲)، روی خط آتش (۱۹۹۳)، پرچم‌های پدران ما (۲۰۰۶)، نامه‌هایی از ایوجیما(۲۰۰۶) و گرن تورینو (۲۰۰۸).

ایستوود علاوه بر کارگردانی، در عمده فیلم‌های خودش به عنوان بازیگر نیز ظاهر شده‌است. اما از فیلم‌هایی که وی فقط در نقش کارگردان آن بوده و بازیگری نکرده می‌توان از رودخانه میستیک (۲۰۰۳)، نامه‌هایی از ایووجیما (۲۰۰۶) و تک تیرانداز آمریکایی (۲۰۱۴) که بخاطرش نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بچه جایگزین (۲۰۰۸) یاد کرد. اما نکته جالب در مورد فیلم‌های وی اینکه چند فیلم وی که در آمریکا با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو نشد، در فرانسه بسیار مورد توجه قرار گرفت تا جایی که ایستوود درجات افتخاری‌ای در فرانسه درمورد این فیلم‌ها دریافت کرده‌است.

از سال ۱۹۶۷ کلینت ایستوود مالک شرکت تهیهٔ فیلم خود به نام مالپاسو پروداکشنز است و تقریباً همه فیلم‌های آمریکایی‌اش بجز چهار عدد، همگی از محصولات این کمپانی هستند. وی همچنین از پنج زن، صاحب هفت فرزند است درحالی‌که رسماً فقط دو بار ازدواج کرده‌است. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این شخصیت دوست داشتنی را با هم مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام کلینتون ایستوود جونیور (Clinton Eastwood Jr.)
متولد 31 مه، 1930 (10 خرداد 1309)
محل تولد سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا
قد 193
شغل بازیگر، کارگردان، تولیدکننده و آهنگساز
وضعیت تأهل مطلقه

بیوگرافی کلینت ایستوود

کلینت ایستوود (Clint Eastwood) بازیگر، کارگردان و تولیدکننده سینماست که در بیش از صد فیلم حضور داشته است. او در اواسط نیمه قرن بیستم با بازی در فیلم‌های مختلف وسترن به شخصیت افسانه‌ای این ژانر تبدیل شد. اگرچه این بازیگر در هزاره جدید کمتر سروصدا به پا کرد اما همچنان در فیلم‌های خویش حضور داشت.

سال‌های کودکی و جوانی

کلینت ایستوود در سان فرانسیسکو به دنیا آمد. پدر این بازیگر، کلینتون ایستوود کارگر فولاد بود. مادرش مارگارت روث رانر هم مهندس بود. والدین کلینت بسیار مذهبی بودند و به کلیساهای مختلف می‌رفتند. پدرش مسیحی پرسبیترینیسم و مادرش مورمون بود.

از آنجاییکه در آن زمان آمریکا به رکود بزرگ اقتصادی دچار شده بود بنابراین والدین او به قسمت‌های غربی کوچ می‌کردند تا کار پردرآمدتری داشته باشند. کلینت تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر پیمونت به پایان رسانید. در این جا بود که برای اولین بار در تئاتر مدرسه به روی صحنه رفت. او در دبیرستان فنی اوکلند درس می‌خواند و در سال 1948 از آنجا فارغ التحصیل شد. او پس از فارغ التحصیلی در پمپ گاز کار کرد، کمی بعد آتش نشان شد و برای مدتی هم در بارها و کلوپ‌های کالیفرنیا پیانو می‌نواخت.

کلینت ایستوود در جوانی

ایستوود جوان در سال 1950 به ارتش ایالات متحده پیوست. او به نیروی هوایی فرستاده شد و در آنجا مهارت پرواز را آموخت. او باید به کره فرستاده می‌شد اما طی یکی از دوره‌های پرواز هواپیمای او دچار سانحه شد. خلبان جوان نجات یافت و مجبور بود حدود 5 کیلومتر به سمت ساحل شنا کند. سپس قرار شد به عنوان مربی شنا در اردوگاه بماند.

کلینت ایستوود در جوانی

پس از رفع قانون بسیج عمومی او به کالج لس آنجلس وارد شد، اما در آنجا تنها یک سال تحصیل کرد زیرا به پیشنهاد همکارهایش مارتین میلنر و دیوید جانسن که معتقد بودند این مرد خوشتیپ می‌تواند بازیگر شود، این حرفه را انتخاب کرد.

فیلم‌های او

کلینت ایستوود در ابتدا تنها در فیلم‌های ترسناک، تریلر و وسترن کم بودجه دیده می‌شد – انتقام از مخلوق (Revenge of the Creature)، فرانسیس در نیروی دریایی (Francis in the Navy)، رتیل (Tarantula)، کمین در گذرگاه سیمارون (Ambush at Cimarron Pass) و بسیاری از فیلم‌های دیگر. در سال 1956 ایستوود اولین نقش خود را در کمدی وسترن ” نخستین بانوی فروشندهٔ دوره‌گرد ” (The First Traveling Saleslady) در نقش جک رایس ایفا کرد. در سال 1958 این بازیگر در وسترن ” کمین در گذرگاه سیمارون ” نقش اصلی کیت ویلیام را برعهده گرفت.

ایستوود در سال 1959 در سریال تلویزیونی “پوست خام” (Rawhide) نقش اصلی را برعهده گرفت. این سریال چندان مشهور نشد اما باعث شد توجه کارگردان ایتالیایی، سرجو لئونه به او جلب شده و برای بازی در نقش کابوی فیلم “به خاطر یک مشت دلار” (A Fistful of Dollars) سال 1964 از او دعوت کند. از آنجاییکه این فیلم در ایالات متحده و اروپا مشهور شد دو سری دیگر آن هم تولید شد: به خاطر چند دلار بیشتر (For a Few Dollars More) و خوب، بد، زشت (The Good, the Bad and the Ugly).

سپس فیلم‌های ایستوود که در آن‌ها نقش قهرمان شجاع و قوی تفنگ در دست را برعهده داشت بیشتر شد. نقش‌های او در فیلم‌های وسترن بیشتر و رفته رفته به نماد این ژانر تبدیل گشت. از جمله فیلم‌های او در این ژانر عبارت‌اند از: وسترن‌های، طناب اعدام (Hang ‘Em High)، دو قاطر برای خواهر سارا (Two Mules for Sister Sara)، ولگرد دشت‌های مرتفع (High Plains Drifter)، جوزی ولز یاغی (The Outlaw Josey Wales) و فیلم‌های اکشن جنایی، بلوف کوگان (Coogan’s Bluff)، قهرمانان کلی (Kelly’s Heroes)، هری کثیف (Dirty Harry)، تاندربولت و لایت‌فوت (Thunderbolt and Lightfoot)، مجوز آیگر (The Eiger Sanction) و غیره.

کلینت ایستوود در فیلم فرار از آلکاتراز

نقش یک بازدارنده جرم به نام فرانک موریس در تریلر دراماتیک “فرار از آلکاتراز” (Escape from Alcatraz) از نقش‌های دیگرش متفاوت بود. داستان این فیلم درباره فرار از زندان آلکاتراز است که پس از 30 سال از ساخت آن این اولین بار است که کسی از آن فرار می‌کند و تصور می‌شد این کار غیرممکن است. این زندان بر روی یک جزیره ساخته شد و به دور از جهان بیرون است. این فیلم براساس بیوگرافی سارق بانک، فرانک موریس ساخته شده، اولین نفری که از این زندان گریخت.

این بازیگر از سال 190 تا 1990 در هر فیلمی که شرکت می‌کرد نقش اصلی را برعهده داشت. به جز فیلم “پشته اندوه” (Heartbreak Ridge) سال 1986. تماشاگران او را به عنوان نقش اصلی این فیلم‌ها می‌شناسند: کادیلاک صورتی (Pink Cadillac)، استخر مرده (The Dead Pool)، سوار رنگ پریده (Pale Rider)، ضربه ناگهانی (Sudden Impact)، از هر راهی که می‌توانی (A Which Way You Can) و غیره.

کارگردانی

تا پایان دهه 80 میلادی کلینت ایستوود یکی از چهره‌های مهم سینما بود و به یکی از بازیگران مشهور هالیوود تبدیل شد. اما به تدریج شهرت اش کم شد. او سپس تنها در فیلم‌هایی ظاهر شد که خودش آن‌ها را کارگردانی می‌کرد. از جمله این فیلم‌ها عبارت‌اند از: درام “یک دنیای بی نقص” (The Perfect World)، ملودرام ” پل‌های مدیسون کانتی ” (The Bridges of Madison County)، تریلر “گرن تورینو” (Gran Torino) و فیلم درام “قدرت مطلق” (Absolute Power).

کلینت ایستوود در فیلم پل های مدیسون کانتی

کلینت ایستوود برای کارگردانی فیلم “رودانه میستیک” (Mystic River) نامزد اسکار شد. در سال 1993 و با تولید فیلم وسترن “نابخشوده” (Unforgiven) جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردان را دریافت کرد. با اکران فیلم درام ورزشی “دختر میلیون دلاری” (Million Dollar Baby) در سال 2004 این موفقیت تکرار شد.

کلینت ایستوود در فیلم دختر میلیون دلاری

درام ورزشی “مشکل منحنی” (Trouble with the Curve) در سال 2012 تنها فیلم کارگردانی شده توسط فرد دیگر بود که کلینت ایستوود پس از 25 سال در آن بازی کرد. این بازیگر مشهور نقش یک دیده بان مسن بیسبال را ایفا می‌کرد. این آخرین باری بود که ایستوود به عنوان بازیگر در یک فیلم حضور یافت.

کلینت ایستوود در فیلم مشکل منحنی

در سال 2014 فیلم درام تاریخی ” تک‌تیرانداز آمریکایی ” (American Sniper) به کارگردانی کلینت ایستوود اکران شد، در شش قسمت نامزد جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین ویرایش صدا را دریافت کرد. تک تیرانداز آمریکایی بر اساس خاطرات کریس کایل تگزاسی، عضو واحدهای کماندویی نیروی دریایی آمریکا معروف به سیل ساخته شده‌است که در جنگ عراق بسیاری را از بین برد و عراقی‌ها او را شیطان رمادی می‌نامیدند.

کلینت ایستوود در فیلم تک تیرانداز آمریکایی

ایستوود در سال 2014 فیلم “پسران نیوجرسی” (Jersey Boys) را کارگردانی کرد. این فیلم یک اثر زندگی نامه‌ای هم می‌باشد که به شکل گیری گروه The Four Seasons، که به نماد یک نسل تبدیل شدند، می‌پردازد.

در سال 2015 فیلم “آوردن جنگ به خانه” (Bringing the War Home: The Cost of Heroism) به کارگردانی کلینت ایستوود اکران شد.

زندگی شخصی

در سال 1953 که ایستوود هنوز مشهور نشده بود با بازیگری به نام مگی جانسون ازدواج کرد. آن‌ها دو فرزند دارند: پسری به نام کایل کلینتون و دختری به نام آلیسون. کلینت و مگی در سال 1984 از هم طلاق گرفتند، گرچه از مدت‌ها پیش از هم جدا شده بودند. در سال 1964 و از رابطه کوتاهش با رقصنده‌ای به نام روکسانه تونیس دخترش کیمبر به دنیا آمد. او سپس از سال 1978 به مدت 4 سال با بازی گری به نام ساندرا لاک زندگی کرد.

کلینت ایستوود و مگی جانسون

ایستوود در سال 1985 با جکلین ریوز که مهماندار هواپیما بود آشنا شد و 3 سال با هم زندگی کردند. حاصل این رابطه دو فرزند است: پسری به نام اسکات و دختری به نام کاترین. در اوایل دهه 90 این بازیگر با فرانسیس فیشر بازیگر رابطه داشت که دخترشان فرانچسکا به دنیا آمد. این زوج در سال 1995 از هم جدا شدند.

کلینت ایستوود و دینا رویز

ایستوود در سال 1996 به طور رسمی با مجری تلویزیونی دینا رویز ازدواج کرد که 35 سال از خودش کوچک‌تر بود. در این ازدواج هم دختری به نام مورگان به دنیا آمد. این دو تا سال 2013 با هم بودند که دینا به دلیل خیانت کلینت تقاضای طلاق داد. این بازیگر 83 پس از طلاق با بازیگری به نام اریکا فیشر دیده می‌شد.

کلینت ایستوود و اریکا فیشر

کلینت ایستوود علاوه بر کارگردانی و بازیگری به موسیقی جاز هم علاقه دارد. او حتی برخی از آهنگ‌های فیلم‌هایش خودش را ساخته است. او یک تاجر موفق هم است و در کارمل یک رستوران و هتل دارد. او همچنین از سال 1986 تا 1988 شهردار شهر خودش بوده است.

از جمله سرگرمی‌های او عبارت‌اند از گلف و مدیتیشن متعالی.

کلینت ایستوود در امروز

ایستوود در سال 2016 درام “سالی” (Sully: Miracle on the Hudson) را تولید و کارگردانی کرد. این فیلم اقتباسی از داستان بالاترین وظیفه (The Highest Duty) زندگی چسلی سولنبرگر و جفری زاسلو است و به فرود اضطراری هواپیمای پرواز ۱۵۴۹ یو اس ایرویز از خطوط هوایی ایالات متحده در سال 2009 می‌پردازد.

کلینت ایستوود و آرون اکهارت در فیلم سالی

خلبان چسلی سولنبرگر با ۱۵۵ مسافر و خدمه در رودخانه هادسون نیویورک نشست و جان این افراد را نجات داد. این فرود که “معجزه هادسون” نام گرفت به جای استقبال با انتقادات مواجه شد و حرفه سالی زیر سؤال رفت. این فیلم به وقایع پس از فرود و فعالیت‌های این خلبان قهرمان می‌پردازد.

کلینت ایستوود در سال 2017

تام هنکس نقش چسلی سولنبرگر را برعهده دارد. نقش‌های اصلی دیگر برعهده لورا لینی و آرون اکهارت است. این فیلم در تاریخ 9 سپتامبر 2016 توسط کمپانی برادران وارنر اکران شد.

فیلم شناسی

  • به خاطر یک مشت دلار – A Fistful of Dollars – 1964
  • به خاطر چند لار بیشتر – For a Few Dollars More – 1965
  • خوب، بد، زشت – The Good, the Bad and the Ugly – 1966
  • هری کثیف – Dirty Harry – 1971
  • جوزی ولز یاغی (The Outlaw Josey Wales) – 1976
  • هر راهی مگر سرگردانی – Every Which Way but Loose – 1978
  • فرار از آلکاتراز – Escape from Alcatraz – 1979
  • از هر راهی که می‌توانی – Any Which Way You Can – 1980
  • مرد هانکی تانک – Honkytonk Man – 1982
  • نابخشوده – Unforgiven – 1992
  • دنیای بی عیب و نقص – A Perfect World – 1933
  • پل‌های مدیسون کانتی – The Bridges of Madison County – 1995
  • گاوچران‌های فضا – Space Cowboys – 2000
  • دختر میلیون دلاری – Million Dollar Baby – 2004
  • مشکل منحنی – Trouble with the Curve – 2012

تصاویری از کلینت ایستوود

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. ال

    دی 8, 1400

    خیلی جذابه

    پاسخ

  2. ونیز

    اردیبهشت 12, 1398

    کلینتون ایستودبیشتردخترتاپسر.اون یه روسپی همجنسبازه.

    پاسخ