30 حقیقت جالب و خواندنی درباره اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) یک خواننده و بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 22 نوامبر 1984 (1 آذر 1363) به دنیا آمد. او از سال‌های 2014 تا 2016 از جمله گران قیمت‌ترین بازیگران زن بود که بارها در فهرست 100 سلبریتی برتر فوربس قرار گرفت و در خیابان مشاهیر هالیوود ستاره دارد. در اینجا 30 حقیقت جالب و حیرت انگیز درباره اسکارلت جوهانسون را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

1. جوهانسون در شهر منهتن نیویورک به دنیا آمده و بزرگ شد و از همان ابتدا می‌خواست بازیگر شود، به طوری که در کودکی در نمایش برادوی حضور یافت.

2. اولین حضور او در کمدی فانتزی “شمال” (North) بود و برای بازی در فیلم “مانی و لو” (Manny & Lo) نامزد جایزه ایندیپندنت اسپیریت شد.

3. موفقیت‌های بعدی او با فیلم‌های “نجواگر اسب” (The Horse Whisperer) و “دنیای روح” (Ghost World) همراه بود.

4. جوهانسون در سال 2003 و اجرا در فیلم “گمشده در ترجمه” (Lost in Translation) به نقش‌های بزرگسال روی آورد که جایزه بهترین بازیگر زن بافتا را دریافت نمود و سپس در فیلم “دختری با گوشواره مروارید” (Girl with a Pearl Earring) حضور یافت.

5. نقش‌های او در فیلم‌های “گمشده در ترجمه”، “دختری با گوشواره مروارید”، “ترانهٔ عاشقانه‌ای برای بابی لانگ” (A Love Song for Bobby Long) و “امتیاز نهایی” (Match Point) باعث شد برای چهار فیلم جایزه گلدن گلوب شود.

6. او دو آلبوم به نام‌های Anywhere I Lay My Head و Break Up منتشر کرده که هر دو در بیلبورد 200 آلبوم برتر قرار گرفتند.

7. او در سال 2010 در نمایش برادوی بازسازی “چشم اندازی از پل” (A View from the Bridge) شرکت کرد و جایزه بهترین بازیگر زن تونی را از آن خود نمود.

8. او در اواخر 2010 در دنیای مارول نقش بیوه سیاه را بازی کرد.

9. جوهانسون گرانقیمت ترین بازیگر 2016 بود و گران قیمت‌ترین بازیگر زن 2018 هم محسوب می‌شود و همچنین از نظر قیمت دلار گران قیمت‌ترین بازیگر زن امریکای شمالی نامیده می‌شود.

10. بنا به نظر عموم جوهانسون نماد جذابیت زنانه در هالیوود است.

11. او تا به حال دو بار ازدواج کرده است، از سال 2008 تا 2011 با بازیگر کانادایی رایان رینولدز و از سال 2014 تا 2017 با تاجر فرانسوی، روماین دائوریاک، که از او یک دختر دارد.

12. پدرش، کارتسن اولاف جوهانسون یک معمار اصالتاً کپنهاگی، دانمارکی است. پدربزرگ جوهانسون اجنر جوهانسون یک نویسنده تاریخنویس هنر، فیلم نامه نویس و کارگردان سینما بود که پدرش هم اهل سوئد بود.

13. مادر جوهانسون، ملانی اسلون، از خانواده اشکنزی یهودی می‌آید که به لهستان و روسیه تعلق دارند.

14. جوهانسون خواهر بزرگ‌تری به نام ونسا دارد که او هم بازیگر است، برادر بزرگ‌ترش آدریان است و یک برادر دو قلو به نام هانتر هم دارد.

15. او همچنین از ازدواج اول پدرش یک برادر ناتنی به نام کریستین دارد.

16. جوهانسون خواهرزاده فیل اشلامبرگ است، آخرین سرباز کشته شده در جنگ جهانی دوم که خلبان کاپیتان جری یلین بود.

17. اگرچه فیلم اسب نجواگر هفتمین فیلم او بود اما با این فیلم معرفی شد.

18. او در مدرسه حرفه‌ای کودکان در منهتن نیویورک تحصیل کرد و از آن جا فارغ التحصیل شد.

19. او درترم پاییز 2003 برای مدرسه هنر دانشگاه نیویورک درخواست پذیرش داد اما قبول نشد. این عدم پذیرش باعث شد روی حرفه‌اش بیشتر تمرکز کرده و به سرعت نتیجه بگیرد.

20. پس از اکران فیلم “گمشده در ترجمه” اسکارلت اعتراف کرد که به مردان مسن‌تر علاقه دارد و نمی‌تواند با مردان زیر 30 سال رابطه برقرار کند. به گفته خودش او با بنیسیو دل تورو که 17 سال از خودش بزرگ‌تر بود رابطه داشت.

21. او در فیلم کمدی “شست خور” (Thumbsucker) در نقش ربکا بازی کرد اما پیش از آغاز فیلم برداری از پروژه خارج شد و کلی گارنر به جای او آمد.

22. او برای آماده شدن برای فیلم گمشده در ترجمه به همراه دوست پسر آن زمانش فایز احمد در هوکایدو زندگی کرد.

23. او از برادرش دوقلویش هانتر جوهانسون سه دقیقه بزرگ‌تر است. او می‌گوید که این سه دقیقه در زندگی‌اش از اهمیت بالایی برخوردار است.

24. سوفیا کاپولای کارگردان با جوهانسون و دوست پسران زمانش جاش هارتنت همکاری کرده است اما نه در یک فیلم. اسکارلت در فیلم گمشده در ترجمه او حضور داشت و هارتنت در “خودکشی‌های باکره” (The Virgin Suicides).

25. جوهانسون بارها در کمپین کوه اسباب بازی به کودکان نیازمند کمک کرده است.

26. او با حراج دو بلیت در eBay که خریدار آن موفق به دیدار با اسکارلت می‌شد به سازمان خیریه آکسفام کمک‌های بسیاری کرد. اما در ژانویه 2014 ارتباط او با آکسفام قطع شد.

27. او یکی از طرفداران مشتاق تام ویتس است. آلبوم Anywhere I Lay My Head که در 16 مه 2008 منتشر شد تماماً از تصاویر تام ویتس بود که البته چندان مورد توجه قرار نگرفت.

28. او در سال 2009 به جای چهره برزیلی، ژیزل بوندشن، به مدل عطرهای Dolce & Gabbana بدل شد.

29. جوهانسون از سال 2009 نماینده شامپاین موئت اند شندون است.

30. او در سال 2006 با شرکت آرایشی لورئال قراردادی به ارزش 4 میلیون دلار را امضا کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این بازیگر می‌توانید بیوگرافی کامل او را مطالعه کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم