5 دلیل برای قرار دادن اینستاگرام در استراتژی بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که در سال 2010 ساخته شد. بعد از گذشت 7 سال اکنون حدود نیم میلیارد کاربر از آن استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که این شبکه کاربران بسیاری دارد، می‌تواند وسیله تبلیغاتی مؤثری باشد.

در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چرا باید این شبکه را به‌عنوان ابزار تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.


1.بازار روبه رشدی دارد

اینستاگرام سالانه کاربران بیشتری به دست می‌آورد. تنها در کشور آمریکا بیش از 60 میلیون کاربر اینستاگرام وجود دارند که حدود 20% جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. با کمک اینستاگرام می‌توانید به این کاربران دسترسی پیدا کنید.

اگر هنوز شک دارید، شاید خواندن این مطالب نظرتان را تغییر دهد. در اینجا نتیجه استفاده از اینستاگرام در استراتژی‌های بازاریابی شرکت‌ها را خواهید دید:

  • شرکت Bloom و Wild بعد از استفاده از تبلیغات در اینستاگرام، با رشد 62% سفارش‌ها مواجه شدند.
  • با استفاده از تبلیغات اینستاگرامی میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت مرسدس بنز تا 54% افزایش یافت.
  • شرکت پنیر فیلادلفیا با استفاده از تصاویر محصولات در اینستاگرام، فروش خود را تا 41% افزایش داد.

اگر اینستاگرام می‌تواند میزان فروش شرکت‌های بزرگ را تا 40% یا بیشتر افزایش دهد پس به شرکت شما هم کمک خواهد نمود.


2.در معرفی جلوه‌های بصری کالا موفق‌تر عمل می‌کند

هر محصول می‌تواند از استراتژی بازاریابی اینستاگرام استفاده کند. در حقیقت بیشترین شرکت‌هایی که از اینستاگرام بهره می‌برند شرکت‌های کالا محور هستند، برای مثال:

  • خدمات عکاسی
  • جواهری
  • رستوران‌های محلی
  • نمایندگی‌های خودرو
  • کلکسیون‌های اسلحه

بیشتر مردم در خرید به تصاویر و جلوه‌های بصری کالای موردنظر توجه می‌کنند. ازآنجایی‌که اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تصویر بسیار مناسب است، می‌توانید در معرفی محصولات موفق عمل کند


3.زمینه‌ای برای بازاریابی B2B فراهم می‌کند

بیشتر شرکت‌ها اینستاگرام را به‌عنوان شبکه‌ای برای معرفی محصولات خود به مشتری در نظر می‌گیرند. علاوه براین، این شبکه برای بازاریابی B2B هم مناسب است. بر اساس یکی از نتایج Buzzoid، حدود 90% از 100 شرکت اینتربرند در اینستاگرام حضور دارند. تقریباً تمام این شرکت‌ها حداقل هفته‌ای یک‌بار از این شبکه استفاده می‌کنند.

تقریباً بیشتر این شرکت‌ها برای معرفی محصولات خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند، اما این شبکه باعث می‌شود که شرکت‌های مختلف به یکدیگر معرفی شوند.

در بازاریابی B2B می‌توان به شکل‌های مختلف از اینستاگرام استفاده نمود. بورلی رینمان اخیراً در پستی که درباره بازاریابی B2B در اینستاگرام به اشتراک گذاشته، درباره استراتژی مایکروسافت صحبت می‌کند.

“به‌جای معرفی محصول خود بهتر است که کاربران خود را به استفاده از محصولات خود ترغیب کنید. برای مثال مایکروسافت از این استراتژی استفاده نمود و با استخدام یک عکاس از او خواست تا به سراسر جهان سفرکرده و از کارآفرینان و افرادی که از محصولات مایکروسافت استفاده می‌کردند، عکس بگیرد. در این صورت در کنار معرفی محصول خود از کارآفرینان دیگر نیز حمایت نموده‌اید، و فقط یک فروشنده محسوب نخواهید شد.”


4.استفاده از آن رایگان است

بااینکه برخی از شرکت‌ها با پرداخت مبالغی در اینستاگرام تبلیغات می‌کنند، نتیجه‌گیری و عملکرد شرکت‌هایی نظیر مرسدس بنز و Bloom نشان می‌دهد که تبلیغات و استفاده رایگان از اینستاگرام هم همان عملکرد را در پی دارد.

بنابراین اگر به‌طور مداوم از اینستاگرام استفاده کنید و همیشه حضور داشته باشید، بدون پرداخت یک ریال می‌توانید در آن تبلیغات کنید و عملکرد خوبی به دست آورید.


5.تبلیغات غیر رایگان هم ارزان هستند

بیشتر افرادی که از تبلیغات آنلاین استفاده می‌کنند به سراغ گوگل و فیس‌بوک می‌روند، اما تبلیغات در این شبکه‌ها می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

اگر می‌خواهید با هزینه کم‌تری تبلیغات انجام دهید می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید. در اینجا می‌توانید با پرداخت مبالغ کم‌تر نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر، عملکرد خوبی به دست آورید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم