بیوگرافی سیلوستر استالونه از کودکی تا به امروز + تصاویر

سیلوِستِر اِستالونه (Sylvester Stallone) یک بازیگر، کارگردان و نویسندهٔ آمریکایی و برنده جایزه گلدن گلوب است. وی را عمدتاً به‌خاطر نقش‌های اکشنش در فیلم‌های هالیوودی می‌شناسند. دو نقش به‌یادماندنی استالونه، یعنی رَمبو و راکی مهم‌ترین نقش‌های او هستند که در به شهرت رساندنش بسیار تأثیرگذار بوده‌اند. وی علاوه بر بازیگری، نویسندگی این فیلم‌ها را نیز بر عهده داشت. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر محبوب را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

سیلوستر استالونه در نقش راکی بالبوآ در فیلمی به همین نام که باعث شهرتش در ایران و جهان شد

اطلاعات کلی

نام مایکل سیلوستر گاردنزیو اِستالونه (Michael Sylvester Gardenzio Stallone)
متولد 6 جولای، 1946 (15 تیر 1325)
سن 71 سال
محل تولد نیویورک، ایالات متحده آمریکا
قد ۱۷۷
شغل بازیگر، کارگردان، تولیدکننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی
وضعیت تأهل متأهل

بیوگرافی سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه یک بازیگر، کارگردان، فیلم نامه نویس و تولیدکننده آمریکایی است که با فیلم‌های اکشن به شهرت رسید. فیلم‌های راکی و رمبو مشهوترین آن‌هاست. او امروزه تلاش می‌کند با تولید فیلم‌های اکشن جدید با جلوه‌های ویژه و ستارگان مشهور اکشن، مانند “بی مصرف‌ها” (The Expendables) این ژانر را زنده کند.

سیلوستر استالونه در کودکی

این بازیگر آینده در خانواده مهاجر ایتالیایی فرانک استالونه در نیویورک به دنیا آمد که در شهرهای مختلف آمریکایی آرایشگاه و سالن‌های زیبایی زنجیره‌ای راه اندازی کرده بود. پدرش کمی خشن و عصبی بود و این حالت او بر فرزندان اش هم تأثیر می‌گذاشت. به همین دلیل سیلوستر جوان در یک پسربچه سرکش بود و به مدرسه مخصوص پسرهای دردسرساز می‌رفت. رفتار او از مشکل فیزیکی‌اش نیز ناشی می‌شد زیرا در حین تولد به عصب‌های صورت او آسیب وارد شده بود و این حالت بر توانایی تکلم او تأثیر گذاشته بود، شاید این ناتوانی باعث تمسخر همکلاسی‌ها شده و او هم رفتارهای متقابل نشان می‌داد.

والدین استالونه پس از 12 سال ازدواج از هم جدا شدند. سیلوستر و برادرش فرانک با مادرشان جکلین استالونه جکی لابولیش ماندند. او پس از جدایی از پدرش دنیای ورزش را کشف کرد و در باشگاه سخت تمرین می‌کرد.

سیلوستر استالونه در جوانی

در زمان آغاز جنگ ویتنام او به عنوان دانشجوی کالج و معلم ورزش به سوئیس رفت. در آنجا بود که با دنیای تئاتر آشنا شد. او استعدادهای خود را کشف کرد که احتمالاً از مادرش به ارث برده بود، زیرا او در جوانی در برنامه مشهور Diamond Horseshoe Club بیلی رز شرکت کرد.

او پس از بازگشت از سوئیس به دانشگاه میامی در رشته‌های هنرهای زیبا تحصیل کرد و تصمیم گرفت زندگی‌اش را به صحنه اختصاص داد. اما چند ماه پیش از فارغ التحصیلی دانشگاه را ترک کرده و به نیویورک رفت تا عرصه تئاتر را به خود اختصاص دهد. اما شکست خورد. در سینما هم موفق نبود. اولین نقش این بازیگر جوان در فیلم “مهمانی در خانه کیتی” (The Party at Kitty and Studs) در سال 1970 بود.

کارگردان‌ها به دلیل مشکلات تکلم از او استفاده نمی‌کردند. تنها پس از جلسات مختلف گفتار درمانی بود که توجه تولیدکنندگان و کارگردان‌ها به او جلب شد. او پس از بازی در نقش کوتاهی در فیلم “اربابان فلت بوش” (The Lords of Flatbush) به هالیوود رفت. او در آنجا تلاش کرد با فیلم نامه‌های خود کارگردان‌ها را متقاعد کند اما موفق نشد.

فیلم‌های او

زمانی که سیلوستر فیلم نامه یک فیلم مبارزه‌ای و بوکس را به Chartoff-Winkler Productions پیشنهاد داد همه چیز تغییر یافت. این فیلم، “راکی” (Rocky)، با هزینه ناچیز ساخته شد اما نه تنها برای او موفقیت مالی به همراه داشت بلکه او را به شهرت رساند. یک بازیگر قوی هیکل با قد متوسط 177 سانتی متر نقش یک ستاره بوکس را به خوبی ایفا کرد.

سیلوستر استالونه در فیلم راکی

این موفقیت چنان بزرگ بود که این بازیگر و فیلم نامه نویس تصمیم گرفت نسخه‌های دیگر این فیلم را بسازد. سه سال بعد راکی 2 ساخته و دنباله‌های آن نیز در سال‌های 1982، 1985 و 1990 عرضه شد. فیلم موفق دیگر او “اولین خون” (First blood) بود که در بحبوحه شهرت و موفقیت او ساخته شد. ارتباط موضوع این فیلم با جنگ ویتنام که به تازگی پایان یافته بود شهرت این فیلم را افزایش داد. این فیلم همه چندین دنباله داشت که شهرت او را دو چندان نمود. نسخه‌های دیگر آن در سال‌های 1985، 1988 و 2008 اکران شدند.

با این حال موفقیت با این نقش‌ها باعث شد که او خود را به این نقش و ژانر محدود کند. فیلم‌های بعدی او مانند “شاهین‌های شب” (Nighthawk)، “کبرا” (Cobra)، “فرار از مرگ” (Staying Alive) و فیلم‌های دیگر هم او را در نقش یک فرد قوی که با بی عدالتی مبارزه می‌کند نشان داد.

تنها زمانی که تماشاگران توانستند وجه دیگر بازی استالونه را ببینند فیلم “تانگو و کش” (Tango & Cash) در سال 1989 بود که استالونه در آن در نقش یک مأمور پلیس حضور یافت که این بار با هوش و جذبه خود عدالت را تحقق می‌بخشد نه با مبارزه. او با این نقش توانایی بازیگری خود را نشان داد. شخصیت استالونه در نقش فردی ظاهر می‌شود که از لحاظ روان شناسی از هم پاشیده و می‌خواهد از شرایط دشوار رها شود.

استالونه در سال 1991 وجه تازه‌ای از مهارت بازیگری خود را نشان داد. او در کمدی “اسکار” (Oscar) نقش اصلی را برعهده داشت. این فیلم در گیشه آمریکا در جایگاه اول قرار گرفت اما بازهم چندان موفق نبود. این بازیگر دو سال بعد هم در ژانر کمدی شرکت کرد. او این بار در کمدی علمی تخیلی “تخریب چی” (Demolition Man) در نقش یک پلیس خشمگین دیده شد.

سیلسوتر استالونه در فیلم کبرا

او در سال 2006 نمای جدیدی از راکی را نشان داد و به جای ضبط فیلم راکی 6 فیلم “راکی بالبوآ” (Rocky Balboa) را ساخت. او در این فیلم جدید پیر شده و بوکس را کنار گذاشته است، همچنین همسرش را از دست داده و باید پسرش را بزرگ کند اما اتفاقاتی باعث می‌شود که به عرصه بوکس بازگردد.

دنباله “رمبو” در سال 2008 هم داستان مشابهی دارد. رمبو یک سرباز کهنه کار جنگی است که دوباره به میدان مبارزه بازمی گردد تا مهارت‌هایش را به نسل جدید منتقل کند. تصویر یک سرباز جنگی در فیلم‌های دیگر این بازیگر نیز تکرار خواهد شد.

استالونه در سال 2010 فیلم اکشن “بی مصرف‌ها” را ساخت. این فیلم با ستارگان بسیار زیادش توجه سینما دوستان را به خود جلب کرد. ستارگان این فیلم عبارت‌اند از آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس، میکی رورک، جیسون استاتهام، جت لی و غیره. طبق گفته منتقدین این فیلم ژانر اکشن را زنده کرد و بسیاری از ستارگان این ژانر را به صحنه بازگرداند. دنباله‌های دیگر این فیلم در سال‌های 2010 و 2014 اکران شدند.

او در سال 2013 در فیلم اکشن “نقشه فرار” (Escape Plan) در نقش متخصص امنیتی ظاهر شد که طراح یک زندان منحصربه فرد بود و به اشتباه متهم و در آن زندان محکوم شد.

استالونه در سال 2015 به سری فیلم‌های راکی (Rocky) بازگشت. فیلم ورزشی “کرید” (Creed) دنباله و به نوعی بازسازی فیلم راکی است که یک قهرمان جدید، یک بوکسور جوان به نام کرید را معرفی کرده و راکی هم نقش مربی و مشاور کرید را بازی می‌کند. مایکل بی جردن نقش کرید را بازی می‌کند.

جالب اینجاست که سیلسوتر استالونه با وجود داشتن طرفداران بسیار زیاد تا به حال چندین بار به عنوان بازیگر و کارگردان نامزد جایزه تمشک طلایی شده است.

زندگی شخصی

زندگی شخصی سیلوستر استالونه همانند بسیاری از ستارگان هالیوودی پر از شایعه، رسوایی و فریب است. این بازیگر سه بار ازدواج کرد. اولین ازدواج او با بازیگر آمریکایی ساشا چاک بود که 11 سال به طول انجامید و صاحب دو پسر شدند، سیج و سرجو. سیج فرزند بزرگ‌تر بود که در برخی از فیلم‌ها به همراه پدرش نقش‌های کوتاه برعهده داشت و بعدها بازیگر معروفی شد اما در سال 2012 در سن جوانی در غروب روز عروسی‌اش بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت. فرزند کوچک‌تر سرجو اوتیسم است و درباره او چیز زیادی نمی‌دانیم. ساشا چاک گفت که بیماری او باعث فروپاشی این ازدواج شد.

سیلسوتر استالونه و همسرش جنیفر فلیون

ازدواج دوم با مدل و بازیگر دانمارکی بریگیته نیلسن تنها یک سال و نیم طول کشید و آن‌ها بچه دار نشدند.

ازدواج سوم موفق‌تر است. استالونه در سال 1997 پس از نه سال رابطه با مدل آمریکایی جنیفر فلیون ازدواج کرد و هنوز هم با هم زندگی می‌کنند. آن‌ها سه دختر زیبا به نام‌های سوفیا، سیستن و اسکارلت دارند. گفته می‌شود که اولین دخترش سوفیا از مشکل قلبی رنج می‌برد و حتی بهترین پزشکان هم نمی‌توانستند آن را به خوبی عمل کنند. با این حال او به خوبی عمل شد و در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

سیلوستر استالونه و همسر و دخترهایش

به جز روابط عاشقانه استالونه چیز دیگری درباره زندگی شخصی او موجود نیست. سرگرمی او نقاشی است و او یک نقاش امپرسیونیست بسیار تواناست. نقاشی‌های او به قیمت بالا به فروش می‌رسند. استالونه در اینستاگرام حساب کاربری دارد. او تصاویر و فیلم‌های شخصی و پروژه‌هایش را به اشتراک می‌گذارد. او 3.3 میلیون فالوور دارد.

سیلوستر استالونه در امروز

دنباله فیلم محبوب و پرفروش “نگهبانان کهکشان 2” (Guardians of the Galaxy Vol. 2) در 10 آوریل 2017 برای نخستین بار اکران شد و در 4 مه هم به اکران عمومی درآمد. او در این فیلم در نقش دوم رهبر پیشین استاکر را برعهده دارد.

در نوامبر 2017 فیلم هشتم سری فیلم‌های راکی “کرید 2” (Creed 2) اکران شد. استالونه در این فیلم در نقش راکی بالبوآ بوکسور حضور خواهد یافت و نقش جانشین ستاره پیشین بوکس، همانند اولین فیلم کرید، توسط مایکل بی جردن ایفا خواهد شد.

فیلم شناسی

  • راکی (Rocky – 1976)
  • شاهین‌های شب (Nighthawks – 1981)
  • اولین خون (First Blood – 1982)
  • کبرا (Cobra – 1986)
  • در اوج (Over the Top – 1987)
  • تانگو و کش (Tango & Cash – 1989)
  • اسکار (Oscar – 1991)
  • پایان نفس گیر (Cliffhanger – 1993)
  • بی مصرف‌ها (The Expendables – 2010)
  • نقشه فرار (Escape Plan – 2013)
  • کرید (Creed – 2015)

تصاویری از سیلوستر استالونه

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم