25 اختراع جالب توجه که در آینده منتظرشان هستیم

داستان‌های علمی تخیلی در قرن اخیر اختراعات بسیاری را به ما معرفی کرده‌اند. اغلب تکنولوژی‌های علمی تخیلی امروزه به یک حقیقت تبدیل شده است، مانند تلفن همراه و کامپیوترهای پیشرفته. بنابراین شاید یک روز شمشیر لیزری هم ساخته شود. شاید به همین زودی نتوانیم بر خودروهای پرنده سوار شویم اما اگر با این 25 اختراع آشنا شوید متوجه خواهید شد که به تکنولوژی پیشرفته آن چقدر نزدیک شده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


25. جت پک

از زمانی که آلمان در جنگ جهانی دوم با استفاده از آن سربازان را به زمین‌های مین روانه می‌کرد، دیگر از جت پک تنها برای جاسوسان انگلیسی و فضانوردان استفاده شد. شاید این اولین مورد از لیست ما باشد که به زودی محقق شود زیرا شرکت هوایی مارتین در نیوزلند به تازگی یک قرارداد چند میلیون دلاری را امضا کرده تا این جت پک‌ها را در سطح کلان به فروش برساند.


24. واقعیت مجازی

اگرچه هنوز هم تا حدی از واقعیت مجازی بهره می‌بریم اما منظورمان واقعیت مجازی در حد فیلم ماتریکس است، به اندازه‌ای که توسط مغزمان قابل کنترل باشد. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در این زمینه مدت زمان زیادی تا این اختراع باقی نمانده است.


23. واقعیت افزوده

نباید واقعیت افزوده را با واقعیت مجازی اشتباه بگیرید، واقعیت افزوده جایگزین جهان حقیقی نمی‌شود بلکه با افزودن جلوه‌های کامپیوتری تجربه جدیدی در اختیارتان قرار می‌دهد. همانند فیلم‌های ترمیناتور. نکته جالب در این باره این است که این مورد در مقایسه با موارد دیگر به حقیقت نزدیک‌تر است، محققان دانشگاه واشنگتن در حال ساخت لنزهای تماسی با قابلیت زیستی هستند.


22. قرص‌های تغذیه

این مورد احتمالاً به زودی محقق شده و زحمت شما برای جویدن را کاهش دهد. بدن شما به طور متوسط روزانه به 2000 کالری نیاز دارد، اما حتی اگر روزانه این قرص‌ها را بخورید بازهم پیش از خواب باید مقداری از آن خورده شود. با این حال دانشمندان امیدوارند که در آینده نزدیک آدامس‌هایی بسازند که برابر با سه وعده غذایی باشد.


21. سایبورگ

براساس تعریف شما از سایبورگ این مورد می‌تواند در حالت حاضر به حقیقت تبدیل شده باشد و یا خیر. افراد بسیاری هستند که اعضای بدن خود را از دست داده و به جای آن اعضای مکانیکی دریافت می‌کنند. اما اگر منتظر پلیس‌های آهنی هستید باید کمی صبر کنید.


20. تفنگ‌های لیزری

اگر در آینده همه چیز ضدگلوله شود بنابراین فردی که تفنگ لیزری در دست دارد پیروز میدان خواهد بود. اگرچه در حال حاضر ارتش تفنگ‌های نظامی دارد اما از آن برای پرتوهای نامرئی استفاده می‌کند، بنابراین باید هنوز تفنگ‌های قدیمی خود را داشته باشید. در هر صورت در حال حاضر نمی‌توانید این تفنگ‌ها را داشته باشید (مگر اینکه در آینده وسایل ضدگلوله ساخته شود).


19. میدان‌های نیرو

برای اینکه همه چیز ضدگلوله شود و در مقابل خراب شدن مقاوم باشد باید توسط میدان نیرو احاطه شود. این نیرو تا حدی در میادین جنگ اعمال می‌شود. برخی از تانک‌ها به وسیله سیستم‌های تشخیص محافظت شده‌اند. سپس نیروی الکتریکی ساتع شده از آن‌ها هرگونه گلوله را دفع می‌کند.


18. لباس یک سره

جری ساینفیلد کمدین یک بار گفت که در آینده مد به گذشته تعلق خواهد داشت. همانطور که همه می دانیم، پس از مدتی همان لباس یک سره نقره‌ای را خواهیم پوشیم.


17. پروژکتورهای هولوگرام

بله درست است که امروزه پروژکتور هولوگرام وجود دارد اما این هولوگرام‌ها در حد هولوگرام 2 بعدی نیستند. اگرچه تغییر تصاویر دو بعدی به تصاویر سه بعدی کمی دشوار است. با این حال باید منتظر باشیم.


16. اندرویدها

نباید اندروید را با سایبورگ اشتباه بگیرید زیرا اندروید 100% ماشین آلات است و اصلاً اعضای واقعی بدن انسان در آن وجود ندارد. وجه تشابه این دو این است که در چند سال اخیر و با پیشرفت هوش مصنوعی استقبال از ساخت آن‌ها بسیار زیاد شده است.


15. شهرهای زیرزمینی

از زمانی که افلاطون در هزاران سال قبل از شهر آتلانتیس نام برد، انسان مشتاقانه منتظر اکتشاف یا ساخت امپراتوری‌های بزرگ زیر آب بوده است. متاسفانه، امیدهای ما همواره نقش بر آب شده است. اگرچه فشار آب اقیانوس بسیار زیاد است اما تخصص‌های مهندسی درحال غلبه بر آن است. علاوه بر آن در سراسر جهان در زیر آب سازه‌های بسیار زیادی در حال ساخت هستند.


14. شهرهای قمری

اگرچه شاید ساخت شهرهای قمری در مقایسه با شهرهای زیر آب غیرممکن‌تر به نظر برسد اما احتمال شنیدن گریه نوزاد از ماه بیشتر است تا زیر آب. حداقل این است که ما روی ماه راه رفته‌ایم.


13. خودروهای پرنده

اگرچه مشخص است که بسیاری از موارد موجود در این لیست در آینده نزدیک قابل تحقق نیستند (ماشین زمان، دورنوردی)، اما انسان تقریباً از ساخت خودروهای پرنده ناامید شده است. نه اینکه تکنولوژی آن را نداشته باشیم، بلکه دولت‌ها چنین اجازه‌ای را صادر نمی‌کنند.


12. تجزیه سازی غذا

اگرچه ممکن است اغلب شما دوست داشته باشید که غذاهایتان همانند دنیای استار ترک در هوا پراکنده شود، اما باید بدانید ماده به وجود نیامده و یا از بین نمی‌رود (به جز ماشین‌های کوانتوم عجیب). بنابراین متاسفانه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. ناسا در حال ساخت یک دستگاه آشپزی برای ذخیره سازی مواد اولیه است که مانند پرینتر 3 بعدی آن‌ها را به غذای کامل تبدیل کند.


11. ضد گرانش

بسیاری از مردم آرزوی پرواز را در سر می‌پرورانند. اگرچه این رویای بچگی بسیاری از افراد با وجود جت پک‌ها محقق شده است اما برای ساخت تکنولوژی ضد گرانش تلاش‌های بسیاری انجام گرفته است.


10. شمشیرهای لیزری

شمشیرهای لیزری اگرچه ساختاری همانند تفنگ‌های لیزری دارند اما ساخت آن‌ها تقریباً غیرممکن است. زیرا ساخت آن‌ها نیازمند نادیده گیری بسیاری از قوانین فیزیک است، به همین دلیل امکان دورنوردی از شمشیر نوری محتمل‌تر است.


9. اسکوتر برقی

اگرچه در سریال “افسانه زدایان” (Mythbusters) با استفاده از یک اسکوتر و برگ روب این کار را انجام می‌دهند اما تا زمان ساخت اسکوترهای برقی مدت زمان زیادی باقی مانده است.


8. فرا سفر

همانطور که می دانید حرکت با سرعت بیشتر از سرعت نور غیرممکن است (حداقل تا به امروز). اما با وجود چیزی به نام کرم چاله (میانبر فضایی) شاید ممکن باشد از یک مکان بسیار دور به یک مکان دیگر حرکت کنیم. چیزی مانند دورنوردی.


7. زره الکترونیکی

همانطور که در فیلم‌هایی مانند آواتار تا مرد آهنی دیده‌ایم در آینده زره‌های الکترونیکی در فروشگاه‌ها دیده خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر اندام‌های الکترونیکی در عرصه نظامی و پزشکی ساخته شده‌اند که می‌توانند به این تکنولوژی منجر شوند.


6. حافظه پاک کن

تا به حال چند بار اتفاق افتاده که ناراحت باشید و دوست داشته باشید از ابتدا شروع کنید؟ در این مواقع دستگاه‌های حافظه پاک کن در مردان ایکس می‌تواند مفید باشد. متاسفانه اگرچه متخصصین معتقدند که اشعه‌های نور می‌تواند از لحاظ تئوری حافظه را پاک کند اما خطاهای گذشته دست از سرتان برنمی دارند.


5. دستگاه تشخیص پزشکی

پزشکان در حال توسعه نوعی از تکنولوژی هستند که بتواند در عرض چند ثانیه وجود بیماری در بدن افراد را تشخیص دهد. این تکنولوژی به افرادی که همواره نگران سلامتی خود هستند کمک خواهد کرد.


4. غیب شدن

در دنیای فیلم‌های علمی تخیلی غیب شدن یک مسئله ساده است. برای این کار نور باید شی را احاطه کرده و در نتیجه آن را ناپدید کند. در حال حاضر محققان نظامی امیدوارند که با اعمال پرتوهایی با امواج بلند اشیا را ناپدید کنند، بنابراین در آینده نزدیک شاید نتوانیم ارتش‌ها را تشخیص دهیم.


3. دورنوردی

پس از سفر در زمان رویای دیگر دورنوردی است. اگرچه این ایده تقریباً دشوار به نظر می‌رسد اما محققان بر روی آن تحقیق کرده و برخی با استفاده از دورنوردی کوانتومی (دورنوردی ذرات زیر اتمی) به نتایجی دست یافته‌اند. در حال حاضر تنها می‌توانیم در فرودگاه معطل شویم.


2. سفر در زمان

یکی از ایده‌های محبوب علمی تخیلی سفر در زمان است. اگرچه سفر به گذشته می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد (شما می‌توانید به گذشته بازگشته و خود را بکشید) سفر به آینده محتمل‌تر است.


1. فجایع آخرالزمانی

البته آخرالزمان یک اختراع نیست، اما شاید ذکر آن خالی از لطف نباشد. یکی از بخش‌های محبوب ژانر علمی تخیلی آخرالزمان است که اگرچه ما را ناامید می‌کند، اما بسیاری تصور می‌کنیم هرگز آن اتفاق رخ نمی‌دهد. در هر صورت باید خود را برای آن آماده کنید.

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. MAHDIS

    فروردین 23, 1400

    ببخشید اینا طی چند سال آینده ساخته میشه ؟

    پاسخ

  2. کیارش

    مهر 3, 1398

    ام ماشین زمان یکم تخیلی نیست

    پاسخ