8 حقیقت درباره زندگی که قوی‌ترتان می‌کند

زندگی بسیار زیباست. زندگی شگفت‌انگیز و عجیب است، اما آسان نیست و گاهش اوقات سختی‌اش غیرقابل‌تحمل می‌شود و ما هم با رفتارهایمان سختی‌اش را دوچندان می‌کنیم. مشکل اینجاست که ما نمی‌خواهیم حقیقت زندگی را ببینیم، نمی‌خواهیم باور کنیم که زندگی تمام می‌شود، زیرا تحملش برایمان مشکل است. زیرا متوجه نمی‌شوید که درک آن موارد می‌تواند زندگی‌تان را آرام‌تر و شادتر کند. در این مقاله حقیقت‌هایی را می‌بینید که ممکن است باورش سخت باشد اما باید قبول کنید.

1. تمام کسانی که دوستشان دارید روزی از بین خواهند رفت

شاید دانستن آن تلخ باشد اما اینکه بدانید شما و تمام کسانی که دوستشان دارید تا ابد کنار هم نخواهید بود رابطه‌تان را عمیق‌تر می‌کند. بنابراین قدر تمام کسانی که دوستشان دارید را بدانید تا بعد از مرگشان پشیمان نشوید. هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم که دوستان، خانواده و پدربزرگ مادربزرگ‌هایمان تا چه زمانی در کنارمان هستند. پس همین حالا به کسانی که دوستشان دارید زنگ بزنید و با آن‌ها صحبت کنید. عزیزان ما باارزش‌ترین دارایی‌مان هستند.

2. ما خودمان به زندگی‌مان معنا می‌دهیم

بودایی‌ها اعتقاد دارند که فکر و اعمال ما دنیای ما را می‌سازند. این‌که بخواهید زندگی بامعنایی داشته باشید انتخاب خودتان است. حتماً لازم نیست به سازمان ملل بپیوندیم یا گرسنگان جهان را سیر کنیم تا زندگی پرمعنایی داشته باشیم. شاید گدای روبروی سوپرمارکت از مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت، آرامش بیشتری داشته باشد. اغلب اوقات ما آن‌قدر درگیر مشکلات روزمره می‌شویم که فراموش می‌کنیم واقعاً از زندگی خود چه می‌خواهیم.

3.  شریک زندگی ایده آل وجود ندارد

بیشتر مردم در رؤیاهایشان به یک رابطه رمانتیک و ایده آل فکر می‌کنند، رابطه‌ای که طرف مقابل هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد. درواقع با این تصورات به خودمان خیانت می‌کنیم.  آیا می‌دانید این تصورات واهی به رابطه حقیقی و شریک زندگی‌مان چه صدمه‌ای وارد می‌کند؟ البته منظورمان این نیست که یک رابطه تحقیرآمیز را ادامه دهیم، اما لازم نیست که همیشه در فکر و خیال به سر ببریم. فرض کنید شما و شریک زندگی‌تان باید زندگی‌تان را خودتان شکل دهید، بنابراین تبری به دست گرفته‌اید و آن را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنید، اما اگر تصور کنید که این اثر خودبه‌خود شکل بگیرد یک امید واهی است.

4.  زندگی یک بازی است

زندگی یک بازی است و شما هم مهره‌های آن هستید. بنابراین هر تصمیمی که اخذ کردید، باید قوانین آن را یاد گرفته و آن را عملی کنید. اگر از بازی بترسید هرگز موفق نخواهید شد و چیزی به دست نخواهید آورد. آیا تابه‌حال شنیده‌اید کسی بدون این‌که بر زمین قدم بگذارد، فوتبالیست قهاری شود؟

5. همه چیز پایان می‌گیرد

هیچ‌چیز تا ابد باقی نمی‌ماند. ما فقط چند سال جوان هستیم و بعد به‌مرور پیر خواهیم شد. عاشق می‌شویم، متنفر می‌شویم، یا کسی را که دوست داریم از دست می‌دهیم. مدتی زندگی می‌کنیم و بعد می‌میریم. مردم بسیاری قبل از ما زیسته‌اند، عاشق شده‌اند، به موفقیت رسیده‌اند، شکست خورده‌اند و سپس از بین رفته‌اند. باید یادمان باشد که ما تفاوت نیستیم. پس به‌جای اینکه ناراحت باشیم، بهتر است قدر نعمت‌هایمان را بدانیم و شکرگزار باشیم. اگر همه‌چیز تا ابد باقی می‌ماند، آیا جذابیت اش را از دست نمی‌داد؟ زمان است که به همه‌چیز ارزش می‌بخشد.

6.  از چیزهای کوچک لذت ببرید

بااینکه می‌دانیم همه‌چیز روزی به پایان می‌رسد، اما باید از داشته‌هایمان لذت ببریم. اگر برای چیزی ارزش قائل نباشید اهمیتشان را از دست خواهند داد. پس برای اینکه چیزی برایتان تکراری نشود کارهای متفاوت انجام دهید. فردا از مسیر دیگری به سرکار بروید، روی چمن‌ها دراز بکشید و از طبیعت لذت ببرید، به آسمان خیره شده و ستاره‌ها را بشمارید. رمانتیک باشید و دنیا را مانند یک جعبه جادویی تصور کنید. یک روز به خودتان مرخصی داده و استراحت کنید.

7. درباره مسائل مهم واقع‌بین باشید

اگرچه نباید زندگی را جدی بگیریم، اما درعین‌حال نباید چشممان را به روی حقیقت ببندیم. باید منطقی باشیم. برای مثال اگر می‌خواهیم نویسنده بزرگی شویم نمی‌توانیم چند کلمه بنویسیم و انتظار موفقیت داشته باشیم. نه! باید تلاش کنیم، زحمت بکشیم، کارهای لازم را انجام دهیم و بعد انتظار موفقیت را داشته باشیم. کارهای باارزش به زمان و انرژی نیاز دارند. پس ارزشش را دارد که برای کارهای موردعلاقه‌مان وقت بگذاریم.

8. یا راهی پیدا کنید یا از شکایت کردن دست بردارید

همه ما افراد زیادی را دیده‌ایم که همیشه از زندگی خود شکایت کرده‌اند، زیرا زندگی آن‌ها طوری که دوست دارند پیش نمی‌رود. اگر از زندگی خود ناراضی هستید چرا تغییرش نمی‌دهید؟ درواقع همه ما عادت کرده‌ایم که از زندگی شکایت کنیم، از اطرافیان خود شکایت کنیم، دیگران را مقصر بدانیم و هیچ‌وقت مسئولیت اشتباهات خود را به گردن نگیریم. اما باید بدانیم که این شکایت‌ها نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کنند، بلکه شرایط را بدتر می‌کنند. بنابراین باید مثبت و ثابت‌قدم باشیم. باید ایمان داشته باشیم که مشکلات و مسائل را حل می‌کنیم. درغیراین صورت باید همیشه از زندگی خود شکایت کنیم.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم