بیوگرافی هلن میرن از کودکی تا امروز + تصاویر

هلن میرن یک بازیگر انگلیسی می‌باشد که یک جایزه اسکار، چهار جایزه انجمن بازیگران نمایش، چهار بفتا، سه جایزهٔ گلدن گلوب و چهار جایزه امی ادواردز را در طول حرفه بازیگری خود دریافت کرده‌است.  در این مطلب بیوگرافی این بازیگر را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام دیم هلن لیدیا میرن (Dame Helen Lydia Mirren)
متولد 26 جولای 1945 (4 مرداد 1324)
سن 72 سال
محل تولد لندن، بریتانیا
قد 163
شغل بازیگر
وضعیت تأهل متأهل

بیوگرافی هلن میرن

هلن میرن در نقش‌های درخشانی ظاهر شده است. اما به نظر می‌رسد که نقش افراد ثروتمند به او بیشتر می‌خورد. البته درست هم است زیرا او خون اشرافی دارد؛ اما نه از خانواده سلطنتی بریتانیا بلکه روسیه.

هلن در سال 1945 در اطراف لندن به دنیا آمد. در کودکی نام او را النا میرونوف گذاشتند زیرا پدرش وسلی میرونوف یک روسی بود. پیش از آن پدربزرگش که به پادشاهی وفادار بود انقلاب را نپذیرفت و به انگلستان گریخت. او مهندس ارتش بود. همسر او نوه کنت و مارشال میخائیل فدروویچ کامنسکی بود.

هلن میرن در جوانی

مادر این بازیگر بریتانیایی بود اما خون اشرافی نداشت. اما پدر مادرش، یعنی پدربزرگش قصاب سلطنتی ملکه ویکتوریا بود. وسلی میرونوف تصمیم گرفت پس از مرگ پدر در بریتانیا بماند. او نامش را به بسیل میرن تغییر داد. بنابراین نام دخترش النا نیز تغییر کرد: دام هلن میرن.

والدین او می‌خواستند دخترشان معلم شود. اما هلن رفته رفته به تئاتر بیشتر علاقه نشان داد. او در نمایش‌های مدرسه شرکت کرد. او پس از ورود به کالج معلمی نهایتاً تصمیم گرفت بازیگر شود. او سپس به کالج جدید زبان و درام رفت. و زمانی که 18 ساله شد در تئاتر ملی جوانان تست داد.

فیلم‌های او

در دو سال اول تنها نقش‌های کوتاه به او پیشنهاد می‌شد. اما به زودی در تئاترهای ویکتوریایی نقش کلئوپاترا به او داده شد. اینجا بود که توجه مدیران بازیگری را برانگیخت و به تئاتر شکسپیر رویال دعوت شد. این بازیگر در نمایش‌های مختلف بازی کرد، از جمله: تراژدی انتقام جویان (The Revenger’s Tragedy)، ریچارد سوم (Richard III)، هیاهوی بسیار برای هیچ (Much Ado About Nothing)، هملت (Hamlet) و دو نجیب زاده ورنایی (The Two Gentlemen of Verona).

اما پس از ورود به سینما بود که موفقیت به سراغش آمد. هلن میرن 40 فیلم سینمایی در کارنامه خود دارد. اولین بار پس از اکران درام حماسی “کالیگولا” (Caligula) از تینتو برس به موفقیت رسید. سپس در فیلم‌های دیگر حضور پیدا کرد، از جمله: فیلم احساسی آشپز، دزد، همسرش و عاشقش (Cook, The Thief, His Wife, And Her Lover) به کارگردانی پتر گرینوی که سروصدای زیادی به پا کرد و جامعه روحانیون را شوکه کرد.

هلن میرن در فیلم ملکه

هلن میرن در سال 1984 اولین جایزه خود را از فستیوال فیلم کن دریافت نمود. او این جایزه را برای نقش آفرینی درخشان در فیلم درام کال (Cal) دریافت کرد.

فیلم‌های کال، گاسفورد پارک (Gosford Park)، جنون شاه جرج (The Madness of King George) و Prime Suspect باعث شدند که میرن به شهرت برسد و توجه منتقدین و تماشاگران را جذب نماید. هلن میرن در سال 2006 در فیلم “المپیوس” (Olympus) حضور داشت. او همچنین برای بازی در فیلم تاریخی “ملکه” (The Queen) در نقش ملکه الیزابت دوم جایزه اسکار را از آن خود نمود.

همچنین جالب است بدانید که تنوع نقش‌های او بسیار زیاد است. او می‌تواند به خوبی در نقش‌های دراماتیک ظاهر شود و از سوی دیگر نقش یک زن سرکش و بی اخلاق را هم به راحتی ایفا کند. بنابراین در هر نقش درخشان ظاهر می‌شود، چه در نقش یک ملکه یا یک زن فاسد. او همچنین از حضور در صحنه‌های برهنه باکی ندارد. در بهار 2010 مجسمه این بازیگر در موزه مادام توسو قرار گرفت و خود او هم در این مراسم شرکت کرد.

زندگی شخصی

زندگی این بازیگر مشهور پر از روابط عاطفی مختلف بود اما سرانجام یکی از آن‌ها به عشق حقیقی او بدل شدند. زندگی این بازیگر از سال‌های 1980 با زندگی تیلور هکفورد، فیلمساز معروف آمریکایی و کارگردان فیلم‌های شاهکاری چون وکیل مدافع شیطان (Devil’s Advocate)، دلیل زندگی (Proof of Life) و ری (Ray)، گره خورده است.

زندگی شخصی هلن میرن به خوبی طی می‌شود. او در سال 1997 با تیلور رسماً ازدواج کرد. اما در این ازدواج موفق صاحب فرزند نشدند.

هلن میرن و همسرش تیلور هکفورد

فیلم شناسی

  • (Age of Consent)
  • مسیح خشمگین (Savage Messiah)
  • مرد خوش شانس (O, Lucky Man)
  • کالیگولا (Caligula)
  • کال (Cal)
  • گاسفورد پارک (Gosford Park)
  • جنون شاه جرج (The Madness of King George)
  • Prime Suspect
  • ترامبو (Trumbo)

تصاویری از هلن میرن

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم