بیوگرافی رالف فاینز از کودکی تا به امروز + تصاویر

رالف فاینز یک بازیگر سرشناس انگلیسی است که دو بار نامزد جایزهٔ اسکار شده‌است. فاینز همچنین سفیر یونیسف از طرف انگلستان نیز می‌باشد. او در فیلم‌های به‌یادماندنی بسیاری ایفای نقش کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بیمار انگلیسی (The English Patient)، فهرست شیندلر (Schindler’s List)، هتل بزرگ بوداپست (The Grand Budapest Hotel) و البته چهار فیلم از مجموعه فیلم‌های هری پاتر (در نقش لرد ولدمورت) اشاره کرد. در این مطلب بیوگرافی این بازیگر را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام رالف ناتانیل توئیسلتون ویکهام فاینز (Ralph Nathaniel Twisleton-Wykeham-Fiennes)
متولد 22 دسامبر، 1962 (1 دی 1341)
سن 55 سال
محل تولد ایپسوییچ، بریتانیا
قد 180
شغل بازیگر و کارگردان
وضعیت تأهل مطلقه

بیوگرافی رالف فاینز

رالف فاینز یک بازیگر, کارگردان و تولیدکننده بریتانیایی است که به دلیل بازی در فیلم “فهرست شیندلر” (Shindler’s List) شهرت یافت. رالف فاینز در شهر انگلیسی ایپسوییچ در سافک متولد شد. او بزرگترین فرزند جنیفر لاش نویسنده و مارک فاینز عکاس بود. پدر رالف از یک خانواده اشرافی بود که پیش از عکاسی در کشاورزی و ساخت و ساز هم تلاش ناموفقی داشت. مارک و جنیفر علاوه بر رالف پنج فرزند داشتند, پسرانی به نام جوزف که او هم بازیگر معروفی شد, ماگنوس یک آهنگساز و جیکوب, فعال محیط زیست و حقوق حیوانات و دخترانی به نام سوفی و مارتا که آن‌ها هم فیلمسازان موفقی شدند. آن‌ها همچنین پسری به نام مایکل را در سن 11 سالگی به فرزندی گرفتند.

رالف فاینز در کودکی

اقوام دیگر رالف هم با استعداد هستند. رانولف توییسلتون ویکهام فاینز گردشگر پسرعمویش است, ویلیام فاینز نویسنده پسرعمویش است, هیرو فاینز تیفین که در فیلم هری پاتر نقش تام ریدل, لرد ولدمورت جوان را ایفا کرد, خواهرزاده‌اش است.

زمانی که رالف 11 ساله بود خانواده‌اش به ایرلند نقل مکان کردند و رالف در آنجا به مدرسه رفت. اگر چه پیش از آن در خانه آموزش دیده شده بود. رالف پس از فارغ التحصیلی به انگلستان بازگشت و به کالج هنر لندن وارد شد و در رشته هنرهای زیبا تحصیل کرد. اما او به زودی به چیز دیگری علاقمند شد که تئاتر نام داشت. او پس از یک سال تحصیل کالج را رها کرد و در رویال آکادمی هنر دراماتیک تحصیل نمود.

رالف فاینز در جوانی

رالف در زمان تحصیل در نمایش‌های کلاسیک بازی کرد. او پس از فارغ التحصیلی یکی از اعضای تئاتر ملی و دو سال بعد یکی از اعضای گروه رویال شکسپیر بود. او برای بازی در نمایش‌های هملت (Hamlet), هنری ششم (Henry VI), ریچارد دوم (Richard II), شاه لیر (King Lear), ایوانوف (Ivanov), کوریولانوس (Coriolanus ) و درد بیهوده عشق (Love’s Labour’s Lost).

فیلم‌های او

تجربه بازی در شخصیت‌های درام باعث شد که رالف در سینما حضور داشته باشد. او در سال 1991 در نسخه سینمایی رمان بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights) از امیلی برونته در نقش هتکلیف ظاهر شد. فیلم دیگر او “فرزندی از موکان” (The Baby of Mâcon) بود که تم مذهبی داشت.

این بازیگر در سال 1993 و پس از اکران درام تاریخی “فهرست شیندلر” (Schindler’s List) و بازی در نقش آمون گوت، رئیس کمپ فاشیست، به شهرت رسید. فاینز جایزه بافتای بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد و نامزد اسکار و گلدن گلوب شد. این فیلم بهترین فیلم رزومه بازیگری اوست و پس از آن کارگردان‌های کشورهای مختلف نقش‌های بریتانیایی فیلم‌های تاریخی را به او می‌سپردند.

رالف فاینز در کنار لیام نیسون در فیلم «فهرست شیندلر»

سپس فیلم‌های کمتر شناخته شده اکران شدند. فیلم تریلر “روزهای عجیب” (Strange days) یکی از فیلم‌های برتر اوست که برای ایفای نقش در این فیلم نامزد جایزه ساترون شد. نام رالف در سال 1996 و با بازی در نقش کنت لاسزلو آلماسی در نسخه سینمایی رمان “بیمار انگلیسی” (The English Patient) نوشته مایکل اونداتج دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. این بازیگر نامزد اسکار شد و این فیلم هم جایزه اسکار بهترین فیلم را در سال 1997 به خانه برد.

یادداشت مترجم: اگر طرفدار فیلم و سینما هستید و تابه‌حال «بیمار انگلیسی» را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این فیلم عاشقانه زیبا و به‌یادماندنی را در کنار دوستان خود ببینید.

رالف فاینز در فیلم بسیار زیبای «بیمار انگلیسی»

پس از این موفقیت دیگر این بازیگر می‌توانست خودش فیلم نامه‌ها را انتخاب کند. تقریباً تمام فیلم‌هایی او که در آن حضور داشت موفق بودند: فیلم ملودرام “اسکار و لوسیدنا” (Oscar and Lucinda)، نسخه اقتباسی رمان “اونگین” (Onegin) نوشته کری به کارگردانی آرمسترانگ، تریلرهای “عنکبوت” (Spider) و “اژدهای سرخ” (Red Dragon)، کمدی‌های “خدمتکاری در منهتن” (Maid in Manhattan) و، درام اکشن “باغبان وفادار” (The Constant Gardener) و فیلم‌های دیگر.

این بازیگر برای فیلم‌های مختلف نامزد جوایزی در بریتانیا، اروپا و ایالات متحده شد اما تنها برای بازی در نقش اصلی در درام تاریخی “طلوع آفتاب” (Sunshine) جایزه فیلم اروپا را به دست آورد.

رالف فاینز در فیلم اونگین

رالف فاینز در سال 2005 تصمیم گرفت در فیلم “هری پاتر و جام آتش” (Harry Potter and the Goblet of Fire) نقش منفی لرد ولدمورت را ایفا کند، او سپس در نسخه‌های دیگر فیلم‌های هری پاتر یعنی “هری پاتر و محفل ققنوس” (Harry Potter and the Order of the Phoenix) و دو قسمت “هری پاتر و یادگاری مرگ” (Harry Potter and the Deathly Hallows) بازی کرد. این نقش‌ها جایزه بهترین نقش منفی MTV را به او واگذار کرد.

رالف فاینز در نقش لرد ولدمورت

این بازیگر علاوه بر فیلم‌های فانتزی در درام‌های تاریخی “دوشس” (The Duchess) و “کتاب خوان” (The Reader)، نسخه سینمایی رمان کلاسیک “آرزوهای بزرگ” (Great Expectations) از چارلز دیکنز، کمدی‌های “نانی مک فی و انفجار بزرگ” (Nanny McPhee and the Big Bang) و “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel) بازی کرد.

تماشاگران تلویزیون بازی فاینز در فیلم‌های “برخورد تایتان ها” (Clash of the Titans) و “خشم تایتان ها” (Wrath of the Titans) را دوست داشتند. او در این فیلم‌ها نقش هادس و بازیگر بریتانیایی مشهور، لئام نیسان، نقش زئوس را برعهده داشت.

فیلم دیگر فاینز “اسپکتر” (Spectre) درباره ماجراجویی‌های مأمور معروف جیمز باند است که رالف فاینز نقش مأمور ویژه گرت مالوری را برعهده داشت.

این بازیگر در سال 2014 در برنامه Evening Urgant حضور پیدا کرد. این بازیگر بریتانیایی در این برنامه درباره موضوعات مختلف، نقش‌هایش در فیلم‌ها و برنامه‌های آینده، صحبت کرد.

زندگی شخصی

در سال 1983 زمانی که رالف مشغول تحصیل در رویال آکادمی هنرهای دراماتیک بود با دانشجویی به نام الکس کینگ استون آشنا شد و آنها رابطه عاشقانه داشتند. آن‌ها به مدت 10 سال باهم رابطه داشتند تا اینکه در سال 1993 به طور رسمی ازدواج کردند. اما دو سال بعد این بازیگر با فرد جدیدی آشنا شد و خانواده‌شان از هم پاشید. طلاق رسمی در سال 1997 رخ داد.

رالف فاینز و فرانچسکا انیس

در بهار 1995 فاینز با فرنچسکا انیس, بازیگر تئاتر که 17 سال از خودش بزرگتر بود دیده شد. آن‌ها به مدت 11 سال باهم زندگی می‌کردند تا اینکه در سال 2006 رالف با فرد دیگری آشنا شد و مجدداً رابطه‌اش خراب شد. این فرد جدید خواننده رومانیایی کورنلیا کریسان نام داشت که رابطه‌شان تنها چند ماه طول کشید.

رالف فاینز سفیر صلح یونیسف از طرف انگلستان است.

رالف فاینز در امروز

این بازیگر نه تنها در فیلم‌های دیگر نیز بازی کرد بلکه در کارتون‌ها نیز صداپیشگی نمود. در فوریه 2017 کمدی انیمیشنی “لگوی بتمن” (The Lego Batman) اکران شد که رالف فاینز در نقش آلفرد پنی ورث صداپیشگی کرد. او در سال 2016 در پروژه مشابه دیگری نیز شرکت کرد: صداپیشگی در نقش ریدن خدای تندر و همچنین نقش منفی انیمیشن “کوبو و دو رشته” (Kubo and the Two Strings).

این بازیگر سپس به روسیه رفت، زبان روسی را یاد گرفت، از مکان‌های جذاب روسیه دیدن کرد و آماده همکاری با فیلم سازان روسی بود. او در زمان فیلم برداری فیلم “دو زن” (Two Women) با روسیه آشنا شد.

رالف فاینز در فیلم دو زن

رالف فاینز در دسامبر 2016 اعتراف کرد که به کمدی روسی “گورکو” (Gorko) که در سال 2013 اکران شد، علاقه دارد.

این بازیگر در یک مصاحبه گفت – “زمانی که به دوستان روسی‌ام در این باره گفتم صورت‌هایشان درهم رفت. من تعجب کردم و خندیدم، چون می‌دانستم نسخه‌های فرانسوی، ایرلندی و انگلیسی گورکو هم می‌تواند وجود داشته باشد!

رالف فاینز در روسیه

این بازیگر درباره فیلمی که از زندگی رقصنده روسی رودلف نوریف ساخته شده بازی خواهد کرد. این فیلم از کتاب زندگی نامه “نوریف: زندگی روزنامه نگار و بالرین جولیا کاوانا” اقتباس شده است. گفته می‌شود که بازیگر روسی چوپلن خامانووا در این فیلم حضور دارد و نقش اصلی آن را اولگ ایونکو برعهده دارد، که یکی از هنرمندان اصلی اپرای آکادمیک تاتار و تئاتر باله است که به نام موسی جلیل نام گذاری شده است.

بخش‌هایی از این فیلم در سن پترزبورگ فیلم برداری شد. کارگردان بریتانیایی این فیلم در این باره با روزنامه نگاران صحبت کرد. گفته می‌شود که این فیلم به حوادث جوانی رودلف نوریف، زندگی دانشجویی او در لنینگراد و هفته‌هایی که او در سال 1961 در پاریس گذراند می‌پردازد.

فاینز درباره این فیلم گفت، “من فکر می‌کنم نوریف یکی از آن افرادی است که بر تفاوت‌ها و محدودیت‌های فرهنگی غلبه کرد و علاقه خود برای اتحاد انسان‌ها با هم را از طریق هنر بیان نمود.”

کاربران اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر فعالیت‌های این بازیگر، زندگی شخصی او و فیلم‌هایی از پروژه‌های جدیدش که نشانگر مهارت بازیگری اوست را دنبال می‌کنند.

رالف فاینز در کنار تیلدا سوئینتن

فیلم شناسی

  • بلندی‌های بادگیر، 1992 (Wuthering Heights)
  • فهرست شیندلر، 1993 (Schindler’s List)
  • بیمار انگلیسی، 1996 (The English Patient)
  • طلوع آفتاب، 1999 (Sunshine)
  • خدمتکاری در منهتن، 2002 (Maid in Manhattan)
  • هری پاتر و جام آتش، 2005 (Harry Potter and the Goblet of Fire)
  • برنارد و دوریس، 2007 (Bernard and Doris)
  • دوشس، 2008 (The Duchess)
  • برخورد تایتان ها، 2010 (Clash of the Titans)
  • اسکای فال، 2012 (Skyfall)
  • آرزوهای بزرگ، 2012 (Great Expectations)
  • هتل بزرگ بوداپست، 2014 (The Grand Budapest Hotel)
  • دو زن، 2014 (Two Women)

تصاویری از رالف فاینز

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم