بیوگرافی نیکلاس کیج از کودکی تا به امروز + تصاویر

نیکلاس کیج هنرپیشه، تهیه‌کننده و کارگردان مشهور آمریکایی است. از فیلم‌های اولیهٔ وی می‌توان به دختر دره (۱۹۸۳)، مسابقه با ماه (۱۹۸۴)، بردی (۱۹۸۵)، ازدواج پگی سو (۱۹۸۶)، دیوانه (۱۹۸۷)، بوسهٔ خون‌آشام (۱۹۸۹)، از ته دل وحشی (۱۹۹۰)، ماه‌عسل در وگاس (۱۹۹۲) و صخرهٔ قرمز غربی (۱۹۹۳) اشاره کرد. او در سال ۱۹۹۵ توانست جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، یک جایزه گولدن گلوب و یک جایزه انجمن بازیگران فیلم را بخاطر بازی در فیلم ترک لاس وگاس (Leaving Las Vegas) بدست آورد. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر محبوب هالیوود را مرور میکنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام نیکلاس کیم کاپولا (Nicolas Kim Coppola)
متولد 7 ژانویه، 1964 (17 دی 1342)
سن 54 سال
محل تولد لانگ بیچ، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
قد ۱۸۳
شغل بازیگر، تولیدکننده فیلم، کارگردان
وضعیت تأهل متأهل، همسر آلیس کیم (Alice Kim)

بیوگرافی نیکلاس کیج

نیکلاس کیج (Nicolas Cage) یک بازیگر، کارگردان و تولیدکننده آمریکایی است که در 7 ژانویه 1964 به دنیا آمد. مادرش جوی کاپولا یک رقصنده و پدرش آگوست کاپولا پروفسور ادبیات بود. شهر زادگاه او لانگ بیچ کالیفرنیا است. نام واقعی او نیکلاس کیم کاپولا است.

یکی از اقوام نزدیک نیکلاس در عرصه اجرا فعالیت داشت. یکی از برادران بزرگ‌تر او بازیگر شد، دومی کارگردانی فیلم را انتخاب کرد، عمویش فرانسیس فورد کاپولای مشهور، کارگردان فیلم پدرخوانده (The Godfather) است.

نیکلاس کیج در کودکی و در امروز

نیکلاس کیج در مدرسه بورلی هیلز تحصیل کرد. مدرسان تئاتر به استعداد او پی بردند. او در طی تحصیل در تئاتر مدرسه فعالیت داشت و در تعطیلات در دوره‌های تئاتر در سان فرانسیسکو شرکت می‌کرد. اما او نمی‌خواست زندگی خود را وقف تئاتر کند زیرا از کودکی رویای بازیگر سینما شدن را در سر داشت. این مرد جوان در سن 17 سالگی تصمیم گرفت تحصیلات را رها کند، امتحان پایان سال را زودتر داد و سپس به هالیوود رفت.

نیکلاس کیج در جوانی

نیکلاس نمی‌خواست از شهرت عمویش استفاده کند. به همین دلیل نام فامیل خود را تغییر داد و از نام فامیل کیج استفاده کرد. این نام به افتخار شخصیت کتاب‌های کمدی، لوک کیج انتخاب شد که شخصیت موردعلاقه او بود. برخی هم می گویند این نام را به افتخار جان کیج آهنگساز انتخاب کرد.

فیلم‌های او

این بازیگر اولین بار در سال 1981 در یک فیلم ظاهر شد. سپس در سریال “بهترین زمان” (The Best of Times) حضور پیدا کرد. چند فیلم دیگر او برایش شهرتی به ارمغان نیاوردند. فیلم موفق‌تر او در این زمان “دختر دره” (Valley Girl) در سال 1983 بود. در این زمان نیکلاس نام فامیل خود را تغییر داد.

با وجود تلاش‌های او برای استفاده نکردن از روابط فامیلی بازهم این فرانسیس فورد کاپولا بود که نقش فیلم‌های “رامبل فیش” (Rumble Fish – 1983)، “انجمن پنبه” (The Cotton Club – 1984) و “ازدواج پگی سو” (Peggy Sue Got Married – 1986) را به او واگذار کرد.

نیکلاس کیج در بزرگ کردن آریزونا

او در سال‌های 80 در این فیلم‌ها شرکت کرد: مسابقه با ماه (Moonstruck – 1987)، بزرگ کردن آریزونا (Raising Arizona – 1987)، بوسه خون آشام (Vampire’s Kiss – 1988) و غیره.

پس از بازی در فیلم “از ته دل وحشی” (Wild at Heart) از دیوید لینچ در سال 1990 شهرت به او روی آورد. او به نقش آفرینی در فیلم‌ها ادامه داد تا 5 سال بعد و بازی در نقش اصلی فیلم “ترک لاس وگاس” (Leaving Las Vegas) اولین اسکار را برای او به ارمغان آورد.

درآمد نیکلاس کیج افزایش یافت و به همراه آن پیشنهادهای کاری نیز بیشتر شد. سپس در فیلم‌های پرفروشی بازی کرد مانند: صخره (The Rock – 1996)، تغییر چهره (Face/Off – 1997) و درام رمانتیک شهر فرشته‌ها (City of Angels – 1998). کیج در سال 1999 در فیلم‌های “هشت میلی متری” (8mm) و “احیای مردگان” (Bringing Out the Dead) بازی کرد. این فیلم‌ها بهترین فیلم‌های کارنامه او محسوب می‌شوند و باعث شدند تصویر او بر جلد مجله‌های جهان قرار بگیرد.

با اکران فیلم بعدی او “سرقت در 60 ثانیه” (Gone in 60 Seconds) در سال 2000، این سلبریتی 20 میلیون دلار دریافت کرد. او در همان سال در فیلم‌های “مرد خانواده” (The Family Man) و “ماندولین کاپیتان کورلی” (Captain Corelli’s Mandolin) بازی کرد.

نیکلاس کیج از آغاز سال‌های 2000 در فیلم‌های مختلف بازی کرد. مشهورترین آن‌ها عبارت‌اند از: مرد خانواده (The Family Man – 2000)، گنجینه ملی (National Treasure – 2004)، ارباب جنگ (Lord of War)، هواشناس (The Weather Man – 2005)، مرد حصیری (The Wicker Man – 2006)، بعدی (Next – 2007)، روح سوار (Ghost Rider – 2007)، پیشگویی (Knowing – 2009)، شاگرد جادوگر (The Sorcerer’s Apprentice)، موسم افسونگری (Season of the Witch – 2010)، مردی در آتش (Man on Fire)، دزدیده شده (Stolen – 2012)، دونده (The Fugitive – 2015) و پرداخت شبح (Pay the Ghost – 2015). بنابراین این بازیگر در دنیای سینما به شهرت رسید.

این بازیگر هالیوودی درآمد بسیار زیادی دارد اما اغلب به مشکلات مالی دچار می‌شود که از پرداخت غرامت به همسران قبلی، اشتباه در محاسبات مالی و سبک زندگی لوکس او، ناشی می‌شود.

زندگی شخصی

زنان همیشه به این بازیگر قدبلند و خوشتیپ توجه نشان داده‌اند (قد او 183 سانتی متر است). او در سال 1987 با اولین همسرش آشنا شد. او پس از یک ساعت از ملاقات با پاتریشیا آرکوت در یک کافه به او پیشنهاد داد. پاتریشیا هم از این شوخی استقبال کرد و سه شرط غیرممکن برای او گذاشت. کیج مجبور بود برای روز عروسی یک گل ارکیده سیاه، امضای سالینجر نویسنده و لباس عروسی یک قبیله آسیایی به نام لیزو را به او هدیه دهد. دلیل غیرممکن بودن آن این بود که ارکیده سیاه وجود ندارد و این نویسنده هیچ چیز را با دست نمی‌نویسد.

نیکلاس کیج و اولین همسرش پاتریشیا آرکت

نیکلاس اصلاً خجالت زده نبود و گل ارکیده‌ای که با اسپری رنگ کرده بود را به همراه متنی از سالینجر که از یکی از کلکسیونرها به مبلغ بالا خریداری کرده بود به او هدیه داد. آرکت آنقدر هیجان زده شد که شرط سوم را لغو کرده و با او ازدواج کرد. قرار بود مراسم در کوبا برگزار شود اما آن‌ها نتوانستند بلیت پرواز را خریداری کنند، در نتیجه کیج با کارمندان بحث کرد و عروس هم از فرصت استفاده کرده و او را ترک کرد.

پس از مدتی نیکلاس با کریستینا فالتون آشنا شد و در سال 1990 پسرشان وستون به دنیا آمد. نیکلاس در سال 1995 مجدداً پارتیشیا را ملاقات کرد. و در آوریل همان سال آن‌ها ازدواج کردند. آن‌ها نقاط مشترکی داشتند و حتی باهم بازی کردند اما ازدواجشان تنها 6 سال دوام داشت.

نیکلاس کیج و دومین همسرش لیزا مری پریسلی

دومین همسر او لیزا مری پریسلی است. کیج برای ملاقات با وارث امپراتور راک‌اند رول لباس‌های الویس را پوشید. لیزا که به دلیل خلق و خوی بد شهرت دارد عصبانی شد. با این حال آن‌ها در سال 2002 ازدواج کردند اما این ازدواج تنها 109 روز طول کشید.

سومین همسر او آلیس کیم کره‌ای بود. آن‌ها در 14 فوریه 2004 باهم آشنا شدند. این بازیگر به یکی از بارهای سوشی لس آنجلس رفته بود که یک پیشخدمت با موهای سیاه به سراغش آمد. آن‌ها به زودی باهم ازدواج کردند. در سال 2005 آلیس پسری به دنیا آورد و کیج نام او را کال آل گذاشت (یکی از قهرمان‌های کامیکز).

نیکلاس کیج و سومین همسرش آلیس کیم

نیکلاس کیج در سال 2014 پدربزرگ شد زیرا پسرش وستون پسردار شد. فرزندان نیکلاس حرفه او را دنبال می‌کنند. در سال 2016 رسانه‌ها اعلام کردند که نیکلاس به دلیل خیانت همسرش او را ترک کرده است. آلیس و نیکلاس همیشه از زندگی خوبشان تعریف می‌کردند، با این حال در ژانویه 2016 از هم جدا شدند.

نیکلاس کیج در امروز

در سال 2017 رسانه‌ها اعلام کردند که این بازیگر طی فیلم برداری در بلغارستان آسیب دیده است. او که قرار بود برای فیلم 211 یک ترفند اجرا کند آسیب دید. این اتفاق در سینمای بویان در صوفیه رخ داد. او برای درمان به مرکز پزشکی ارتشی مسکو برده شد. پزشکان معتقد بودند که باید عمل شود. این بازیگر برای درمان‌های دیگر به لس آنجلس ایالات متحده برده شد.

او در درام 211 نقش مثبت ایفا کرد، نقش یک پلیس که می‌خواست مانع حمله به بانک شود. فیلم برداری این بازیگر سه هفته طول کشید. همچنین باید خاطرنشان کنیم که در آوریل 2017 وب سایتی راه اندازی شد که فیلم‌های نیکلاس کیج به همراه ترجمه ارائه می‌شد. این پروژه واقعیت مجازی The Cage Cage نام داشت.

در سال 2016 فیلم‌های جدید با نقش آفرینی او اکران شدند: ارتش یک نفره (Army of One)، یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیر (USS Indianapolis: Men of Courage)، اسنودن (Snowden)، سگ سگ را می‌خورد (Dog Eat Dog) و اعتماد (Trust). در سال 2017 فیلم‌های “آرسنال” (Arsenal) و “انتقام: یک داستان عاشقانه” (Vengeance: A Love Story) اکران شدند.

در سال 2016 رسانه‌ها اعلام کردند که کیج به خاطر هوادارانش با یک ستاره راک بحث داشته است. او در نزدیکی یک هتل در لاس وگاس با خواننده اصلی گروه راک وینس نیل بحث کرد.

طبق گفته‌ها مشکل از جایی آغاز شد که یک زن از کیج امضا خواست. اما این خواننده موی زن را گرفت و او را روی زمین انداخت. کیج هم با دیدن این صحنه با خواننده برخورد کرد. هیچ کس در این بحث آسیب ندید و ضد و خورد نشد.

فیلم شناسی

  • بوسه خون آشام (Vampire’s Kiss)
  • زمانی برای کشتن (A Time to Kill)
  • شهر فرشته‌ها (City of Angels)
  • مردان چوب کبریتی (Matchstick Men)
  • مرکز تجارت جهانی (World Trade Center)
  • بعدی (Next)
  • جو (Joe)
  • مردی در آتش (Man on Fire)
  • رانده شده (Outcast)
  • اسنودن (Snowden)
  • مرگ روشنایی (Dying of the Light)
  • در جستجوی عدالت (Seeking Justice)
  • ارباب جنگ (Lord of War)
  • هواشناس (TheWeather man)
  • موسم افسونگری (Season of the Witch)

تصاویری از نیکلاس کیج

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم