15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید

15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید

زندگی بیگانگان یا فرا زمینی‌ها همیشه توجه انسان را جلب کرده است. نه به این دلیل که می‌خواهیم با تمدن یا نژاد آن‌ها آشنا شویم؛ بلکه به این دلیل که از بیگانگان می‌ترسیم. ترس ما باعث می‌شود به این فکر کنیم که بیگانگان چه شکلی هستند؟ چندش آور، لاغر و عجیب با اندام‌های برهنه، یا موجودات ویران گر و آدم خوار که بر رفتار خود هیچ کنترلی ندارند! یا موجودات ریزی که در جهان گسترش یافته و آن را نابود می‌کنند و مسیر زندگی در زمین را تغییر می‌دهند. در اغلب موارد پس از دیدن این فیلم‌ها از کرده خود پشیمان می‌شویم، زیرا فیلم‌ها پر از صحنه‌های چندش آور و ناخوشایند است. با این حال هیجان این فیلم‌ها باعث لذتمان می‌شوند.

هیجان فیلم‌های بیگانگان در ترس آن نهفته است. تصور اینکه ممکن است در جهان‌های دیگر هم تمدن‌های مختلف وجود داشته باشد چنان ترسی در زندگی‌مان ایجاد می‌کند که هرگز با آن مواجه نشده‌ایم. در اینجا می‌خواهیم 15 فیلم ترسناک درباره بیگانگان را به شما معرفی کنیم که تصویر بسیار جالبی از بیگانگان به ما نشان داده و باعث می‌شوند که تصور کنیم تمدن آن‌ها چقدر خوب یا بد است. پس با پروشات همراه باشید.


15. قیرگون – Pitch Black – 2000

یک فیلم تمام عیار برای طرفداران وین دیزل که داستان ضدقهرمانی به نام ریچارد ریدیک را نشان می‌دهد که به همراه یک سفینه در یک سیاره و در محاصره موجودات فضایی آن گیر افتاده است و ریدیک یکی از 11 فرد باقی مانده آن سفینه است. در روند داستان متوجه می‌شویم که ریدیک باید دو مبارزه داشته باشد، یکی علیه سفینه خودش و یکی علیه موجودات فضایی سیاره بیگانه. اگرچه بسیاری از نماهای این فیلم را در فیلم‌های بیگانه دیگر و فیلم‌های ترسناک زامبی دیده‌ایم، اما این فیلم جزئیات جالب بسیاری را به ما نشان می‌دهد و از سری‌های قبل و پس از خود بهتر است.

اگر به وین دیزل و فیلم‌های او علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب 12 فیلم برتر وین دیزل که باید تماشا کنید را هم مطالعه کنید.


14. بیگانه: رستاخیز – Alien: Resurrection – 1997

این فیلم با واکنش‌های مثبت و منفی مواجه شد؛ با این حال اغلب تماشاگران این فیلم را دوست داشتند و از سری‌های پیشین موفق‌تر بود. جاس ویدن نویسندگی این فیلم را بر عهده داشت. فیلم به حوادث قرن 24 می‌پردازد، 200 سال پس از حوادث فیلم بیگانه 3 که گروهی از متخصصین تلاش می‌کنند با از بین بردن بیگانه‌هایی که خودشان ساخته‌اند جهان را نجات دهند. اگرچه فیلم‌های بهتر از این هم وجود دارد، با این حال این اثر عناصر ترس و هیجان را در کنار هم داشته و بیننده را سرگرم می‌کند.


13. آسمان‌های تیره – Dark Skies – 2013

این داستان بیشتر به فیلم‌های ترسناک شبیه است تا فیلم‌های بیگانگان. خانواده بارت با اتفاقات غیرمنتظره رودررو می‌شوند، پس از آن در خانه‌شان اتفاقات ترسناکی روی می‌دهد، مانند برخورد پرندگان به شیشه پنجره، مشاهده سایه‌های سیاه رنگ، صداهای عجیب و افرادی که سر خود را به دیوارها آویزان می‌کنند. با وجود اینکه در این فیلم از بازیگران خوبی مانند کری راسل و جی کی سیمونز استفاده شده، اما این اثر با استقبال متوسطی مواجه شد و شاید حضور بیشتر بیگانگان به موفقیت فیلم کمک می‌کرد.


12. غارتگران – Predators – 2010

اگرچه این فیلم جز فیلم‌های بیگانه محسوب می‌شود، اما به دلیل داشتن داستان کلیشه‌ای نمی‌توان آن را یک فیلم بیگانه تمام عیار دانست. با این حال با وجود بازیگران خوب، ریتم خوب داستان، گرافیک رایانه‌ای مناسب و پایان درخشان اش، می‌تواند بهترین فیلم از نوع خود باشد. از آنجایی که غارتگران 2 در سال 1990 شکست خورد و طی سال‌ها چندگانه غارتگران چندان جالب نبود، انتظار می‌رفت که فیلمسازان سری بهتری از این فیلم ارائه دهند که همین اتفاق هم رخ داد. اگرچه موسیقی متن فیلم چندان دلچسب نیست، اما صحنه‌های اکشن تا حدودی به فیلم‌های بیگانه نزدیک است. در هر صورت این فیلم بیشتر شبیه فیلم “آواتار” شسته رفته است تا “بیگانه”.


11. کادر آموزشی – The Faculty – 1998

این فیلم را در حقیقت ترکیبی از تریلرهای بیگانه علمی‌تخیلی می‌دانند (از جمله اثر کلاسیک فراموش نشدنی “حمله جسددزدها” (Invasion of the Body Snatchers)) و تا پایان فیلم نفس در سینه‌تان حبس می‌شود و در پی یافتن دلیل ایجاد صحنه‌های ترسناک آن هستید. در دبیرستان هارینگتون، گروهی از معلمین رفتارهای عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند و زمانی که گروهی از دانش آموزان و معلم مدرسه شیمی‌شان دلیل این تغییر رفتار را جستجو می‌کنند، مشخص می‌شود که بیگانگان باعث آن شده‌اند؛ بیگانگانی که در این دبیرستان جای گرفته‌اند. رفته رفته دانش آموزان تصمیم می‌گیرند که ملکه این موجودات را بکشند تا از گسترش آن‌ها جلوگیری شود. اگرچه ممکن است صحنه‌های فیلم را در فیلم‌های دیگر هم دیده باشید، با این حال “کادر آموزشی” ترکیبی از فیلم‌های بیگانگان در کنار هم است.


10. جنگ دنیاها – War of the Worlds – 2005

با وجود این که این ساخته استیون اسپیلبرگ آن‌چنان که تصور می‌رفت مورد استقبال قرار نگرفت، اما هنوز هم توانسته در بین فیلم‌های برتر بیگانگان جای داشته باشد و انتخاب تام کروز در این فیلم هم مانند خامه روی کیک باعث خوشحالی مخاطب می‌شود. با وجود اینکه بزرگ‌سالان چندان از این فیلم استقبال نکردند، اما نوجوانان این فیلم را دوست داشتند. جلوه‌های ویژه و نقش آفرینی بازیگران هم بسیار موردتوجه بود. داستان فیلم به این صورت است که گروهی از بیگانگان به زمین حمله کرده و پدری می‌خواهد در میان آشوب بوجود آمده از فرزندان خود محافظت کند. بیگانه‌های سه انگشتی و ترسناک این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ همانند رقصنده‌های ترسناک باله هستند. این فیلم زیبا از رمان اچ جی ولز اقتباس شده است.


9. پرومته (پرومتئوس) – Prometheus – 2012

این فیلم که به نوعی داستان ماقبل فیلم بیگانه‌ها در سال 1979 را نشان می‌دهد، ما را به سال 2080 می‌برد که گروهی از باستان‌شناسان مشغول حفاری غاری هستند که نقاشی‌های انسان‌های ماقبل تاریخ روی آن نقش بسته و پس از آن به سفینه‌ای به نام LV-223 و ربات شبه انسانی به نام دیوید می‌رسند. آن‌ها پس از دستیابی به مکان موردنظر خود در سال 2093 و در سفینه پرومته با گروهی از بیگانگان و اجداد انسانی آن‌ها مواجه می‌شوند. صحنه خارج شدن بیگانه‌ها از اجساد و مخلوقات عجیب و غریب، در کنار داستان جذاب و بازی خیره کننده نومی راپاس، از این فیلم یک فیلم دیدنی ساخته است.


8. ورطه – The Abyss – 1989

عده کمی از این موضوع خبر دارند که ایده این فیلم منحصراً به جیمز کامرون تعلق داشته و علاقه او به فیلم‌های مربوط به آب، اقیانوس‌های عمیق و ترس‌های این چنینی از پیش از ساخت “تایتانیک” وجود داشته است. دلیلش این است که دریاها و اقیانوس‌های عمیق و تاریک با موجودات وحشتناکی که ممکن است هر لحظه از آن بیرون بزنند پتانسیل بسیار خوبی برای فیلم‌های ترسناک دارند. داستان فیلم درباره دو مهندس نفت است که در گذشته زن و شوهر بودند و اکنون باید از طرف نیروی دریایی برای تجسس درباره غرق شدن زیردریایی آن‌ها به اعماق اقیانوس عازم شوند. کامرون با مهارت‌های کارگردانی و فیلم برداری خود ما را به تحسین واداشت، موفقیتی که بعدها در فیلم “آواتار” تکرار شد.


7. حمله جسددزدها – Invasion of the Body Snatchers – 1956

این فیلم که در زمان خود نوعی فیلم زامبی محسوب می‌شد، به بیماری سندروم نشانگان کاپگراس می‌پردازد که در اینجا بر اثر حملات بیگانگان ایجاد شده‌اند. طی روند این بیماری تمام انسان‌ها با بدل‌هایی از خودشان جایگزین شده‌اند که اگرچه برخی از ویژگی‌های انسانی را دارند، اما فاقد احساسات هستند. در این میان دکتر هیل و بنل تلاش می‌کنند تا پیش از آنکه دیر شود کنترل اتفاقات را به دست بگیرند. در حقیقت می‌توان این فیلم را از زمانه خود جلوتر دانست و به همین دلیل است که بازسازی‌های مختلف آن ساخته شده است؛ بنابراین یک اثر جاودانه محسوب می‌شود.


6. غارتگر – Predator – 1987

یکی از فیلم‌های پیشرو در ژانر فیلم‌های ترسناک بیگانگان که سری‌های مختلف آن ساخته شد و به همین دلیل به نوعی نقطه عطف سینمای بیگانگان محسوب می‌شود. آرنولد شوارتزنگر که در نقش یک مأمور سیا ظاهر می‌شود، به همراه عده‌ای وارد یک جنگل می‌شوند تا از حمله مزدوران جلوگیری کنند؛ اما نمی‌دانند که بیگانگان آن‌ها را زیرنظر گرفته‌اند. زمانی که بیگانگان مشغول از بین بردن انسان‌ها هستند، یکی از انسان‌ها به دنبال از بین بردن آنهاست. حملات شوکه کننده بیگانگان و ترسی که مأموران سیا با آن مواجه می‌شوند باعث ترسناک شدن این فیلم می‌شود. این فیلم یکی از آثار مهم آرنلود است.


5. لبه فردا – The Edge of Tomorrow – 2014

لبه فردا با بازی تام کروز، یکی از فیلم‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفت و از ابتدا تا انتهای فیلم با این شعار مواجه هستیم: زندگی کن، بمیر، دوباره این چرخه را تکرار کن. در میان حملات بیگانگان، یکی از سربازها به نام ویلیام کیج که مجبور است در مقابل آن‌ها بجنگد، می‌خواهد با بمب گذاری بیگانه‌ها را از بین ببرد و در این میان خودش کشته می‌شود. اما چون یک آلفا را کشته و در خون خودش غوطه ور شده به یک حلقه زمانی وارد می‌شود که هر باز پس از مردن زنده خواهد شد. جلوه‌های ویژه، فیلم برداری و اجراهای فیلم بسیار عالی بوده و بدون شک می‌توان آن را بهترین اثر اکشن تام کروز دانست. با دیدن این فیلم هرگز مطمئن نیستید که در لحظات بعدی چه اتفاقی رخ می‌دهد و ممکن است هر صحنه برایتان ترسناک باشد و از آن لذت ببرید.


4. موجود – The Thing – 1982

یکی از برترین فیلم‌های ترسناک که شما را به قطب برده و در هر لحظه‌ی فیلم، ترس بر وجودتان مستولی می‌شود. در این فیلم شاهد یک موجود ترسناک هستید که قابلیت تغییر شکل داشته و هر لحظه خود را به شکلی دیگر تبدیل می‌کند. با غرق شدن پایگاه نروژی‌ها و نابودی‌شان، پایگاه آمریکایی‌ها تصمیم می‌گیرد دراین باره خوب تحقیق کرده و موجودی را که کارکنانشان را یک به یک از بین می‌برد، بشناسد. این فیلم در مقایسه با سایر فیلم‌های ترسناک که با کمک گرافیک رایانه‌ای ساخته شده، ترس، هیجان و تریلر بیشتری را نشان می‌دهد. این فیلم همانند یک شراب قدیمی در یک بطری جدید است، هر چند که یک شراب چندش آور.


3. حیات – Life – 2017

این فیلم را که برترین فیلم مرتبط با چندگانه بیگانه می‌دانند، به این موضوع می‌پردازد که اگر به حیات خارج از کره زمین توجه نکنیم و آن را ناچیز پنداریم چه اتفاق مهیبی رخ خواهد داد. مطمئن باشید که از آغاز فیلم تا پایان آن ترس و هیجان را تجربه می‌کنید و نمی‌توانید از صندلی‌تان بلند شوید. نقش آفرینی زیبای جیک جیلنهال، رایان رینولدز و سایر بازیگران در مقابل یک موجود بیگانه مریخی که تا به حال ندیده‌ایم، تجربه ترسناکی به وجود می‌آورد. فیلم درباره شش خدمه سفینه فضایی است که نمونه‌ای از حیات فضا را به ایستگاه فضایی زمین می‌آورند تا آن را آزمایش کنند، اما خبر ندارند که این کار می‌تواند جانشان را به خطر بیندازد. این فیلم یک اثر موفق در ژانر خود است.


2. بیگانه‌ها – Aliens – 1986

دومین فیلم از سری بیگانه‌ها به کارگردانی جیمز کامرون که از جنبه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی و داستان، بسیار موفق عمل کرد. هرچه داستان پیش می‌رود ترس و هیجانتان افزایش می‌یابد. در این فیلم، سیگورنی ویور در نقش آلن ریپلی بار اصلی فیلم را بر دوش می‌کشد. اگرچه این فیلم با تحسین همگان مواجه شد و بسیاری آن را از هر نظر از سری اول آن بهتر می‌دانستند، اما در هر صورت اولین فیلم برتر این چندگانه محسوب می‌شود.


1. بیگانه – Alien – 1979

یک فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات که حتی تا به امروز هم یک اثر افسانه‌ای محسوب می‌شود. در این فیلم، خدمه سفینه‌ای به نام نوسترامو به سیاره‌ای به نام LV-426 رفته و در آنجا با موجودی بیگانه روبه‌رو می‌شوند که به یکی از اعضای خدمه حمله کرده است. زمانی که اعضا این موجود را با خود به سفینه می‌برند، اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث ترس و وحشتتان خواهد شد. ریپلی افسر سفینه فضایی است و باید با مقابله با این موجود شجاعت خود را اثبات کند. افرادی که فیلم “حیات” را دیده‌اند باید بدانند که این اثر پیشرو و پدر ژانر بیگانه است. کمتر اتفاق می‌افتد که فیلمی از سال‌های 70 میلادی حتی امروز هم شما را تحت تأثیر قرار دهد.

                               

دیدگاه‌ها (8)

بستن فرم

  1. لاله

    دی 4, 1401

    سلام یه فیلم فضایی هست که اسمشو یادم نمیاد ولی میدونم که یه نوع مومودات فضایی با سفینه یا شهاب سنگ میان به یک شهر کوچک فرود میان بعد این موجودات فقط به فلز میچسبن و آدما رو با لمس اون فلز میکشند صورت آدما حالت رَگ رَگی میشه بعد چند نفر می خوان با این موجودات مبارزه کنن ولی نمیدونن چطوری
    بعد برادر یکیشون رو این موجودات میکشه خلاصه درگیر مبارزه هستن که یکیشون اتفاقی یه مایعی مثل الکل یا یه چیز دیگه میریزه روش که باعث میشه اون موجود از بین بره و بقیه هم که میفهمن این موجودات نقطه ضعف دارن بلافاصله همه از اون مایع بر میدارن و اون موجودات که به چند تا چیز بزرگ فلزی چسبیدن رو بالاخره نابود میکنن
    حالا میتونین بهم بگین اسم فیلمش چیه؟ لطفاً؟

    پاسخ

  2. امید

    خرداد 11, 1400

    اون فیلم که ۷ پا اسمشون هست،خیلی زیباست،که تو تمام نقاط زمین سفینه هاشون میاد و با انسانها با زبان خاصی صحبت میکنند رو حتما ببینین،اسمش رو یادم نیست،اما عالیه

    پاسخ

    • Aseman در پاسخ به امید

      آبان 28, 1400

      فیلم ورود رو میگی هفتاپادها؟؟؟

      پاسخ

  3. آرمان

    اردیبهشت 18, 1400

    مورد شماره 5 فیلم ترسناک به شمار نمی رود و بیشتر علمی تخیلی هست اما به نظر من جای the signs ام نایت شیامالان هم خالی بود

    پاسخ

  4. 484

    آذر 22, 1399

    فیلم هایی که انتخاب کردین خیلی عالی هستن👌🏻 the thing فکر کنم جزو ترسناک ترین فیلما باشه من فقط چن سکانسشو دیدم واقعا ترسناک بود

    پاسخ

  5. محمد

    شهریور 31, 1399

    فیلم موجود جالبه جنبه روانی بدی داره در مورد موجود ۲ اینجوری هست جالبی اینجاست که فیلم موجود۲ چهل سال پیش پس از نسخه اول ساخته شده پایان فیلم موجود ۲ اول فیلم موجود 1 هست همچین چیزی تا به حال ندیدم

    پاسخ

  6. ALIEN

    فروردین 20, 1399

    بنظر من فیلم بیگانه ۱ و ۲ فیلمای خیلی خوبی بودن

    پاسخ

  7. آرش

    اسفند 21, 1398

    سلام ممنون از مقاله خوبتون یه سری از این فیلما که گزاشته بودینو دیدم و واقا فیلم های قشنگی بودن

    پاسخ