تحریم احتمالی کاربران ایرانی توسط Binance و راه های انتقال موجودی

ظاهرا موضوع تحریم کاربران ایرانی توسط سایت های اکسچنج خارجی پایانی ندارد. هنوز یک سال از موضوع بلوکه شدن سرمایه های ایرانیان در اکسچنچ بیترکس نگذشته که خبرهایی از تغییر پالسی صرافی چینی مورد علاقه ایرانیان یعنی Binance به گوش میرسد.

مدتی پیش شرکت چینی بایننس محل استقرارخود را از چین به ژاپن انتقال داد و همین مورد کافی بود تا این شرکت تازه ژاپنی شده، خروج آمریکا از برجام و هشدار همکاری با ایران را جدی تر از پیش بگیرد. از ین رو دیروز سایت بایننس بخش شرایط استفاده از سایت خود را بروررسانی کرد و طی این بروزرسانی نام ایران و چندین کشور دیگر را که در لیست تحریم های تجاری و اقتصادی آمریکا یا سازمان ملل قرار دارند صریحا نام برد و این حق را برای خود محفوظ دانست که در آینده میتواند بنا به صلاح دید خود هرگونه رفتاری با کاربران این کشورها داشته باشد.

ترجمه متن این قسمت از سایت به شرح زیر است:

ممنوعیت استفاده
با دسترسی و استفاده از خدمات باینانس شما اذعان و تائید می‌کنید که در لیست تحریم‌های تجاری و اقتصادی مانند فهرست تحریم‌های شورای امنیت‌ سازمان ملل و معادل آن‌ نیستید. باینانس حق انتخاب بازار و حوزه‌ی قضایی خود را دارد و ممکن است کاربران کشور‌های بالکان، بلاروس، میانمار، ساخل عاج، کوبا، جمهوری دموکراتی کنگو، ایران، عراق، لیبی، کره‌شمالی، سوریه، سودان و زیمباوه محدود و مسدود کند. محتوای این توافقنامه از قوانین کشوری که کاربر متعلق به آن است، تخطی نخواهد کرد. باینانس در قبال اینکه کاربران ممنوع شده قادر به دسترسی و استفاده از خدمات آن نیستند، موضع خود را حفظ می‌کند.

همین امر باعث شد تا موجی از نگرانی بین کاربران ایرانی این اکسچنج بوجو آید و برخی این بروزرسانی را به منزله مقدمات بلوکه شدن دارایی ها قلمداد کردند.

البته تاکنون در عمل هیچ گونه محدودیتی بر روی حساب ها و یا دارایی های کاربران ایرانی در این اکسچنج اعمال نشده و کاربران ایرانی همچون گذشته به اکانت خود دسترسی کامل دارند.

پس از این اقدام، کاربران ایرانی شروع به تماس با پشتیبانی بایننس گرفتند و پشتیبانی این سایت به صراحت اعلام کرد که محدودیتی برای کاربران ایرانی اعمال نکرده اند (اگر چه سال گذشته نیز هنگامی که کاربران ایرانی نمیتوانستند به سایت بیترکس وارد شوند در تماس با پشتیبانی بیترکس نیز دیالوگ های مشابهی از اینکه محدودیتی برای ایرانیان اعمال نشده شنیدند).

با بالا گرفتن انتقال پول ها به خارج از این سایت طی ساعات اخیر، باینس ساعاتی پیش مجددا شرایط استفاده از سایت خود را بروزرسانی کرد و نام ایران و سایر کشورهای ذکر شده در پالسی فوق را  حذف و بجای آن از عبارت “کشورهای مشخص” استفاده کرد. اگرچه این کار توانست مقداری از حجم نگرانی کاربران بکاهد اما عملا همه میدانیم که منظور از عبارت “کشورهای مشخص” همان کشورهای نام برده شده در تصویر فوق هستند.

بنابراین چنان دور از ذهن نیست که با افزایش فشارهای مالی از طرف آمریکا بر ایران طی 6 ماه آینده بایننس در هر زمانی اقدام به بلوکه و غیرفعال کردن حساب کاربران “کشورهای مشخص” از جمله ایران نماید.

کدام کاربران بایننس در معرض بلوکه شدن حساب ها قرار دارند؟

با توجه به شرایط بوجود آمده، چنانچه تا کنون حتی اگر یکبار با IP ایران به سایت یا اپلیکیشن بایننس لاگین کرده اید و یا اینکه صرف نظر از IP ایران با پاسپورت ایرانی اکانت خود را در این سایت وریفای کرده اید، شما در معرض خطر احتمالی بلوکه شدن حسابتان در این سایت قرار دارید.

بهترین راه برای انتقال موجودی اکانت بایننس چیست؟

دو راه کلی برای انتقال موجودی حسابتان پیشنهاد میکنیم:

روش اول: افتتاح حساب جدید با آی پی غیر ایران

در این روش نیار است که ابتدا یک سرویس VPS (ترجیحا از امارات، اروپا یا آمریکا) تهیه کنید. سپس با استفاده از VPS یک اکانت جدید در بایننس ایجاد کرده و والت آدرس هر یک از کوین های مورد نظر در حساب جدید را در یک نت پد یادداشت نمایید.

سپس با استفاده از کامپیوتر خود (با آی پی ایران) به حساب قبلی خود لاگین کرده و با استفاده از بخش Fund و دکمه withdraw که در کنار هر والت قرار دارد اقدام به انتقال موجودیتان به حساب های جدیدتان نمایید.

تذکر1 : به هیچ عنوان از این پس در حساب جدیدتان نباید با آی پی ایران وارد شوید.

تذکر2 : شماره موبایل خود را در اکانت جدید تایید نکنید (چون احتمالا به شماره موبایل خارج از ایران دسترسی نداید). به همین منظور برای فعال سازی ورود دو مرحله ای (Two Factor Authentication) از روش دوم یعنی از طریق اپلیکیشن Google Authenticator استفاده کنید.

توجه: آیا ریسک این روش صفر است؟ خیر!

با توجه به اینکه موجودی کل یک حساب به یکباره به حسابی دیگر در بایننس واریز شده ممکن است این سایت در پیامی به شما برای حساب جدیدتان درخواست تایید هویت توسط پاسپورت را نماید. از طرف دیگر آی پی های مورد استفاده توسط VPS ها یه به عبارت درست تر آی پی دیتاسنترها با آی پی های مورد استفاده توسط کاربران خانگی متفاوت و از هم قابل تشحیص است، از این رو بر همین اساس این شرکت میتواند برای کاربرانی که از آی پی دیتاسنترها برای لاگین استفاده میکنند نیز درخواست تایید هویت کند. (احتمال انجام چنین اقداماتی بسیار کم است، زیرا بایننس به دلیل هویت چینی بودنش به اندازه شرکت های امریکایی نظیر بیترکس پایبندی سفت و سختی برای پیروی از تحریم های آمریکا را ندارد.)

روش دوم: انتقال حساب به والت های اپن سرورس

myetherwallet و toastwallet دو نمونه از کیف پول های معتبر و اپن سورس

اگر به دنبال روشی کاملا مطمئن و کاملا بدون ریسک هستید، روش دوم مطمئن تر است. پس در ادامه با پروشات همراه باشید.

در این روش شما میباسیت برای هر نوع ارزی که در سایت بایننس موجود دارید یک والت اپن سورس و در عین حال معتبر پیدا کنید. سپس پس از ایجاد والت اقدام به انتقال موجودی حساب خود از بایننس به این والت ها نمایید.

کدام کیف پول تحت وب برای اتریوم (Ethereum) بهتر است؟

پیشنهاد ما استفاده از سایت myetherwallet است. این کیف پول هیچگونه تعلق و وابستگی به کشور و یا قوانین خاصی ندارد و میتوانید بدون هیچکونه نگرانی از آن استفاده کنید.

کدام کیف پول تحت وب برای ترون (Tron – TRX) بهتر است؟

خوشبختانه از آن جایی که کوین ترون برپایه توکن ERC20 است و این توکن روی بلاکچین اتریوم کار میکند، از این رو بسیاری از والت های اتریوم نیز قابلیت ذخیره ارز ترون را نیز دارند. مطمئنیم خوشحال تر خواهید شد اگر بدانید که حساب های ساخته شده در سایت myetherwallet قابلیت ذخیره ارز دیجیتال ترون را نیر دارند 🙂

نمونه ای از موجودی یک حساب در سایت myetherwallet که علاوه بر موجودی اتریوم شامل موجودی ترون نیز میباشد

کدام کیف پول تحت وب برای ریپل (Ripple – XRP) بهتر است؟

یکی از کیف پول های معتبر و اپن سورس برای ریپل toastwallet است. این کیف پول تحت هر پلتفرمی (ویندوز، مک، لینوکس، اندریود و iOS) قابل استفاده است. بنابراین براحتی با ساخت یک کیف پول در این سایت میتوانید موجودی حساب ریپل خود در سایت بایننس را به آن انتقال دهید.

 

آیا در مورد نقل و انتقال موجودی از بایننس و یا والت های اپ سورس هنوز سوالی دارید؟ در بخش کامنت های سایت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهیم بود.

 

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. میلاد

    مهر 14, 1397

    میشه بزرگواری کنید راهنمایی خود را در مورد اینکه بهترین راه vpn یا vps برای رفع محدودیت اکسچنج ها چیست به ایمیل بنده ارسال نمایید. به زبان ساده تر اینکه به صلاح دید شما من چه چیزی تهیه کنم با چه مشخصات و قیمتی از کجا تا بدون نگرانی کارم را در بایننس و بیترکس ادامه دهم.
    سپاس از حوصله شما

    پاسخ

  2. میثم

    خرداد 19, 1397

    سلام وقت بخیر میشه اطلاعات درمورد انتقال ارز و چگونگیش رو بفرستید برام خیلی ممنون میشم

    پاسخ

    • بنیامین میرزایی در پاسخ به میثم

      خرداد 19, 1397

      سلام.
      سوالتون رو میشه دقیقتر بپرسید.
      منظورتون انتقال ارزهای موجود در بایننس برای جلوگیری از بولکه شدن دارایی تون هست؟ (این موضوع رو توی مطلب نحوه انتقال ارز به شبکه جدید ترون توضیح دادیم)

      یا اینکه میخواهید روال کلی خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو یاد بگیرید؟

      پاسخ

      • میثم در پاسخ به بنیامین میرزایی

        خرداد 20, 1397

        منطورم روال کلی ارزهای دیجیتال هستش متشکرم

        پاسخ

        • بنیامین میرزایی در پاسخ به میثم

          خرداد 20, 1397

          بزودی در همین موضوع یعنی آموزش خرید و‌فروش ارزهای دیجیتال مقاله کاملی روی سایت قرار داده میشه.

          پاسخ

  3. بنیامین

    خرداد 12, 1397

    درود بر شما

    در مطلب جداگانه ای به این سوال پاسخ دادم:
    چگونه توکن های قدیمی ERC۲۰ ترون را به شبکه جدید ترون انتقال دهیم؟

    پاسخ

  4. احسان

    خرداد 12, 1397

    سلام، خسته نباشید . . .
    من توی بایننس حساب دارم و فقط هم ارز ترون داخلش دارم و از اونجایی که ترون میخواد از شبکه اتریوم جدا بشه و گفته که باید ترون ها رو تا اون موقع داخل یه صرافی معتبر نگهداری کرد باید چیکار کنم؟!
    اگه ترون ها رو به کیف پول انتقال بدم مشکلی به وجود نمیاد؟!
    ممنون میشم راهنماییم کنید .

    پاسخ