23 حقیقت جالب آلبوم دیوار (The Wall) از پینک فلوید

23 حقیقت جالب آلبوم دیوار (The Wall) از پینک فلوید

آلبوم The Wall یا دیوار یازدهمین آلبوم گروه راک انگلیسی پینک فلوید (Pink Floyd) است که به صورت یک آلبوم دوبل در 30 نوامبر 1979 توسط هاروست رکوردز در بریتانیا و توسط کلمبیا رکوردز در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. این آلبوم با وجود انتقادات متفاوت از نظر تجاری بسیار موفق بود. در اینجا 23 حقیقت جالب و خواندنی آلبوم The Wall از پینک فلوید را با شما در میان خواهیم گذاشت. با پروشات همراه باشید.

1. آلبوم دیوار پس از آلبوم “نیمه تاریک ماه” (The Dark Side of the Moon) دومین آلبوم پرفروش پینک فلوید و یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ است.

2. این آلبوم به فیلمی با همین عنوان (pink floyd – the wall) تبدیل شد.

تصویری از فیلم pink floyd – the wall که در سال 1982 منتشر شد

3. راجر واترز نوازنده گیتار بیس و ترانه سرا در طول تور پینک فلوید در سال 1977 به عنوان یک اپرای راک به این آلبوم فکر کرد. او در طی این تور یک بار آن قدر عصبی شد که به سمت تماشاگران آب دهان پرتاب کرد!

4. نام دیوار یک نام استعاری است که تداعی‌گر تنهایی و طرد شدگی می‌باشد. آهنگ‌های این آلبوم یک روایت از فردی به نام پینک را نشان می‌دهند که براساس شخصیت‌های سید برت و راجر واترز طراحی شده است که پدرش در جنگ جهانی دوم کشته است.

5. پدر پینک هم در جنگ کشته شده است و او در آن زمان تصمیم گرفت یک دیوار استعاری به دور خود بسازد. احساسات او توسط مادرش که بیش از حد مراقب اوست سرکوب شده و معلمین هم در مدرسه به او آزار می‌رسانند.

6. این آلبوم به عضو قبلی این گروه یعنی سید برت چند بار اشاره می‌کند؛ از جمله در آهنگ Nobody Home که وضعیت سید برت در زمان تور ایالات متحده پینک فلوید در سال 1967 را بیان می‌کند.

7. آهنگ Comfortably Numb به وضعیت واترز در زمان تزریق آمپول‌های عضله برای مقابله با عوارض هپاتیت در زمان تور In the Flesh Tour در فیلادلفیا اشاره دارد.

8. در آلبوم دیوار برای اولین بار پس از آلبوم “نی‌زن بر دروازه‌های سپیده‌دم” (The Piper at the Gates of Dawn) طراحی جلد برعهده هیپنوسیس نبود؛ در آن زمان راجرز با طراح اصلی یعنی استورم تورجرسن به مشکل برخورده بود زیرا تورجرسن از جلد آلبوم حیوانات در کتاب Walk Away Rene خود استفاده کرده بود.

9. پس از اجرای آلبوم کامل برای گروهی از روسای فرماندهی کلمبیا در کالیفرنیا، چند تن از آن‌ها تحت تأثیر این موسیقی قرار نگرفتند.

10. در طی هر اجرای تور دیوار از این گروه به تدریج یک دیوار 12 متری مقوایی بین گروه و تماشاگران ساخته می‌شد. در اینجا با استفاده از انیمیشن اسکارف که روی قسمت‌هایی از دیوار پخش می‌شد تماشاگران می‌توانستند بخش‌هایی از داستان را تماشا کنند.

11. برخی از شخصیت‌های داستان به شکل لوگوهای عروسکی ساخته شدند مانند یک خوک با چکش‌های لوگویی.

12. اسکارف اولین کسی بود که برای ساخت مجموعه‌ای از انیمیشن‌ها برای آلبوم دیوار استخدام شد. او در استودیوی خود در لندن 40 انیماتور را استخدام کرد تا مجموعه‌ای از نماهای ترسناک از آینده را بسازد، مانند یک کبوتر صلح که منفجر شده و یک عقاب، یک مدیر مدرسه و مادر پینک.

13. در طول تور اعضای گروه در کنار هم نبودند. چهار خودروی شرکت Winnebagos به صورت یک دایره قرار گرفته بودند در حالی که درب‌های خودرو در خارج از مرکز قرار داشتند و واترز در تنهایی با خودروی خود به صحنه می‌آمد.

14. انیمیشن‌های اسکارف به همراه فیلم کنسرت زنده برای فیلم دیوار استفاده شدند.

15. در سال 1990 واترز و تونی هالینگزورث تولیدکننده فیلم دیوار – زنده در برلین را ساخته و آن در مکانی که در گذشته بخشی از دیوار برلین در آنجا قرار داشت در یک مراسم خیریه پخش کردند.

16. واترز از سال‌های 2010 تا 2013 تور آلبوم دیوار را اجرا نمود. در این تور این آلبوم با کیفیت بهتر محتوا و با استفاده از تکنولوژی تصویری ارائه شد.

17. در سال 2016 واترز به کمک موزیسین کلاسیک معاصر، ژولین بیلودو، دیوار را به یک اپرا به نام Another Brick in the Wall: The Opera تبدیل نمود. این اپرا در مارس 2017 در سالن اپرای مونترال اجرا شد و در تابستان 2018 به وسیله شرکت Cincinnati Opera تولید خواهد شد.

18. این اپرا با ارکستری متشکل از 8 تک خوان، 48 خواننده کر و 70 ساز موسیقی اجرا می‌شود.

19. آلبوم دیوار آخرین آلبوم ضبط شده این گروه بود که با همکاری واترز، فیلمور، ریک رایت نوازنده کیبورد نیک میسون نوازنده درام ساخته شد. رایت در مراحل تولید توسط واترز از گروه اخراج شد اما به عنوان یک نوازنده حقوق بگیر در گروه ماند.

20. در چند تور اول رایت به عنوان یک نوازنده حقوق بگیر فعالیت کرد و تنها عضور گروه بود که از این تورها سود کسب کرد زیرا این تور 526،000 دلار ضرر در پی داشت.

21. برخی از موضوعات این آلبوم در آلبوم بعدی گروه به نام The Final Cut که از آلبوم قبلی الهام گرفته بود تکرار شد.

22. آلبوم دیوار در سال 1999 بیش از 23 میلیون نسخه فروش داشت و به سومین آلبوم مجوزدار پرفروش در ایالات متحده تبدیل شد.

23. رولینگ استون در سال 2003 آلبوم دیوار را در جایگاه 87 لیست 500 آلبوم برتر تاریخ قرار دارد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم