بیوگرافی کیانو ریوز از کودکی تا امروز + فیلم‌شناسی و تصاویر

کیانو ریوز یکی از جالب‌ترین شخصیت‌ها را در بین سوپراستارهای هالیوود دارد. او زندگی پرماجرایی داشته و سختی‌های عاطفی زیادی را متحمل شده است. در مطالب قبلی راجع به برترین فیلم‌های کیانو ریوز نوشته بودیم. در این مطلب نیز می‌خواهیم بیوگرافی این شخصیت جذاب و دوست داشتنی را با هم مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام کیانو چارلز ریوز (Keanu Charles Reeves)
متولد 2 سپتامبر 1964 (11 شهریور 1343)
سن 53 سال
محل تولد بیروت، لبنان
قد 186
شغل بازیگر، تهیه‌کننده، موسیقی‌دان
وضعیت تأهل مجرد

کیانو ریوز (Keanu Reeves) ستاره معروف هالیوودی است. برای بسیاری از مخاطبین سینما، فیلم‌های کیانو ریوز با داستان نامتعارف و خاص و نقش آفرینی زیبای او همراه است. ریوز به ندرت در نقش‌های احساسی ظاهر می‌شود و به همین دلیل با کمک استعداد خود مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا او را به عنوان یک قهرمان بپذیرد. کیانو ریوز شخصیت بسیار محبوبی دارد، نه تنها چون بازیگر خوبی است، بلکه یک انسان خیر و مهربان می‌باشد.

او برخلاف سلبریتی‌های پرسروصدای دیگر، همانند طرفدارانش زندگی آرامی دارد. عکس‌های مختلفی از روز تولد او دیده می‌شود که به تنهایی در پارک نشسته است. این تصاویر باعث شده که او را کیانوی غمگین بنامند. او در این باره اعتراضی نکرد و حتی به روزنامه‌نگاران گفت که حتماً نباید شاد بود.

بیوگرافی

کیانو چارلز ریوز در 2 سپتامبر 1964 در بیروت لبنان متولد شد. خانواده این ستاره در عرصه سینما فعال نبودند. پدر او یک زمین شناس بود و طبق گفته منابع دیگر، یک کارگر بی استعداد و همچنین معتاد به مواد مخدر بود. مادرش هم در کلوپ‌های شبانه به عنوان طراح لباس و گاهی اوقات رقصنده فعالیت می‌کرد. در این خانواده علاوه بر کیانو سه دختر دیگر هم وجود داشتند: کارینا، کیم و اما. کیانو اجداد پرتقالی، ایرلندی، انگلیسی و چینی دارد. پدرش اهل هاوایی است و به همین دلیل برای پسرش یک نام عجیب انتخاب کرد؛ کیانو به معنای «باد خنک کوهستان» است.

زمانی که کیانو دو ساله بود، والدینش از هم جدا شدند. سه سال بعد، این خانواده بدون پدر، به نیویورک نقل مکان کردند. از آن پس او دیگر پدرش را ندید. سپس مادرش با آرون پل کارگردان ازدواج کرد؛ اما در سال 1971 از او جدا شد. بعد از این ماجرا خانواده به تورنتو نقل مکان کردند و این بازیگر دوران کودکی‌اش را در آنجا سپری کرد. خانه آن‌ها در مقابل یک استودیوی موسیقی قرار داشت که خواننده مشهور کانادایی، آلیس کوپر در آنجا آلبوم خود را ضبط می‌کرد. این ستاره راک با کیانو دوست شد؛ کیانو اغلب برای گوش دادن به موسیقی او به آنجا می‌رفت.

کیانو چندان به درس خواندن علاقه‌ای نداشت؛ بنابراین دوست نداشت به روزهای مدرسه‌اش فک کند. او در کودکی به همراه خواهرش کیم به خوانش پریشی دچار بود و با وجود هوش متوسط نمی‌توانست بخواند. البته کیانو با مرور زمان توانست بر این مشکل غلبه کند؛ اما این مشکل باعث شد که به یک فرد بی اعتماد به نفس و سرد تبدیل شود. او حتی امروز هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. کیانوی کوچک در کودکی شطرنج بازی را یاد گرفت و استعداد خوبی در آن داشت. او شرط می‌کرد که در صورت بردن بزرگسالان، یک دلار از آن‌ها بگیرد و این کار را نیز انجام می‌داد.

کیانو در نوجوانی عاشق هاکی بود و از آنجایی که به این بازی مسلط بود می‌خواست بازیکن هاکی شود. زمانی که در دوران مدرسه هاکی بازی می‌کرد به او لقب دیوار داده بودند، زیرا توپ‌ها را خوب می‌گرفت. به همین دلیل و با وجود قد متوسط، بهترین بازیکن مدرسه بود. در آن سال‌ها کیانو به عنوان فروشنده صنایع دستی در یک فروشگاه کار می‌کرد.

او طی پنج سال چهار مدرسه عوض کرد، از جمله یک مدرسه بازیگری که از آن هم اخراج شد. سپس به مدرسه کاتولیک پسرانه وارد شد؛ اما آن را هم رها کرد تا به طور حرفه‌ای هاکی بازی کند. او به مدرسه دولتی رایگان هم رفت. اما آن را به پایان نرساند و دیپلم نگرفت.

کیانو ریوز در سن 15 سالگی بازیگری را آغاز کرد. او در کلوپ محلی در نمایش‌ها بازی می‌کرد.

فیلم‌های او

این بازیگر برای اولین بار در سال 1979 در تلویزیون ظاهر شد و در یک کمپین تبلیغاتی برای یک کانال تلویزیونی کانادایی نقش آفرینی کرد. ریوز به بازیگری فکر نمی‌کرد و تنها حضور در تبلیغات را روشی برای درآمدزایی در نظر می‌گرفت. اما رفته رفته به این حرفه علاقه‌مند شد. او همچنین در چندین فیلم کوتاه در تورنتو هم ظاهر شد. کیانو در سال 1986 اولین نقش جدی خود را بر عهده گرفت. او در فیلم “فرزند اسلحه” (Son of a Gun) نقش دروازه بان هاکی را ایفا کرد، فیلمی که پس از آن گرین کارت دریافت کرد و به لس آنجلس راه یافت. تولیدکننده‌ای به نام آروین استاف که ناپدری قبلی او را می‌شناخت مدیر برنامه های او شد. این همکاری آنقدر موفق بود که استاف هنوز مدیر برنامه اوست.

کیانو در آغاز کار با نام نورمن ریوز یا چاک اسپیدن شناخته می‌شد، زیرا مدیر برنامه اش معتقد بود که نام او برای این حرفه کمی عجیب است. او دعوت شد تا در فیلم “جوخه” (Platoon) نقش سرباز کریس را ایفا کند. اما از آنجایی که او با صحنه‌های خشن مخالف بود این نقش را رد کرد. این بازیگر به مدت طولانی در فیلم‌های نوجوانان بازی می‌کرد و به ندرت در کمدی‌های جوانان ظاهر می‌شد. همچنین در درام‌ها نیز فعالیت می‌کرد، مانند “لبه رودخانه” (River’s Edge) و “یادداشت همیشگی” (Permanent Record).

کیانو ریوز در عرصه موسیقی هم فعالیت کرد و به یک گروه محلی پانک ملحق شد. این گروه چندین آلبوم روانه بازار کرد و در آمریکا، اروپا و حتی ژاپن چندین کنسرت اجرا کرد. ریوز موسیقی آهنگ‌هایی نظیر Acid Room را نوشت. اما او با وجود فعالیت در یک گروه موسیقی همچنان خجالتی و سربه زیر بود. همکارانش در آن گروه می‌گفتند که او طی کنسرت حرف نمی‌زد و تنها سر تکان می‌داد. زمانی که آواز می‌خواند هیچکس کلمات را نمی‌شنید؛ زیرا او از میکروفن فاصله می‌گرفت. کیانو سپس به گروه Becky ملحق شد.

از سال 1990 نقش آفرینی در فیلم‌های پربودجه به او پیشنهاد شد. کیانو در سال 1991 در فیلم اکشن “نقطه شکست” (Point Break) و سپس در “آیداهوی اختصاصی خودم” (My Own Private Idaho) نقش آفرینی کرد.

کیانو در سال 1994 اولین نقش اصلی خود را در فیلم “سرعت” (Speed) ایفا کرد، پس از آن پیشنهاد بازی در نسخه دیگر فیلم هم به او پیشنهاد شد که در ازای آن 11 میلیون دلار دریافت می‌کرد، اما این بازیگر این پیشنهاد را رد کرد تا در نمایش تئاتر “هملت” (Hamlet) نقش اصلی را ایفا کند. این بازیگر جوان، دشوارترین و جذاب‌ترین نقش ممکن را به کامل‌ترین وجه ممکن ایفا کرد. منتقدین، شیوه بازی او در نقش شاهزاده دانمارکی و شیوه نشان دادن احساسات مختلف توسط کیانو را تحسین کردند.

این آثار موفق باعث شد که نام کیانو ریوز در فهرست ستارگان درجه یک قرار بگیرد. او در آن زمان در کنار آل پاچینو در فیلم “وکیل مدافع شیطان” (The Devil’s Advocate) ظاهر شد. ریوز در ازای دریافت پول کمتر، تولیدکنندگان را راضی کرد که آل پاچینو را به فیلم دعوت کنند.

از آن زمان به بعد، فقط فیلم‌های با کیفیت به فیلم‌شناسی کیانو ریوز اضافه شدند. او نه تنها نقش‌های پرفروش یا اصلی را انتخاب می‌کرد، بلکه قبول می‌کرد نقش‌های اپیزودی را هم ایفا کند، البته اگر مطمئن بود که آن فیلم باکیفیت است.

ماتریکس

کیانو ریوز در سال 1999 و با اکران فیلم “ماتریکس” (The Matrix) مشهور شد، تا جایی که در قرن گذشته، نئو (نام شخصیت قهرمان فیلم ماتریکس با بازی کیانو) به مشهورترین شخصیت سینمایی تبدیل شد. این فیلم فروش بسیار بالایی داشت و منتقدین از اصطلاح “نئو-رئالیسم” برای توصیف ژانر آن استفاده می‌کردند. کیانو در شرایطی نقش هکری به نام نئو را ایفا کرده بود که خودش در آن زمان کامپیوتر نداشت! فیلم ماتریکس توانست ایدئولوژی کنترل جهان توسط یک هوش مصنوعی را به صورت عمومی معرفی کند و دید میلیون‌ها انسان نسبت به زندگی را تغییر دهد.

(یادداشت مترجم: ماتریکس یک مفهوم است،  یک دنیای جدید، یک ایدئولوژی پر طرفدار و یک طرز فکر بی‌نهایت منفی که باعث می‌شود خود را برده ماشین‌های ساخته دست خود بدانید! اگر هنوز سه گانه ماتریکس را ندیده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما فرصتی برای مشاهده آن کنار بگذارید).

در سال 2003، حال خواهر او به دلیل بیماری سرطان خون وخیم شد. او به مدت 10 سال به این بیماری مبتلا بود. کیانو موقتاً بازی در “ماتریکس” را متوقف می‌کرد تا در کنار خواهرش بماند. او چند سال بعد در برنامه “ستارگان در مقابل سرطان” (Stars against Cancer) شرکت کرد و در این باره که خواهرش با یک بیماری جدی دست و پنجه نرم می‌کرد، صحبت کرد. اما درباره اینکه به برنامه‌های تحقیقاتی علیه سرطان و سرطان خون 5 میلیون دلار کمک کرده بود، چیزی نگفت. او همچنین برای مبارزه با سرطان بودجه‌ای را جمع آوری کرد.

کیانو در همان سال به دنیای سینما برگشت و در سال 2003 هر دو نسخه “ماتریکس: بارگذاری مجدد” (The Matrix Reloaded) و “انقلاب‌های ماتریکس” (The Matrix Revolutions) با بازی منتشر شد. هردوی این فیلم‌ها موفق شدند و داستان فیلم اول را ادامه دادند. منتقدین از ماتریکس جدید هم استقبال کردند، اگرچه طرح داستان عجیب بود و زرق و برق‌های هالیوودی و پایانی شاد برای آن در نظر گرفته نشده بود. پایان این سه گانه یک شرایط ناامیدکننده برای انسان بود و خود ماتریکس گرچه شکست نخورده بود، اما توهم آزادی و مبارزه را برای انسان ایجاد نمود.

کیانو ریوز برای شرکت در فیلم‌های ماتریکس بیش از 100 میلیون دلار دستمزد دریافت نمود. اما بیشتر آن مبلغ را به طراحان لباس و متخصصان جلوه‌های ویژه این فیلم داد. توضیح او درباره این کار این بود که این افراد هم به اندازه او در این فیلم نقش داشتند و حتی بیشتر از او تلاش کردند.

این بازیگر در سال 2005 در خیابان مشاهیر هالیوود ستاره خود را دریافت نمود.

او پیش از اکران نسخه دوم فیلم ماتریکس در چندین فیلم بازی کرد که چندان موفق نبودند. در میان آن‌ها فیلم‌های “نوامبر شیرین” (Sweet November)، “هاردبال” (Hardball) و “محافظ” (The Watcher) دیده می‌شود. فیلم‌های کیانو همیشه هم در گیشه موفق نشدند یا با تحسین منتقدین مواجه نگشتند. او سپس در فیلم “کنستانتین” (Constantine) نقش آفرینی کرد که باعث شد شهرت گذشته‌اش زنده شود.

(یادداشت مترجم: فیلم کنستانتین یک فیلم دارک اکشن/ترسناک با معانی عمیق دینی است که از آیات انجیل الهام گرفته‌اند. مشاهده این فیلم فوق‌العاده زیبا را به تمام طرفداران سینما توصیه می‌کنیم)

فیلم‌های دیگر او

فیلم‌های بعدی او هم در گیشه موفق شد و توانست واکنش مثبت منتقدین را جلب کند. ریوز در سال 2006 در فیلم فانتزی “یک پوینده تاریک” (A Scanner Darkly) و در کنار ساندرا بولاک در “خانه‌ای روی برکه” (The Lake House)، نقش آفرینی کرد. او در سال 2008 در دو فیلم “روزی که دنیا از حرکت ایستاد” (The Day the Earth Stood Still) و “سلاطین خیابان” (Street Kings) ظاهر شد. در سال 2009 هم در فیلم “زندگی شخصی پیپا لی” (The Private Lives of Pippa Lee) ایفای نقش کرد که در فستیوال بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد.

کیانو ریوز در سال 2013 تصمیم گرفت در عرصه کارگردانی فعالیت کند. در جولای 2013 فیلم “مردی از تای چی” (Man of Tai Chi) با کارگردانی او اکران شد.

در همان سال فیلم آمریکایی/ژاپنی “چهل و هفت رونین” (47 Ronin) اکران شد که کیانو در این فیلم اکشن/انتقامی نقش اصلی را بر عهده داشت. این فیلم اقتباسی از یک افسانه قدیمی ژاپنی است درباره سربازانی که اربابشان را از دست داده‌اند و تصمیم می‌گیرند به قیمت از دست دادن زندگی خود انتقام بگیرند. البته طرح داستان و نقش آفرینی بازیگران تغییر یافت تا بتوانند این فیلم را تولید کنند. برای اینکه کیانو ریوز با ظاهر غیر آسیایی خود بتواند آن نقش را ایفا کند این افسانه را تاحدی تغییر دادند.

(یادداشت مترجم: فیلم 47 رونین، شروعی بسیار زیبا و غم‌انگیز دارد. البته اگر با فرهنگ ژاپن آشنایی داشته باشید، تاثیر این غم را خیلی بیشتر احساس خواهید کرد. در فرهنگ ژاپن، سامورایی‌هایی که ارباب خود را از دست می‌دهند هدف دیگری برای زندگی ندارند و این موضوع، هسته اصلی داستان فیلم 47 رونین است. فیلمی با ریتمی متعادل، شروعی زیبا و البته پایانی که شاید نتواند حد انتظارات بیننده را برآورده کند!)

این تغییرات از لحاظ تاریخی نادرست بودند و به همین دلیل سؤالات وطن پرستانه بسیاری به راه افتاد. دومین تغییر ایجاد شده در فیلم با واکنش‌های مثبت‌تری روبه رو شد. فیلم “چهل و هفت رونین” داستان غم انگیز و غیر هالیوودی دارد. شخصیت‌های اصلی با پایان خوش روبه رو نمی‌شوند. این تغییر ایجاد شده در کنار حوادث داستان برای بینندگان و منتقدین خوشایند بود.

در سال 2014 فیلم “جان ویک” (John Wick) با بازی کیانو ریوز در نقش اصلی اکران شد. این فیلم کیانو ریوز را در نقش یک شهروند معمولی نشان می‌دهد که به تازگی همسرش را دفن کرده و با سگش که آخرین هدیه همسرش است زندگی می‌کند. اما زمانی که مافیا سگ او را می‌کشند چهره واقعی و گذشته او فاش می‌شود و ناگهان او را به صورت یک قاتل بی رحم و ظالم می‌بینیم. این فیلم صحنه‌های مبارزه را در کنار دیالوگ‌های زیبا و عمیق نشان داده و در آن مردی را می‌بینیم که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد.

(یادداشت مترجم: جان ویک فیلمی بی نظیر است. فرقی ندارد که شما عاشق فیلم‌های اکشن باشید یا رمانتیک؛ جان ویک احساسات شما را تحریک خواهد کرد! یک قاتل خونسرد، متمرکز، بی رحم و بسیار حرفه‌ای را در نظر بگیرید که به خاطر عشق یک زن خاص از دنیای جنایت بیرون رفته؛ اما دنیای بی رحم او را رها نمی‌کند و این زن خاص را به دلیل بیماری از دست می‌دهد و تمام داشته او از این زن، یک سگ است که بعد از مرگ همسرش دریافت می‌کند. حتما می‌توانید تصور کنید که اگر بلایی سر این سگ بیاورید چه بلایی سرتان خواهد آمد! اگر فیلم‌باز و طرفدار سینما هستید، حتما این فیلم انتقامی زیبا را ببینید)

اما پس از یک موفقیت بزرگ او مجدداً با شکست روبه رو شد. “بی پناه” (Exposed) در گیشه حتی 50 هزار دلار هم فروش نداشت. طرفداران نمی‌توانستند بفهمند این بازیگر موفق که تنها در فیلم‌های باکیفیت ظاهر می‌شود در چنین فیلم ضعیفی که کارگردان و فیلم نامه نویس آن تازه کار هستند نقش آفرینی کرده است. ریوز در این فیلم نقش یک افسر پلیس را ایفا می‌کند که در جریان تحقیقات یک قتل با دختری روبه رو می‌شود که شاهد یک معجزه بوده است. اما ترکیب صحنه‌های کارآگاهی و تجربیات عجیب نتوانست این فیلم را نجات دهد و آن را به یک فیلم خسته کننده تبدیل نمود.

در سال 2016 فیلم دیگر او “شیطان نئونی” (The Neon Demon) اکران شد. این فیلم موفق درباره دختری است که می‌خواهد مدل شود. تا پیش از تولید این فیلم، ایده ساخت یک فیلم تریلر و ترسناک درباره زندگی دشوار مدل‌ها و سلبریتی ها چندان مورد استقبال قرار نمی‌گرفت. این فیلم نه تنها زندگی مدل‌ها را به خوبی به تصویر کشید، بلکه به فستیوال فیلم کن هم راه یافت. در همان زمان شنیده شد که سری دوم فیلم “جان ویک” هم در حال ساخت است. کیانو ریوز به طرفدارانش ثابت کرده که در عرصه هنرهای رزمی و نقش آفرینی سریع مهارت دارد. اتفاقات فیلم “جان ویک 2” در ادامه نسخه اول این فیلم رخ می‌دهد.

(یادداشت مترجم: جان ویک 2 حتی از نسخه اول هم بهتر است، شاید این داستان که شخصی به خاطر یک سگ! تفنگ‌هایش را بردارد و بیش از 100 نفر از اعضای یک باند جنایتکار را نابود کند کمی فانتزی به نظر بیاید. اما در جان ویک 2 داستان قابل قبول تری را می‌بینیم. جایی که به جان خیانت می‌شود، خانه‌اش منفجر می‌شود، بین تمام قاتلین حرفه‌ای برای کشتنش جایزه می‍گذارند و …. مجددا مشاهده این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم!)

در حال حاضر، ریوز می‌خواهد در فیلمی درباره انورکسی نقش آفرینی کند که نه تنها مارتی نوکسون کارگردانی آن را بر عهده دارد، بلکه در ژانر کمدی سیاه فعالیت می‌کند. خواهر کیانو، کارینا، هم یکی از تولیدکنندگان این فیلم است. این فیلم اولین همکاری سینمایی این خواهر و برادر است.

پروژه بعدی این بازیگر یک تریلر علمی تخیلی به نام “کپی‌ها” (Replicas) است که ریوز در آن نقش اصلی یک جراح مغز و اعصاب را ایفا می‌کند که از هر راهی تلاش می‌کند تا خانواده خود را به زندگی بازگرداند. این فیلم در پورتوریکو ضبط شده است.

زندگی شخصی

این بازیگر با وجود سن بالایش هنوز ازدواج نکرده است. زندگی شخصی او پر از حوادث دراماتیک و جدایی است. مهم‌ترین رابطه عاشقانه او با جنیفر سایم، بازیگر آمریکایی بود که یک رابطه طولانی محسوب می‌شد. کیانو در سال 1988 از طریق خواهرش با او آشنا شد و آن دو در نگاه اول عاشق هم شدند.

در سال 1999 جنیفر به کیانو مژده داد که قرار است صاحب فرزند شوند. دختر کیانو ریوز و جنیفر سایم قرار بود در 8 ژانویه 2000 به دنیا بیاید؛ اما یک هفته پیش از تولد این نوزاد، قلب او از تپیدن بازایستاد. این نوزاد به دلیل ایجاد لخته خونی در عروق قلبی‌اش از دنیا رفت. اما این تنها تراژدی زندگی کیانو نبود. در 1 آوریل 2001 جنیفر سایم تصادف کرد. خودروی او به خودروهای پارک شده برخورد کرد، سایم به سمت شیشه جلو پرت شد و به دلیل جراحات از دنیا رفت.

پس از این سانحه کیانو به مدت طولانی تنها ماند تا با این حادثه کنار بیاید. خاطره عشق اول او نه تنها اجازه نداد که کیانو رابطه جدی داشته باشد، بلکه حتی نمی‌توانست روابط کوتاه مدت داشته باشد. سال‌ها بعد و در 2007 با هالی میرز شایر، دختر فیلم نامه نویس معروف رابطه‌ای را آغاز کرد. روزنامه‌ها درباره ازدواج آن دو مطالبی نوشتند، اما مشخص شد که کیانو با دختر جدیدی به نام پارکر پوزی رابطه دارد. پس از آن هم دختر دیگری به نام‌ترینی ودال.

در سال 2010، کیانو ریوز با شارلیز ترون در انظار ظاهر شد، بازیگر مقابل او در فیلم‌های “نوامبر شیرین” و “وکیل مدافع شیطان”. این دو از زمان فیلم برداری باهم دوست هستند و ارتباط خود را حفظ کرده‌اند و در مواقع لزوم به هم کمک می‌کنند. اما گویا در آن زمان هم تنها با هم دوست معمولی بودند و روزنامه‌ها قضیه را بزرگ کرده بودند. شارلیز ترون کیانو ریوز را پس از مرگ دختر و همسرش حمایت نمود.

در سال 2010، کیانو و شارلیز در یک رستوران گران قیمت دیده شدند، در حالی که رفتارشان شبیه دوستان قدیمی نبود. بنابراین روزنامه‌ها اعلام کردند که این دو می‌خواهند در بریتانیا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

در سال 2013 رسانه‌ها از رابطه او با سوپرمدل روسی، آنا اسکیدانوا صحبت کردند. عکس‌های تعطیلات آن‌ها در کشتی تفریحی خیلی زود منتشر شد. این دختر معتقد بود که رابطه‌شان دوستانه است. اما برخلاف گفته‌های او رسانه‌ها معتقد بودند که آن دو رابطه عاشقانه داشتند.

کیانو ریوز در سال 2015 در تریلر عجیب “تق تق” (Knock Knock) نقش آفرینی کرد. این فیلم با واکنش مثبت منتقدین مواجه شد که نمی‌دانستند آیا طنز موجود در فیلم و بازی کودکان ایده هوشمندانه کارگردان و بازیگران بود و یا اینکه کل این پروژه یک شکست محسوب می‌شد. این فیلم هیچ جایزه حرفه‌ای برای ریوز به ارمغان نیاورد، اما باعث شد که او با بازیگر جوانی به نام آنا د آرماس آشنا شود. اما هنوز هم درباره رابطه آن‌ها اخبار تأیید شده‌ای نیست.

(یادداشت مترجم: فیلم «تق تق» را نبینید!! به شخصه با دیدن این فیلم ناامید شدم، اما خب حتما دلیل خاصی برای بازی قهرمان ماتریکس در این تریلر بچه‌گانه وجود داشته!)

کیانو ریوز اسرارآمیزترین بازیگر هالیوود است که مشخص نیست دوست دختر دارد یا خیر.

با وجود اسرارآمیزبودن کیانو، او چندان هم از جامعه نمی‌گریزد. زیرا اغلب از مترو استفاده می‌کند، در حالی که می‌تواند وسیله نقلیه راحت‌تری را انتخاب کند. کیانو در یکی از روزهای تولدش در پارک دیده شد، به طوری که در کنار خود یک کاپ کیک با یک شمع روی آن قرار داده بود تا هرکس که او را شناخت، بتواند به نزدش آمده و به او تبریک بگوید.

فیلم شناسی

کیانو ریوز به طور کلی در حدود 200 فیلم نقش آفرینی کرده است. برخی از آن‌ها ناموفق بوده و برخی هم باعث به وجود آمدن کلیشه‌ها و ژانرهای جدید سینمایی شدند. برخی از فیلم‌های مهم کیانو ریوز عبارت اند از:

  • سرعت (Speed)
  • وکیل مدافع شیطان (Devil’s Advocate)
  • سه‌گانه ماتریکس (The Matrix)
  • محافظ (The Watcher)
  • نوامبر شیرین (Sweet November)
  • هاردبال (Hardball)
  • کنستانتین (Constantine)
  • خانه‌ای روی برکه (The Lake house)
  • روابط خطرناک (Dangerous Liaisons)
  • ناگفته‌های دراکولا (Dracula Untold)
  • یک پوینده تاریک (A Scanner Darkly)
  • نئون شیطان (Neon Demon)
  • چهل و هفت رونین (47 Ronin)
  • جان ویک (John Wick)
  • جان ویک 2 (John Wick: chapter 2)

تصاویری از کیانو ریوز

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. جعفر

    خرداد 3, 1397

    عشقه منه کیانوی غمگین الگوی زندگیمه

    پاسخ