بیوگرافی جرج کلونی از کودکی تا امروز + تصاویر

جرج کلنی یک بازیگر و کارگردان آمریکایی و برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب است. او همچنین یک تاجر و چهره اجتماعی است. در سال 2009 مجله تایم نام او را در لیست 100 فرد تأثیرگذار جهان قرار داد. در این مطلب می‌خواهیم بیوگرافی این هنرمند پرطرفدار را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام جرج تیموتی کلونی (George Timothy Clooney)
متولد 6 مه 1961 (16 اردیبهشت 1340)
سن 57 سال
محل تولد لکسینگتون، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا
قد 180
شغل بازیگر، کارگردان، فیلم نامه نویس و تولیدکننده
وضعیت تأهل متأهل

بیوگرافی جرج کلونی

جرج کلونی در 6 مه 1961 در شهر لکسینگتون ایالت کنتاکی واقع در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. او دومین فرزند یک خانواده شناخته شده بود. والدین جرج از چهره‌های اجتماعی بودند: پدرش نیک کلونی یک روزنامه نگار آمریکایی مشهور بود که در یک کانال تلویزیونی برنامه خودش را داشت. مادرش هم ملکه زیبایی سابق ایالات متحده بود. جرج کلونی از نوادگان آبراهام لینکلن محسوب می‌شود (او نوه شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا بود).

جرج اولین بار در برنامه پدرش ظاهر شد که تماشاگران از این کودک بامزه و جذاب استقبال کردند. بعدها نیک کلونی اغلب در برنامه‌اش فرزندش را هم به همراه داشت.

این بازیگر همیشه از ایام کودکی خود به نیکی یاد می‌کند، اما در زندگی خود لحظات ناراحت‌کننده هم دارد. خانواده او اغلب مجبور بودند برای یافتن شغل برای پدرش نقل مکان کنند. دوران تحصیل در دبیرستان برای او دوران بدی بود. در این دوران بود که متوجه شد به بیماری فلج بل مبتلاست، نوعی بیماری ژنتیکی که از پدرش به ارث برده بود. در نتیجه این بیماری قسمت چپ صورتش فلج شد. نتیجه این اتفاق وحشتناک بود، زیرا همکلاسی‌هایش دائم او را مسخره می‌کردند و نام او را فرانکنشتاین گذاشته بودند؛ اما خوشبختانه بیماری او درمان شد.

جرج کلونی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه شمالی کنتاکی و سپس سینسیناتی رفت، اما هیچ کدام را به پایان نرساند. تلاش او برای ورزشکار شدن هم نتیجه نداشت (او عاشق بیسبال بود). درنتیجه یک سال پس از تلاش بی نتیجه‌اش برای کار تصمیم گرفت به لس آنجلس مهاجرت کند. جایی که حرفه بازیگری‌اش آغاز شد.

فیلم‌های او

در ابتدای زندگی جرج کلونی نقاط ناراحت کننده‌ای وجود دارد. تلاش او برای بازیگری به جایی نمی‌رسید، نمی‌توانست پول دربیاورد و به همین دلیل مجبور بود برای زندگی کردن سخت کار کند. اما او به موفقیت خود ایمان داشت و سرانجام هم موفق شد.

او در سال 1994 در سریال ” بخش فوریت‌های پزشکی” (ER) ظاهر شد. از آن زمان حرفه او رشد کرد و رفته رفته به یک ستاره تبدیل شد. این سریال در بین آمریکایی‌های بسیار محبوب بود.

کلونی در سال 1996 در فیلم “از گرگ و میش تا سحر” (From Dusk Till Dawn) بازی کرد که بلیت ورود او به سینما بود. این مرد جذاب و قد بلند (با قد 180 سانتی متر) اغلب در نقش شخصیت‌های میلیونر و کلاهبردار ظاهر می‌شد.

فیلم دیگر او فیلم ابرقهرمانی “بتمن و رابین” (Batman and Robin) به کارگردانی جوئل شوماخر بود که در سال 1997 اکران شد. او در این فیلم نقش اصلی بتمن را ایفا کرد.

این فیلم در بین فیلم‌های قهرمانانه بسیار شناخته شده است و امروزه فیلم “بتمن و رابین” را بدترین فیلم اکشن قهرمانی را می‌دانند. همچنین منتقدین و مجلات فرهنگی و سینمایی از این فیلم نقد کرده و آن را بدترین فیلم تاریخ می‌دانستند. این فیلم نامزد 11 جایزه تمشک طلایی شد، از جمله بدترین فیلم سال. تماشاگران به دلیل نداشتن فیلم نامه جالب، نقش آفرینی نامناسب و مسخره بودن فیلم از آن انتقاد کردند.

پس از شکست فیلم “بتمن و رابین” فیلم برداری سری پنجم این فیلم متوقف شد و طرح آن به کریستوفر نولان کارگردان داده شد.

از جمله مشهورترین فیلم‌های جرج کلونی عبارت‌اند از: صلح جو (Peacemaker – 1997)، یازده یار اوشن (Ocean’s Eleven – 2001)، بچه‌های جاسوس ۳: بازی باخته (Spy Kids 3: Game Over – 2003)، سیزده یار اوشن (Ocean’s Thirteen – 2007)، آقای فاکس شگفت‌انگیز (Fantastic Mr. Fox – 2009) و بسیاری دیگر.

کلونی در سال 2002 برای اولین بار کارگردانی را تجربه کرد و فیلم ” اعترافات یک ذهن خطرناک” (Confessions of a Dangerous Mind) را ساخت. او همچنین کارگردانی آثار دیگری را نیز بر عهده داشت، آثاری چون “بدون فیلم نامه” (Unscripted)، “مردان آثار یادبود” (The Monuments Men)، ” شب‌بخیر و موفق باشید” (Good Night and Good Luck)، و “نیمه ماه مارس” (The Ides of March). فیلم نیمه ماه مارس  با بازی جرج کلونی و رایان گاسلینگ در سال 2011 اکران شد و جایزه اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی را دریافت کرد.

جرج کلونی در سال 2012 تولید فیلم “آرگو” (Argo) را بر عهده داشت و جایزه اسکار بهترین فیلم را به همراه بن افلک و گرانت هسلو دریافت کرد.

این ستاره هالیوودی در سال 2015 در فیلم “تومارولند” (Tomorrowland) نقش آفرینی کرد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی جرج کلونی هم به جذابیت فیلم‌هایش است. زنانی که توجه این بازیگر را جلب کردند نیز به اندازه فیلم‌هایش جذاب هستند. این بازیگر در سال 1987 با کِلی پرستون آشنا شد. جرج کلونی به خاطر کِلی، حتی قورباغه خانگی‌اش، مکس، که یک دوست خوب بود و حتی در تخت او می‌خوابید را رها کرد.

اولین همسر جرج کلونی تالیا بالسام بود که در سال 1989 باهم ازدواج کردند. آن‌ها 4 سال بعد از هم جدا شدند و دلیل آن را هم عنوان نکردند. این بازیگر از این جدایی بسیار ناراحت بود و به خودش قول داد که دیگر ازدواج نکند. اما نتوانست سر قولش بماند.

جرج کلونی در زمان فیلم برداری در پاریس در سال 1996 با دانشجوی دانشکده حقوق، سلین بالی‌تران 23 ساله، که به عنوان پیشخدمت هم کار می‌کرد آشنا شد. آن دو به زودی رابطه خود را آغاز کردند و اگرچه رابطه‌شان کوتاه مدت بود اما دوران خوبی برای هردویشان بود.

او در سال 2000 و طی یک کار تبلیغاتی با مدل و مجری تلویزیون لیسا اسنودن آشنا شد. رابطه آن‌ها 5 سال طول کشید. در ادامه جرج با این افراد آشنا شد: ماریلا فراستراپ روزنامه نگار، شرکت کننده برنامه تلویزیونی سارا لارسون، رنه زلوگر بازیگر، جولیا رابرتز، استیسی کیبلر و سیندی کرافورد.

جرج کلونی در سال 2009 با یک پیشخدمت زیبا به نام الیزابتا کانالیس ملاقات کرد که اکنون یک مدل است. رابطه آن‌ها بسیار جدی بود و حتی به بچه دارشدن فکر می‌کردند، اما ناگهان از هم جدا شدند.

در سال 2013 امل علم‌الدین وکیل در زندگی او ظاهر شد. طرفداران به سرعت به ملیت همسر کلونی علاقه مند شدند. داستان زمانی جالب شد که طرفداران متوجه شدند همسر کلونی ریشه شرقی دارد: امل اهل بیروت است و به ملیت کوچک عرب زبان «دروز» بازمی‌گردد. این مردم دین خاصی دارند که ترکیب اسلام و بودا محسوب می‌شود. اما طبق رسانه‌ها امل زندگی سکولار را دنبال می‌کند که این موضوع در تصاویر اینستاگرامش نیز مشخص است. امل از دانشگاه نیویورک و دانشکده حقوق و حقوق بشر فارغ التحصیل شد و اکنون یک وکیل است.

این زوج در سپتامبر 2014 ازدواج کردند و جشن عروسی‌شان سه روز طول کشید.

جرج کلونی در امروز

این بازیگر در سال 2016 در کمدی برادران کوئن به نام “درود بر سزار” (Hail, Caesar) نقش اصلی را ایفا کرد. این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده و زندگی هالیوود در دهه 50 قرن گذشته را نشان می‌دهد. داستان از این قرار است که ناگهان بازیگر نقش اصلی غیب می‌شود و پس از آن سازمان آینده به این استودیو نامه‌ای فرستاده و از آن‌ها غرامت می‌خواهد. ادی منیکس که وظیفه دارد بازیگران و ستاره‌ها را از حاشیه به دور کند حالا باید این بازیگر گم شده را پیدا کند، قبل از اینکه پاپاراتزی ها از آن با خبر شوند.

از جمله بازیگران دیگر این فیلم عبارت‌اند از جاش برولین، چنینگ تیتوم، تیلدا سوئینتن و رالف فاینز. منتقدین این فیلم را به فال نیک گرفتند و به این نتیجه رسیدند که این کارگردان‌ها از درام به ساخت فیلم‌های کمدی روی آورده‌اند.

در سال 2016 تریلر روانشناسانه “هیولای پول” (Money Monster) در فستیوال کن به نمایش درآمد. جرج کلونی در نقش اصلی مجری تلویزیونی هیولای پول به نام لی گیتس را ایفا کرد. طی این برنامه این شخصیت درباره تجارت در وال استریت صحبت می‌کند، درباره نحوه خرید سهام مشورت می‌دهد، خرید برخی از سهام و دریافت وجوه را پیشنهاد می‌دهد. بازیگر مقابل جرج کلونی در این فیلم جولیا رابرتز است که نقش کارگردان برنامه را ایفا می‌کند.

این تریلر به این موضوع می‌پردازد که مجری این برنامه توسط یکی از بینندگان که به دلیل خرید سهام IBIS Clear Capital ورشکسته شده گروگان گرفته می‌شود. جک اوکانل نقش سرمایه گذار را ایفا کرد.

این فیلم با واکنش‌های مختلف مواجه شد، منتقدین این فیلم را قابل پیش‌بینی و بیش از حد احساسی می‌دانستند. کلونی پس از این فیلم کمی استراحت کرد و اوقاتش را به خانواده و سرگرمی جدیدش اختصاص داد. از اواسط 2016 او در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد.

کلونی در 6 ژوئن 2017 برای اولین بار پدر شد. همسر او امل یک پسر و یک دختر به دنیا آورد. فرزندان او الکساندر و اما نامیده شدند.

در پایان ژوئن روزنامه نگاران متوجه شدند که کلونی سهام برند آمریکایی تکیلای خود، Casamigos، را به فروش گذاشته است. تولیدکننده بریتانیایی الکل دیه گو حاضر شد برای خرید این برند 1 میلیارد دلار پرداخت کند.

نام برند کلونی به معنای “خانه دوستان” است. این پروژه در ابتدا یک سرگرمی بود که کلونی به همراه دو دوست خود – رند دربر، همسر سیندی کرافورد و مایک ملدمن توسعه دهنده – برای مصرف خانگی خود آن را راه اندازی نمودند و در ایالت مکزیکی باخا کالیفرنیا، ویلا ساختند.

آن‌ها نمی‌خواستند از آن سوددهی داشته باشند و حتی بطری‌های تکیلا را در اختیار دوستان خود قرار می‌دادند. سپس دوستانشان از آن‌ها خواستند تا در ازای خرید بازهم تکیلا در اختیارشان قرار دهد. بنابراین این شرکت رفته رفته بزرگ شد. سازندگان آن مجوز تولید و فروش الکل را اخذ کردند. این شرکا در یک مصاحبه گفتند که قصد نداشتند در صنعت الکل فعالیت کنند و این پروژه یک توفیق اجباری بود. این شرکت تکیلا از ارسال بدون مجوز آن خودداری کرد، زیرا دیگر نمی‌توانست هزاران بطری تکیلا را به عنوان نمونه صادر کند.

تجارت آن‌ها گسترده شد و شرکت دوستانه‌شان رشد کرد و در سال 2016 برند Casamigos حدود 120 هزار بطری فروش داشت. اغلب خریداران آن آمریکایی‌های ثروتمند بودند.

در سال 2017 بیش از 170 هزار بطری تکیلای Casamigos فروخته شد.

جرج کلونی و دوستانش پس از این معامله 700 میلیون دلار دریافت خواهند کرد و 300 میلیون دلار دیگر هم طی 10 سال پرداخت خواهد شد. کلونی، گربر و ملدمن مدیران این شرکت باقی خواهد ماند، علاوه بر آن دیه گو می‌خواهد با استفاده از شهرت این بازیگر برای کمپین تکیلای خود تبلیغات کند.

فیلم شناسی جرج کلونی

  • بخش فوریت‌های پزشکی (ER)
  • از گرگ و میش تا سحر (From Dusk Till Dawn)
  • بتمن و رابین (Batman and Robin)
  • صلح جو (Peacemaker)
  • طوفان بی عیب و نقص (Perfect Storm)
  • بچه‌های جاسوس (Spy Kids)
  • سیزده یار اوشن (Ocean’s Thirteen)
  • فرزندان (Descendants)
  • گرانش (Gravity)
  • تومارولند (Tomorrowland)
  • درود بر سزار (Hail, Caesar)
  • هیولای پول (Money Monster)

تصاویری از جرج کلونی

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم