بیوگرافی جنیفر لارنس از کودکی تا امروز + تصاویر

جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) از بازیگران سرشناس سال‌های اخیر هالیوود است که اکثر فیلم‌هایش به موفقیت دست یافته‌اند. او به دلیل سبک خاص بازیگری خود، با وجود طرفداران بسیار زیاد، منتقدان زیادی نیز دارد. از جمله مهم‌ترین فیلم‌های او می‌توان به سری عطش مبارزه (The Hunger Games)، مسافران (Passengers)، سری مردان ایکس (X-men)، مادر! (Mother!) و گنجشک سرخ (Red Sparrow) اشاره کرد. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این هنرمند را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام جنیفر شریدر لارنس (Jennifer Shrader Lawrence)
متولد 15 اوت 1990 (24 مرداد 1369)
سن 27 سال
محل تولد کنتاکی، ایالات متحده آمریکا
قد 175
شغل بازیگر و تولیدکننده سینما
وضعیت تأهل مجرد

بیوگرافی جنیفر لارنس

جنیفر لارنس در 15 اوت 1990 در خانواده گری لارنس که در عرصه ساخت و ساز مشغول بود و کارن لارنس، که مدیریت اردوی کودکان را بر عهده داشت، به دنیا آمد. او سومین فرزند خانواده است و دو برادر بزرگ‌تر به نام‌های بن و بلین دارد. او ریشه اسکاتلندی، ایرلندی، آلمانی و انگلیسی دارد.

او در دوران کودکی، پر انرژی و فعال بود. جنیفر در مدرسه هم چیرلیدر بود و هم هاکی بازی می‌کرد، به طراحی و داروسازی علاقه داشت و اغلب با برادرانش باهم بازی می‌کردند.

جنیفر لارنس در دوران کودکی (شخص وسط)

خانواده لارنس از عرصه سینما دور بود. اما زمانی که 14 سال داشت مطمئن بود که می‌خواهد بازیگر شود. او از خانواده‌اش خواست به نیویورک بروند تا مدیر برنامه پیدا کند. در آن زمان خانواده‌اش در کنتاکی زندگی می‌کردند. او به زودی توانست مادر و پدرش را راضی کند. همان اولین سفر موفقیت آمیز بود و او از کمپانی Abercrombie & Fitch دعوت به کار شد.

پس از آن جنیفر برای کمپانی‌های دیگر نیز تست بازیگری دارد و اگرچه تجربه و تحصیلات بازیگری نداشت، اما همه استعداد او را تحسین می‌کردند. او در راه رسیدن به هدف خود مُصِر بود و برای رسیدن به خواسته خود دو سال زودتر از همکلاسی‌هایش از دبیرستان فارغ التحصیل شد. جنیفر پس از تست‌های موفق خود، اعتماد به نفس بیشتری کسب کرد.

فعالیت حرفه‌ای

لارنس با بازی در فیلم تلویزیونی “شهرک” (Company Town) کار خود را آغاز کرد. سپس در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی نظیر Cold Rush، Monk و Medium به عنوان مهمان ظاهر شد. لارنس در سال 2007 در فیلم‌های “دیگر نمایشی در دبیرستان نیست” (Not Another High School Show) و “مهمانی در باغ” (Garden Party) حضور پیدا کرد. اولین اثر مهم او بازی در سریال کمدی Bill Engvall Show بود که در نقش لورین که همیشه به دنبال توطئه بود ظاهر شد. این سریال به مدت سه سال ادامه داشت و سپس متوقف شد.

فیلم “خانه پوکر” (Poker House) باعث شهرت جنیفر شد. این فیلم در فستیوال سالانه فیلم لس آنجلس اکران شد و لارنس جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود نمود. در این فستیوال، گالرمو آریاگای فیلم‌نامه‌نویس با جنیفر آشنا شد و پیشنهاد بازی در فیلم “دشت سوزان” (The Burning Plain) را به او داد. او در این فیلم با شارلیز ترون و کیم بسینگر همبازی شد. بازی در این فیلم جایزه مارچلو ماستریانی را برای او به ارمغان آورد.

او در سال 2010 در فیلم “زمستان استخوان سوز” (Winter’s Bone) در نقش ری دالی ظاهر شد و برای این فیلم نامزد جایزه اسکار و همچنین گلدن گلوب شد. او در سال بعد به موفقیت بیشتری دست یافت و در فیلم‌های “سگ آبی” (Beaver)، “مردان ایکس: کلاس اول” (X-Men: First Class)، “مثل دیوانه‌ها” (Like Crazy) و “عطش مبارزه” (The Hunger Games) حضور پیدا کرد.

فیلم عطش مبارزه در مارس 2012 اکران شد و پس از آن جنیفر لارنس به شهرت بسیاری دست یافت. این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و لارنس هم به خاطر بازی خوب و هم به خاطر نقشش مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

جنیفر لارنس در فیلم عطش مبارزه

این بازیگر به خاطر بازی در نقش کتنیس اوردین جوایز مختلفی را از آن خود نمود؛ جوایز MTV در قسمت‌های بهترین مبارزه، بهترین بازیگر زن، جوایز نوجوانان در قسمت‌های فیلم برگزیده و بازیگر برتر زن ژانر علمی‌تخیلی/فانتزی. فیلم عطش مبارزه نامزد جایزه گلدن گلوب هم شد.

این فیلم علاوه بر نظر مثبت منتقدین، اکران بسیار موفقی هم داشت و پردرآمد بود؛ در واقع این فیلم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود محسوب می‌شود. بهترین تعریفی که جنیفر شنید از سوزان کالینز نویسنده رمان اقتباس شده بود که از دیدن جنیفر در این نقش خوشحال بود و معتقد بود این شخصیت همانگونه که تصور می‌شد به تصویر کشیده شد: شکننده و مصمم.

جنیفر لارنس در همان سال در فیلم “دفترچه امید بخش” (Silver Linings Playbook) به کارگردانی دیوید.او.راسل (David O. Russell) در کنار بردلی کوپر ظاهر شد. او نقش یک زن بیوه جوان به نام تیفانی را بازی می‌کند که تلاش می‌کند با رابطه جنسی درد خود را فراموش کند. لارنس برای این نقش جایزه اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرد.

او سپس در فیلم دیگری از دیوید.او.راسل به نام “حقه بازی آمریکایی” (American Hustle) ظاهر شد که بر اساس داستان واقعی ساخته شده است. او باید نقش یک زن روانی را بازی می‌کرد و به خوبی از پس آن برآمد. لارنس پس از این فیلم برای سومین بار نامزد اسکار شد و دومین جایزه گلدن گلوب خود را دریافت کرد.

این بازیگر در سال 2014-2015 در فیلم‌های “عطش مبارزه” و “مردان ایکس” بازی کرد. همچنین لارنس در سال‌های 2015 و 2016 میلادی عنوان پردرآمدترین بازیگر زن جهان را از آن خود نمود.

در همان سال‌ها، رویای جنیفر لارنس این بود که فیلم خود را بسازد و آن را کارگردانی کند. قرار بود این فیلم یک کمدی باشد، صحنه‌های اکشن داشته باشد، بیمارستان‌های روانی سال‌های 60 را نشان دهد، تجربه استفاده از ال.اس.دی را به تصویر بکشد، و در عین حال مشکلات زندگی را نمایش دهد. جنیفر از سن 16 سالگی می‌خواست بازیگر شود و اکنون برای آن آماده بود.

این بازیگر با هیکل زیبا (قد 175 سانتی متری و وزن حدود 60 کیلوگرم) و درآمد بالایش به عنوان یک ستاره هالیوودی بارها به عنوان جذاب‌ترین زن جهان معرفی شد. او در سال 2013 توسط مجله مردم در فهرست ده فرد زیبای جهان معرفی شد. بنابراین تعجبی ندارد که از سال 2013 به عنوان چهره خط تولید دیور انتخاب شد و جنیفر هم این پیشنهاد را با خوشحالی پذیرفت.

حملات یک هکر

اگرچه این بازیگر در عکس برداری‌های مختلف ظاهر شده است، اما هرگز در مقابل دوربین کاملاً برهنه نبوده است. به جز فیلم “مردان ایکس: کلاس اول” که مجبور بود برهنه شود، اما پوستش با لایه‌های ضخیم گریم پوشانده شده بود. با این حال در 1 سپتامبر 2014 تصاویر خصوصی هشت ستاره هالیوودی منتشر شد که جنیفر لارنس زیبا هم جز آن‌ها بود. در ابتدا چندین تصویر از آن‌ها منتشر شد و به تدریج افزایش یافت. در آن زمان کمپانی اپل به خود آمد و تصمیم گرفت سیستم‌های امنیتی خود را فعال کند.

زندگی شخصی

جنیفر لارنس در سال‌های 2011 و 2012 با نیکلاس هولت رابطه عاشقانه داشت. آن‌ها طی فیلمبرداری “مردان ایکس: کلاس اول” باهم آشنا شدند. در آن زمان گفته می‌شد که آن‌ها نامزد هستند و جنیفر باردار است. حتی تصاویر حلقه نامزدی هم در رسانه‌ها دیده می‌شد. اما حلقه نامزدی و بارداری تنها یک شایعه بود. آن‌ها دو سال بعد از هم جدا شدند.

جنیفر لارنس و نیکلاس هولت

طبق گفته لارنس، دلیل جدایی آن‌ها درآمد بالای لارنس بود. دوست پسر او نمی‌توانست بپذیرد که جنیفر گران قیمت‌ترین بازیگر زن هالیوود باشد. طبق گفته چکیده‌های آمریکایی لارنس به مدت چند سال پس از آنجلینا جولی دومین بازیگر زن پردرآمد هالیوود بود. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت:

“هیچ کس با من قرار نمی‌گذارد، روزهای تعطیل من همیشه به تنهایی می‌گذرد، پسرها از من می‌ترسند”

جن معتقد است که مردان دوست دارند رابطه را کنترل کنند و او این موضوع را نمی‌پذیرد. پس از اکران فیلم “دفترچه امید بخش” درباره رابطه بین او و بردلی کوپر شایعاتی ایجاد شد، اما بردلی آن‌ها رد کرد و گفت او جای پدر لارنس است.

جنیفر طی فیلم برداری “عطش مبارزه” به بازیگر اصلی این فیلم یعنی جاش هاچرسون که دو سال از او کوچک‌تر بود نزدیک شد. آن دو زبان مشترکی داشته و به زودی توانستند باهم ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل شایعه رابطه آن دو قوت گرفت.

اما این تنها یک شایعه بود. جنیفر و جاش همانند خواهر و برادری بودند که به هم نزدیک شدند و دوستان خوب یکدیگر بودند که در مواقع نیاز به هم کمک می‌کردند. آن‌ها در صحنه به خوبی باهم همکاری می‌کردند و به همین دلیل اجرای صحنه‌های عاشقانه جدی گاهی برایشان دشوار بود. به همین دلیل شوخی و خنده آن‌ها اغلب باعث توقف فیلم برداری می‌شد.

جنیفر لارنس و جاش هاچرسون

فیلم بعدی او “مسافران” (Passengers) و از ژانر فانتزی بود که در این فیلم در کنار کریس پرت، که در آستانه شهرت بود، قرار گرفت. پس از پایان این فیلم بازیگران باید برای اکران آن به جای جای جهان سفر می‌کردند. بنابراین آن دو در کنار هم دیده می‌شدند و رابطه خوبشان باعث ایجاد شایعات بود اما هردو آن را تکذیب کرده و عنوان کردند که تنها دوستان معمولی هستند.

در زمستان 2016، جنیفر لارنس با بازی‌های خوب خود موفق شد دارن آرونوفسکی، کارگردان خبره فیلم زیبای «قوی سیاه» را تحت تأثیر قرار دهد تا در پروژه جدیدش، یعنی فیلم “مادر!” (!Mother) از او دعوت به عمل بیاورد.

حضور در این فیلم باعث شد که لارنس و آرونوفسکی به یکدیگر نزدیک شده و پس از مدتی احساسات خود را فاش کنند و در انظار ظاهر شوند. طبق گفته اقوام جنیفر، اگرچه این زوج بیست سال تفاوت سنی دارند، اما از کنار هم بودن لذت می‌برند. دارن عاشق جذابیت و جوانی جنیفر شده و او هم عاشق کاریزما و هوش دارن. اما این زوج هم پس از اکران فیلم به دلیل تفاوت سنی از هم جدا شدند.

فیلم شناسی

  • خانه پوکر (The Poker House)
  • زمستان استخوان سوز (Winter’s Bone)
  • سگ آبی (The Beaver)
  • خانه‌ای در انتهای خیابان (House at the End of the Street)
  • لذت (Joy)
  • مهمانی در باغ (Garden Party)
  • مدیوم (Medium)
  • عطش مبارزه (The Hunger Games)
  • مسافران (Passengers)
  • کلد راش (Cold Rush)
  • سرنا (Serena)
  • حقه بازی آمریکایی (American Hustle)

جوایز

جنیفر لارنس تاکنون موفق به دریافت جوایز زیادی در عرصه بازیگری شده است. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، بخاطر بازی در فیلم دفترچه امیدبخش، جایزه انجمن منتقدان پخش‌کننده فیلم برای بازی در فیلم‌های دفترچه امیدبخش، عطش مبارزه و حقه‌بازی آمریکایی و همچنین جایزه گلدن گلوب برای نقشش در فیلم دفترچه امیدبخش و حقه‌بازی آمریکایی اشاره نمود. در سال ۲۰۱۴ لارنس برای اولین بار در طول فعالیتش، موفق به دریافت جایزه بفتا نیز شد. وی همچنین در سال ۲۰۱۶ برای فیلم جُوی (Joy)، برندهٔ جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی زن در فیلم کمدی یا موزیکال شد.

تصاویری از جنیفر لارنس

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم