10 حقیقت جالب پنهان درباره ایلومیناتی

از آنجایی که ایلومیناتی (Illuminati) یک سازمان پنهان و سری است، درباره آن اطلاعات چندانی نداریم. گفته می‌شود این سازمان از قدرتمندترین افراد کره زمین تشکیل شده تا به طور سری بر روابط جهانی نظارت داشته باشند وتمام سیاست‌مداران و دولتمردان، عروسک خیمه شب بازی آن‌ها محسوب می‌شوند و حیات ما به تصمیمات آن‌ها وابسته است!

اگرچه وجود چنین سازمانی حتمی است، اما دقیقاً نمی‌دانیم چه افرادی جز آن هستند و اینکه آیا در این باره دروغ گفته می‌شود یا خیر. بسیاری از سیاست‌مداران و بازیگران معروف به عضویت در این سازمان متهم شده‌اند، اما هیچ چیز ثابت نشده است. در اینجا ده راز حقیقی این سازمان را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. این سازمان ممکن است منحل شده و دیگر وجود نداشته باشد

یکی از بزرگ‌ترین حقایقی که ممکن است ایلومیناتی‌ها آن را پنهان کنند این است که ممکن است این سازمان دیگر وجود نداشته باشد. پس از یافتن محل اختفای آن‌ها در سال 1776 در بایرن، آن‌ها تنها 9 سال دیگر به فعالیت خود ادامه دادند و پس از آن قانون در مقابلشان ایستاد. به نظر می‌رسید کلیسا و دولت بایرن از تأثیر آموزه‌های آن‌ها بر مردم می‌ترسیدند. البته که گفته می‌شود اگرچه فرقه اصلی از هم فرو پاشید، اما برخی از اعضای آن فرقه‌های خود را به وجود آوردند که اکنون جهان را کنترل می‌کنند. برخی هم می‌گویند آن‌ها به فعالیت زیرزمینی خود ادامه دادند و هرگز فرقه‌شان از هم فرو نپاشید. در واقع از آن زمان به بعد هیچکس از هویت و فعالیت آن‌ها خبری ندارد!

همچنین بخوانید: ۱۵ حقیقت درباره دیپ وب و دارک وب


9. آن‌ها سیستم طبقاتی داشتند

در سال 1782 و زمانی که ایلومیناتی جامعه رسمی خود را داشت، درباره ساختارش اطلاعاتی منتشر شده بود. جالب‌ترین مورد منتشر شده این بود که ساختار جامعه آن‌ها از سه طبقه تشکیل شده که توسط اعضا اداره می‌شود. این سه طبقه عبارت‌اند از طبقه اول (پرورشگاه)، طبقه دوم (جایگاه‌های ماسونی) و طبق سوم (اسرار). بنابراین به خوبی مشخص است که اعضای آن مسیر صعودی مشخصی داشته و به جایگاه‌های بالاتر می‌رسیدند. اگر ایلومیناتی هنوز هم وجود داشته باشد، حتماً طبقات مختلف خود را حفظ کرده است.

همچنین بخوانید: ۱۰ نظریه فلسفی جالب که تصورتان از جهان هستی را تغییر می‌دهد


8. آن‌ها تمام بانک‌ها و تجارت‌های بزرگ را کنترل می‌کنند

یکی از حقایق ایلومیناتی‌ها که مسلماً نمی‌خواهند از آن خبر داشته باشید این است که آن‌ها تمام بانک‌ها و تجارت‌های بزرگ جهان را کنترل می کنند. آن‌ها سیستم نقدینگی خود را دارند که به وسیله آن بر جهان تجاری مسلط شده‌اند. گفته می‌شود که اغلب بانک‌های بزرگ جهانی با ایلومیناتی‌های بایرنی اصیل ارتباط داشته و این ارتباط تاریخی باعث شده که ایلومیناتی‌ها نقدینگی موردنیازشان را داشته باشند.

همچنین بخوانید: ۱۰ موجود افسانه‌ای که ممکن است واقعاً وجود داشته باشند


7. آن‌ها در پشت پرده اغلب حوادث مهم جهان قرار دارند

حتی اگر مشخص شود که نیمی از حوادث مهم جهان به دست آن‌ها روی داده مسلماً طی یک دادگاه عمومی محکوم خواهند شد. با این حال گفته‌هایی مبنی بر این حقیقت وجود دارد که اغلب رویدادهای کوچک یا بزرگ جهان به دست آن‌ها روی داده است. بسیاری معتقدند که از ترور جان اف کندی تا حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا به دستور ایلومیناتی رخ داده است تا به اهداف خود برسند.

همچنین بخوانید: ۱۰ حقیقت عجیب درباره مرگ رازآلود راسپوتین


6. اعلامیه استقلال ایالات متحده هم مشکوک بود

اگرچه درباره کنترل جامعه آمریکا توسط ایلومیناتی‌ها گفته‌های بسیاری وجود دارد، اما نبود حقیقت باعث شده که به آسانی این گفته‌ها را کنار بگذاریم. اگر این مورد صحیح باشد، می‌توان همزمان بودن تشکیل ایلومینانی و اعلامیه استقلال آمریکا در یک زمان را توجیه کرد.

ایلومیناتی به طور رسمی در 1 مه 1776 شکل گرفت و تنها 2 ماه بعد، اعلامیه استقلال ایالات متحده امضا شد. این همزمانی باعث شده بسیاری تصور کنند که ایلومیناتی در شکل‌گیری آمریکای امروزی نقش داشته و از آن زمان قدرت این سرزمین را در دست دارد.

همچنین بخوانید: حقایق تاریخی و جالب درباره تیمور لنگ بنیانگذار سلسله تیموریان


5. آن‌ها فراماسون نیستند

برخی از افراد، ایلومیناتی را با فراماسون‌ها اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند آن‌ها یک فرقه هستند. در حقیقت ایلومیناتی‌ها به این اشتباه دامن می‌زنند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌‌که آن‌ها دو فرقه مجزا هستند و البته قوانین مشترک دارند. فراماسون‌ها از ایلومیناتی قدیمی‌تر هستند و با سازوکارهایی که ایلومیناتی‌ها در آن دست دارند، کاری ندارند.

بنابراین چرا ایلومیناتی می‌خواهد خود را به جای فراماسونری نشان دهد؟ به نظر می‌رسد که این تصور باعث می‌شود که آن‌ها از آب گل آلود ماهی بگیرند و در این آشوب به مقاصد خود برسند.

همچنین بخوانید: ۸ مخترع جهانی که از اختراعات خود پشیمان شدند


4. آن‌ها یک فرقه شیطانی نیستند

اغلب فرقه‌های زیرزمینی در کتاب‌ها یا فیلم‌ها به صورت فرقه‌های شیطانی نشان داده می‌شوند. تا آنجایی که درباره ایلومیناتی می دانیم اینگونه نیست. تنها چیزی که در این باره می دانیم این است که این سازمان ضد مذهب بود. به همین دلیل کلیسا آن‌ها را کافر و شیطان‌پرست می‌نامید و این باور تا به امروز باقی مانده است. با این حال، این باور که آن‌ها به مذاهب سازمان یافته اعتقاد نداشتند دلیل نمی‌شود که باور کنیم انسان را برای شیطان قربانی کنند.

همچنین بخوانید: نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا


3. نماد آن‌ها یک جغد بود

امروزه اگر درباره ایلومیناتی سؤال کنید، به شما گفته می‌شود که نماد آن‌ها “چشم جهان بین” یا هرم بود. با این حال این نمادها در سازمان‌های اولیه ایلومیناتی وجود نداشت. اولین نماد آن‌ها جغد بود که به نظر می‌رسید نماد دانایی و دانش باشد. از آنجایی که هدف این سازمان توسعه دانش و روشن بینی بود، تعجبی ندارد که بخواهند این نماد را به کار ببرند. اینکه چرا نماد جغد به نمادهای امروزی تبدیل شد جای سؤال دارد.


2. گفته می‌شود که ایلومیناتی بانک فدرال رزرو آمریکا را کنترل می‌کند

یکی از دلایلی که باعث شده تصور کنیم که ایلومیناتی، جهان و از جمله دولت ایالات متحده را کنترل می‌کند، حضور آن در نقدینگی است. همانطور که گفتیم امروزه چشم جهان بین یا نماد هرم را به ایلومیناتی مربوط می‌دانند. چشم جهان بین نماد تمام چیزهایی است که ایلومیناتی می‌بیند و بر آن کنترل دارد. جالب اینجاست که هردو نماد روی اسکناس 1 دلاری آمریکا دیده می‌شوند. وجود نمادهای ایلومیناتی روی اسکناس‌های آمریکایی این موضوع را نشان می‌دهد که شاید بانک فدرال رزرو آمریکا توسط ایلومیناتی کنترل و اداره می‌شود.

همچنین بخوانید: ۳۰ حقیقت تاریخی درباره چه گوارا و زندگی پر فراز و نشیب او


1. اغلب داستان‌های مربوط به ایلومیناتی توسط خود این سازمان ساخته می‌شود

شاید این مورد درباره یک سازمان سری عجیب باشد، اما بسیاری از افراد آن را باور دارند. بسیاری از نظریه‌پردازان معتقدند که اغلب داستان‌هایی که در فضای اینترنت درباره ایلومیناتی گفته شده توسط خودشان ساخته می‌شود. دلیلش این است که مردم گیج شده و ندانند آن‌ها حقیقتاً که هستند و چه کار می‌کنند. در این صورت افرادی که می‌خواهند آن‌ها را متوقف کنند به شک و تردید دچار شده و آن‌ها نیز به اهداف خود می‌رسند.

اگر بخواهید درباره ایلومیناتی با کسی صحبت کنید یا اصلاً درباره آن چیزی نشنیده‌اند و یا تصور می‌کنند که می‌خواهید توطئه کنید. اگرچه این افراد تا حدودی حق دارند، اما اگر این گفته‌ها حقیقت داشته باشد عواقبی به همراه خواهد داشت. اگر یک سازمان مخوف و رازآلود جهان ما را کنترل کند معلوم نیست به چه آینده‌ای دچار خواهیم بود.

نظر شما در این باره چیست؟

همچنین بخوانید: ۲۰ کتابی که زندگی شما را متحول می کنند

                               

دیدگاه‌ها (752)

بستن فرم