10 پیشنهاد برای حفظ سلامتی مو و داشتن موهای زیباتر

همه ما می‌خواهیم موهای زیبایی داشته باشیم. اما اگر موهایتان سالم نباشد، هیچ محصولی اعم از رنگ مو تا محصولات مراقبت کننده، نمی‌توانند به سلامتی مو و مراقبت از موهایتان کمک کنند. اما اگر موهای خود را درمان کنید، می‌توانید موهای نرم، براق و زیبایی داشته باشید. در این مقاله 10 پیشنهاد برای داشتن موهای زیباتر را برایتان آماده کرده‌ایم:

1. پیش از شستن موها آن‌ها را شانه کنید

همه ما روزانه 100 یا حتی تعداد بیشتری از تار موی خود را از دست می‌دهیم. اگر قبل از شستن موها آن‌ها را شانه کنید، گره‌های آن باز می‌شود و پوست سرتان تنفس می‌کند.

2. نرم‌کننده را برای انتهای مو استفاده کنید

لازم نیست به‌ کل موهای خود نرم‌کننده بزنید. زیرا باعث می‌شود موهایتان چرب به نظر برسد. بنابراین فقط سه‌چهارم از موی خود را به نرم‌کننده آغشته کنید و قسمت بالای سر را نرم‌کننده نزنید، مگر اینکه پوست سرتان خشک باشد.

3. از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

ابریشم برای پوست مفیدتر بوده و رطوبت موها را حفظ می‌کند. روبالشی‌های کتان رطوبت موها را جذب می‌کنند. روبالشی‌های ابریشم شاید گران باشند، اما واقعاً ارزشش را دارد (بسیار هم لوکس است.)

4. پوست سر را ماساژ دهید

اگر می‌خواهید موهای بلند و ابریشمی داشته باشید، هنگام شستشوی موها، پوست سر خود را ماساژ دهید. این کار نه‌تنها حس خوبی ایجاد می‌کند، بلکه جریان خون به پوست سر را افزایش می‌دهد. درنتیجه موهایتان سریع‌تر رشد کرده و ریشه آن‌هم قوی‌تر خواهد شد. علاوه برآن، استرس و سردردهایتان کاهش می‌یابد.

5. از شانه دندان پهن استفاده کنید

در هنگام شانه کردن موهای خیس یا گره‌خورده از شانه‌های دندان پهن استفاده کنید. شانه‌ها و برس های دیگر موهایتان را شکننده می‌کنند. بنابراین زیر دوش زمانی که به موهایتان نرم‌کننده زده‌اید، موهایتان را با شانه دندان پهن شانه کنید تا گره‌ها باز شوند.

6. برای خشک‌کردن، موهای خود را فشار داده و آبش را بگیرید

به‌جای استفاده از حوله برای خشک‌کردن موها، موهایتان را با دستمال‌کاغذی خشک کنید، زیرا با این روش نه‌تنها موهایتان وز نخواهد شد، بلکه آب بیشتری جذب‌شده و موهایتان سریع‌تر خشک خواهد شد.

7. از ماسک‌های ضد موخوره استفاده کنید

استفاده از ماسک‌های خانگی از موخوره پیش‌گیری نموده و موهایتان را سالم و با طراوت می‌کند. ساختن این ماسک‌ها بسیار آسان بوده و می‌توانید با موادی که در خانه یافت می‌شود این ماسک را تهیه کنید. یکی از بهترین ماسک‌ها این‌گونه تهیه می‌شود: یک عدد زرده تخم‌مرغ، 3 قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون و یک قاشق سوپ‌خوری عسل. این ماسک را برای انتهای مو استفاده کرده و بعد از یک ساعت یا بیشتر، موهای خود را بشویید. هردو هفته یک‌بار از این ماسک استفاده کنید.

8. از فیلتر دوش استفاده کنید

مواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر، ترکیبات فلوئور، نمک، مواد معدنی، و حتی زنگ، به موهایتان آسیب می‌رسانند. لازم نیست از سیستم پیشرفته تصفیه آب استفاده کنید، فقط کافی است که از فیلتر دوش استفاده کنید. این فیلترها در تمام فروشگاه‌ها یافت می‌شوند.

9. با بخار موهای خود را فر کنید

دستگاه‌های فر کننده مو، آن را خشک و شکننده می‌کنند. پس سعی کنید برای فر کردم موهای خود از بخار استفاده کنید. به این وسیله می‌توانید با همان سرعت موهای خود را فر کنید، درحالی‌که آسیب کمتری به موهایتان وارد می‌شود. و مهم‌تر از آن اینکه خودتان را هم نمی‌سوزانید.

 10. از مرطوب‌کننده استفاده کنید

مرطوب‌کننده دشمن شما نیست، حتی اگر افرادی که موهای فر دارند این‌گونه فکر کنند. اگر هوا گرم و خشک باشد، موهایتان خشک می‌شود و طراوتش را از دست می‌دهد. استفاده از مرطوب‌کننده باعث می‌شود موی شما رطوبت لازم را جذب کرده و سالم و با طراوت باشد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم