نحوه از بین بردن خش روی عینک آفتابی

ایجاد خش بر روی عینک آفتابی دید لنز عینک را کاهش می‌دهد و میزان کانتراست عینک آفتابی مناسب برای ورزش‌هایی چون اسکی و گلف را کاهش می‌دهد. برای از بین خش روی عینک آفتابی راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله استفاده از خمیردندان، جوش شیرین یا یک ماده چرب برای پر کردن یا محو کردن خش. در این مطلب می‌خواهیم نحوه از بین بردن خش روی عینک آفتابی را آموزش دهیم؛ با پروشات همراه باشید.


روش اول: تمیز کردن به وسیله خمیردندان

1. یک خمیردندان سفید غیر سایشی خریداری کنید. این خمیردندان نباید حاوی نعنا، ژل یا مواد سفیدکننده باشد. مسواک‌های سفید معمولی برای تمیز کردن لنز شیشه‌ای بهترین انتخاب محسوب می‌شوند، اما مسواک‌هایی که حاوی مواد دیگر هستند می‌توانند به لنز عینک آسیب برسانند. خمیردندان‌های حاوی جوش شیرین مانند Arm & Hammer’s برای تمیز کردن بهترین انتخاب است زیرا بدون وجود مواد شیمیایی سایشی عمل می‌کند.


2. به اندازه یک نخود از خمیردندان را روی پنبه قرار دهید. مقدار کمی از خمیردندان را بردارید تا کل شیشه عینکتان سفید نشود. پنبه نیز بهترین انتخاب است زیرا الیاف آن روی شیشه نمی‌ماند.


3. پنبه را روی خش بمالید. برای هر خش پنبه را به مدت 10 ثانیه و در حرکات مدور روی شیشه بمالید. این کار خش را از روی لنز محو می‌کند.


4. خمیردندان را از روی لنز بشویید. عینک را داخل آب سرد فرو کنید تا خمیردندان تمیز شود. لنزها را زیر آب بچرخانید تا تمام خمیردندان روی آن تمیز شود. بقایای خمیردندان که بین لنز و فریم گیر کرده را تمیز کنید.


5. با یک پارچه نرم و غیر سایشی خمیردندان را تمیز کنید. از پارچه‌های زبر و کثیف استفاده نکنید زیرا بر لنز عینک خش‌های بیشتری ایجاد می‌کند. با انگشت شست و اشاره پارچه را با دقت روی لنز بمالید تا بقایای خمیردندان یا رطوبت از بین برود. مراقب باشید که بر لنز فشار وارد نکنید تا تصادفاً شیشه نشکند یا آسیب نبیند.


6. لنزها را بررسی کنید. لنزها را در برابر نور بررسی کنید تا مطمئن شوید خش‌ها از بین رفته‌اند. عینک را برگردانید تا ببینید اثری از خش‌ها باقی نمانده است. اگر هنوز هم روی لنز خش باقی مانده باشد با پنبه و خمیردندان باز هم لنز را تمیز کنید تا خش‌ها از بین بروند.


روش دوم: مخلوط آب و جوش شیرین

1. آب و جوش شیرین را آماده کنید. ترکیبات قلیایی جوش شیرین مواد اسیدی را از بین برده و شفافیت لنز را احیا می‌کند. مخلوط آب و جوش شیرین خمیری به وجود می‌آورد که خش‌های روی لنز را از بین خواهد برد.


2. آب و جوش شیرین را به میزان یک به دو در یک کاسه کوچک باهم مخلوط کنید. میزان آب و جوش شیرین استفاده شده به اندازه و تعداد خش‌ها بستگی دارد. یک قاشق غذاخوری آب و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را باهم مخلوط کنید، در صورت وجود خش‌های بیشتر این مقادیر را افزایش دهید.


3. آب و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید. این دو را باهم خوب هم بزنید تا خمیرمانند شوند. این مواد نباید آبکشی شوند زیرا در این صورت تأثیری نخواهند داشت.


4. یک پنبه بردارید. کمی پنبه را داخل خمیر فرو ببرید. برای هر خش تنها به یک نخود از خمیر نیاز دارید.


5. مخلوط خمیری را روی خش بمالید. پنبه را برداشته و آن را به مدت 10 ثانیه به شکل مدور روی خش بمالید. با این حرکات خش‌ها از روی لنز از بین می‌روند.


6. مخلوط جوش شیرین را از روی لنز تمیز کنید. برای شستن خمیر از آب سرد یا آبی که در دمای اتاق است، استفاده کنید. حتماً خمیر را از لای فریم و لنز یا قسمت‌های ریز دیگر تمیز کنید.


7. با یک پارچه صاف و لطیف لنزها را تمیز کنید. حتماً باید از این نوع پارچه استفاده کنید تا مطمئن شوید طی پاک کردن شیشه خش‌های بیشتر ایجاد نشود. برای این کار می‌توانید از فروشگاه یا داروخانه‌ها پارچه مخصوص تمیز کردن عینک خریداری کنید. با این پارچه باقی مانده خمیر را از روی لنز پاک کنید.


8. لنزها را بررسی کنید. لنزها را در زیر نور بررسی کنید و ببینید آیا بازهم خش وجود دارد یا خیر. اگر هنوز هم روی شیشه خش وجود دارد یک پنبه دیگر را در خمیر فرو کرده و بازهم شیشه لنز را تمیز کنید.


روش سوم: تمیز کردن با روغن، واکس خودرو یا واکس لوازم خانگی

1. واکس خودرو، واکس لوازم خانگی، برنج یا واکس نقره‌ای خریداری کنید. نحوه عملکرد این روغن‌ها و واکس‌ها بر روی لنز همانند سطوح دیگر است. این مواد برای از بین بردن خش از روی لنز بسیار مؤثر هستند، مخصوصاً لنزهای ساخته شده از پلاستیک. هرگز از تمیزکننده‌های اسیدی یا سایشی استفاده نکنید زیرا به عینک شما آسیب زده و بقایای آن برای چشمانتان مضر است.


2. به اندازه یک نخود از واکس را روی پنبه قرار دهید. در این شرایط می‌توانید از یک پارچه نرم هم استفاده کنید. از پارچه‌های زبر مانند پارچه‌های پشمی، سیمی، اسفنج یا پدهای پلاستیکی، استفاده نکنید. این اجسام تنها به عینکتان بیشتر آسیب وارد می‌کند.


3. روغن یا واکس را روی خش بمالید. با استفاده از پارچه یا پنبه مایع را طی 10 ثانیه و به طور مدور روی خش بمالید. واکس و روغن زدن خش‌های باقی مانده را از روی لنز از بین می‌برد.


4. یک پارچه نرم و لطیف دیگر بردارید. این پارچه باید خشک باشد تا روغن یا واکس را تمیز کند. با استفاده از انگشت شست و اشاره و به آرامی واکس یا روغن باقی مانده روی لنز را تمیز کنید.


5. خش‌ها را بررسی کنید. عینک را در زیر نور نگه داشته و خش‌های باقی مانده را بررسی کنید. عینک را روی چشم قرار دهید تا مطمئن شوید هیچ خشی وجود نداشته و مانع دیدتان نخواهد شد. اگر هنوز هم روی لنز خش وجود دارد با استفاده پنبه آغشته به واکس یا روغن به آرامی روی خش‌ها را بمالید تا کاملاً از بین بروند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم