7 حقیقت در زندگی که تا دیر نشده باید یاد بگیرید

هرگز نباید در زندگی بیش‌ازحد حسرت بخوریم. گاهی اوقات متوجه حقایقی می‌شویم که اگر آن‌ها را زودتر یاد می‌گرفتیم، برایمان بهتر بود. گاهی اوقات از طریق تجربه یا رشد شخصیتی متوجه حقایقی می‌شویم که بسیار ارزشمند هستند، اما گاهی اوقات هم قدر این تجربه‌ها یا دانسته‌ها را نمی‌دانیم.

تابه‌حال چند بار به خودتان گفته‌اید که کاش حقیقتی را وقتی جوان‌تر بودید می‌دانستید؟ همه ما تصور می‌کنیم که اگر در جوانی، آگاهی و شناخت کافی داشتیم، جور دیگری زندگی می‌کردیم و خیلی از کارها را انجام نمی‌دادیم، یا اینکه زندگی بهتری می‌ساختیم.

در این مقاله 7 حقیقت را در اختیارتان قرار می‌دهیم که اگر زودتر از آن خبر داشته باشید زندگی بهتری خواهید داشت.

1. در زمان حال زندگی کنید

ما معمولاً درباره گذشته خود فکر می‌کنیم یا برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما فراموش می‌کنیم که باید در زمان حال زندگی کنیم. زمان حال همین حالا است. شادی واقعی فقط در زمان حال وجود دارد زیرا گذشته تمام‌شده و آینده هنوز نیامده، بنابراین فقط زمان حال در اختیار ماست.

ذهن انسان معمولاً به چیزهای مختلف فکر می‌کند و به‌ندرت در زمان حال سیر می‌کند. بنابراین از فکر کردن به گذشته، آینده و اتفاقات اطراف خودداری کنید، به خودتان فکر کنید، اینکه زندگی می‌کنید، نفس می‌کشید. این کار باعث می‌شود که مغز ما بر داشته‌هایتان تمرکز کرده و به شما کمک کند تا قدر نعمت‌هایتان را بدانید.

2. برای زندگی خود بایدونباید تعیین نکنید

جامعه و خانواده باعث شده‌اند که برای خود بایدونبایدهایی تعیین کنیم – باید به دانشگاه بروم، باید مدرک بگیرم، نباید به دنبال آرزوهایم بروم زیرا فقط در این شغل می‌توانم موفق شوم و درآمد خوبی داشته باشم. همه ما این بایدونبایدها را داریم و با آن‌ها خودمان را آزار می‌دهیم، اما وقت این جملات را می‌گوییم، منظورمان با چه کسی است؟ تلاش می‌کنیم از چه کسی اجازه بگیریم؟ و چرا این کار را انجام می‌دهیم؟ تنها راه برای داشتن زندگی شادتر، این است که همانطورکه دوست دارید زندگی کنید. بنابراین به دلیل انتظارات دیگران خود را محدود نکنید. این زندگی شماست نه زندگی دیگران، پس هرطورکه دوست دارید زندگی کنید.

3. مشکلات را بزرگ نکنید

ذهن ما با ایجاد ترس و نگرانی می‌تواند علیه ما عمل کند. اغلب ما معمولاً مشکلات را بزرگ‌تر از آنچه هستند، می‌بینیم. این به دیدگاه ما بستگی دارد. چند بار پیش‌آمده که یک مشکل به نظرتان خیلی بزرگ باشد، اما روزها، هفته‌ها یا ماه‌های بعد اصلاً به آن فکر نکنید؟ دلیلش این است که مغز ما تمایل دارد ترس و نگرانی‌های بی‌جهت ایجاد کند.

بنابراین دفعه بعد که مشکلی پیش آمد از خودتان بپرسید: آیا روز بعد، هفته بعد یا ماه بعد هم نگران این مسئله خواهم بود؟ اغلب اوقات پاسخ منفی است، بنابراین این نگرانی‌ها را کنار بگذارید و به زندگی خود ادامه دهید.

4. با ترس‌های خود روبه‌رو شوید

همه ما در زندگی خود با ترس‌هایی مواجه می‌شویم – بخشی از این ترس‌ها به‌جا هستند اما بیشتر آن‌ها بدون دلیل ایجاد می‌شوند – اما هرچه بزرگ‌تر می‌شویم یاد می‌گیریم با ترس‌هایمان روبرو شویم. فراموش نکنید که اغلب ترس‌ها زاییده مغز ما هستند و دلیل واقعی ندارند. زمانی که این حقیقت را درک کنید، با این ترس‌ها راحت‌تر کنار خواهید آمد. اگر با ترس‌هایتان رودررو شوید و آن‌ها را قبول کنید، آن مسئله دیگر شما را نمی‌ترساند. این بهترین راه مقابله با ترس است که 100% تضمین‌شده است.

5. آرام و با اطمینان به اهداف خود دست پیدا کنید

زمانی که جوان‌تر بودیم دوست داشتیم همه‌چیز را آسان و به‌سرعت به دست آوریم. زمانی که اهدافی تعیین می‌کنیم. به آن نمی‌رسیم، سریع همه‌چیز را رها کرده و از تلاش دست برمی داریم. زندگی مدرن به ما یاد داده که همه‌چیز را در یک‌چشم به هم زدن به دست آوریم، بنابراین انتظار داریم که رویاها و اهدافمان هم در یک‌چشم به هم زدن محقق شوند.

رمز موفقیت این است که با قدم‌های کوچک به اهداف بزرگ دست پیدا کنید. دست‌یابی به اهداف به ما کمک می‌کنند که در زندگی رشد کنیم، اما اگر در زمان کوتاه اهدافمان را عملی کنیم، زمانی وجود ندارد که چیزی بیاموزیم یا احساس موفقیت داشته باشیم. بنابراین برای خود اهداف کوتاه‌مدت تعیین کنید تا شما را به رویای موردنظرتان نزدیک کند. و اگر در مسیر درست قرارگرفته باشید هرچقدر هم که طول بکشد اشکالی ندارد.

6. نگران این نباشید که دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند

همه ما نگران این هستیم که دیگران درباره ما چه فکر می‌کنند، قضاوتمان می‌کنند یا از ما خوششان نمی‌آید. در حقیقت دنیا حول محور شما نمی‌چرخد. همه اطرافیان شما مشغول زندگی خودشان هستند، نگرانی و مشکلات خود را دارند و آن‌قدرها هم که تصور می‌کنید به فکر شما نیستند. پس به دیگران فکر نکنید و نگران تصورات آن‌ها نباشید. زمانی که خودتان دوست ندارید دیگران نگران تصورات شما باشند، چرا خودتان این کار را انجام می‌دهید؟

7. شکر گذار نعمت‌های زندگی خود باشید

یکی از درس‌های مهم زندگی شکر گذاری است. هرچقدر بزرگ‌تر شویم، بیشتر برای نعمت‌های زندگی، اطرافیان و داشته‌هایمان شکر گذاری خواهیم کرد. یادتان باشد که قدر دانستن نعمت‌ها و شکر گذاری شما را خوشحال‌تر می‌کند. هرچقدر زودتر در زندگی خود به این کار عادت کنید و به خاطر نعمت‌های زندگی خود شکر گذار باشید، بیشتر به زمان حال فکر کرده و حتی با داشتن چیزهای کوچک هم خوشحال خواهید شد.

به خاطر تمام نعمت‌های زندگی شکر گذار باشید، این‌که هرروز صبح می‌توانید دوش بگیرید، از طبیعت زیبا لذت ببرید، حیوانات خانگی‌تان و دوستانی که می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید، و نعمت‌های خوردنی و آشامیدنی‌تان، به خاطر داشتن تمام این نعمت‌ها سپاس گذار باشید. اگر این کار به عادت تبدیل شود، ذهنیت مثبتی خواهید داشت و سالم‌تر و مثبت‌تر خواهید شد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم