بیوگرافی آن هاتاوی از کودکی تا به امروز + تصاویر

آن هاتاوی (Anne Hathaway) بازیگر و خواننده آمریکایی است. در سال ۲۰۰۸ بازی خوب هاتاوی در فیلم «ریچل ازدواج می‌کند» (Rachel Getting Married) در نقش کیم مورد استقبال و ستایش صاحب‌نظران قرار گرفت. او با نقش‌آفرینی در این فیلم برنده و نامزد چندین جایزه سینمایی شد. بازی در فیلم موزیکال بی‌نوایان (Les Misérables) در نقش فانتین جایزهٔ اسکار بهترین هنرپیشهٔ نقش مکمل زن را برای او به ارمغان آورد. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر خوش‌چهره را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام آن جکلین هاتاوی (Anne Jacqueline Hathaway)
متولد 12 نوامبر 1982 (21 آبان 1361)
سن 35 سال
محل تولد نیویورک، ایالات متحده آمریکا
قد 173
شغل بازیگر، خواننده
وضعیت تأهل متأهل

بیوگرافی آن هاتاوی

آن هاتاوی یک بازیگر هالیوودی و برنده جایزه اسکار است. مخاطبین او را به عنوان نماد اصالت و عشق به آزادی می‌شناسند. اغلب نقش‌های او، از شاهزاده جوان در فیلم “دفتر خاطرات شاهزاده خانم” (Princess Diaries) تا روزنامه نگار حرفه‌ای در “شیطان پرادا می‌پوشد” (The Devil Wears Prada)، شخصیتی را نشان می‌دهند که باید از میان هنجارهای بیرونی و خواسته‌های خود یکی را انتخاب کنند. هاتاوی خود را به نقش‌های عصیانگر محدود نمی‌کند: او همچنین نقش شخصیت‌های تاریخی و ادبی، جادوگران، ملکه‌ها و سارقان، را نیز ایفا می‌کند.

دوران کودکی و جوانی

این بازیگر و خواننده آمریکایی، آن جکلین هاتاوی، ظاهر زیبا و خاص خود را از اجدادهای ایرلندی به ارث گرفته است؛ نام او را بر اساس همسر شکسپیر، که نام او هم آن هاتاوی بود، انتخاب کردند. پدر او جرالد هاتاوی وکیل بود و مادرش کیت مک کولی در تئاتر فعالیت می‌کرد و از دوران کودکی علاقه دخترش به هنر را تحسین نمود. روش تحصیل او مونته سوری بود که توسط یک آموزش‌دهنده مشهور ایتالیایی خلق شده بود: مهارت‌های یک کودک بدون استفاده از اعمال دانش تقویت می‌شود.

کودکی آن هاتاوی

زمانی که آن به دنیا آمد خانواده‌اش در نیویورک زندگی می‌کردند؛ زمانی که او 6 ساله بود خانواده‌اش به ملبورن، نیوجرسی نقل مکان کردند. آن در آنجا بزرگ شد، به کلاس آواز رفت، با برادرانش مایکل و توماس بزرگ شد و دبیرستان را به اتمام رساند. او برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی به کالج واسار در دانشگاه نیویورک رفت. او در ایام بیکاری در گروه کر آواز می‌خواند و همچنین در بهترین صحنه جهان یعنی کارنیج هال نقش آفرینی می‌کرد.

مادر این ستاره آینده هالیوود بیش از او رؤیای بازیگری دخترش را در سر می‌پروراند: آن در کودکی می‌خواست زندگی‌اش را به خدا اختصاص دهد. خانواده هاتاوی بسیار مذهبی بودند و برای مراسم به همراه بچه‌ها به کلیسای کاتولیک می‌رفتند. آن کوچک آن‌قدر تحت تأثیر فضای کلیسا قرار داشت که می‌خواست یک راهبه شود. اما در مدرسه متوجه شد که هنر خواسته قلبی اوست.

تئاتر

آن هاتاوی در سن 10 سالگی و به کمک مادرش تئاتر را آغاز کرد. او در نمایش موزیکال اقتباسی از “جین ایر” شارلوت برونته آواز خواند.

آن هاتاوی در صحنه تئاتر

او که از این نمایش الهام گرفته بود تصمیم گرفت مهارت‌هایش را به هدر ندهد و در نمایش برادوی فعالیت کند. اما ظاهر او باعث شد که انتخاب نشود: قدش بسیار بلند بود و به او اجازه نمی‌داد نقش کودکان را بازی کند، درحالی‌که چهره کودکانه‌اش برای بازی در نقش بزرگسال مناسب نبود. آن نمی‌توانست شکست را بپذیرد: او تصور می‌کرد که بیش از حد زشت است و در بازیگری موفقیتی حاصل نمی‌کند، بنابراین باید بازیگری را برای همیشه فراموش کند.

فیلم‌های او

خوشبختانه بدشانسی دست از سر او برداشت و به او اجازه داد تا به یکی از زیباترین و موفق‌ترین بازیگران هالیوود تبدیل شود. آن پس از فراموش کردن شکست‌های قبلی دوباره سرپا شد و برای بازی در سریال نمادین “واقعی باش” (Get Real) تست داد. او پذیرفته شد. مخاطبین این سریال را چندان دوست نداشتند و امتیاز پایین فیلم باعث شد که ضبط سریال متوقف شود. با این حال مهارت بازیگری او موردتوجه منتقدین و کارگردان‌ها قرار گرفت.

آن هاتاوی در فیلم دفتر خاطرات شاهزاده خانم

این بازیگر جوان پس از این به دنیای پریان وارد شد: کارگردان مشهور آمریکایی که خالق ملودرام‌هایی چون “زن زیبا” (Pretty Woman) و “عروس فراری” (Runaway Bride) است، نقش اصلی فیلم دیزنی “دفتر خاطرات شاهزاده خانم” (Princess Diaries) را به او سپرد. مارشال این بازیگر ناشناخته را با ستاره‌هایی چون جولیا رابرتز، آدری هیپورن و جودی گارلند برابر می‌دانست و نقش اصلی فیلم را به او سپرد. نتیجه کار نشان داد که حق با اوست. پس از اکران این فیلم این بازیگر به شهرت رسید.

در سال 2005 آن هاتاوی در فیلم “کوهستان بروک بک” (Brokeback Mountain) که سه جایزه اسکار دریافت کرد، نقش دوم را بر عهده گرفت. این بازیگر نقش همسر یک کابوی را ایفا کرد که همجنسگرا بودن همسرش زندگی او را خراب کرد. در این فیلم هیت لجر و جیک جیلنهال نقش‌های اصلی را بر عهده گرفتند.

آن هاتاوی در فیلم شیطان پرادا می پوشد

او در سال 2006 و در درام کمدی “شیطان پرادا می‌پوشد” که دو جایزه اسکار دریافت کرد، نقش اندی ساکس، دستیار میراندا پریستلی (با بازی مریل استریپ) را بر عهده داشت. در سال 2007 درام “جین آستین” (Jane Austen) اکران شد. هاتاوی نقش اصلی را بر عهده داشت و جیمز مک آووی هم بازیگر نقش مقابل او بود.

او در سال 2008 و در تریلر “مسافران” (Passengers) نقش اصلی یک روانپزشک را بر عهده داشت که به قربانیان یک سانحه هوایی کمک می‌کرد.

آن هاتاوی در فیلم آلیس در سرزمین عجایب

او دو سال بعد در اقتباس سینمایی “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice in Wonderland) از تیم برتون حضور پیدا کرد. این بازیگر در سال 2011 نشان داد که نه تنها در فیلم‌های درام موفق است بلکه می‌تواند نقش یک زن معمولی را نیز به خوبی ایفا کند. او در ملودرام بریتانیایی آمریکایی “یک روز” (One Day) نقش اصلی را بر عهده داشت.

هاتاوی در سال 2012 در نسخه سینمایی کامیکز بتمن بازی کرد. او در سه گانه “شوالیه تاریکی برمی خیزد” (The Dark Knight Rises) از نولان، نقش سلینا کایل، زن گربه‌ای و شخصیت کلاسیک دنیای BC را بازی کرد.

آن هاتاوی در نقش زن گربه ای

نقش آفرینی او در تمام فیلم‌ها موفق است، نقش آفرینی او در درام جنایی “دیوانه” (Crazy) یا کمدی تراژدی رمانتیک “عشق و داروهای دیگر” (Love and Other Drugs) می‌تواند عشاق را به گریه بیندازد. او در فیلم آخر مجدداً با جیک جیلنهال همکاری کرده است. این فیلم گرچه پر از صحنه‌های رابطه جنسی است اما داستان غم انگیز یک دختر بیمار را نشان می‌دهد. آن هاتاوی و جیک جیلنهال با جلسه عکاسی تصاویر برهنه برای مجله اینترتیمنت ویکلی از این فیلم حمایت کردند.

آن هاتاوی با موهای کوتاه

این بازیگر پس از بازی در فیلم “بی‌نوایان” (Les Miserable) با تحسین مواجه شد. او برای این فیلم موهایش را کوتاه کرد. با این حال از این کار پشیمان نیست. او برای ایفای نقش فانتین جایزه بافتا، گلدن گلوب و سرانجام اسکار را دریافت کرد.

آن هاتاوی در فیلم میان ستاره ای

فیلم زیبای “میان ستاره‌ای” (Interstellar) به کارگردانی کریستوفر نولان نیز فیلم موفق دیگر او بود. در این فیلم متیو مک کاناهی بازیگر مقابل او بود.

زندگی شخصی

اولین رابطه جدی آن هاتاوی با تاجر ثروتمند املاک رافائلو فولیری بود که با یک رسوایی به پایان رسید. فولیری به دزدیدن 50 میلیون دلار بودجه یک کلیسای کاتولیک که هاتاوی آن را بنیان‌گذاری کرده بود متهم شد. آن هاتاوی در این پرونده یکی از شاهدین بود؛ خاطرات او نیز یک مدرک محکم بود. جدایی و اتهامات وارده برای این بازیگر دشوار بود، بنابراین از مصاحبه خودداری کرد و از پاپاراتزی ها پنهان شد.

آن هاتاوی و رافائلو فولیری

در سال 2010 گفته می‌شد که او و بازیگر همکاری جیک جیلنهال باهم رابطه دارند و طرفدارانشان هم به این مسئله امیدوار بودند اما هردو این مسئله را تکذیب کردند، جیلنهال در آن زمان با تیلور سوئیفت رابطه داشت و آن هم همچنان تنها بود.

آن هاتاوی و ادم شولمن

این بازیگر پس از کنار آمدن با مشکلات گذشته با همکارش آدم شولمن دیده شد. این بازیگر و طراح جواهر تلاش کرد قلب هاتاوی را به دست آورد. این زوج در سال 2011 نامزدی‌شان را اعلام کردند. در 29 سپتامبر 2012 مراسم ازدواج آن هاتاوی و آدم شولمن در شهر کوچک کالیفرنیا، در بیگ سور، برگزار شد که تنها دوستان نزدیک و اقوام دعوت بودند. ییفات اورن برگزاری مراسم ازدواج آن‌ها را بر عهده داشت که در گذشته مجالس ستاره‌هایی چون کامرون دیاز، ریس ویترسپون و دیگران را نیز بر عهده گرفته بود.

آن هاتاوی در لباس عروسی

آن هاتاوی روزنامه نگاران و رویدادهای اجتماعی را دوست ندارد. او دوست دارد با سگش اسمرالدا قدم بزند؛ او همچنین دوست دارد در ایام بیکاری با همسر و خانواده‌اش باشد.

او یک گیاهخوار است و کلم بروکلی دوست دارد. او رژیم غذایی ندارد بلکه سعی می‌کند غذای سالم بخورد و ورزش کند. او با قد 173 سانتی متر تنها 53 کیلوگرم وزن دارد. برخی بدن او را لاغر می‌دانند و معتقدند باید کمی وزن اضافه کند. اما او از بدنش راضی است. احساس راحتی می‌کند، او بیشتر به سلامت خود توجه می‌کند تا به لاغری.

آن هاتاوی صفحه رسمی اینستاگرام دارد که 8 میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند و طرفداران او می‌توانند تصاویر شخصی، ویدیوها و مصاحبه‌های او را از آنجا دنبال کنند.

آن هاتاوی در امروز

آن هاتاوی در سال 2016 در نسخه بعدی “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice in Wonderland) یعنی “آلیس آن سوی آینه” (Alice Through the Looking Glass) نقش آفرینی کرد. در همان سال فیلم اسپانیایی کانادایی “غول آسا” (Colossal) از او اکران شد که ترکیبی از ژانرهای اکشن، کمدی و علمی تخیلی است.

قرار است در سال 2018 فیلم “هشت یار اوشن” با حضور او اکران شود. آن یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده داشت و قرار است یکی از هشت یار اوشن باشد. منتقدین و مخاطبین درباره این فیلم بحث می‌کنند. در این فیلم ستاره‌های بسیاری وجود دارند. بازیگران نقش‌های اصلی عبارت‌اند از ساندرا بولاک، کیت بلانشت، هلنا بونهام کارتر و ریحانا. منتقدین همچنان درباره این فیلم که داستانش مشخص نیست بحث می‌کنند. این فیلم یک بازسازی از یارهای اوشن است که زنان نقش‌های اصلی را بر عهده دارند.

فیلم شناسی

  • واقعی باش (Get Real)
  • طلسم الا (Ella Enchanted)
  • دفتر خاطرات شاهزاده خانم (The Princess Diaries)
  • شنل قرمزی (Hoodwinked)
  • شیطان پرادا می‌پوشد (The Devil Wears Prada)
  • ریچل ازدواج می‌کند (Rachel Getting Married)
  • آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland)
  • مسافران (Passengers)
  • مرد خانواده (Family Guy)
  • شوالیه تاریکی برمی خیزد (The Dark Knight Rises)
  • عشق و داروهای دیگر (Love & Other Drugs)
  • بی‌نوایان (Les Misérables)
  • میان ستاره‌ای (Interstellar)
  • آلیس آن سوی آینه (Alice Through the Looking Glass)

تصاویری از آن هاتاوی

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم