25 موجود ترسناک در داستان‌های عامیانه سراسر جهان

یکی از نقاط مشترک داستان‌های عامیانه سراسر جهان موجودات ترسناک و دیوها هستند. از زمان‌های بسیار قدیم درباره موجودات ترسناک و خبیثی که ذهن انسان را تسخیر کرده و او را به انجام کارهای پلید ترغیب می‌کرد، در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف داستان‌های مختلفی وجود داشته است. مطمئناً با شنیدن نام این موجودات حیرت زده می‌شوید. تعداد این موجودات بسیار زیاد است، از اهریمن‌های زنانه گرفته تا سگ‌های شیطانی. مسلماً این داستان‌های ریشه دار هستند و دلایل مختلفی دارند. گاهی اوقات این داستان‌ها تنها برای ترساندن کودکان گفته می‌شدند، گاهی اوقات هم افراد آنچنان این موجودات را باور کرده و آن‌ها را می‌پرستیدند که کودکان خود را برای آن قربانی می‌کردند. در هر صورت همگان باور داشتند که این موجودات نیروهای قدرتمندی هستند که نباید با آن‌ها شوخی کنیم. در اینجا 25 موجود ترسناک در داستان‌های عامیانه سراسر جهان را به شما معرفی می‌کنیم.


25. یوکی-اونا – Yuki-onna

یوکی-اونا در فرهنگ ژاپن یک روح است که یوکایی هم نامیده می‌شود. ارواح یوکی-اونا نزدیک‌ترین ارواح به شیطان محسوب می‌شوند. این ارواح با ظاهر سفید و رنگ پریده زن برفی هم نامیده می‌شود. ژاپنی‌ها معتقدند که زن برفی به همراه طوفان دیده شده و از مکانی به مکان دیگر سرگردان است. شاید او زیبا به نظر برسد اما مطمئناً دوست ندارید با آن سروکار داشته باشید. او از روح انسان تغذیه می‌کند، از دهان روح آن‌ها را بلعیده و آن‌ها به یخ تبدیل خواهند شد.


24. آساگ – Asag

این اهریمن از افسانه‌های سومری می‌آید. او با تب و بیماری‌های سر انسان‌ها را کشته و آنقدر ترسناک است که می‌تواند ماهی را زنده زنده بجوشاند. فرزندان سنگی او که از همبستر شدن او با زنان میرا به وجود آمده‌اند همراهان او هستند.


23. فلاروس- Flauros

فلاروس یک اهریمن ماده است که از گذشته، حال و آینده خبر داشته و قربانیان خود را زنده زنده می‌سوزاند. زمانی که او بر دشمنان اش ظاهر می‌شود، بدون بال در آسمان شناور شده و می‌تواند موهایش را از طلایی به سرخ تغییر دهد.


22. فرفر- Furfur

این موجود که فرسیفر هم نامیده می‌شود، نامش به معنای یک آدم پست است. گفته می‌شود که او کنت جهنم بوده و 26 هنگ دارد. او صدای خشنی دارد، دمش ترسناک است و اغلب به صورت گوزن نر ظاهر می‌شود. او می‌تواند زنان و مردان را عاشق هم کرده و طوفان‌های مهیب به وجود دارد.


21. دولاهان – The Dullahan

در داستان‌های عامیانه دولاهان یک اهریمن ترسناک و خبیث است که در فستیوال‌های خاص پس از غروب آفتاب اسب سواری می‌کند. این اسب سوار بدون سر سیاهپوش بوده و با دستش سرش را بالا برده تا دوردست را ببیند. اگر در هنگام اسب سواری او را ببینید بر شما خون پاشیده و در مقابل چشمانتان ظاهر می‌شود.


20. آسمودوس – Asmodeus

آسمودوس در افسانه‌های بین النهرین خدای طوفان نامیده می‌شود. نام او در که کتاب توبیاس که در برخی از نسخه‌های کتاب مقدس وجود دارد، دیده می‌شود. شخصیت سارا به وسیله این اهریمن شکنجه شد. هربار که او می‌خواست ازدواج کند آسمودوس پیش از همبستر شدن همسر او را می‌کشت.


19. لیاک – Leyak

این اهریمن ترسناک از اسطوره‌هایی بالی در طول روز همانند انسان ظاهر شده و در شب به یک اهریمن خبیث با دندان‌های تیز و چشمان ترسناک تبدیل خواهد شد. او در حالی سرگردان می‌شود که امیا و احشایش از بدنش آویزان شده است. او اغلب در گورستان دیده شده، از اجساد تغذیه کرده و همچنین زنان باردار و کودکان را تسخیر می‌کند و از خون آن‌ها می‌مکد.


18. اپولیون – Abaddon aka Apollyon

اپولیون اهریمنی است که جهنم را اداره می‌کند و می‌تواند ارتشی از ملخ‌ها را به کار بگیرد تا انسان‌ها را شکنجه کنند.


17. مفیستوفل – Mephistopheles

مفیستوفل بخشی از داستان‌های عامیانه آلمان است که دست راست شیطان بوده و در ازای دریافت دانش و جادوی ابدی روح خود را به او واگذار کرد. او که دستیار شیطان است به دنبال ارواح ملعون بوده و آن‌هایی را که می‌خواهند روح خود را به شیطان واگذار کنند را به شیطان معرفی می‌کند.


16. نیان – Nian

در داستان‌های عامیانه چین، در آغاز سال نو نیان از راه می‌رسید، اهریمنی با بدن گاو و سر شیر. از آنجاییکه چیزی برای خوردن وجود نداشت او به روستاهای مردم می‌رفت و از احشام و انسان‌های آنجا تغذیه می‌کرد. او سرانجام از یک راهب تائو شکست خورد و به اسارت او درآمد.


15. لیلیث – Lilith

اهریمنی از سومر باستان که یکی از قدیمی‌ترین اهریمن‌های جهان محسوب می‌شود. اگرچه برخی تصور می‌کنند نام او برای اولین بار در حماسه گیل گمش آمده اما در همان زمان در متون یهود هم نامی از او دیده شد. گفته می‌شود که او روح تاریک و جنسیت خطرناکی داشته و از ارواح دیگر تغذیه می‌کند. در اسطوره‌های یهودیت ربانی لیلیث اولین همسر آدم بود که ازدواجشان دیری نپایید و خدا حوا را آفرید.


14. کرمپوس – Krampus

این اهریمن از داستان‌های عامیانه آلمان در مقابل بابا نوئل قرار دارد. او در تاریخ پنجم دسامبر کریسمس با شاخ‌های بلند روی سرش، دندان‌های تیز و زبان بلندش، به سراغ بچه‌های بد می‌آید. این روز krampusnacht نام دارد. او که بر بدنش زنگ و زنجیر دیده می‌شود گاهی اوقات کودکان را از والدینشان گرفته و به دور دست می‌برد.


13. کلپی – Kelpie

کلپی اهریمنی است که شبیه انسان بوده اما می‌تواند خود را به شکل اسب دربیاورد و بخشی از افسانه‌های اسکاتلندی است. گفته می‌شود که در هر دریاچه اسکاتلندی روح یک کلپی وجود دارد. اگرچه برخی از آن‌ها زیبا و باشکوه هستند برخی نیز می‌توانند ترسناک باشند.


12. رانوی – Ronwe

رانوی یا راناو یکی از نگهبانان جهنم است که بر بیست هنگ از اهریمن‌ها تسلط دارد. او روح انسان‌ها و حیوانات پیر و سالخورده و رو به مرگ را تسخیر می‌کند.


11. بوئر – Buer

بوئر با سر شیر و پنج سم بز که مانند چرخ است، فرمانده جهنم بوده و بیست هنگ دارد. نام او اولین بار در کتاب Pseudomonarchia Daemonum از جوآن ویر دیده شده و در فلسفه اخلاقی و گیاه درمانی نقش دارد.


10. کیوهیمی – Kiyohime

در داستان‌های عامیانه ژاپن این اهریمن یکی از مشهورترین نمونه‌های هاناری هانایا است – یک زن اهریمن که به درجات بالای قدرت دست می‌یابد. در داستان‌هایی که درباره اوست، او به یک مار غول پیکر و آتشین تبدیل می‌شود.


9. سربروس – Cerberus

سربروس اهریمنی است که در سومین مرتبه جهنم ارواح شکم پرستان را شکنجه می‌دهد و در ابتدا در اساطیر یونانی از نام برده شد. یک سگ سه سر که با چنگال‌های بزرگش قربانیان خود را تکه و پاره می‌کند.


8. بلفگور – Belphegor

این اهریمن جهنمی توسط شیطان فرستاده می‌شود تا انسان را فریب داده و او را وسوسه کند. او برای فریب قربانیان خود را به یک زن زیبا تبدیل می‌کند اما می‌تواند خود را به شکل یک هیولای غول پیکر با دندان تیز، شاخ‌های بلند و بدترکیب ظاهر کند.


7. یورونیموس – Euronymus

یورونیموس در اصل به اسطوره یونان تعلق دارد اما در مسیحیت به یک اهریمن تبدیل شد. او جنازه‌هایی با پوست آبی یا سیاه را می‌بلعد. به همین دلیل او را اهریمن آدم خواری و شاهزاده مرگ می‌نامند.


6. مافاس – Malphas

این اهریمن جهنمی چهل هنگ دارد. او به شکل یک کلاغ غول پیکر یا انسان ظاهر شده و قربانی می‌پذیرد اما می‌تواند قربانیان را نیز فریب دهد.


5. بهیموث – Behemoth

این اهریمن که گفته می‌شود از داستان‌های عامیانه مصر گرفته شده روح صحراست و ممکن است از بوفالوی آبی الهام گرفته شده باشد. او بر افراد شکم پرست سلطه داشته و آن‌ها را عذاب می‌دهد. او معمولاً به صورت یک فیل چاق یا وال ظاهر می‌شود.


4. آدراملش – Adramelech

آدراملش خدای خورشید است که در متون یهود و بابلی دیده می‌شود. نام او به معنای پادشاه آتش است. او سر قاطر و بدن اسب دارد و پرهای زیادی هم روی بدنش قرار گرفته است. عبادت کنندگان او اغلب فرزندانشان را برای او قربانی می‌کنند.


3. بعل الذباب – Beelzebub

بعل الذباب یا ابلیس از ادیان فنیقی آمده و در آن متون به معنای شاهزاده اهریمن‌هاست. از آنجاییکه در بسیاری از الواح به شکل مگس است سالار مگس‌ها نیز نامیده می‌شود. برخی او را فرمانده اصلی جهنم می‌دانند و برخی دیگر نیز معتقدند که او از نظر قدرت و تخلف پس از شیطان قرار دارد.


2. لنارد – Leonard

برخی معتقدند این اهریمن در لاویان 16:8 و در توضیح درباره عزازیل آمده و ارباب بزرگ ارواح عیاش محسوب می‌شود. او با سه شاخ، صورت بزمانند بزرگ و بال‌هایش، مرد سیاه نامیده شده و ارباب اول محسوب شده و می‌تواند خود را به شکل‌های مختلف درآورد، مانند درخت شیطانی، بلادهوند و پرنده سیاه.


1. شیطان – Lucifer

شیطان یا آتش شناخته شده ترین و ترسناک‌ترین اهریمن موجود است. در متون مقدس، شیطان یکی از فرشته‌های مغضوب است که در مقابل خدا ایستاد و از بهشت رانده شد. اما در برخی از فرهنگ‌ها او را با شیطان برابر نمی‌دانند. بلکه او را حاکم شیطان می‌دانند. در مصر و بابل باستان اهریمنی مشابه شیطان به نام ساتا و زو وجود داشت که هر دو رانده شده و به زمین فرستاده شدند.

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. محمد

    اسفند 19, 1401

    ترسناک ترین بعل
    است

    پاسخ

  2. Teal

    اسفند 16, 1400

    دولاهان و آسمودوس برای ایرانه
    تبریک!

    پاسخ

  3. ابولفظل

    فروردین 19, 1400

    سلام عالی بود
    به نظرم ترسناک ترین کسی که تو بعظی از فیلم ها هم هست
    میشه گفت اضراعیل هست اغلب توی فیلم های عجیب مثل سوپر نشنال بود

    پاسخ