بیوگرافی اسکارلت جوهانسون از کودکی تا به امروز + تصاویر

اسکارلت جوهانسون یا اسکارلت یوهانسون (Scarlett Johansson) بازیگر، مدل و خوانندهٔ آمریکایی دانمارکی تبار است. مادر او یک یهودی اشکنازی است و او خود را یک یهودی می‌داند. اسکارلت چهار بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر گوی طلایی شده است. او در سال ۲۰۰۶ و برای دومین بار در سال ۲۰۱۳ توسط مجله اسکوایر به عنوان جذاب‌ترین زن زنده دنیا انتخاب شده‌است (او تنها زنی است که دوبار در مجله اسکوایر این عنوان را دریافت کرده‌است). او همچنین برنده جایزه افتخاری سزار است. در این مطلب نیز می‌خواهیم بیوگرافی این بازیگر جذاب و دوست داشتنی را با هم مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام اسکارلت اینگرید جوهانسون (Scarlett Ingrid Johansson)
متولد 22 نوامبر، 1984 (1 آذر 1363)
محل تولد نیویورک، ایالات متحده آمریکا
قد 160
شغل بازیگر، خواننده و مدل
وضعیت تأهل مطلقه

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون، ستاره زیبای هالیوودی، در فیلم‌های بسیار خوبی حضور داشته است. بازی او در فیلم‌های “گمشده در ترجمه” (Lost in Translation)، “دختری با گوشواره مروارید” (Girl with a Pearl Earring)، “امتیاز نهایی” (Match Point) و فیلم‌های دیگر با استقبال مخاطبین و متقدین مواجه شده است. اسکارلت جوایز متعددی دریافت کرده است. این بازیگر با استعداد مدل و خواننده نیز است.

اسکارلت جوهانسون در نوامبر 1984 در نیویورک به دنیا آمد. او خانواده پرجمعیت و صمیمی دارد. پدرش کارستن جوهانسون معمار و مادرش ملانی اسلون خانه دار بود. پدربزرگش اینر جوهانسون یک نویسنده، کارگردان و فیلم نامه نویس دانمارکی بود. مادرش اجداد یهودی، لهستانی و بلاروسی دارد.

اسکارلت جوهانسون در کودکی

این خانواده صاحب پنج فرزند است: پسر کارستن از ازدواج پیشین – کریستین، و چهار فرزند مشترک. اسکارلت علاوه بر کریستین، برادر بزرگ‌تری به نام آدرین، خواهری به نام ونسا و برادر دو قلویی به نام هانتر دارد.

نام او از شخصیت اسکارلت اوهارای رمان برباد رفته انتخاب شد. فرزندان این خانواده از کودکی به هنر علاقه داشتند. یک روز والدین خانواده تمام بچه‌ها را به تست بازیگری بردند. اما کارگردان تنها از آدریان خوشش آمد. در اینجا بود که اسکارلت برای اولین بار با دوربین و فرایند ضبط آشنا شد. او آنقدر هیجان زده بود که تصمیم گرفت بازیگر شود.

اسکارلت جوهانسون به همراه خانواده

خوشبختانه مادرش از او حمایت کرد. زمانی که اسکارلت 8 ساله بود مادرش او را به منهتن برد تا در مدرسه دانشگاه معروف تئاتر لی استراسبرگ تحصیل کند. آن جا بود که به استعداد او پی بردند و او را در گروه بچه‌ها با استعداد قرار دادند. اما این بازیگر جوان مدت زمان طولانی آن جا تحصیل نکرد. پس از یک نیم سال معلمین متوجه شدند که دیگر چیزی ندارند که به او بیاموزند. به همین دلیل او را به گروه بزرگسالان فرستادند.

والدین او تصمیم گرفتند از هم جدا شوند. شنیدن این خبر برای اسکارلت دردناک بود و تصور داشتن یک خانواده شاد و خوشبخت برای او از بین رفت. او بعدها و پس از ستاره شدن این خاطره را بدترین خاطره کودکی خود توصیف کرد. پس از طلاق والدین این کودک مجبور بود در دو شهر زندگی کند. او برای دیدن مادرش به لس آنجلس می‌رفت و با پدرش در شهر زادگاهش نیویورک می‌ماند.

اسکارلت جوهانسون

مدرسه بازیگری نتیجه خود را نشان داد. کارنامه بازیگری اسکارلت از سن 8 سالگی آغاز شد. او اولین بار در نمایشنامه “سوفیست” (Sophist) حضور پیدا کرد. یک سال بعد در سینما نقشی را برعهده گرفت. سپس روزنامه خورشید او را یک دختر بامزه که شبیه خوک دیزنی است توصیف کرد.

فیلم‌های او

کارگردان اولین فیلم اسکارلت، راب راینر بود که بعدها عنوان کرد از مهارت بازیگری این کودک 9 ساله شگفت زده شده بود. او در فیلم “شمال” (North) همانند یک بزرگسال با تجربه حضور یافت. گاهی اوقات راینر تصور می‌کرد دختری که مقابل اوست یک دختربچه نیست بلکه یک “زن میانسال” است. احتمالاً طلاق والدین اش باعث شد اسکارلت سریع‌تر بالغ شود.

اسکارلت جوهانسون در فیلم نجواگر اسب

اولین نقش جدی او در سال 1996 و در 11 سالگی او بود که در فیلم “مانی و لو” (Manny & Lo) نقش آماندا را ایفا کرد. در سال بعد فیلم “نجواگر اسب” (The Horse Whisperer) با هنرنمایی او اکران شد. اسکارلت برای بازی در فیلم اول جایزهٔ روح مستقل بهترین بازیگر نقش اول را دریافت کرد و فیلم دوم هم باعث شهرت اش در آمریکا شد. این فیلم تاثیرگذار داستان دختری را بیان می‌کند که پایش را از دست داده است.

این دختر 13 ساله آنقدر در نقش غرق شده بود که حتی رابرت ردفورد، که با او کار می‌کرد، هم متوجه او شد. شخصیت پخته و بالغ این دختر جوان برای او بسیار جالب بود. درام نجواگر اسب فیلم پایانی کارنامه سینمایی دوران کودکی او بود.

سپس فیلم‌هایی نظیر “مردی که آنجا نبود” (The Man Who Wasn’t There)، “دنیای روح” (Ghost World) و فیلم‌های دیگر از او تولید شدند. سپس در سال 2003 و با اکران فیلم “گمشده در ترجمه” به کارگردانی سوفیا کاپولا، اسکارلت جوهانسون ناگهان معروف شد. او جایزه بافتا را به دست آورد و در چند جایزه معروف دیگر نامزد شد.

این فیلم در حرفه بازیگری او یک نقطه عطف بود. او در همان سال به دلیل حضور در فیلم “دختری با گوشواره مروارید” دومین جایزه بافتای خود را دریافت کرد و نامزد گلدن گلوب شد. او نقش خدمتکار هنرمند هلندی یوهانس فرمیر را ایفا کرد. این بازیگر در سال 2004 برای سومین بار نامزد جایزه گلدن گلوب شد. او این جایزه را برای فیلم کم بودجه “ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ” (A Love Song for Bobby Long) به دست آورد.

اسکارلت جوهانسون در فیلم جزیره

اسکارلت جوهانسون در سال 2005 در فیلم اکشن “جزیره” (The Island) نقش آفرینی کرد، این فیلم با وجود فروش کم فیلم موفقی بود. باید بدانید که مایکل بی، کارگردان این فیلم، دلیل آن را مشهور نبودن جوهانسون می‌دانست. اسکارلت هم این فیلم را به دلیل دیدگاه‌های مختلف کارگردان درباره صحنه رختخواب می‌دانست. با اینحال بینندگان سراسر جهان از این فیلم استقبال کردند.

اسکارلت جوهانسون برای بازی در تریلر دراماتیک “امتیاز نهایی” که در همان سال 2005 اکران شد جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد. این فیلم با همکاری وودی آلن او را به یک ستاره هالیوودی تبدیل کرد.

اسکارلت جوهانسون در فیلم اسکوپ

در سال 2006-2007 چندین فیلم با حضور او اکران شد که مشهورترین آن کمدی “اسکوپ” (Scoop) بود. این دومین همکاری جوهانسون با وودی آلن بود که در آن در کنار ستاره استرالیایی هیو جکمن نقش آفرینی کرد.

در همان دوران تریلر نوآر “کوکب سیاه” (The Black Dahlia) اکران شد. این داستان جنایی از برایان دی پالما براساس حوادث واقعی نوشته شده است و به قتل بازیگر جوان هالیوودی به نام الیزابت می‌پردازد. بازیگران دیگر این فیلم عبارت‌اند از هیلاری سوانک، جاش هارتنت و آرون اکهارت. منتقدین و تماشاگران از این فیلم استقبال کردند.

اسکارلت جوهانسون در فیلم کوکب سیاه

این بازیگر پس از چندین فیلم با حضور در فیلم “دختر دیگر بولین” (The Other Boleyn Girl)، مجدداً مشهور شد. فیلم‌هایی نظیر “مرد آهنی 2” (Iron Man 2) و “انتقام جویان” (The Avengers) هم موفق بودند. از فیلم‌های اخیر او می‌توان به “درود بر سزار” (Hail, Caesar!) و “کتاب جنگل” (The Jungle Book) نام برد که در سال 2016 اکران شدند.

جوهانسون در فیلم درود بر سزار در کنار جرج کلونی و جاش برولین نقش آفرینی کرد. او همچنین در فیلم اقتباسی دیزنی از رمان رودیارد کیپلینگ در نقش مار ی به نام کا صداپیشگی کرد.

در سال 2016 فیلم اکشن ابرقهرمانی “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) اکران شد. او در این فیلم در کنار کریس ایوانز، رابرت داونی جی آر و پاول بتانی بازی کرد. او در این فیلم بازی بسیار چشمگیری داشت. البته همکاری او با مارول و ایفای نقش بیوه سیاه (Black widow) در فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول تنها محدود به جنگ داخلی نبوده و در چندین فیلم دیگر این شرکت از جمله «انتقامجویان: جنگ ابدیت» نیز حضور پررنگی دارد. گفته می‌شود که در آینده نه چندان دور نیز فیلم اختصاصی بیوه سیاه با نقش آفرینی اسکارلت ساخته خواهد شد.

اسکارلت جوهانسون در نقش بیوه سیاه در فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان: عصر اولتران»

این بازیگر در مه 2012 در خیابان مشاهیر هالیوود ستاره خود را دریافت کرده است. همچنین در بهار 2014 جایزه آکادمی فیلم فرانسه سزار را از دست کوئنتین تارانتینو دریافت کرد.

اسکارلت جوهانسون در خیابان مشاهیر

موسیقی

اگر تا به حال آهنگ‌های اسکارلت جوهانسون را نشنیده‌اید باید بدانید که این خواننده گروه “مجردها” (The Singles) را تشکیل داد و اولین آهنگ اش Candy بود که می‌توانید به آن گوش دهید. براساس گفته خودش این آهنگ پاپ و مخصوص رقص بوده و در سبک آهنگ‌های سال‌های 1980 قرن بیستم ساخته شده است.

او در هنگام ایجاد این گروه از گروه‌های مشهور دیگر مانند Bangles، Grimes و Go-Go الهام گرفت. او از کنایه موجود در موسیقی این گروه‌ها لذت می‌برد. به همین دلیل از تنظیم موسیقی این آهنگ‌ها استفاده کرد. اسکارلت خوانندگی را از سال 2008 آغاز کرد و در همان سال آلبوم خود را روانه بازار نمود. دومین آلبوم او در سال 2009 و با همکاری پت جورن ساخته شد. سومین آلبوم او – The Singles – در سال 2015 روانه بازار شد.

زندگی شخصی

اسکارلت جوهانسون یکی از افرادی است که زندگی خصوصی‌اش همیشه زیر زره بین رسانه‌ها بوده است. او همیشه گفته که به وفاداری را تحسین کرده و به عشق واقعی ایمان دارد. در عین حال به نظرش تمام افراد خائن هستند. در سال 2001 عکس این بازیگر که در آن زمان 17 سال داشت به همراه جک آنتونوف موزیسین دیده شد. این اولین رابطه این بازیگر بود که کمتر از یک سال طول کشید.

اسکارلت جوهانسون و جاش هارتنت

او سپس در سال 2004 و در فیلم کوکب سیاه با جاش هارتنت آشنا شد. رابطه آن‌ها دو سال طول کشید. از آن زمان زندگی خصوصی او اغلب بحث گفتگوی نشریات زرد است. درباره رابطه او با بنیسیو دل تورو و جرد لتو شایعاتی ایجاد شد اما اسکارلت این گفته‌ها را تأیید نکرد.

این بازیگر هالیوودی در اواسط 2007 با رایان رینولدز کانادایی آشنا شد. از همان ابتدا هر دوی آن‌ها می‌دانستند که آشنایی‌شان اتفاقی نیست. شش ماه بعد رایان رینولدز از اسکارلت خواستگاری کرد. آن‌ها در پاییز 2008 ازدواج کردند.

اسکارلت جوهانسون و رایان رینولدز

این زوج پس از ازدواج در خانه‌ای در لس آنجلس اقامت کردند. آن‌ها برای دو سال با عشق، تفاهم و آرامش زندگی می‌کردند. اما رفته رفته متوجه شدند که احساساتشان نسبت به هم کم شده است. این دو بازیگر برنامه کاری متفاوتی داشتند و دیدار آن‌ها در خانه‌شان کم و کم‌تر می‌شد. در نهایت از هم جدا شدند.

این بازیگر پس از جدایی از رایان رینولدز، در سال 2011 با شان پن دیده شد و این رابطه را پنهان نکرد. در همان سال رسوایی بزرگی به بار آمد. عکس‌های برهنه یا با لباس زیر او موضوع داغ رسانه‌ها شد. اما این رسوایی به شهرت او آسیب رساند. عکس او پیش از این در مجله مردانه ماکسیم دیده شده بود.

اسکارلت جوهانسون و شان پن

در سال 2012 درباره رابطه او با رومن دوریاک روزنامه نگار شایعاتی پیش آمد. آن‌ها از طریق تتو کارشان فوسی باهم آشنا شدند و برخلاف تصور همگان رابطه شان به یک رابطه محکم تبدیل شد.

اسکارلت جوهانسون و رومن دوریاک تصمیم داشتند در ژانویه 2014 مراسم ازدواجشان را برگزار کنند که به دلیل بارداری اسکارلت به تعویق افتاد. دخترشان رز دوروتی در سپتامبر 2014 به دنیا آمد. و در اکتبر همان سال این زوج از هم جدا شدند.

این ستاره هالیوودی طرفداران بسیار زیادی دارد. هیکل اسکارلت جوهانسون، لبخند زیبایش، ظاهرش، قد و سن اش باعث تحسین همگان شده است. برای بسیاری هم چپ دست بودن او جالب است.

اسکارلت جوهانسون و رومن دوریاک

اخیراً مشخص شد که اسکارلت از شر ایمپلنت‌های سیلیکونی‌اش رها شده است. زیرا امروزه متخصصین و سران مد به جنبه‌های دیگری از زیبایی اشاره می‌کنند و طبیعی بودن چهره بسیار اهمیت یافته است. او همیشه سعی کرده طبق مد پیش برود و همواره جذاب و زیباست.

هر عکس جدید او با استقبال طرفداران مواجه می‌شود. هر مدل و رنگ مویی به او می‌آید، چه قرمز باشد چه مشکی یا بلوند. برای مثال در فیلم کاپیتان آمریکا موهای او قرمز و صاف بود، در فیلم “پرستیژ” (The Prestige) موهایش فر بلوند و در انتقام جویان موهای بلوطی تیره داشت.

اسکارلت جوهانسون در امروز

در سپتامبر 2017 طرفداران از طلاق اسکارلت و رومن باخبر شدند. این زوج تصمیم گرفتند بدون سروصدا از هم جدا شوند و رسانه‌ها تنها پس از امضای اسناد رسمی از آن باخبر شدند.

سپس مشخص شد که این بازیگر 32 ساله روابط جدیدی دارد. دوست پسر جدید او بازیگر و مجری تلویزیونی، کولین جاست 35 ساله است. طبق گفته پاپاراتزی ها این دو بیشتر وقتشان را با هم می‌گذرانند.

فیلم شناسی

  • شمال – North – 1994
  • مانی و لو – Manny & Lo – 1996
  • نجواگر اسب – The Horse Whisperer – 1998
  • گمشده در ترجمه – Lost in Translation – 2003
  • دختری با گوشواره مروارید – The Girl with the Pearl Earring – 2003
  • ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ – A Love Song for Bobby Long – 2004
  • امتیاز پایانی – Match Point – 2005
  • جزیره – The Island – 2005
  • کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان – Captain America: The Winter Soldier – 2014
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – Captain America: Civil War – 2016
  • درود بر سزار – Hail, Caesar!- 2016

آلبوم‌های موسیقی

  • Anywhere I Lay My Head – 2008
  • Break Up – 2009
  • The Singles – 2015

تصاویری از اسکارلت جوهانسون

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم