8 مهارت مهم در زندگی که می‌توانید در کمتر از 6 ماه یاد بگیرید

تمام افراد قابلیت یادگیری مهارت های جدید را دارند.

منظور از متحول کردن زندگی این است که این موارد می‌توانند بر زندگی شما تأثیر مثبتی بگذارند. برخی از مهارت‌ها به سرعت تاثیرشان را نشان می‌دهند درحالی که برخی مهارت‌ها زمانی که تصور نمی‌کنید به شما کمک می‌کنند. در این مقاله 8 مقاله را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید در کم‌تر از 6 ماه یاد بگیرید و زندگی‌تان را متحول خواهد کرد.

1. مطالعه سریع‌تر

بیل گیتس همیشه گفته که اگر قرار بود یک قدرت جادویی می‌داشت، ترجیح می‌داد بتواند به سرعت مطالعه کند. در واقع حقیقتی که بیل گیتس و هم ترازان موفقش متوجه شده‌اند این است که دانش قدرت محسوب می‌شود. توانایی پردازش سریع‌تر اطلاعات از کتاب‌ها، مقالات و گزارش‌ها به ما کمک می‌کند تا سریع‌تر یاد بگیریم و در نتیجه در جنبه‌های مختلف زندگی خود سریع‌تر پیشرفت کنیم.

از کجا شروع کنیم؟ از آنجاییکه بیشتر افراد با کمبود وقت روبه رو هستند، تندخوانی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مقاله‌های آموزشی بسیاری وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

2. سخنرانی در جمع

تحقیقات نشان می‌دهند که مردم در حد ترس از مرگ، از سخنرانی در جمع هراس دارند. در واقع قرارگرفتن در مقابل صدها یا هزاران نفر کار دشواری است، اما زمانی که بر این ضعف غلبه کنید، می‌توانید زندگی خود را متحول کنید.

ورن بافت به فارغ التحصیلان توصیه نموده که اولین و مهم‌ترین مهارت برای موفقیت، توانایی سخنرانی در جمع است. زیرا پس از اینکه این مهارت را تقویت کنید، مهارت‌های دیگر مانند برقراری ارتباط، اعتماد به نفس و فروش هم تقویت خواهند شد.

از کجا شروع کنیم؟ سخنران‌های موفق دنیا تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند، بنابراین می‌توانید به وب سایت آن‌ها مراجعه نموده و از تجارب و آموزه‌هایشان استفاده کنید.

3. زبان اسپانیایی

با یادگیری زبان اسپانیایی به عنوان سومین زبان جهان، می‌توانید با بیش از 500 میلیون نفر ارتباط برقرار کنید. در هر جایی که زندگی کنید به این زبان نیاز خواهید داشت، زیرا هرروزه تعداد افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند، درحال افزایش است. اگر در آمریکا زندگی می‌کنید، یادگیری این زبان مهم‌تر خواهد بود، زیرا 30% جمعیت اطراف شما به این زبان صحبت می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل یادگیری این زبان آسان بودن آن است، زیرا ماندرین نیز زبان رایجی است اما یادگیری آن دشوار است. اگر قرار بود از زبان‌های مهم لیستی تهیه کنیم و زمان یادگیری را نیز مدنظر قرار دهیم، اسپانیایی در صدر لیست قرار می‌گرفت.

تحقیقات نشان داده است که میزان یادگیری انسان از سخنرانی‌ها تنها 5%، از برنامه‌ها 20% و یادگیری سریع، 90%

است. اما چگونه می‌توان در یادگیری یک زبان جدید 90% موفق بود؟ معمولاً آموزشگاه‌های یادگیری زبان، کتاب و

برنامه‌ها به ما این امکان را نمی‌دهند که زبان جدید را به سرعت تجربه کنیم.

از کجا شروع کنیم؟ اگر به دنبال بهترین راه برای یادگیری زبان هستید، بدانید که روابط روزانه بهترین راه یادگیری

زبان هستند. وب سایت‌هایی خوبی مانند Rype وجود دارند که درس‌های یادگیری زبان اسپانیایی را به افراد شاغل

که کمبود وقت دارند ارائه می‌دهند و همچنین بخش‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که در تجربه‌های روزمره

زبان را یاد بگیرید. این برنامه به شما این فرصت را می‌دهد تا در هر ساعت از شبانه روز و با هر میزان مشغولیتی

که دارید، به یادگیری زبان بپردازید.

4. حسابداری

اگر می‌خواهید به عرصه تجارت وارد شوید، اولین نیاز شما یادگیری حسابداری است. درست است که لازم نیست متخصص باشید، اما باید نیازهای اولیه را داشته باشید. این مهارت به شما کمک می‌کند تا مسائل مالی خود را مدیریت کنید، به اهداف مالی خود برسید و زندگی خود را در دست خود بگیرید.

از کجا شروع کنیم؟ اگر تحصیلات حسابداری ندارید، اصلاً اشکالی ندارد. می‌توانید از کتاب‌های آموزشی و سایت‌های آموزشی آنلاین استفاده کنید.

5. Microsoft Excel

امروزه بیشتر مردم از مایکروسافت اکسل اطلاعات کمی دارند. اگرچه این اطلاعات‌پایه برای شروع خوب است اما کافی نیست، زیرا این برنامه قابلیت‌های پنهان دیگری نیز دارد. هرکجا که به دنبال کار باشید، این مهارت به شما کمک می‌کند زیرا بیشتر شرکت‌ها به مهارت آن نیاز دارند.

از کجا شروع کنیم؟ برای یادگیری این مهارت منابع و ویدیوهای آموزشی بسیاری وجود دارد.

6. وبلاگ نویسی

اگر می‌خواهید ایده‌های خود را به دیگران معرفی کنید، مارک خود را داشته باشید یا تجارت خود را گسترش دهید، یکی از بهترین‌ راه ها وبلاگ نویسی است. از روزی که این کار معرفی‌شده، ماهیت خود را پیداکرده، به‌طوری‌که روزانه حدود 2 میلیون مطلب به اشتراک گذاشته می‌شود.

از کجا شروع کنیم؟ هرکس می‌تواند همین امروز وبلاگ نویسی را آغاز کند. تنها کافی است که یک سیستم مدیریت محتوا، مانند ورد پرس که کاملاً رایگان است، داشته باشید. به نظر من بهترین راه برای شروع وبلاگ نویسی نوشتن است. برای ارتقا وبلاگ راه‌های مختلفی وجود دارد، اما بهترین راه نوشتن مطالب خوب است.

7.  تناسب‌اندام

بله درست است، تناسب‌اندام هم یک مهارت به شما می‌رود. اگرچه به‌دشواری یادگیری زبان دوم نیست یا قواعد پیچیده‌ای ندارد. اگر این کار را به‌درستی یاد بگیرید و انجام دهید، نمی‌گوییم هیکلتان شبیه آرنولد شوارتزنگر می‌شود، اما به نتایجی دست خواهید یافت. مسلم است هر فعالیتی که فیزیکی باشد، باید در انجام آن مراقب باشید.

از کجا شروع کنیم؟ در یوتیوب، بدن‌سازان بسیاری تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

 8. ویرایش عکس و فیلم

در دنیای دیجیتال فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب، که امروزه در آن غرق شده‌ایم، عکس و فیلم بسیار مهم است. در حقیقت دنیای مجازی برپایه عکس و فیلم است و اشتراک متن کمتر به چشم می‌آید.

از کجا شروع کنیم؟ برای ویرایش عکس می‌توانید از فتوشاپ استفاده کنید. برای ویرایش ویدیو می‌توانید از iMovie یا Final Cut Pro استفاده کنید. البته برای ویرایش فیلم و عکس برنامه‌های مختلفی وجود دارد، اما چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای یادگیری نکات تخصصی ویرایش فیلم و عکس می‌توانید به وب سایت‌های تخصصی آموزشی مانند Skillshare و CreativeLIVE مراجعه کنید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم