حقایق جالبی درباره لارا کرافت که شاید نمی‌دانستید + تصاویر

لارا کرافت (Lara Croft) یک شخصیت تخیلی و قهرمان اصلی بازی ویدیوی چندگانه توم ریدر (Tomb Raider) ساخته استودیو اسکوئر انیکس (Square Enix) است که اخیرا (در سال 2018) یک فیلم هالیوودی خوش‌ساخت هم درباره آن (با نام Tomb Raider) ساخته شد که آلیسیا ویکاندر نقش لارا را در این فیلم ایفا می‌کند؛ البته در سال 2003 نیز فیلمی به همین نام ساخته شده بود که در آن، آنجلینا جولی نقش لارا را بازی کرد. او یک ماجراجو و باستان‌شناس باهوش، ورزشکار و زیبای انگلیسی است که به معابد و خرابه‌های باستانی گوشه کنار جهان می‌رود. او توسط تیم توسعه دهنده کور دیزاین (Core Design) در بریتانیای کبیر خلق شده است. در اینجا 30 حقیقت جالب و خواندنی درباره لارا کرافت را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. اولین بازی مجموعه در اکتبر 1996 توسط کور دیزاین اکران شد و گروه آیدوس اینتراکتیو، که امروزه اسکوئر انیکس نامیده می‌شود، آن را منتشر کرد.

2. شخصیت لارا کرافت براساس خواهر طراح اصلی توبی گارد، که فرانسیس نام داشت طراحی شد. اما او در سال 1997 و پس از جنسی نمودن شخصیت لارا کرافت کور دیزاین را ترک کرد.

3. نام لارا کرافت قرار بود لورا کروز باشد. نام لورا به لارا تغییر داده شد تا تماشاگران آمریکایی راضی نگه داشته شوند و کروز هم به کرافت تغییر داده شد تا انگلیسی بودن او را بیشتر نشان دهند.

4. قسمت جلویی ساختمان دربی (Derby) استودیو، جایی که کور دیزاین بر روی این بازی فعالیت می‌کردند، بعدها در قسمت جلویی قصر لارا استفاده شد.

5. قسمت دوم بازی در ژوئن 1998 با نام Tomb Raider: Unfinished Business اکران شد و این بخش جز مجموعه‌های بازی اصلی نبود.

6. Nude Raider یک بازی در یک وبسایت بود که به کاربران توم ریدر اجازه می‌داد به عنوان لارا کرافت برهنه بازی کنند. پس از شکایت ایدوس اینتراکتیو به این دامنه، این وبسایت بسته شد.

7. یک شرکت مشاور املاک تصمیم گرفت ساخت قصر کرافت را تخمین بزند که حدود 43 میلیون دلار بود. این قیمت بدون درنظر گرفتن خدمات آن قصر است که انتظار داریم همراه خانه باشد.

8. طراحی اندام زنانه لارا کرافت توسط طراح گروه یعنی توبی گارد انجام گرفت و طراحان دیگر هم با آن موافقت کردند.

9. در جدول زمانی اولیه در پاسپورت لارا کرافت می‌بینیم که نام دوم او امیلیا است. این تنها باری است که نام دوم او مشخص می‌شود. این نام نامی بود که مادرش برای او انتخاب کرد.

10. در ساخت لارا کرافت اولیه 450 پلی‌گان (polygon) رندر شده استفاده شدند، در حالی که در مدل کنونی حدود 50،000 چند ضلعی رندر شده مورد استفاده قرار گرفتند.

11. در ماه‌های پس از انتشار توم ریدر تصویر لارا کرافت بر روی جلد نیوزویک، تایم، فایننشال تایم و فیس، مشاهده می‌شود. شرکت‌های تبلیغاتی بسیاری در پی انتخاب او بودند و حتی تصویر او بر تمبر پستی فرانسه هم قرار گرفت.

12. لارا کرافت یک آلبوم موسیقی داشت که تنها در فرانسه منتشر شد. این آلبوم که “لارا کرافت: آیکون زنانه” (Lara Croft: Female Icon) نام داشت از ترانه‌های رونا میترا، موسیقی گیتاریست پیشین دیو استوارت و صدای یوریتمیکس تولید شده است.

13. به طور کلی 23 بازی رسمی توم ریدر وجود دارد. 11 بازی برای کنسول و کامپیوتر و 12 بازی برای دستگاه‌های دستی است.

14. مشکل سازترین نسخه توم ریدر در سال 1996 و برای Nokia N-Gage ساخته شده بود که یک داستان بی پایه و چندین مشکل تکنیکی داشت.

15. این بازی با فروش 36.88 میلیون دلاری باعث شده که لارا کرافت پرفروش‌ترین قهرمان زن بازی‌های ویدویی باشد.

16. موفق‌ترین بازی توم ریدر در سال 2013 ساخته شد. این بازی توسط شرکت کریستال داینامیکس تولید شد و در 48 ساعت اول بیش از یک میلیون از آن فروخته شد و تا به امروز بیش از 8.5 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

17. ناشر کتاب‌های فکاهی، Top Cow Productions، از سال‌های 1999 تا 2005 کتاب‌های کمدی لارا کرافت را چاپ کرد که لارا کرافت در این کتاب‌ها با برخی از حوادث مهم بازی‌هایش روبه رو شده و با ویچ بلید (Witchblade) کارآگاهی که قدرت‌های ماورالطبیعه دارد و شخصیت‌های زن سایر کتاب‌های کمدی، یک تیم تشکیل می‌دهد.

18. در توم ریدر سال 2013 و سری جدید “ظهور توم ریدر” (Rise of the Tomb Raider) دو زن نقش لارا کرافت را بازی کردند. کامیلا لودینگتون در نقش لارا کرافت صداپیشگی کرد، در حالی که مگان فارکهار مدل اجراهای انیمیشن آن را برعهده داشت.

19. اگرچه او واقعی نیست اما بسیاری از افراد خواهان او هستند. یکی از اعضای تیم آیدوس به نام تریشیا گری به تایمز گفت، “نامه‌های مختلف پیشنهاد ازدواج برای او ارسال می‌شود.” حتی بسیاری از افراد هدیه و گل هم برای تیم آیدوس می‌فرستند.

20. در بازی اصلی تنها 6 توسعه دهنده وجود داشت و اتمام آن تنها 18 ماه طول کشید. مرحله تمرین که در قصر کرافت بود در عرض یک هفته و با الهام از استودیویی در دربی (Derby) ساخته شد.

21. پیش از لارا کرافت شخصیت اصلی توم ریدر مردی به نام فلچر کریستین بود.

22. در سری ” توم ریدر: آخرین الهام” (Tomb Raider: The Last Revelation) باستان شناسی به نام ژان یویس دوست همیشگی لارا کرافت بود. پس از اینکه یک باستان شناس واقعی به نام ژان یویس متوجه شباهت‌های خود با این شخصیت شد او را حذف کردند.

23. ” لارا کرافت و نگهبان نور” (Lara Croft; Guardian of Light) در سال 2010 تقریباً یک سری فرعی بود.

24. نسخه اصلی توم ریدر به عنوان یک نسخه تقلبی ایندیانا جونز ساخته شد.

آلیسیا ویکاندر در نقش لارا کرافت

25. در برهه‌ای از زمان لارا کرافت از پاپ هم شناخته شده تر بود. مجله تایم در سال‌های 1990 درباره شناخته شده ترین افراد یک نظرسنجی آنلاین انجام داد. در نتیجه آن لارا کرافت از پاپ شناخته شده تر بود.

26. در فیلم دومین توم ریدر، ” لارا کرافت مهاجم مقبره: گهوارهٔ حیات ” (Cradle of Life)، آنجلینا جولی تنها بازیگر آمریکایی این مجموعه بود.

آنجلینا جولی در نقش لارا کرافت

27. لارا کرافت محبوب‌ترین قهرمان زن بازی‌های ویدیویی و پس از ماریو و سونیک، سومین شخصیت موفق است. توم ریدر هم 31 ومین بازی چندگانه موفق محسوب می‌شود.

28. توم ریدر یکی از اولین بازی‌هایی است که بدون استفاده از دیدگاه اول شخص ساخته شد. بسیاری از بازی‌های سال‌های 1990 به گونه‌ای ساخته شدند که کاربر تصور می‌کرد بخشی از بازی است و خودش شخصیت بازی بود و شخصیت‌ها را نمی‌دید.

29. پرش‌های زمانی “شاهزاده ایران” (Prince of Persia) و صحنه‌های مبارزه آن الهام بخش بازی توم ریدر بود. در اصل قرار بود لارا کرافت با صحنه‌های اکشن موجود دران زمان رقابت کند اما سپس تیم تصمیم گرفت تا صحنه‌های معماگونه و جالب به بازی اضافه کند.

30. بودجه اولیه توم ریدر از بازی Sega Saturn به دست آمد. سپس سونی وارد بازی شد و با تولید سری‌های دیگر این بازی موفقیت آن را ادامه داد. بسیاری موفقیت سری بازی‌های توم ریدر را به دلیل موفقیت پلی استیشن می‌دانند که باعث شده با Nintendo 64 رقابت کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم