طرز تهیه و پخت نخود فرنگی به 2 روش مختلف+ویدیو

نخود فرنگی پوسته‌ای سبز رنگ دارد که نخودها در آن جای می گیرند. این نخودها بافت ترد و مزه شیرینی دارند. می توانید آن را به صورت خام یا پخته سرو کنید. برای پختن آن راه های مختلفی وجود دارد. دو روش پخت رایج آن عبارت است از بخار دادن یا سرخ کردن. با این حال برای اینکه مطمئن شوید این خوراکی بافت ترد خود را حفظ خواهد کرد باید ابتدا آن را برای مدت کوتاهی بپزید. اگر می خواهید روش پخت این غذا را یاد بگیرید این مقاله را دنبال کنید.


روش اول: جوشاندن نخودفرنگی شیرین

1. نخودفرنگی های شیرین را با آب سرد و در یک آبکش بشویید. آن ها را از سینک خارج کرده و داخل دستمال بپیچید. دستمال را تکان دهید تا خشک شوند.


2. نخودفرنگی ها را بررسی کنید. نخودفرنگی های خراب را جدا کرده و آن هایی که یک سمت شان خراب است خرد کنید و قسمت پوسیده را جدا کنید.


3. نخودفرنگی ها را روی تخته خردکن قرار دهید. دو طرف نخودفرنگی ها را ببرید.


4. در یک قابلمه 2839 میلی لیتر آب ریخته و بگذارید بجوشد. آب را روی جاق قرار دهید. دما را طوری تنظیم کنید که آب بجوشد. پس از اینکه متوجه شدید آب شروع به تبخیر کرده نخودفرنگی ها را داخل یک ظرف توری قرار دهید. ظرف توری را داخل قابلمه گذاشته تا نخودها با بخار آب بپزند.


5. درب قابلمه را قرار دهید. ظرف را روی جاق بگذارید تا نخودفرنگی با بخار آب جوش پخته و نرم شود.


6. 5 دقیقه صبر کنید. قابلمه را از روی جاق برداشته و روی سینی خنک کننده قرار دهید.


7. آبکش توری را به همراه نخودفرنگی خارج کنید. نخودفرنگی ها را به یک بشقاب بریزید. یک قاشق کره روی نخودها ریخته و پس از افزودن نمک و فلفل آن را آماده کنید.


روش دوم: سرخ کردن نخودفرنگی شیرین

1. نخودفرنگی ها را شسته و تمیز کنید. سپس در یک کاسه متوسط قرار دهید.


2. یک کاسه مخصوص سرخ کردن روی اجاق قرار دهید. چند قاشق کره داخل تابه بریزید. دمای شعله را در درجه متوسط قرار دهید.


3. اجازه دهید تابه سرخ شوند. پس از جلز و ولز کره نخودفرنگی را به تابه اضافه کنید.


4. پس از سرخ شدن نخودفرنگی کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. با یک قاشق نچسب نخودفرنگی را تفت دهید و سپس به مدت 1 تا 2 دقیقه سرخ کنید تا آماده شود.


5. تابه را از روی اجاق بردارید. تابه را از روی اجاق بردارید و روی سینه خنک کننده بگذارید تا خنک شود. نخودفرنگی ها را از تابه برداشته و در بشقاب بریزید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم