6 نشانه مبنی بر اینکه باید زندگی خود را تغییر دهید

آیا وقت آن رسیده که زندگی خود را تغییر دهید؟ شاید! زندگی کوتاه است، بنابراین باید تا حد امکان از آن استفاده کرد. در این مقاله 6 نشانه را می‌بینید که اگر در شما وجود داشته باشد، نشان‌دهنده این حقیقت است که زمان تغییر زندگی تان فرا رسیده است!

1. تمام هفته منتظر هستید تا روز جمعه از راه برسد

جمعه روز تعطیلی است و هیجان زیادی به همراه دارد اما اخیراً متوجه شده‌ام که تمام روزها می‌توانند هیجان‌انگیز باشند. اگر تمام انرژی خود را برای روز جمعه ذخیره می‌کنید و در روزهای دیگر سرگرمی ندارید پس وقت آن است که زندگی خود را تغییر دهید. البته منظورم این نیست که اشتباه می‌کنید، این‌که برای روز جمعه خود را آماده می‌کنید خوب است. اما اگر بتوانید از روزهای دیگر هفته هم همان‌قدر لذت ببرید، آن‌وقت چه؟ شاید دشوار به نظر برسد، اما تلاش کنید که از تمام‌ روزهای هفته لذت ببرید نه‌فقط روز جمعه.

2. تعطیلات تنها دل‌خوشی شماست

روزهای تعطیل روزهای هیجان‌انگیزی هستند، اما آیا بهتر نیست برای خود زندگی بسازید که نیاز نباشد چند روزی از آن فاصله گرفته و به تعطیلات بروید؟ سث گادین می‌گوید ” به‌جای فکر کردن به تعطیلات بعدی آیا بهتر نیست زندگی داشته باشید که لازم نباشد از آن فرار کنید؟” بله تعطیلات هیجان‌انگیز است، اما به‌جای آن زندگی بسازید که هرلحظه آن مملو از شادی و لذت باشد..

3. وقتی به زندگی خود نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که به اولویت‌هایتان نرسیده‌اید

3 اولویت خود را یادداشت کنید. سپس ببینید که در زندگی خود بیشتر بر چه چیزهایی تمرکز کرده‌اید. آیا بر اولویت‌هایتان تمرکز کرده‌اید؟ اگر در زندگی به چیزهایی که می‌خواهید برسید یا برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید، از زندگی خود راضی خواهید بود. اگر تابه‌حال این کار را انجام نداده‌اید، وقت آن رسیده که زندگی خود را تغییر دهید.

4. نمی‌دانید که چه چیزی در زندگی خوشحالتان می‌کند، حتی وقت ندارید به آن فکر کنید

اگر تابه‌حال معنای زندگی خود را پیدا نکرده‌اید، و اگر بخواهید به همین روال ادامه دهید، هرگز آن را پیدا نخواهید کرد. برای اینکه معنای زندگی خود را پیدا کنید و متوجه شوید که چه چیزی خوشحالتان می‌کند، باید تلاش کنید. به خودتان فکر کنید، ببینید که هستید، نقاط قوتتان چیست و چه علایقی دارید. پس برای یادگیری چیزهای جدیدی تلاش کنید، با افراد الهام‌بخش وقت بگذرانید، کارهای موردعلاقه خود را بیشتر انجام دهید و کارهایی که انرژی‌تان را می‌گیرد، کاهش دهید.

5. اغلب به دیگران حسادت می‌کنید

اگر اغلب اوقات به اطرافیان خود حسادت می‌کنید، باید زندگی خود را از 3 جهت تغییر دهید:

  1. از کارهایی که باعث می‌شود بر زندگی دیگران تمرکز کنید، دست بکشید. برای مثال مدتی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید.
  2. از فردی که به او حسادت می‌ورزید الهام گرفته و هدف مشابهی را برای زندگی خود انتخاب کنید.
  3. نقاط ضعف فردی که به او حسادت می‌کنید را شناخته و برای تقویت آن به آن فرد کمک کنید. کمک، نه حسادت!

زمانی که دچار حسادت می‌شوید، به این فکر کنید که چه چیزی حسادت شما را برانگیخته است و چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد. پس به زندگی که دوست دارید دست پیدا کنید، بر اولویت‌های خود تمرکز کنید، نقاط قوت خود را بشناسید و بیش از هر فرد دیگری برای دست‌یابی به زندگی موردعلاقه خود تلاش کنید.

6. نمی‌توانید آخرین باری که آرامش داشتید را به یاد بیاورید

زمانی که به آرامش می‌رسیم و نگران نیستیم، بهتر می‌توانیم به اهداف خود فکر کنیم و برای رسیدن به آن‌ها تلاش و برنامه‌ریزی کنیم. پس قبل از هر چیزی باید به آرامش برسیم و راه‌های دست‌یابی به آن را بیاموزیم.

زندگی کوتاه است، پس باید از فرصت استفاده کرده و به اهداف موردعلاقه‌مان دست پیدا کنیم. اگر می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید، از همین حالا شروع کنید و با قدم‌های کوچک به هدف خود نزدیک‌تر شوید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم