بر اساس نظریه‌های علمی افرادی که با خود حرف می‌زنند نابغه هستند

من خیلی زیاد با خودم حرف می‌زنم. با این کار تمرکزم بیشتر می‌شود، به مطالعاتم بیشتر توجه می‌کنم و در حین حرف زدن با خودم ایده‌های جدیدی به ذهنم خطور می‌کند؛ مهم‌تر از آن، بازدهی‌ام افزایش می‌یابد. برای مثال، همین حالا که مشغول تایپ کردن هستم، زیرلب با خودم حرف می‌زنم. آیا شما با خودتان حرف می‌زنید؟ خجالت نکشید، این حقیقت را قبول کنید، زیرا علم ثابت کرده افرادی که با خودشان حرف می‌زنند نابغه‌اند نه دیوانه!

پیشینه تحقیقات

در تحقیقی که توسط محقق روانشناس، گری لوپیان انجام گرفت، در یک سوپرمارکت به 20 داوطلب چیزهایی نشان داده شد و از آن‌ها خواسته شد که آن‌ها را به خاطر بسپارند. نیمی از آن‌ها عنوان آن چیزها را با خودشان تکرار کردند، برای مثال، موز، بقیه آن‌ها ساکت ماندند. درنهایت، نتایج نشان داد گروهی که عنوان‌ها را با خود تکرار می‌کردند، در مقایسه با گروهی که ساکت ماندند، با سرعت بیشتری، حدود 50 تا 100 میلی‌ثانیه، آن چیزها را پیدا کردند.

گری لوپیان می‌گوید “زمانی که در قفسه‌های سوپرمارکت یا یخچال، به دنبال چیزی می‌گردم، آن را با خودم تکرار می‌کنم.” درواقع این تجربه شخصی باعث شد که او این تحقیق را انجام دهد. لوپیان به همراه روانشناس دیگری به نام دنیل سوئیگلی، به این نتیجه رسیدند افرادی که با خود حرف می‌زنند نابغه هستند.

 این کار حافظه‌تان را تقویت می‌کند

زمانی که با خود حرف می‌زنید، مکانیزم حسگر مغز شما فعال می‌شود. و ازآنجایی‌که می‌توانید آن کلمه را تصویرسازی کنید، عملکرد مغزتان افزایش می‌یابد.

تمرکزتان افزایش می‌یابد

زمانی که چیزی را با خودتان بلند تکرار می‌کنید، تمرکزتان بر روی آن کار بیشتر شده و آن کلمه موردنظر را سریع‌تر تشخیص می‌دهید. این کار باعث می‌شود که بدانید به دنبال چه چیزی می‌گردید. برای مثال موز زردرنگ است و می‌دانید که ظاهرش چگونه است. بنابراین زمانی که آن را بلند تکرار می‌کنید، مغزتان به‌سرعت آن را تصویرسازی می‌کند. اما اگر ظاهر آن را ندانید، بلند تکرار کردن آن هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

به شما کمک می‌کند افکار خود را مشخص کنید

همه ما افکار مختلفی داریم. بخش اعظم این افکار بامعنی‌اند و بخش دیگر بی‌معنی. فرض کنید از فردی عصبانی هستید و می‌خواهید او را به قتل برسانید. آیا در این مورد به روان‌پزشک مراجعه می‌کنید؟ نه، کاری که انجام می‌دهید این است که خود را در اتاق حبس کرده و با خودتان حرف می‌زنید. با حرف زدن با خودتان و ترساندن خودتان از قتل، اجازه می‌دهید که عصبانیتتان از بین برود، و سپس آرام خواهید شد. این افکار واقعاً احمقانه هستند و نمی‌توانید آن را با کسی درمیان بگذارید. لیندا ساپدین که یک روانشناس است می‌گوید، “این کار افکارتان را مشخص نموده، باعث می‌شود بدانید که چه چیزی برایتان مهم است و درنهایت تصمیم‌گیری درستی انجام دهید.”

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم