بیوگرافی آریانا گرانده، از کودکی تا کنون

آریانا گرانده در سال 1993 در بوکا راتون فلوریدا به دنیا آمد و از زمان کودکی اجرا بر روی صحنه را آغاز نمود. در سن 15 سالگی در نمایش برادوی نقشی به او تعلق گرفت، سپس چند نقش کوتاه تلویزیونی دریافت کرد و سپس در برنامه “ویکتوریوس” (Victorious) نقش موش را بر عهده گرفت. پس از آن در برنامه “سام و کت” (Sam & Cat) ظاهر شد و با انتشار سه آلبوم Yours Truly در سال 2013، My Everything در سال 2014 و Dangerous Woman در سال 2016 در عرصه موسیقی فعالیت نمود. فعالیت جدی او در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک شهرت او را افزایش داد. در مطالب قبلی راجع به حقایق جالب و ناگفته درباره آریانا گرانده نوشته بودیم که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه نمایید. در این مطلب نیز می‌خواهیم بیوگرافی این هنرمند جوان را مرور کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام آریانا گرانده بوترا (Ariana Grande-Butera)
متولد 26 ژوئن 1993 (۵ تیر ۱۳۷۲)
سن 24 سال
محل تولد بوکا راتون، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا
قد 153
شغل بازیگر و خواننده
وضعیت تأهل مجرد

روزهای اول زندگی

آریا گرانده در 26 ژوئن 1993 (5 تیر 1372) در بوکا راتون فلوریدا به دنیا آمد. او فرزند ادوارد بوترای طراح و جوآن گرانده ی مدیرعامل است. او از کودکی خوانندگی و بازیگری را آغاز کرد و پیش از رسیدن به نوجوانی به تئاتر محلی راه یافت. اولین نقش مهم او در سن 13 سالگی و در سال 2008 بود که در نمایش برادوی 13، نقش شارلوت را بر عهده گرفت. این نمایش به زندگی در شهر نیویورک می‌پرداخت. این نقش با تحسین مواجه شد و آریانا جایزه استعداد جوان تئاتر ملی را دریافت کرد.

دو سال بعد در نمایش موزیکال “کوبا لیبره” (Cuba Libre) ظاهر شد و در برنامه تلویزیونی The Battery’s Down نقش کوتاهی بر عهده داشت. اما مهم‌ترین نقش او در “ویکتوریوس” بود.

نقش‌های تلویزیونی

ویکتوریوس یک برنامه کمدی بود که در یک دبیرستان هنر انجام می‌گرفت و آریانا در آن نقش یک خواننده بازیگر کمدی را بر عهده داشت. او با وجود فعالیت در این نقش به حرفه موسیقی ادامه داد و اولین کار ضبط شده‌اش موسیقی ویکتوریوس بود. در سال 2011 تک آهنگ Put Your Hearts Up را تولید نمود که برای طرفداران ویکتوریوس ساخته شده بود. آرای طرفداران این برنامه باعث شد که ویکتوریوس در سال 2012 جایزهٔ برگزیدهٔ کودکان نیکلودین را از آن خود کند.

پس از پایان این برنامه در سال 2012 نقش گرانده در یادها ماند. او سپس در برنامه “سام و کت” در کنار جنت مک‌کوردی (Jennette McCurdy) ستاره آی کارلی (iCarly) نقش آفرینی کرد. اما این برنامه چندان طولانی نبود و پس از 35 اپیزود و شایعه درباره نارضایتی گرانده از نقش خود، متوقف شد. در این زمان تک آهنگ The Way محصول سال 2013 در لیست 10 آهنگ برتر ایالات متحده قرار گرفت و سه بار درجه پلاتین را کسب کرد.

آلبوم‌های Yours Truly و My Everything

The Way اولین تک آهنگ آلبوم Yours Truly بود، آلبومی که دو آهنگ دیگر آن به نام‌های Baby I و Right There نیز همچنان محبوب بودند. این آلبوم توسط بیبی فیس تولیدکننده مطرح تولید شد و گرانده را به عنوان یک هنرمند مطرح معرفی کرد که از خواننده‌های سال 1990 یعنی ماریا کری الهام گرفته بود. آلبوم سال 2014 او، My Everything، در هفته اول 169،000 نسخه فروش داشت و در رتبه اول قرار گرفت. تک آهنگ Problem با همکاری رپر استرالیایی ایگی آزیلیا (Iggy Azalea) پیش از انتشار آلبوم پخش شد، در بیلبورد 100 آهنگ برتر در جایگاه سوم قرار گرفت و بیش از 400،000 نسخه از آن فروخته شد. آهنگ Break Free با همکاری زد و Love Me Harder با همکاری د ویکند نیز در صدر جایگاه قرار گرفتند.

گرانده در تابستان 2014 در آهنگ Bang Bang با جسی جی و نیکی میناژ همکاری کرد، آهنگی که در ایالات متحده در جایگاه ششم و سپس در جایگاه سوم قرار گفت. تک آهنگ برتر دیگر این آلبوم One Last Time نام داشت که در بیلبورد 100 آهنگ برتر در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. سه آهنگ آلبوم My Everything در یک زمان در بیلبورد قرار گرفته بود.

گرانده در سال 2013 آلبوم تعطیلات Christmas & Chill و تک آهنگ Focus را منتشر کرد که در بیلبورد 100 آهنگ برتر در جایگاه هفتم قرار گرفت. او در فوریه سال 2016 آلبوم سوم خود Dangerous Woman را منتشر کرد که تک آهنگ او به همین نام در جایگاه دهم بیلبورد 100 آهنگ برتر قرار گرفت. موفقیت‌های او در عرصه موسیقی بسیار چشمگیر بود به طوریکه به اولین هنرمندی تبدیل شد که آهنگ‌های اصلی سه آلبوم اول او در لیست 10 آهنگ برتر قرار داشتند. آهنگ Dangerous Woman که در بیلبورد 200 آهنگ برتر در جایگاه دوم قرار داشت، با همکاری نیکی میناژ، فیوچر، میسی گری، لیل وین، تولید شده است.

گرانده نامزد دو جایزه گرمی شده و سه جایزه موسیقی آمریکایی، از جمله هنرمند سال 2016 و جایزه موزیک ویدیو MTV را از آن خود کرده است.

بمب گذاری در تور Dangerous Woman

گرانده در سال 2017 موسیقی متن فیلم اکشن “دیو و دلبر” را اجرا کرد. در فوریه همان سال تور آلبوم Dangerous Woman خود را در سراسر آمریکای شمالی و سپس اروپا آغاز کرد. در 22 مه 2017 در پایان کنسرت گرانده در منچستر انگلستان، در ورودی سالن کنسرت یک تروریست انتحاری خود را منفجر کرد، که طی آن 22 نفر کشته و 116 نفر زخمی شدند، که بین آن‌ها بزرگ‌سال و کودک دیده می‌شد. نخست وزیر بریتانیا ترزا می در این باره گفت، “تمام اعمال تروریستی غیرانسانی هستند، اما این اقدام تروریستی عمیقاً غیرانسانی و فاجعه بار است زیرا افراد بی گناهی را هدف قرار داده است، کودکان بی گناه و جوانانی که باید از یکی از به یادماندنی‌ترین شب‌های زندگی خود لذت می‌بردند.”

این ستاره پاپ در توییتر خود نسبت به واقعه واکنش نشان داد.

پس از کمتر یک از روز از این واقعه گرانده تور خود را معلق کرد. او 13 روز پس از این واقعه به منچستر بازگشت تا در 4 ژوئن به نفع قربانیان این واقعه کنسرتی را اجرا کند و در این کار از دوستان و ستاره‌های دیگری چون مایلی سایرس، کیتی پری، جاستین بیبر، کریس مارتین، لئام گلگر و فارل ویلیامز کمک گرفت. او پیش از این کنسرت از مجروحین کنسرت قبلی دیدن کرد و همچنین 14،000 بلیت رایگان در اختیار شرکت کنندگان کنسرت پیشین در 22 مه قرار داد.

گرانده به تماشاچیان گفت، “می‌خواهم از حضورتان در اینجا و قوی بودنتان تشکر کنم. من عاشق شما هستم و این عشق و اتحادی که شما نشان می‌دهید دوایی است که جهان امروز به آن نیاز دارد.”

گرانده در 7 ژوئن در پاریس به کنسرت خود ادامه داد و در اینستاگرام این پست را گذاشت: “اولین اجرا امشب است. در هر قدم برنامه به فرشته‌هایمان فکر می‌کنیم. از صمیم قلب شما را دوست دارم. از شما متشکرم و عمیقاً به گروهم، رقصنده‌ها و تمام افراد افتخار می‌کنم. عاشقتان هستم. عاشقتان هستم.”

بازیگری و پخش زنده شنبه شب

این بازیگر با حضور به عنوان بازیگر مهمان در “ملکه‌های جیغ” (Scream Queens) در سال 2015 مجدداً به تلویزیون بازگشت، و با حضور افتخاری در Zoolander 2 در سال 2016 در سینما حضور پیدا کرد. او همچنین در دسامبر 2016 در “هیراسپری لایو” (Hairspray Live) کانالان بی سی، در نقش پنی پنگلتون دوست تریسی ترنبالد ظاهر شد.

گرانده همچنین به صورت میزبان محبوب برنامه پخش زنده شنبه شب (Saturday Night Live) ظاهر شد و با آوردن استعدادهای بازیگری و موسیقی خود موج جدیدی در این برنامه به وجود آورد و از ستاره‌هایی چون بریتنی اسپیرز، شکیرا، ریحانا، سلن دیون و ویتنی هوستون دعوت به عمل آورد.

او علاوه بر پروژه‌های موسیقی و بازیگری به همراه برادرش فرانکی گرانده دو عطر به نام‌های Ari by Ariana Grande و Frankie by Ariana Grande روانه بازار نموده است.

زمانی که گرانده مشغول اجرا نیست به کارهای خیریه می‌پردازد. Kids Who Care، یک گروه خیریه است که او آن را برای جمع آوری پول برای خیریه‌های فلوریدای جنوبی احداث کرده است. او همچنین در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و اسنپ چت حضور داشته و در سال 2016 در لیست “100 فرد تأثیرگذار” مجله تایم قرار گرفت.

زندگی شخصی

گرانده با ارتباط با مک میلر، موزیسین آهنگ The Way در اوت 2016 در صدر اخبار قرار گرفت. این زوج در مه 2018 و پس از حدود دو سال رابطه از هم جدا شدند. گرانده در اینستاگرام این پست را قرار داد: “من عمیقاً به او احترام می‌گذارم و او را تحسین می‌کنم و با وجود تمام اتفاقاتی که در رابطه‌مان رخ داد و مسیری که سر راهمان قرار داشت، خوشحالم که او در زندگی‌ام بود.”

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. حدیث

    بهمن 21, 1400

    من طرفدارش نیستم اما خیلی جذابه مثل منم بچه تهتقاری خانواده است❤️❤️❤️

    پاسخ

  2. نمیگم

    شهریور 31, 1400

    اریانا متأهله که

    پاسخ

  3. Ana

    فروردین 5, 1400

    سلنا گومز بهتره

    پاسخ