10 حقیقت جالب پنهان درباره ایلومیناتی

از آنجایی که ایلومیناتی (Illuminati) یک سازمان پنهان و سری است، درباره آن اطلاعات چندانی نداریم. گفته می‌شود این سازمان از قدرتمندترین افراد کره زمین تشکیل شده تا به طور سری بر روابط جهانی نظارت داشته باشند وتمام سیاست‌مداران و دولتمردان، عروسک خیمه شب بازی آن‌ها محسوب می‌شوند و حیات ما به تصمیمات آن‌ها وابسته است!

اگرچه وجود چنین سازمانی حتمی است، اما دقیقاً نمی‌دانیم چه افرادی جز آن هستند و اینکه آیا در این باره دروغ گفته می‌شود یا خیر. بسیاری از سیاست‌مداران و بازیگران معروف به عضویت در این سازمان متهم شده‌اند، اما هیچ چیز ثابت نشده است. در اینجا ده راز حقیقی این سازمان را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. این سازمان ممکن است منحل شده و دیگر وجود نداشته باشد

یکی از بزرگ‌ترین حقایقی که ممکن است ایلومیناتی‌ها آن را پنهان کنند این است که ممکن است این سازمان دیگر وجود نداشته باشد. پس از یافتن محل اختفای آن‌ها در سال 1776 در بایرن، آن‌ها تنها 9 سال دیگر به فعالیت خود ادامه دادند و پس از آن قانون در مقابلشان ایستاد. به نظر می‌رسید کلیسا و دولت بایرن از تأثیر آموزه‌های آن‌ها بر مردم می‌ترسیدند. البته که گفته می‌شود اگرچه فرقه اصلی از هم فرو پاشید، اما برخی از اعضای آن فرقه‌های خود را به وجود آوردند که اکنون جهان را کنترل می‌کنند. برخی هم می‌گویند آن‌ها به فعالیت زیرزمینی خود ادامه دادند و هرگز فرقه‌شان از هم فرو نپاشید. در واقع از آن زمان به بعد هیچکس از هویت و فعالیت آن‌ها خبری ندارد!

همچنین بخوانید: ۱۵ حقیقت درباره دیپ وب و دارک وب


9. آن‌ها سیستم طبقاتی داشتند

در سال 1782 و زمانی که ایلومیناتی جامعه رسمی خود را داشت، درباره ساختارش اطلاعاتی منتشر شده بود. جالب‌ترین مورد منتشر شده این بود که ساختار جامعه آن‌ها از سه طبقه تشکیل شده که توسط اعضا اداره می‌شود. این سه طبقه عبارت‌اند از طبقه اول (پرورشگاه)، طبقه دوم (جایگاه‌های ماسونی) و طبق سوم (اسرار). بنابراین به خوبی مشخص است که اعضای آن مسیر صعودی مشخصی داشته و به جایگاه‌های بالاتر می‌رسیدند. اگر ایلومیناتی هنوز هم وجود داشته باشد، حتماً طبقات مختلف خود را حفظ کرده است.

همچنین بخوانید: ۱۰ نظریه فلسفی جالب که تصورتان از جهان هستی را تغییر می‌دهد


8. آن‌ها تمام بانک‌ها و تجارت‌های بزرگ را کنترل می‌کنند

یکی از حقایق ایلومیناتی‌ها که مسلماً نمی‌خواهند از آن خبر داشته باشید این است که آن‌ها تمام بانک‌ها و تجارت‌های بزرگ جهان را کنترل می کنند. آن‌ها سیستم نقدینگی خود را دارند که به وسیله آن بر جهان تجاری مسلط شده‌اند. گفته می‌شود که اغلب بانک‌های بزرگ جهانی با ایلومیناتی‌های بایرنی اصیل ارتباط داشته و این ارتباط تاریخی باعث شده که ایلومیناتی‌ها نقدینگی موردنیازشان را داشته باشند.

همچنین بخوانید: ۱۰ موجود افسانه‌ای که ممکن است واقعاً وجود داشته باشند


7. آن‌ها در پشت پرده اغلب حوادث مهم جهان قرار دارند

حتی اگر مشخص شود که نیمی از حوادث مهم جهان به دست آن‌ها روی داده مسلماً طی یک دادگاه عمومی محکوم خواهند شد. با این حال گفته‌هایی مبنی بر این حقیقت وجود دارد که اغلب رویدادهای کوچک یا بزرگ جهان به دست آن‌ها روی داده است. بسیاری معتقدند که از ترور جان اف کندی تا حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا به دستور ایلومیناتی رخ داده است تا به اهداف خود برسند.

همچنین بخوانید: ۱۰ حقیقت عجیب درباره مرگ رازآلود راسپوتین


6. اعلامیه استقلال ایالات متحده هم مشکوک بود

اگرچه درباره کنترل جامعه آمریکا توسط ایلومیناتی‌ها گفته‌های بسیاری وجود دارد، اما نبود حقیقت باعث شده که به آسانی این گفته‌ها را کنار بگذاریم. اگر این مورد صحیح باشد، می‌توان همزمان بودن تشکیل ایلومینانی و اعلامیه استقلال آمریکا در یک زمان را توجیه کرد.

ایلومیناتی به طور رسمی در 1 مه 1776 شکل گرفت و تنها 2 ماه بعد، اعلامیه استقلال ایالات متحده امضا شد. این همزمانی باعث شده بسیاری تصور کنند که ایلومیناتی در شکل‌گیری آمریکای امروزی نقش داشته و از آن زمان قدرت این سرزمین را در دست دارد.

همچنین بخوانید: حقایق تاریخی و جالب درباره تیمور لنگ بنیانگذار سلسله تیموریان


5. آن‌ها فراماسون نیستند

برخی از افراد، ایلومیناتی را با فراماسون‌ها اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند آن‌ها یک فرقه هستند. در حقیقت ایلومیناتی‌ها به این اشتباه دامن می‌زنند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌‌که آن‌ها دو فرقه مجزا هستند و البته قوانین مشترک دارند. فراماسون‌ها از ایلومیناتی قدیمی‌تر هستند و با سازوکارهایی که ایلومیناتی‌ها در آن دست دارند، کاری ندارند.

بنابراین چرا ایلومیناتی می‌خواهد خود را به جای فراماسونری نشان دهد؟ به نظر می‌رسد که این تصور باعث می‌شود که آن‌ها از آب گل آلود ماهی بگیرند و در این آشوب به مقاصد خود برسند.

همچنین بخوانید: ۸ مخترع جهانی که از اختراعات خود پشیمان شدند


4. آن‌ها یک فرقه شیطانی نیستند

اغلب فرقه‌های زیرزمینی در کتاب‌ها یا فیلم‌ها به صورت فرقه‌های شیطانی نشان داده می‌شوند. تا آنجایی که درباره ایلومیناتی می دانیم اینگونه نیست. تنها چیزی که در این باره می دانیم این است که این سازمان ضد مذهب بود. به همین دلیل کلیسا آن‌ها را کافر و شیطان‌پرست می‌نامید و این باور تا به امروز باقی مانده است. با این حال، این باور که آن‌ها به مذاهب سازمان یافته اعتقاد نداشتند دلیل نمی‌شود که باور کنیم انسان را برای شیطان قربانی کنند.

همچنین بخوانید: نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا


3. نماد آن‌ها یک جغد بود

امروزه اگر درباره ایلومیناتی سؤال کنید، به شما گفته می‌شود که نماد آن‌ها “چشم جهان بین” یا هرم بود. با این حال این نمادها در سازمان‌های اولیه ایلومیناتی وجود نداشت. اولین نماد آن‌ها جغد بود که به نظر می‌رسید نماد دانایی و دانش باشد. از آنجایی که هدف این سازمان توسعه دانش و روشن بینی بود، تعجبی ندارد که بخواهند این نماد را به کار ببرند. اینکه چرا نماد جغد به نمادهای امروزی تبدیل شد جای سؤال دارد.


2. گفته می‌شود که ایلومیناتی بانک فدرال رزرو آمریکا را کنترل می‌کند

یکی از دلایلی که باعث شده تصور کنیم که ایلومیناتی، جهان و از جمله دولت ایالات متحده را کنترل می‌کند، حضور آن در نقدینگی است. همانطور که گفتیم امروزه چشم جهان بین یا نماد هرم را به ایلومیناتی مربوط می‌دانند. چشم جهان بین نماد تمام چیزهایی است که ایلومیناتی می‌بیند و بر آن کنترل دارد. جالب اینجاست که هردو نماد روی اسکناس 1 دلاری آمریکا دیده می‌شوند. وجود نمادهای ایلومیناتی روی اسکناس‌های آمریکایی این موضوع را نشان می‌دهد که شاید بانک فدرال رزرو آمریکا توسط ایلومیناتی کنترل و اداره می‌شود.

همچنین بخوانید: ۳۰ حقیقت تاریخی درباره چه گوارا و زندگی پر فراز و نشیب او


1. اغلب داستان‌های مربوط به ایلومیناتی توسط خود این سازمان ساخته می‌شود

شاید این مورد درباره یک سازمان سری عجیب باشد، اما بسیاری از افراد آن را باور دارند. بسیاری از نظریه‌پردازان معتقدند که اغلب داستان‌هایی که در فضای اینترنت درباره ایلومیناتی گفته شده توسط خودشان ساخته می‌شود. دلیلش این است که مردم گیج شده و ندانند آن‌ها حقیقتاً که هستند و چه کار می‌کنند. در این صورت افرادی که می‌خواهند آن‌ها را متوقف کنند به شک و تردید دچار شده و آن‌ها نیز به اهداف خود می‌رسند.

اگر بخواهید درباره ایلومیناتی با کسی صحبت کنید یا اصلاً درباره آن چیزی نشنیده‌اند و یا تصور می‌کنند که می‌خواهید توطئه کنید. اگرچه این افراد تا حدودی حق دارند، اما اگر این گفته‌ها حقیقت داشته باشد عواقبی به همراه خواهد داشت. اگر یک سازمان مخوف و رازآلود جهان ما را کنترل کند معلوم نیست به چه آینده‌ای دچار خواهیم بود.

نظر شما در این باره چیست؟

همچنین بخوانید: ۲۰ کتابی که زندگی شما را متحول می کنند

                               

دیدگاه‌ها (752)

بستن فرم

  1. بهرام

    مرداد 23, 1398

    بنظر بنده باشرایط امروزی جهان که میبینیم اکثر ایلومیناتیها باید یهودی باشند که از ثروت بالایی برخوردارند و با تحریف دین یهودیت توانسته اند شاخه جدیدتری برای خود درست کنند و همان طور که میدانید در کشور خودمان هم یهودی هست ولی کاملا با انها فرق دارند و انها با هزینه کردن در هر جا و هر مکان و هر مساله ای تقریبا توانسته اند نخود اش هر کشور اروپایی و امریکایی باشند همین الان بانکهای بزرگی در امریکا و جاهای دیگر به اسراییل بدهکار هستند واین مساله باعث میشود که حرفشان خریدار داشته باشد ود در کل میشود گفت این یک جنگ بزرگ دینی است بین جهان اسلام و یهودیت و انها در تلاش هستند که در هرصورت خودشان راثابت کنند بنده تاسف میخورم برای کشورهای عربی مثل عربستان که مرکز ترویج اسلام است و افسار خودشان را داده اند دست کشورهایی مثل امریکا که انها هم افسارشان دست اسراییل است اینطور میشود که تمام مساعل دنیا خود بخود میافتد در دست یک سری اشخاص تقریبا انها باهداف خود دارن میرسند تا کشورهایی مثل عربستان هستند انها هم زودتر به خواستشان میرسند ایلومیناتی هم یه کلمه است شاید منشا ان جای دیگر بتشد ولی الان نقطهای که میشود گفت کارش دخالت در امور جهان است فقط و فقط اسراییل میباشد وبس .مررررررگ برررر اسراییل

    پاسخ

    • راه راه در پاسخ به بهرام

      مرداد 23, 1398

      اگه دقت کنی زندگی تو بقیه ی کشورهای عربی خیلی راحت تر و دلچسب تره.
      ازتون دلخور نمیشم اگه کامنتم رو حذف کنین چون عادت کردم.
      بالاخره گفتن حقیقت کار زشتیه.

      پاسخ

      • ناشناس در پاسخ به راه راه

        اسفند 11, 1398

        چقدر حقارت باید بالا باشه که زندگی تو کشورهای عربی رو دلچسب بدونه

        پاسخ

        • فائزه در پاسخ به ناشناس

          اسفند 27, 1398

          باشه ما حقیر پس ما حقیرا میریم قطر و امارات زندگی میکنیم شما باوجدان و با ارزش ها ایران باشین

          پاسخ

          • گمنام در پاسخ به فائزه

            فروردین 20, 1399

            زندگی مادی ارزشی نداره…به خاطرش گناه کنی از خاک ب خاک از مرگ چ باک

            پاسخ

            • Most در پاسخ به گمنام

              فروردین 26, 1399

              اینکه بری یه جای بهتر گناهه؟
              نه!
              اینکه بری یه جای بهتر تا یه کار بد کنی گناهه!

              پاسخ

      • محمدجواد عبداللهی در پاسخ به راه راه

        اردیبهشت 14, 1399

        سلام، ببخشید میشه بگید چه ربطی داشت به حرفای ایشون؟

        پاسخ

    • Hamed در پاسخ به بهرام

      مهر 1, 1398

      خیر در ایران نگاه کنید کسانی که ادعای مذهب دارند و ثروتمند ترین انسانهای کره زمین هستند با هزاران نیلیارد ثروت دزدی

      پاسخ

    • Pegah در پاسخ به بهرام

      آذر 9, 1398

      اون که شما می فرمائید کابالیست ها هستن . که یهودیان موسس آن هستن . توصیف شما از کابالا بود . اما ایلومیناتیها خواستگاه شون از آلمان توسط فردی آلمانی بود

      پاسخ

    • محمدجواد عبداللهی در پاسخ به بهرام

      اردیبهشت 14, 1399

      احسنت،
      چه روزی میشه اون روز که دیگه اسرائیل و در واقع صهیونیست‌ها وجود نداشته باشن،
      به امید نابودیشون.
      مرگ بر اسرائیل. تامام!

      پاسخ

      • علی در پاسخ به محمدجواد عبداللهی

        اردیبهشت 15, 1399

        این همه مرگ مرگ میکنی همس به خودت برمیگرده

        پاسخ

        • محمد در پاسخ به علی

          اردیبهشت 15, 1399

          الان ناراختیت از سر چیه؟

          پاسخ

        • Shadow در پاسخ به علی

          اردیبهشت 15, 1399

          تا حدودی باهات موافقم و تا حدودی باهات مخالفم

          پاسخ

  2. ناشناس

    مرداد 14, 1398

    این مطلب پر از تناقض است دروغ میگوید با شیطان پرستی و صهیونیسم ارتباط ندارد.

    “گفته می‌شود این سازمان از قدرتمندترین افراد کره زمین تشکیل شده تا به طور سری بر روابط جهانی نظارت داشته باشند وتمام سیاست‌مداران و دولتمردان، عروسک خیمه شب بازی آن‌ها محسوب می‌شوند و حیات ما به تصمیمات آن‌ها وابسته است!”
    با این احوالات همه سیاستمداران جهان اسلام ستیز اند ولی در مقابل دارند از صهیونیسم حمایت میکنند اگر کسی از صهیونیسم انتقاد کند خفه اش میکنند.همه مقامات غربی و آمریکایی اسلام ستیزی را ترویج میدهند همه کشور های اسلامی یا با رژیم صهیونیستی عادی سازی کردند یا درگیر جنگند که فقط مانده ایران که آمریکایی ها میگویند مانند یک کشور “عادی” رفتار کند که منظورش سیاستمداران ما پیرو یهودیان باشند خودشان میگویند در تغییر دادن “رفتار” های ایران ناتوانند و باید نظام اسلامی سرنگون شود.همه رسانه ها و اقتصاد جهان دست شیطان پرستان صهیونیست ها ایلومیناتی های یهودی است مثل نظام ایران که ضد صهیونیسم است حق را ترویج میدهد ولی اقتصاد ایران افتضاح است یا ونزوئلا که ضد امپریالیسم است در دولت مادورو اول اقتصادش ضعیف شد و حالا آمریکا میخواهد دولت مادورو را سرنگون کند و گوایدو پرچم اسرائیل را بالا میبرد و از رژیم صهیونیستی حمایت میکند یا شارلی ابدو یکی از کارکنانش را به دلیل اینکه به یهودیان را تمسخر کرده بود اخراج کرد ولی خود به اسلام ستیزی متهم است.
    بازی We Are Illuminati (ما ایلومیناتی هستیم) ساخت شرکتTapps Games که سابقه دارد در بازی هایش از علائم شیطان پرستی استفاده کند گوگل پلی در توضیحات بازی نوشته است:

    به ایلومیناتی ملحق شوید و دستورالعمل جدید خود را بدست آورید!
    بت های پاپ، رهبران جهان و بیگانگان در کنار پول، قدرت و سفینه های هوشمندانه پنهان در چه چیز هایی مشترکند؟
    همه آنها ایلومیناتی هستند!
    پیوستن به صفت های خود و نفوذ به افکار عمومی به عنوان بسیاری از تفکرات مردم.شما می توانید از طریق هر وسیله ضروری کنترل ذهنی، اخبار جعلی، پیام های پنهان در ویدیوهای موسیقی، مواد شیمیایی عجیب و غریب در منابع آب: یک مسیر شگفت آور وسیع از مسیرهای سلطه جهانی به وجود آورید.
    اعمال مهارت های غلبه بر جهان که می دانید همیشه با تأثیرگذاری بر روی مردم است و با خوشحالی آنهارا تبدیل به گوسفند کنید.
    با کلیک کردن بر روی نقشه اصلی خود، مانند یک رئیس جامعه مخفی واقعی، ذهن گوسفند های انسان را در سرتاسر جهان جابجا کنید .
    برهمه چیز تسلط کنید.
    در گفتگوهای مخفی با قرار دادن سیم بر روی دفاتر رهبران قدرتمند جهان و استفاده از اخبار جعلی برای تحریف برنامه های خود استفاده کنید.
    با دیدن نظم جهانی جدید خود ، باور داشته باشید که همه چیز تحت تأثیر شماست!
    نظریه پردازان توطئه را به درستی اثبات کنید و به آنها نظریه پردازی کنید.
    با کسانی که امور جهانی را کنترل میکنند وارد معامله شوید، بت های پاپ و ستارگان هالیوود را از طریق فرقه نه چندان مشکوک خود جذب کنید، معامله کنید و به آهستگی راه خود را به وضعیت رئیس بزرگ ایلومیناتی صعود کنید! 
    برخی از اخبار جعلی را پخش کنید ، کلاه حلبی خود را بگذارید و در حال حاضر به ایلومیناتی بپیوندید!
    (مترجم گوگل)
    در این بازی خانه هارا تخریب میکنند و مردم شیطان پرست میشوند و شراب میخورند و بر ذهن مردم تسلط میکنید.
    اگر دقت کنید نوشته آنهارا تبدیل به گوسفند کنید این جزء ی از اعتقادات یهودیان است آنها اعتقاد دارند که همه غیر از یهودیان حیوان دوپا هستند آنها اعتقاد دارند مردم گوسفند آنها هستند و خودشان گوسفند های خدا اند. آنها دین را بزرگترین دشمن خودشان میدانند. یهودیان سکولاریسم را آوردند تا جهان را از دین خالی کنند و حکومت یکپارچه نظم نوین جهانی بیاید.

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به ناشناس

      اسفند 11, 1398

      ممنون خیلی جالب بود

      پاسخ

    • گمنام در پاسخ به ناشناس

      فروردین 20, 1399

      به قول آقا وحید مرادی سرتو بنداز پایین زندگیتو بکن این دنیا ارزششو نداره

      پاسخ

  3. سیاوش

    مرداد 8, 1398

    یه توضیح کوتاه درباره انها بدید. منم میخوام عضو گروهشون شم

    پاسخ

    • سید در پاسخ به سیاوش

      مرداد 18, 1398

      داداش ایلومیناتی ها من و تورو میخوان چیکار کنن؟
      اونا اگه کسی رو بخان ساپورتش میکنن و همه جا نفوذ دارن حتی تو دستگاه قضایی ایران اما کسانی رو میطلبن که براشون سود داشته باشه اشخاص رده بالای حکومتی و نخبه ها و… منو تو بدردشون نمیخوریم که به ما ب چشم گوسفنداشون نگاه میکنن

      پاسخ

      • ارين در پاسخ به سید

        مهر 17, 1398

        منم همينو ميگم اين دوستمون كه نوشته اين رژيم داره درمقابلشون مي ايسته يكي نيست بگه بابا همين رژيم هم يجاهايي بلكه خيلي جاها وصلن بهشون

        پاسخ

        • علیرضا در پاسخ به ارين

          اسفند 1, 1398

          با این یارو چرت و پرت داره میگه اخع حکومت ما در مقاباشون داره می ایسته؟حکومت ما خودش یک مافیای قوی است که همشون به یک نفر وصل میشن یعنی رهبر…تاحالا مسئولی اخراج بشه؟استعفا بده؟یا مجازات بشه؟یا اگه استعفا بده از پستی ب پستی دیگر منتقل میشوند حتی بالاتر.‌‌..هیچ جای دنیا شما همچین چیزی مشاهده نمیکنید در همه ی حکومت ها افراد در راس قدرت از حذب های مختلف یا گروه های مختلف تشکیل شدع که اختلاف هایی بینشون وجود دار‌خ

          پاسخ

    • گمنام در پاسخ به سیاوش

      فروردین 20, 1399

      فردا ن پس فردا

      پاسخ

    • Shadow در پاسخ به سیاوش

      اردیبهشت 19, 1399

      سلام. ببخشید واقعا درک نمیکنم اینا چه جذابیتی براتون دارن؟ یکم بیشتر توضیح میدین؟

      پاسخ

  4. armin

    مرداد 1, 1398

    من متوجه نمیشم یعنی اینا جادوگرن یا ربطی به ایین تلما دارن

    پاسخ

    • سید در پاسخ به armin

      مرداد 18, 1398

      اینا حقیقتشون پیروان شیطان یا ابلیس هستن خودشون بهش میگن منجی که الان تو ی سیاره دیگه هست و میاد خدای مارو و مسیح و امام زمانمونو میکشه و خودشون حکومت میکنن به خاطر همین هجمه رسانه ایشون به سمت امام زمانه مثلا ی مستند بود که یارو میگفت ی عده هستن تو اسلام که امام دوازدهمشون بیاد همه ما بیچاره ایم استغفر الله امام زمانو دجال معرفی کردن و میگن حصرت مسیح کع با ایشون میاد اونم پیامبر دروغینه خلاصه هر کاری میکنن با پول و زر و زور تزویر که امام زمان و حضرت مسیح رو ادم بده کنن که مردم از ابلیس حمایت کنن حرفام عین حقیقته اکه فکر میکنید سندرم توطئه دارم میتونید یکم تو یوتیوب جستوجو کنید و یکم تفکر همین.

      پاسخ

      • حسین زارعی در پاسخ به سید

        مرداد 23, 1398

        اگر تمام این کارهاشون فقط برای پنهان کردن خودشون باشه چی؟دارن تو همچی دست میبرن اهنک هایی که معروف میشن فیلما کارتون هایی که بچه ها میبینن و توشون متن هایی مثل ما شیطان هستیم یا مثلا مثل بیلی ایلیش که دستکاری کردن یکی از اهنگاش میشد مسیح را بکش من و شما میریم این تفسیرها و این چیزا رو میبینیم و ب این باور میکنیم ک اینا شیطان پرستو این چیزان ولی شاید اینا دارن مارو از خودشون دور میکنن شاید اینا همونایی باشن ک با کارهاشون خودشونو ب دور ترین نقطه ذهن ما فرستادن انسان چیزهای زیادی کشف کرده مثلا ساده ترین چیز ک یاخته از ذره کوچک تری به نام اتم ساخته شد ما فرض میگیریم این اتم یک ادم بود و یاخته هم دنیای ما حالا اتم نمیخواست ما پیداش کنیم میومد همش از کتاب حرف میزد و پیام های نهان راجب کتاب میزد ما تو ذهنمون همش یک کتابخون تصور میکنیم کسی ک توی کتابخونه یا عضو دانشمندانه و ما اگر بخوایم دنبالش بگردیم حتی اگر ب ما بگن این اتم متنفر کتابه ولی باز سراغ کتابخونه ها میریم و پیداش نمیکنیم یا شاید یکیو پیدا کنیم و باور کنیم این همون اتمه و مثل الان ک ما فکر میکنیم فرقه های شیطانی همین ایلومیناتی هان. معذرت میخوام طولانی شد ولی یکم فکر کنید اگر اینا کسایی باشن ک ما حتی 1 درصد هم فکرشو نمیکنیم چی شاید همیشه جلو چشمامون باشن

        پاسخ

      • Shadow در پاسخ به سید

        اردیبهشت 17, 1399

        گل گفتی آقا سید

        پاسخ

    • G Y در پاسخ به armin

      آبان 12, 1398

      اونا جادوگر نیستن … فقط روی ذهنه ما تاثیر میزارن … خودمن … یکی مغزمو عوض کرد …
      باید انتخاب بشی …
      من شدم … ولی راضی نیستم … مثه مایکل جکسون … مثه بقیه …

      پاسخ

      • E در پاسخ به G Y

        آذر 14, 1398

        میشه خواهشا بیشتر توضیح بدین

        پاسخ

      • 008 در پاسخ به G Y

        دی 7, 1398

        منظورت چیه که انتخابت کردن و چطور؟؟؟

        پاسخ

      • ماتریکس در پاسخ به G Y

        دی 26, 1398

        تو کی هستی ؟ میشه بیشتر برام توضیح بدی؟

        پاسخ

      • کیارش در پاسخ به G Y

        بهمن 2, 1398

        داداش اگه واقعا شدی منم ببر !

        پاسخ

      • Esmiraw در پاسخ به G Y

        اسفند 28, 1398

        چطوری تونستی بهشون دست پیدا کنی مگه توی ایران هم وجود دارن؟ از چه جور آدمها استقبال میکنن؟(مثلا ویژگی هاشون رو بگو) و اینکه چطوری تغییر میدن از لحاظ ذهنی . اخلاقی . مذهب . طرز حرف زدن . سبک زندگی. یا کلا؟ ……

        پاسخ

      • Shadow در پاسخ به G Y

        اردیبهشت 17, 1399

        آره. منم باور کردم🤣
        درضمن اونا خیلی بیجا میکنن

        پاسخ

  5. سجاد

    تیر 31, 1398

    به هر جهت خوب یا بد، زندگی با کیفیتی دارند.
    اگه من می دونستم چطوری میشه ایلومیناتی شد حتما میشدم 🙂
    مگه بده؟

    پاسخ

    • Shadow در پاسخ به سجاد

      اردیبهشت 15, 1399

      برام جالب شده دوست عزیز. میشه یکم برام توضیح بدین چیش خوبه؟ (قصد توهین ندارم)

      پاسخ

    • victor در پاسخ به سجاد

      اردیبهشت 17, 1399

      میدونی وقتی خودت که یه شهروندی اینشکلی برات اسایش بقیه و خوبی یه ماجرا مهم نیست فقط سودش برات مهمه چطور از دولت ها انتظار داری وقتی انقد موقعیت دارن راحت دزدی نکن؟

      پاسخ

    • Shadow در پاسخ به سجاد

      اردیبهشت 19, 1399

      خیلی معذرت میخوام ولی آیا حاضری بخاطر زندگی راحت در این دنیا، بری پیش همچین آدمای شيطانی و مرموزی؟

      پاسخ

  6. عباس

    تیر 28, 1398

    این ها یه مشت شیطان پرستن چرا دارید دروغ می گید بسیاری از علائمی که این فرقه داره تماما نماد سحر و جادو و احضار شیاطینه بهتره اول خودتون یه مطالعه در این رابطه داشته باشید بعد یه مطلب بزارید

    پاسخ

    • گمنام در پاسخ به عباس

      فروردین 20, 1399

      اینا همش شعره شاید یه کارایی از دستشون بر بیاد ولی بخدا شیطان رو به زمین نمیارن از ی سیاره دیگه یا بر جهان حکومت نمیکنند

      پاسخ

    • Shadow در پاسخ به عباس

      اردیبهشت 17, 1399

      احسنت آقا عباس

      پاسخ

    • victor در پاسخ به عباس

      اردیبهشت 17, 1399

      چیزی به اسم شیطان وجود نداره.اون فقط انرژی منفی و بعد پایین یا با ارتعاش پایینه

      پاسخ

  7. Porix

    تیر 27, 1398

    اینا شیطان پرست نیستن ولی 9 خدای پلید و اهریمنی رو می پرستن

    پاسخ

    • seyed در پاسخ به Porix

      مرداد 18, 1398

      عزیز دلم اون ۹ خدای اهریمن بچه های شیطانن یکم مطالعه کن تروخدا بعد نظر بده

      پاسخ

    • Hasi در پاسخ به Porix

      مرداد 20, 1398

      عزیزم میشه لطف کنی اسم ۹ خداشونو ذکر کنی🙏

      پاسخ

    • Shadow در پاسخ به Porix

      اردیبهشت 17, 1399

      به فرض بگیریم که حرف شما درست باشه. ولی آیا قدرتی بالاتر از قدرت خداوند متعال وجود داره؟

      پاسخ

  8. sina

    خرداد 17, 1398

    شما منو گیج کردید اگ ایلومیناتی ربطی به شیطان پرستی و فراماسون نداره و هدفشون آگاه کردن مردم بوده و اکثر امور جهان دستشونه اولا چرا پایگاشونو یه نهاد ساده ای مث پلیس کشف کرده و دوما مایکل جکسون و توپاک دقیقا با چیه این فرقه میجنگیدن؟ مطلبتون پر از تناقضه من مطمئنم ایلومیناتی نه تنها که ربطی به فراماسون و شیطان پرستی داره بلکه ارتباط مستقیم هم با این فرقه ها داره و مثل اضلاع یه مثلثم همدیگه رو پوشش میدن

    پاسخ

    • Poorya در پاسخ به sina

      تیر 27, 1398

      اینها خیلی کثیف تر از ماسون ها هستن اینا معروفت میکنن ولی بدنت رو در اختیار جنها و رپتایلها قرار میدن یکیش مثل امینم سرچ کنید هست فیلم تسخیر شدنش وسط مصاحبه که ایلومناتی هم هست

      پاسخ

      • مریم در پاسخ به Poorya

        آبان 20, 1398

        دقیقا چیو سرچ کنیم؟

        پاسخ

        • Shadow در پاسخ به مریم

          اردیبهشت 17, 1399

          اولا که سلام.
          یعنی واقعا نفهمیدی؟

          پاسخ

      • -A- در پاسخ به Poorya

        اسفند 17, 1398

        😂😂😂😂😂😂😂😂

        پاسخ

      • victor در پاسخ به Poorya

        اردیبهشت 17, 1399

        اره .دقیقا منم ویدیوشو دیدم.اتفاقا فک میکنم شاید از رپتالها جزو ایلومیناتی باشن و …

        پاسخ

    • victor در پاسخ به sina

      اردیبهشت 17, 1399

      ببین.خودتو گیج نکن.اگه جواب سوالتو میخوای واقعا بفهمی نیاز به بحث کردن نداری.برو یکم درباره چاگراها و مسائل عرفانی تحقیق کن بعدش چند سال تمرین کن و مراقبه کن.وقتی چشم سومت(چاکرای شیشمت)باز شد به جواب سوالت میرسی.

      پاسخ

  9. alireza

    خرداد 9, 1398

    مذهب در خدمت پول وسیاست در خدمت به صلح . ایلومیناتی./جنگ برای صلح . نظامیگری و سیاست برای انحصار قدرت. فراماسونری. نماد عقاب و ستاره ی داوود در بالای ان که روی پرچم دفتر وزارت خارجه امریکاست را دقیق ببینید. عدد 19 را خوب ببینید به چه چیز اشاره دارد. و چرا ترامپ از کشورهای گروه 20 خارج شد. ظاهرا امریکا ماموریت حفظ اسرائیل را به ایران محول کرده.

    پاسخ

    • سید در پاسخ به alireza

      مرداد 18, 1398

      خخخخخخ حتما خمینی و خامنه ای هم ایلومیناتی هستن ولی بن سلمان شیعه حضرت علی

      پاسخ

      • محمد در پاسخ به سید

        دی 23, 1398

        بن سلمان چه دشمنی با حضرت علی ع داره

        پاسخ

        • Faezeh در پاسخ به محمد

          اسفند 27, 1398

          بن سلمان سنیه

          پاسخ

    • ارين در پاسخ به alireza

      مهر 17, 1398

      خيلي مرموز حرف زدين ولي معلوم ميشه كاملا اگاهيد امريكا ماموريت حفظ اسرايل را به ايران سپرده 👍👍 عالي بود

      پاسخ

    • victor در پاسخ به alireza

      اردیبهشت 17, 1399

      اره خیلی مرتبطن کاشکی بتونیم بشینیم با چند نفر اطلاعاتمونو بریزیم وسط شاید با ارتباط دادن چندتا چیز کلی چیز دیگه دستگیرمون شد.

      پاسخ

  10. الی

    اردیبهشت 29, 1398

    برای شناخت بیشتر ایلومیناتی توصیه میکنم مستند ظهور رو ببینید

    پاسخ

  11. elliot

    اردیبهشت 28, 1398

    واقعا کامنتا خنده داره توی قرن 21 باشید و این حرفای مسخره و خرافاتی رو بزنید ؟! یک خورده کتاب بخونید اطلاعات کسب کنید بدردتون میخوره

    پاسخ

    • رضا در پاسخ به elliot

      خرداد 10, 1398

      اقای محترم.اگر این جمله ها توی کتاب ها گفته میشد که دیگه عده کمی سایت رو میخوندن.در هیچ کتابی اجازه داده نمیشه که حرفی از اون ها بزنند

      پاسخ

      • صدرا در پاسخ به رضا

        تیر 20, 1398

        ایلومیناتی (‌فرشتگان و شیاطین)
        نوشته دن براون
        ترجمه منیژه بهزاد (شیخ جوادی)
        ناشر علم و سخن

        پاسخ

      • علی در پاسخ به رضا

        اردیبهشت 15, 1399

        مرزهای توهم توطئه را جابجا کردی

        پاسخ

      • Reyhaneh در پاسخ به رضا

        اردیبهشت 24, 1399

        بله توی هیچ کتابی ننوشتن ولی کتاب نباید به جای تو فکر کنه باید کاری کنه که تو بتونی فکر کنی درواقع کمکت کنه

        پاسخ

    • سید در پاسخ به elliot

      مرداد 18, 1398

      متاسفانه تو سندرم دانایی داری فکر میکنی خیلی روشن فکری ولی در عمل هیچی نمیدونی اینا مستقیما شیطان رو میپرستن و افتخار میکنن بعد تو این قرن اون قرن میکنی توصیه میکنم تو یوتیوب یا هر چیزی که دسترسی داری در مورد اینا مطالعه کن و مستند ببین بعد فکر کن

      پاسخ

      • علی در پاسخ به سید

        اردیبهشت 15, 1399

        ببین یوتیوب منبع در آمد این افراده مثل ایران که فیلتر نیست توی جهان خیلی ها ازش در آمد کسب میکنن طبیعی هست توجه بقیه را جلب کنن اگه کار عجیبی تو ویدیو هاشون میکنن فقط میخان بازدید به دست بیارن چون بازدید بیشتر=پول بیشتر

        پاسخ

    • گمنام در پاسخ به elliot

      فروردین 20, 1399

      درود بهت ✌✌✌

      پاسخ

  12. AAa

    فروردین 22, 1398

    ممکنه این مطلب هم از ایلومیناتی باشه😝

    پاسخ

  13. M

    فروردین 15, 1398

    واقن احمقی با این مطالبی ک تو این سایت گزاشتی واقن برات متاسفم ک فک میکنی مخلوق خدا از خوده خدا قدرتش بیش تره میتونه اینده یا حال مارو تغییر بده و کنترل کنه

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به M

      فروردین 15, 1398

      سلام دوست عزیز،
      اولا اینکه جایی تو متن نوشته نشده که میتونن آینده مارو کنترل کنن و تغییر بدن. فقط اینکه تلاش میکنن این کارو کنن که اونم فقط فرضیه هستش
      دوما شما که حرف از خدا میزنید درست نیست به این راحتی توهین کنید به افراد
      ممنون از نظر شما

      پاسخ

    • توهین نکن
      الان حتی ی ادم معمولی هم میتونه اینده یا حال تورو تغییر بده مثلا فردا صب دم در خونتون ادمکش استاده باشه یا هرچی
      ما منکر وجود خدا نیستیم فق بر این باوریم ک انسان هم قدرت های زیادی داره

      پاسخ

      • و یا اینکه انسان هم موجود ضعیفی هستش که یک انسان براحتی اون رو به قتل میرسونه ، مگر خدا را هم اینطوری میشه از بین برد ؟ نه خیر ، این متنی که نوشتید حرف ایلومیناتی هاست. انسان چیزی مقابل خداوند نیست که او را مقایسه می کنی دوست عزیز اما نسبت به موجودات دیگر برتری داده شده که اون هم کار خداوند بوده.

        پاسخ

        • آریو در پاسخ به صدرا

          تیر 21, 1398

          ایشون مقایسه نکردن .

          پاسخ

      • انسان اگه قدرت بالایی داشت تو این میلیون ها سال که زیست داشت ب روی کره زمین میتونست به حقیقت عالم پی ببره نه اینکه هنوز بعد این همه سال دانشمندان به تهی برسن بعد اینکه از همین انسان بزرگی که حرف میزنی باید بدونی که حتی بعد ذهنیشون نمیتونه خیلی چیزارو بگنجونه و درموردش تفکر کنه واقعا نمیدونم چرا بعد از این همه مدت که خیلیا ثابت کردن با این بعد ذهنی بشریت پیشرفت زیادی نمیتونه تو کشف حقیقت بکنه من این مطلب و خوندم

        پاسخ

    • Mr.hunter در پاسخ به M

      تیر 24, 1398

      چرا نشه

      پاسخ

      • Shadow در پاسخ به Mr.hunter

        اردیبهشت 17, 1399

        خیلی ازت معذرت میخوام ولی واقعا برای این طرز فکرت متأسفم. انسان در مقابل خدا 🤣🤣🤣🤣🤣

        پاسخ

    • Asma در پاسخ به M

      تیر 31, 1398

      دوست عزیز اونا قدرت دارن که سلبریتی های مشهور و انسان های مشهور رو کنترل کنن و به روحشون رو به جن ها و شیاطین بدن اونا قدرت مقابله با خدا رو ندارن

      پاسخ

    • شناس در پاسخ به M

      شهریور 9, 1398

      خیلی تغییر آینده رو به نظرم چیز عجیبی می دونید, تغییر دادن آینده شما ممکن به آتش زدن خونتون, یا با یه تصادف ساختگی زمین گیر کردنتون یا کلی اتفاقات دیگه ای مثل این اتفاق بیوفته, چرا اینقدر واژه آینده رو مثل وحی و چیزهای دیگه نشون میدین؟تاثیری که خمینی تو سال 57 برای آینده ی ایران داشت رو کار خدا می دونین؟یا وضعیت افرادی که تو هند و آفریقا با یک دنیا کثافت دارند زندگی می کنند کار خداست؟پس خدا می تونه یک نظریه ی خودخواهانه باشه

      پاسخ

      • اشکان در پاسخ به شناس

        بهمن 1, 1398

        با سلام…..دوست عزیز تا زمانی که غرق در دنیای مادی باشید و بر اساس آن پیشرفت کنید هرگز از حقیقت آگاه نخواهید شد و دور میشوید که چه گمراهی آشکاری است!بله…..خداوند خلق کردند و به انسان اذن داده شده که در خلقت زندگی کند و به مقام والا برسد…..این مثال های شما اصلا بی معنی است برای اینکه خالق را رد کنید(استغفرالله) و از روی حرص گفته شده و چه قدر هم ضعیف و هیچ هستند اگر دقت کنید(اگر منظورتان کلا! با سخن بنده مطابقت دارد)……دوست عزیز خالق خلق کردند و به انسان قدرت انتخاب و اختیار داده شده و تمامی اتفاقات و….توسط انسان صورت میگیرد بله اما به اذن خالق! بله این مهم است اگر آگاه شوید و نباید بگویید تنها انسان چون اذن هم درکار است که از طرف خالق است…..الله اکبر

        پاسخ

    • کیارش در پاسخ به M

      بهمن 2, 1398

      داداش اول اینکه واقعا اینجوری نوشته میشه. دوم اینکه شما یا نمیبینی که داره چه اتفاقی میفته
      یا اینکه….

      پاسخ

    • Reyhaneh در پاسخ به M

      اردیبهشت 24, 1399

      خدا شیطان رو خلق نکرده و شیطان هم موجودیتی از خودش نداره شیطان چیزی نیست جز نبود عشق خدا توی قلب. درست مثل تاریکی که فقط نبود روشنایی هستش.

      پاسخ

  14. زینب میمدی

    فروردین 4, 1398

    نمیشه ما هم وارد گروهشون بشیم😟

    پاسخ

    • Hm در پاسخ به زینب میمدی

      فروردین 15, 1399

      میشه

      پاسخ

      • F در پاسخ به Hm

        اسفند 16, 1399

        سلام چطور میشه

        پاسخ

    • Shadow در پاسخ به زینب میمدی

      اردیبهشت 15, 1399

      میشه بهم توضیح بدین که چرا دوستشون دارین؟

      پاسخ

      • ستایش در پاسخ به Shadow

        اردیبهشت 17, 1399

        منم دوس دارم بدونم چرا میخوان عضو بشن
        من پیچیدگی رو خیلی دوس دارم و واقعا حقیقت این ایلومیناتی ذهنمو درگیر میکنه ولی عضو بشن که عروسک خیمه شب بازیشون شن و از نظر روحی صدمه ببینن ارزش اصلاااا نداره

        پاسخ

        • علی در پاسخ به ستایش

          آبان 20, 1399

          تو یه کانالی آدرس یه سایتی داده بود illuminati.am رفتم توش درباره ایلومیناتب و عضو شدن بود ولی چیز جالبی که داشت یه جا نوشته بود که هدف ما اینه که همه ادیان و مذاهب یکیشن و از بی برن: مسیحیت اسلام بودایی هندو حتی آتئیست هم گفته بود اما از یهود چیزی نگفته بود. معلومه خودشون یهودی هستن میخوان فقط دین خودشون بمونه

          پاسخ

          • Shadow در پاسخ به علی

            آبان 22, 1399

            تو کشور ما که همه سرشونو کردن تو برف. از عربستان و کویت و عراق و بقیه کشور های عربی هم که آبی گرم نمیشه.تو کشور های دیگه هم که صدای مسلمونا به جایی نمیرسه. من یکی که فقط امیدم به خدا و امام زمانه (عج). نظری راجب ادیان دیگه نمیدم.

            پاسخ

  15. مهدی

    فروردین 4, 1398

    ایلومیناتی شیطان پرست نیست اصلا مذهب نیست نه یکتا پرسته نه شیطان پرستو هر چیز دیگه ،قوانین جهان خیلی بیشتر از اون چیزیه که یک فرقه بتونه اونو دنبال کنه قوانینی که هیچکس هنوز کشف نکرده فقط خدا میدونه اخرو زمان چی میشه اونجا همه بازخواست میشن پس ایلومیناتی داره سعی میکنه جلوی یکسری اتفاق هارو بگیره و اونارو دور بزنه اونا میدونن در نهایت چه اتفاقی میوفته وسعی میکنن از فرار کنن فقط یک نفر میتونه جلوی اینارو بگیره اونم حضرت مهدی عج

    پاسخ

    • سحر در پاسخ به مهدی

      دی 12, 1399

      ببین دوست عزیز
      شما برین مستند ظهور رو نگاه کنید
      این رو به همه کسایی که میگن ایلومینات و فراماسون ها شیطون پرست نیستن میگم
      کسایی که مستند ظهور رو ساختن خودشون رفتن بین ایلومینات و فراماسون ها و وقتی از بینشون اومدن بیرون تمام راز هاشونو فاش کردن

      پاسخ

  16. علیرضا

    اسفند 16, 1397

    موضوع از این مطالب پیچیده تره. اگر من به اندازه یک سیاستمدار بدونم که سیاست بی معنی میشه. سیاست یعنی بتونی بر خلاف تصور کل جامعه تصمیم بگیری .سیاست یعنی بود و نبودانسانیت برای تحقق ایده مهم نباشه

    پاسخ

  17. A

    اسفند 5, 1397

    دوستان همینقدر بگم که ایلو اصلا چیزه خوبی نیست.بیشتر ستاره های معروف خواسته یا ناخواسته تحت نفوذ ایلومیناتی ها هستند.شما یه سرچ درباره کارای کثیفشون کنید میفهمید مثلا وب پنهان.من اول از مایکل جکسون خوشم نمیومد ولی بعد فهمیدم چه کار بزرگی نسبت به جهان کرد عقیدم کلا نسبت بهش عوض شد.خودتون برید بخونید میفهمید چی میگم.تا مایکل خواست حرف بزنه تهمت زدن بهش و اخرشم کشتنش .روحش شاد واقعا دمش گرم

    پاسخ

    • Asma در پاسخ به A

      تیر 31, 1398

      منم موافقم و از نظرم ایلومیناتی ها چیز خوبی نیستن که بعضی افراد میگن من میخوام برم باهاشون باشم ولی این نظر اوناست وباید به نظرشون احترام بزاریم کلا در کل باهاتون موافقم

      پاسخ

  18. حمیدرضا

    آبان 6, 1397

    ببیند دوستان ایلومیناتی هدف خاص خودشو داره پس نمیشه گفت که اونا دنیا رو بهتر میکنند و دیگر فرقه ها هم هدف خاص خودشونو دارند پس نمیشه بگین که اونا یکی هستن و همشون شیطان پرستن

    پاسخ

  19. ارجمند

    مرداد 22, 1397

    سپاس از شما؛
    کاش چنین فرقه ای با دیدگاه روشن ضمیری،خِرَد و اشراق واقعا وجود داشته باشد و بتواند با توانی که دارند جهان را بسوی بهتر شدن پیش ببرند
    اگر آرمان شان آرامش و پیشرفت و روشن ضمیری ست خدای روشن ضمیران یارشان؛و دعای اشراقیون و پیروان نور همراهشان باد

    پاسخ

    • آشنا در پاسخ به ارجمند

      مهر 14, 1397

      تا شیطان و ناجوانمردی و ظلم و بی وجدانی و نبود انسانیت هست آرزوی شما محال است. آرامش وپیشرفت و … که شما می فرمائید و نزد اهل بیت علیهم السلام است و فراماسونیسم و ایلومیناتیسم و کابالیسم و صهیونیسم و … همه بر ضد عدالت و آرامش هستند.

      پاسخ

      • ایلیا در پاسخ به آشنا

        مهر 20, 1397

        ببین مگه الان ننوشته بود شیطانی نیستن!! شاید بتونن دنیارو بهتر کنن……. دارن آمریکا رو کنترل میکنن ممکنه یهو راز هاشونو فاش کنن و آمریکا نابود شه!.

        پاسخ

        • Reza shakouri در پاسخ به ایلیا

          دی 4, 1397

          هیچ وقت نمیتونه دنیارو کنترل کنه یا مردم ازاد باشن چرا؟؟؟؟
          چون:
          توپاک شکور بعد از ۷ماه البوم دادن درمورد killuminatiینی بکش ایلومیناتی رو بعد از ۷ماه کشتنش
          مایکل جکسون ضد شیطان پرست بود کشتنش
          کندی رئیس جمهور امریکا بعد از یه سخنرانی فقط ی جاش گف بعد از رفتن من نظم جهانی رو قبول نکنید بعد از گفتنش ترور شد خیلی خواننده یا ………..زبادی هستن که ترور شدن این میتونه دنیارو درس کنه؟؟
          این دردسر های دنیا سر نظم جهانی یا ایلومیناتی باعث نا امنی خاور میانه

          پاسخ

          • غریبه در پاسخ به Reza shakouri

            فروردین 16, 1398

            سلام عزیز
            خداییش من موندم این منابع شما کیا هستن
            که تا این حد کودن دروغ گو هستن
            البته حق دارند تا زمانی که ادمهای هالو سفت و چهاپا وجود دارن خر سوارها هم وجود دارن

            خداییش میام بعضی سایتها از ایرانی بودنم متنفر میشم که انقدر بعضیا کودن هستن ….

            پاسخ

            • Shadow در پاسخ به غریبه

              اردیبهشت 20, 1399

              سلام دوست عزیز. ببنید شاید حرفای بعضیا با باورهای شما جور در نیاد ولی بهتره که به حرفای همدیگه احترام بزاریم. و با دلیل و منطق جلو بریم. توهین کردن هنر نیست.

              پاسخ

          • کیارش در پاسخ به Reza shakouri

            بهمن 2, 1398

            داداش خاورمیانه رو که خودمون نا امن کردیم

            پاسخ

            • Shadow در پاسخ به کیارش

              اردیبهشت 17, 1399

              خاورمیانه رو ما نا امن کردیم؟! 🤣🤣🤣
              با کدوم دلیل و منطقی داری این حرفا رو به زبون میاری؟ اصلا فکر میکنی داری چی میگی؟

              پاسخ

            • Salian در پاسخ به کیارش

              دی 29, 1399

              میفهمی چی میگی؟
              امریکا بودا
              حالت خوش نیس داداش

              پاسخ

        • Asma در پاسخ به ایلیا

          تیر 31, 1398

          حرفت اصلا درست نیست دوست عزیز اونها هدفشون ممکنه هر چیزی باشه ولی قرار نیست چیز خوبی زیاد در بیاد درسته که شیطان پرست نیستن ولی با خدا هم دوست نیستن و درواقع ترسناک تر از یک هدف خوب واسه ماهاست

          پاسخ

        • کافر در پاسخ به ایلیا

          فروردین 7, 1400

          کل چیز بر میگرده به مصر و اهرم و پنیلگلان
          و فرعون و راا

          پاسخ

  20. سیاوش

    خرداد 27, 1397

    بسیار زیبا و آموزنده بود . ممنون

    پاسخ