بیوگرافی کامل کیت وینسلت بازیگر تایتانیک + تصاویر

کیت وینسلت (Kate Winslet) یک بازیگر تئاتر و فیلم و خواننده است. او پس از بازی در درام کلاسیک “تایتانیک” (Titanic) به شهرت رسید. او هفت بار نامزد جایزه اسکار شد و سرانجام در سال 2009 برای بازی در فیلم “کتاب خوان” (The Reader) این جایزه را از آن خود نمود. او همچنین بیش از یک جایزه گلدن گلوب و بافتا دریافت نموده است.

اطلاعات کلی

نام کیت الیزابت وینسلت (Kate Elizabeth Winslet)
متولد 5 اکتبر، 1975 (13 مهر 1354)
سن 42 سال
محل تولد ریدینگ، بریتانیا
قد 169
شغل بازیگر فیلم و تئاتر
وضعیت تأهل مطلقه

بیوگرافی کیت وینسلت

کیت الیزابت وینسلت یک بریتانیایی واقعی است. او در اکتبر 1975 در شهر ریدینگ، برکشایر کانتی به دنیا آمد. والدینش راجر وینسلت و سالی بریجز بازیگران کمتر شناخته شده بودند. آن‌ها به دلیل نبود نقش در تئاتر و سینما مجبور بودند به طور پاره وقت کار کنند. کیت دو خواهر به نام‌های انا و بث و یک برادر به نام جاش دارد. تمام فرزندان خانواده مسیر والدین خود را ادامه دادند، اما در این میان تنها کیت به دنیای حرفه‌ای‌ها راه یافت.

کیت در میان نمایشنامه‌های تئاتر بزرگ شد. او در سن 5 سالگی به روی صحنه رفت و نقش فرشته‌ها را ایفا نمود. او در کودکی تپل بود و به همین دلیل همکلاسی‌هایش او را مسخره می‌کردند. اما او می‌دانست که یک هنرپیشه خواهد بود. او در سن 11 سالگی به کلاس‌های تئاتر مدرسه می‌رفت و اغلب روی صحنه بود. اولین موفقیت او پس از نمایش “پتر پن” (Peter Pan) بود که نقش وندی را بازی کرد. او حتی در تبلیغات تلویزیونی خوراک صبحانه هم بازی کرد.

فیلم‌های او

کیت وینسلت در سال 1991 و در سن 16 سالگی حرفه سینمایی خود را آغاز کرد. او در ابتدا در سریال‌های تلویزیونی نقش‌های کوتاه را برعهده گرفت. یکی از این سریال‌ها “فصل تاریک” (The Dark Season) بود که موضوع علمی تخیلی داشت. اولین حضور سینمایی او در سال 1994 در فیلم “موجودات آسمانی” (Heavenly Creatures) بود. وینسلت در این فیلم در نقش یک قاتل جوان که مادر دوستش را به قتل می‌رساند ایفای نقش کرد. این فیلم بر اساس داستان واقعی رخ داده در سال 1952 در نیوزلند ساخته شد. کیت وینسلت برای بازی در این فیلم جایزه منتقدین فیلم لندن را دریافت کرد.

کیت وینسلت در فیلم عقل و احساس

او در سال بعد در فیلم اقتباسی “عقل و احساس” (Sense and Sensibility) از رمان جین آستین حضور پیدا کرد. او در نقش یکی از خواهران به نام ماریان ظاهر شد. اما تامپسون نقش خواهر بزرگ‌تر را ایفا کرد. این فیلم بسیار موردتوجه واقع شد و در گیشه 134 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم باعث شد که وینسلت در سن 21 سالگی سه جایزه دریافت کند که یکی از آن‌ها جایزه بافتا بود. او همچنین برای اولین بار در رشته «بازیگر نقش مکمل زن» نامزد جایزه اسکار شد.

دو فیلم بعدی او که در سال 1996 اکران شدند عبارت‌اند از ملودرام “جود” (Jude) که بر اساس آخرین فیلم توماس هاردی ساخته شد و دیگری فیلم “هملت” (Hamlet) از کنت برانا، که آن هم موفق بود. کارگردان وینسلت را دعوت کرد تا نقش اوفلیا را بازی کند. فیلم برانا موفقیت آمیز بود اما به هیچ وجه با فیلم “تایتانیک” از جیمز کامرون قابل مقایسه نیست.

کیت وینسلت در کنار لئوناردو دیکاپریو در فیلم فراموش‌نشدنی تایتانیک

در سال 1998، تایتانیک 11 جایزه اسکار را از آن خود نمود و کیت وینسلت یک شبه ستاره هالیوود شد. نقش مقابل او را لئوناردو دی‌کاپریو ایفا کرد. کیت پس از این نقش برای دومین بار نامزد جایزه اسکار شد؛ البته این بار در رشته بهترین بازیگر زن.

کیت از همان لحظه به بازیگری تبدیل شد که می‌توانست هر پروژه‌ای را که می‌خواست انتخاب کند. برای مثال او بازی در نقش “شکسپیر عاشق” (Shakespeare in Love) و “آنا و شاه” (Anna and the King) را رد کرد و اجرای آن‌ها را به پوینت پالترو و جودی فاستر سپرد تا در فیلم “مراکش” (Hideous Kinky) (با نام‌های دیگر “موفرفری زشت” یا “غریبه زشت”) بازی کند؛ تصمیمی که بعدها از آن پشیمان شد.

او ترجیح می‌دهد در فیلم‌هایی بازی کند که نه تنها پرفروش، بلکه جالب نیز باشند. برای مثال، او برای بازی در فیلم کم بودجه “شیرجه” (Plunge) هیچ دستمزدی دریافت نکرد. این فیلم در سال 1999 برای نمایش آماده بود، اما در سال 2003 اکران شد.

او در سال 2000 در فیلم تاریخی “قلم پرها” (Quills) ظاهر شد که به آخرین روزهای سال‌های زندگی مارکی دو ساد می‌پردازد. این بازیگر در نقش خدمه بیمارستان روانی از مارکی مراقبت می‌کند. منتقدین نقش آفرینی او را تحسین کردند.

او در سال 2001 در دو فیلم حضور پیدا کرد – معما (Enigma) و آیریس (Iris). او در فیلم معما در نقش دوست یک ریاضی‌دان ظاهر شد که منتقدین این فیلم را یک شکست می‌دانستند. فیلم معما در گیشه هم تنها نیمی از بودجه خرج شده را به دست آورد؛ اما فیلم آیریس (درباره آیریس مرداک نویسنده) موفق بود. گلوریا استوارت در نقش پیری آیریس حضور پیدا کرد و هردوی این بازیگران نامزد گلدن گلوب و اسکار شدند. این فیلم با واکنش مثبت مخاطبین مواجه شد و جوایز بسیاری کسب کرد. این سومین نامزدی کیت وینسلت در اسکار و این بار هم در رشته «بازیگر نقش مکمل زن» بود.

پس از آن شکست و موفقیت دوباره به سراغش آمد. فیلم درام جنایی “زندگی دیوید گیل” (The Life of David Gale) به شکست مبدل شد. اگرچه این فیلم نامزد جایزه اصلی فستیوال فیلم برلین بود، اما تماشاگران و منتقدین آن را نقد کردند. اما حضور در ملودرام “درخشش ابدی یک ذهن پاک” (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) باعث شد کیت برای چهارمین بار و در رشته «بهترین بازیگر زن» نامزد اسکار شود. او در این فیلم کمدی در مقابل جیم کری قرار گرفت که در یک نقش جدی حضور پیدا می‌کرد.

کیت وینسلت در کنار جیم کری در فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

کیت در همان سال یعنی 2004 در فیلم “در جستجوی نورلند” (Finding the Neverland) نقش مقابل جانی دپ را برعهده داشت. پنجمین نامزدی کیت در اسکار در سال 2007 و در فیلم “فرزندان کوچک” (Little Children) اتفاق افتاد. او در این فیلم نقش سارا پیرس را ایفا می‌کرد که به همسرش خیانت کرده بود؛ البته این بار هم دستش مجسمه اسکار را لمس نکرد.

کیت وینسلت در فیلم کتاب خوان

در سال 2006، کمدی رمانتیک “تعطیلات” (The Holiday) با استقبال مواجه شد. کیت وینسلت در این فیلم در کنار کامرون دیاز، جک بلک و جود لاو در نقش اصلی حضور یافت. این کمدی در سال 2006 در روسیه نیز به نمایش در آمد.

کیت وینسلت در کنار لئوناردو دیکاپریو در فیلم جاده انقلابی

در پایان سال 2008 فیلم “جاده انقلابی” (Revolutionary Road) اکران شد که این بار هم کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو در مقابل هم قرار گرفتند و نقش یک زوج عاشق را ایفا کردند. این فیلم بسیار موفق بود و کیت برای بازی در آن به دریافت جایزه گلدن گلوب در رشته «بهترین بازیگر زن در یک فیلم درام» دست یافت. در همان سال کیت برای فیلم “کتاب خوان” جایزه بازیگران آمریکا و گلدن گلوب را دریافت نمود و در نهایت در فوریه همان سال، سرانجام برای همان فیلم “کتاب‌خوان”، در حالیکه برای ششمین بار نامزد دریافت اسکار شده بود، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

کیت وینسلت در سال 2009 برای بازی در فیلم «کتابخوان» اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت نمود

این ستاره در سال‌های بعد هم به فعالیت خود ادامه داد. مهم‌ترین فیلم او در این سال‌ها “کشتار” (Carnage) از رومن پولانسکی و “میلدرد پیرس” (Mildred Pierce) بود که باعث شد جایزه امی و گلدن گلوب را دریافت کند. پس از فیلم “روز کارگر” (Labor Day) رتبه شوالیه گری را از دستان ملکه بریتانیای کبیر دریافت کرد.

در مارس 2014، ستاره این بازیگر در خیابان مشاهیر هالیوود به او اهدا شد. منتقد مشهور سینما، جان فوت، کیت وینسلت را در کنار مریل استریپ بهترین بازیگر زن دانسته و معتقد است که هیچ نقشی وجود ندارد که کیت از پس آن برنیاید.

او در سال 2015 در درام “خیاط زنانه” (The Dressmaker) نقش تیلی دوناژ را ایفا کرد. او نقش زنی را ایفا می‌کند که پس از رانده شدن از زادگاهش به اتهام کشتن همکلاسی خود، اکنون به آنجا بازگشته و با استعداد خیاطی خود بر مردم شهر تأثیر می‌گذارد و تلاش می‌کند بفهمد در روز قتل همکلاسی‌اش چه اتفاقی رخ داد.

زندگی شخصی

اولین رابطه جدی کیت در فیلم برداری فیلم “فصل تاریک” بود. او با استیون تردرا، بازیگر و نویسنده، رابطه داشت. کیت در آن زمان 16 ساله و استیون 28 ساله بود. رابطه آن‌ها 4 سال طول کشید اما باهم ازدواج نکردند. تردرا پس از جدایی بیمار شد و به دلیل سرطان درگذشت.

کیت در نوامبر 1998 برای اولین بار ازدواج کرد. همسر او جیم تریپلتون کارگردان بود که کیت یک سال قبل در فیلم او بازی کرده بود. دختر او، میا، حاصل این ازدواج است؛ البته آن دو یک سال بعداز هم جدا شدند.

کیت وینسلت به همراه همسر اولش جیم تریپلتون

دومین همسر این بازیگر بریتانیایی هم کارگردان بود. کیت در بهار 2003 با سام مندس ازدواج کرد. در دسامبر پسرشان الفی وینسلت مندس به دنیا آمد. این دو پس از تولد فرزندشان تا سال 2010 باهم زندگی کرده و سپس از هم جدا شدند.

کیت در سال 2011 با ند راکنرول، میلیونر بریتانیایی آشنا شد که 3 سال از خودش کوچک‌تر است. در دسامبر 2013 پسر آن‌ها بئر بلیز وینسلت به دنیا آمد. این خانواده تصمیم گرفتند در بریتانیا زندگی کنند.

کیت وینسلت و همسر فعلی‌اش ند راکنرول

کیت یک گیاهخوار معروف و حامی حقوق حیوانات است. او حتی با برخی از رستوران‌ها به دلیل قرار دادن غذای “جگر چرب” در منویشان مبارزه کرده است.

وینسلت نسبت به انسان هم بی تفاوت نماند. او حتی حرفه خود را هم نقد می‌کند و در تلاش است تا معیارهایی زیبایی در هالیوود را تغییر دهد. او نمی‌خواهد از هنجارهایی دفاع کند که زنان را به سمت انورکسی سوق می‌دهند. او فتوشاپ کردن تصاویرش در مجلات را ممنوع کرده و حتی در اکران فیلم تایتانیک، برخلاف نظر عوامل فیلم، با یک لباس باز و با وزن 90 کیلو حاضر شد.

کیت وینسلت و فرزندانش

کیت رفته رفته وزن خود را کاهش داد تا در حرفه بازیگری ماندگار شود و بازیگران جدید جای او را نگیرند. او در یک مصاحبه گفت از خودش متنفر است که مجبور شده برای گرفتن نقش خودش را لاغر کند. در حال حاضر این بازیگر با قد 169 سانتی متر 65 کیلوگرم وزن دارد.

معروف‌ترین حساب کاربری اینستاگرام با نام او 317 هزار دنبال کننده دارد و صادقانه عنوان کرد که این صفحه رسمی طرفداران اوست. در این صفحه تصاویر رویدادها، فیلم‌ها و یا تصاویر شخصی او قرار دارد. این بازیگر یا در اینستاگرام صفحه ندارد و یا نمی‌خواهد صفحه‌اش را فاش کند.

کیت وینسلت در امروز

در 19 فوریه 2016 درام جنایی “تریپل ناین” (Triple 9) اکران شد و کیت در آن نقش اصلی را بازی کرد. نام این فیلم به عدد خطر 999 اشاره دارد که به معنای قتل یک پلیس است. یک گروه از مجرم‌ها می‌خواهند با استفاده از این تکنیک به یک سرقت غیرممکن دست بزنند.

کیت در سال 2016 به دلیل بازی در نقش مکمل جوانا هافمن در فیلم “استیو جابز” (Steve Jobs) نامزد جایزه اسکار، گلدن گلوب و بافتا شد.

او در دسامبر 2016 در درام “زیبایی موازی” (Collateral Beauty) از دیوید فرنکل در نقش اصلی حضور یافت. یک درام سورئال درباره زندگی یک مرد تاجر که پس از مرگ تراژیک پسرش شروع به نوشتن نامه‌هایی درباره مرگ، عشق و زمان کرده و مهم‌تر از آن پاسخ دریافت می‌کند. اگرچه این مرد از قدرت‌های ماورالطبیعه استفاده می‌کند اما دوستش سعی می‌کند تا او را به زندگی عادی بازگرداند. ویل اسمیت، ادوارد نورتون و کیرا نایتلی نیز در این فیلم شرکت دارند. اما حضور بازیگران مشهور نیز باعث موفقیت این فیلم نشد. بازیگران نقش اصلی نامزد جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگران شدند، البته با این توضیح غیرعادی “کل بازیگران مطرح”، زیرا طبق قوانین این مراسم نمی‌توان تمام بازیگران را یکجا نامزد کرد، بلکه باید هر کدام را به طور جداگانه یا دو نفری نامزد کرد.

در اکتبر 2017 درام “کوه میان ما” (The Mountain Between) اکران شد و کیت نقش اصلی را برعهده داشت. این فیلم بر اساس رمانی از چارلز مارتین ساخته شد و کیت وینسلت در نقش نویسنده‌ای به نام اشلی ظاهر شد که از تصادف هواپیما جان سالم به در برد و به همراه نجات یافته دیگری که ادریس البا نقش آن را ایفا می‌کند، ماجراجویی خطرناکی را آغاز کرد تا تمدن را بیابد.

در 1 دسامبر 2017 فیلم “چرخ شگفت انگیز” از وودی آلن با بازی کیت اکران شد.

فیلم شناسی

  • فصل تاریک – The Dark Season
  • موجودات آسمانی – Heavenly Creatures
  • جود – Jude
  • تایتانیک – Titanic
  • آیریس – Iris
  • درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind
  • در جستجوی نورلند – Finding Neverland
  • فرزندان کوچک – Little Children
  • تعطیلات – The Holiday
  • جاده انقلابی – Revolutionary Road
  • کتاب خوان – The Reader
  • روز کارگر – Labour day
  • تریپل ناین – Triple 9
  • زیبایی موازی – Collateral Beauty

تصاویری از کیت وینسلت

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم